![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.
|
Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først. :o Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... :rolleyes: Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar! |
Sitat:
Oppløftende å høre at du går ned i fase 3 også! Kanskje du og legen blir enig om hva som er best? Hvis du går ned der hvor du er nå, så er jo det kjempeflott. Og det er kun 2 kg igjen jo:) |
Sitat:
Ser du går fra ketolyse til eurodiet:) Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre:) Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min:) Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel;) Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken? |
Sitat:
Eg har gått på ketolyse i 9mnd snart, og har gått ned 15-16kg. Er ein del meir igjen å ta av. Tok nokre blodprøver hjå fastlege tidligare i år, og var ikkje heilt fornøgd med alle resultat så eg gikk på lindbergklinikken og fekk litt oppfølging der. Hadde egentlig bestemt meg for å fortsette på ketolyse, trivast veldig godt med det, men legen ønska litt meir fortgang i vektreduksjonen så eg stod der plutselig med ein rekvisisjon. Uansett, eg er overbevist om at det vil fungere, nedgangen vil no berre skje på ein litt annerledes, raskare(?) og dyrare måte enn planlagt. :p Kanskje eg får dei i morgon? :spent: |
Godt mulig du får dem imorgen da:) Masse lykke til med oppstart og bruk tråden til å spørre hvis du lurer på noe.
Kan anbefale å lese gjennom hele fase1 tråden - der er det mye bra å hente, blant annet tips til retter ( husk å bruke MYE krydder i maten, de smaker ikke så godt uten;) ), motivasjon og trøst:) |
Litt nysgjerrig på hva dere krydrer med... Sånn som grønnsakssuppa f.eks. Hvordan får dere den god?
|
Velkommen Camryn og lykke til med ED! Jeg bestilte mine varer søndag kveld og var å hentet de nå i sted. Så du har det nok snart.
savoy: Ingenting hjalp meg med grønnsakssuppen. Etter de to i startpakken så bestilte jeg de ikke mer. Men jeg fikk et tips om å lage en grønnsakssuppe selv og deretter blande ED suppen oppi. Av krydder så bruker man da salt/pepper/chili/ingefær og alt annet som man liker. |
Sitat:
Omelettene derimot fungerer fint med masse salt og pepper, gressløk, oregano og basillikum og gjerne litt hvitløk;) |
*venter på postmann*
|
Jeg har hatt min første dag i fase 1 i dag. Dagen er ikke over, men foreløbig har det gått fint:).
|
Så kjekt at det er fleire som byrjar ca samtidig! Lykke til. :) Likar du produkta så langt?
Ingen pakke i dag heller, blir utålmodig. :p Men eg har ein pakke bacon eg må ete først uansett! Nam. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lykke til Camryn, du rekker å komme skikkelig i gang du, før jeg får begynt! Blir spennende dette her!
|
Sitat:
Så langt: Paellaen var nam! Veldig god faktisk. Skal fylle på med steikt squash, sopp, løk og paprika neste gang, men den var veldig godkjent! Litt liten porsjon :p Karamell-dessert-saken var skikkelig ekkel, og kjeksen var "meh", ingen höjdare! |
Er litt spent på det der jeg også, virker ikke som de er noe særlig store de porsjonene nei, merker jeg er litt redd for å være sulten hele tiden. Håper ikke det!
|
Det er smått altså... men skal pøse på med meir grønnsaker i allefall. Ellers er det mulig at eg går over til 2-3 måltider (i staden for 4-5) og brukar doble porsjonar.
Og så trur eg at eg kjem til å bytte vekk den ekle karamellsaken, er kvalm enda. :( Og risottoen var æsj den og. Nokon som veit om ein kan vaske den blandekoppen i oppvaskmaskin? |
Min blandekopp står fortsatt uvasket i oppvaskmaskinen, men regner med at det går fint å vaske den.
Det er så fint å lese om deres erfaringer med eurodietten:-). Dagen i dag har gått fint den også, men kjenner at jeg har utrolig lyst på noe søtt... Det er akkurat som om kroppen skriiiiker etter noe søtt. Lit hodepine har jeg også. Min mann har åpnet en flaske med godt rødvin Hmmm. Tror jeg får lage meg litt grønt the jeg:-))). Ha en fin kveld alle eurodiettere:-) |
Blandekoppen kan vaskes i oppvaskemaskinen:)
Etter vell tre uker på dietten så må jeg si jeg er blitt veldig glad i eurodiet maten jeg!! Tro det eller ei ;) Jeg har funnet mine favoritter, jeg blir alltid mett, går aldri sulten lenger, blodsukkeret er stabilt og det hjelper på humøret:) Maten gir energi og jeg har fått dreisen på krydringen så det smaker godt:) Uvant var det i begynnelsen porsjonsmessig, men med salat og grønnsaker til blir man god og mett:) Etter ett par dager er man i ketose også og da vil sultfølelsen forsvinne. Husk å drikke vann hvis du føler deg sulten utenom måltidene. Når begynner du på eurodiet Streber? God helg alle sammen:) |
Haha, første dag og eg feiler allerede. :o
Rødvin! Shit ass, første gang eg drikk meir enn berre eit liiiite glas på over eit år! Da er vel det rette tidspunkt til å tømme vinboksen slik at eg slepp å gjere dette fleire gonger? Jesss! Gler meg til meir mat i morgon dog! |
Skal på oppfølgings samtale 13.sept. da er vel blodprøveres. kommet. Så antar det blir i slutten av sept. når produktene kommer.:)
|
Resultat frå blodprøver tok ca to veker for meg, så du kan sikkert få svar før om du vil?
|
Kjempefint at vi er fler som starter samtidig.:)
Jeg trengte ikke å vente på prøvesvarene. Kunde bare starte direkt etter at jeg tatt dem. Jeg var på Fedonklinikken. Skal ha ny time der i begynnelsen av september, da får jeg sikkert resultaten fra blodprøvene. Må inrømme at jeg tok en liten smutt av den gode rødvinen til min mann igår kveld. Det var en liten smutt..:) Hodepinen er lit bedre i dag, men jeg er kjempetørst.. drikker masser med vann og tisser deretter:p Har foreløbig ikke vært så sulten i dag. Spiste spinatsuppe med et egg i. Leste nemlig her et sted at man kan spise 1 egg om dagen. Er det riktig? Ha en fin dag. Dere får beklage min dårlige norsk. Er svensk og lært meg skrive norsk via ordlisten på mobilen:D |
Eg og har lest det om eitt egg, så eg blanda eit egg inn i omeletten til frukost og laga den som eggerøre. :) Var ikkje så verst faktisk, hadde godt med salat til og.
Prøvde meg på varm sjokolade til lunsj, blanda den med kald melk berre, var heilt greit. :) Trur det blir paella igjen til middag, gleder meg litt til den! |
Jeg begynte for to dager siden, og har ikke fått smakt på så mye enda
Var litt usikker på om jeg skulle hoppe på Eurodietten, eller om jeg skulle forsøke å bli i ketose ved å lage maten selv. Så jeg bestilte en haug med ting som så yummi ut :p Så nå har jeg bestilt resten også, slik at jeg kan bytte ut alle måltidene i de tre ukene som var planen. Browniesen syntes jeg var veldig god, baren med karamell var god, karamelltingen var helt ok, kjeksen var så som så. Nå har jeg byttet ut måltidene med ED, og laget middag av egg og sopp. En fordel er at jeg blir såååå tørst av måltidene. Hiver innpå med vann, og det er jo også positivt, for jeg pleier å glemme det der med drikkingen |
Pannekake til frukost! Var ikkje så verst. :) Er det lov å ha biiiiiittelitt syltetøy på, eller ein to-tre bringebær kanskje?
|
Sitat:
Fruktosen gir søthet til bærene og bidrar til mer stabilt blodsukker enn vanlig sukker. Ferdigproduserte syltetøy er det veldig mye sukker i, så det er lurt å holde seg unna;) Fruktose får du kjøpt i velassosierte dagligvarebutikker:) Pannekakene kan anbefales med kardemomme i røren, så får de en søtere smak:) Og om du vil ha noe på toppen så prøv med kanel, det smaker godt:) Jeg lager pannekakene i vaffeljernet som sprøe vafler, de blir godt stekt og smaker kjempegodt:) |
Så bra at fler har lest dette med egg:-)
Jeg blir også kjempetørst av maten det er jo fint:-) Det meste jeg har spist smaker helt greit. Men middaggsmaten smaker plastik, synes jeg. Jeg har stekt sopp, og grønnsaker som jeg har blandet i maten, da går det lit bedre. Har også koket blomkål som jeg elsker og brukt som snacks. Prøver også og spise en salat mitt på dagen. Hodepinen er borte og jeg er heller ikke så sulten lengre. Skal jobbe nattevakt i natt og er spent på hvordan det blir med maten. Jeg tar med meg supper og salat som jeg spiser tenker jeg. Ellers så er vitaminene en utfordring. Glemte og da kveldsdosen i går. Så nå har jeg fått tak i en dåserings"dings" som jeg har dosert opp pillene i. Vi får håpe at det hjelper:-). Forsto at det var viktig at man tok dem. |
Det er så fint å lese om erfaringene deres og takk for fine tips:)
|
Du kan fint blande ett egg inn i omelett, pannekake osv. hvis du har behov for ekstra proteiner.
Via denne linken kommer du til produktbrosjyren hvor det står nyttige ting om tilberedning av maten; http://www.eurodiet.no/filer/ES_Prod...%20sider_5.pdf Så flott at hodepinen er borte Ronja65, håper det fortsetter slik:) Lykke til på nattevakt, det går så fint når du har med posemat og salat;) |
Det er sikkert nesten ikke til å tro, men man venner seg faktisk til ED smaken. Flere av produktene synes jeg i grunnen er blitt ganske gode. :)
|
Sitat:
Det med å ta egg til maten så kan man gjøre det, men det blir ekstra proteiner som man ikke trenger forløpig. Jeg holdt meg unna egget, tiltross for at omeletten smakte helt j%&%&#! Pannekaker med kanel er også godt. Steker om kvelden og fryser det ned for så å ha den med meg på jobben dagen etterpå, kjekt til enten lunsj eller ettermiddagsmat. VELKOMMEN alle nye :blomster: |
Er det mulig å den ekle suppa klumpfri? Stavmikser hjalp ikkje. :(
|
Sitat:
|
Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?
|
Nei det trur eg ikkje, men utvalget blir jo mindre uten. Eg er heller ikkje eit stort suppemenneske (unntatt tjukk deilig kremet blomkålsuppe <3), men kjøpte asparges og kylling berre for å prøve. Dei er skikkelig vonde på smak og fulle av klumper, så angrer. :p
Meeen om det er mulig å få vekk klumpane så kan eg prøve å krydre enda litt meir, og da kan det vere at det går ned. :) |
Sitat:
Når man blir vant til maten så smaker den godt som de har nevnt over her:) |
Puh! DET var bra, aldri vært noen fan av supper som sagt:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |