![]() |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det jeg kjøpte hadde gullfarge og grønn tekst. Ikke godt :-/
|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
høres ut som kerrygold. har smakt den og og syns den var god. men smaker ikke tinesmør selvsagt.
|
Massevis av alle sorter smør nordpå. De omtrent lo av meg da jeg spurte om de var forespeilet smørkrise igjen. :p
|
Ok, limer inn fra journalen min nå, i håp om at folk her som har mer peiling kan si noe om det:
Sitat:
|
Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Ingen fare:p
|
Sitat:
|
Sitat:
Sikker? Jeg er psykosomatisk matforgiftet allerede, grunnet mr.google. :D Og nå nevnte nevnte migrene-mor at røkelaksen i kjøleskapet jeg snackset på mens jeg tilberedte suppa ikke var helt god...jeg tror hun bevisst forsøker å matforgifte meg... (hun er vanligvis ikke så surrete, altså, og vanligvis mrs.hygienisk) |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men ok, hvis dere alle tre sier at jeg er trygg, så stoler jeg på dere- og klandrer dere hvis jeg faktisk BLIR syk. :p |
Ok, nå som det er avklart at jeg ikke kommer til å krepere av dårlig ost, nytt spørsmål:
Jeg bestilte to pakker fra ASOS.com, med en verdi på 20 pund. De har åpenbart feilmerket på tolldeklarasjons-klistremerkene, for jeg har fått oppkrav med fortollingstutgifter på begge to. Begge er brevpost. Har tatt kontakt med posten fortolling på mail, men ikke fått svar. Og vet ikke om de er de rette å kontakte heller. Kan de på postkontoret der pakkene ligger hjelpe? Har i min aktive karriere som nettshopper enda ikke opplevd å få feilmerket pakker som er godt under 200kr-grensa, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre... |
Et nytt ostespørsmål:
Hvor har det blitt av kremosten vi VET vi kjøpte i ettermiddag? Leita høyt og lavt, men borte vekk... |
Sitat:
|
Sitat:
Den surrete moren min, høy på migrenemedisin, har sikker forvillet seg inn hos dere og rappet den. Skal se på kjøkkenbenken vår. :D |
:lol:
|
Dere som pleid å handle/fortsatt handler på Zizzi - alle klager over at klærne der er så dyre, men hva er "dyrt"? Skjønner at det er over Kappahl-priser, men jeg lurer på hvordan de ligger an i forhold til klær fra normal-sizede merker/kjeder jeg handler fra.
(spør kun av pur nysgjerrighet) |
Jeg har akkurat oppdaget et pakke med smøreost på kjøkkenbenken som jeg ikke vet hvor kommer fra :eek:
Noen som savner den ? :p (Og nei - jeg er ikke mora til Sugarpill ;)) |
kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.
|
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje moren min har hentet den hos Bønna, og så plassert den på din kjøkkenbenk? Hun surrer nok til å være i stand til det i dag...:p Og hun har vært ute et par timer, så godt mulig hun har forvillet seg ned til østlandet. :D |
aldri i verden om jeg kjøper bukse til 1300 O_O
kjøper mest klær når jeg besøker typen min jeg. typ topper til £8-12, bukser £15-20... og dette er fullpris. ikke billigkjeder heller. jeg sliter sånn på tøy også, diger som jeg er blir bukser fort ødelagt mellom låra... så da kjøper jeg heller billige bukser som jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for å kaste etter et års bruk. |
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Hehe, kanskje en sak for åndenes makt det der med den forsvunnede smørreosten !
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Takk for råd! :) |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
ksutland@posten.no |
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Lurer på om noen har erfaring med Fibron kompositt-terrasse ?
Vi har lyst til å legge det på verandaen på hytta. Det er ganske så dyrt, men helt vedlikeholdsfritt, og det passer oss godt. (Lenge leve latskapen ?) ;) |
Jeg lurer på om det er en mulighet for å bestille så store doser med vitaminer som gjør de kommer inn under legemidler fra iHerb på en eller annen måte vis en har legeerklæring?
Jeg må ta så store doser med vitaminer, og det er nå blitt et problem med å få tak i Vitamin-A og Afi d2 forte. Jeg får de på blå resept, men det hjelper jo ikke når en ikke får tak på det her:confused: Elin |
Sitat:
|
Sitat:
Se denne tråden her for mer info på tollregler og lenker til relevant info :) |
Er temmelig sikker på at jeg har hatt en pasient hvor apoteket tok inn E-vit i store doser etter legeerklæring på at pasienten måtte ha dette! Er noen år siden, men det skader jo ikke å spørre på apoteket. Men be om å få snakke med den som driver/eier apoteket, ingen av de andre tror ikke/vet ikke/kan jeg aldri tenke meg- folkene!;)
|
Sitat:
Det er det som er problemet, apoteket får ikke tak på de. Nå fikk jeg en resept i posten i dag på noe som kunne erstatte Afi d2 forte. Men det er sånn som må spesialbestilles, på registreings fritak tror jeg det heter. Å de viste ikke når det kom inn. Tror ikke de hadde hørt om de en gang:confused: Kjøpt noen A-vitamin i danmark, å når endikirnilogen reknet om hvor mye jeg måtte ta så ble det 33 tab den ene dagen å 66 neste (normal dose er 1 pr dag):eek: Å det er bare 100 i hver boks (kjøpte bare 2), så det en så å si tomt. Ikke så lett dette her, å nå begynner de å få litt bedre verdier på meg, så jeg håper det ikke varer så alt før lenge til jeg får noe Elin |
Sitat:
Forskjellige apotekkjeder får medisiner fra forskjellige leverandører. Jeg henter alle reseptene lokalt, men en type må jeg til en annen kjede for å få. Får su problemer med registreringsfritak-resepten, prøv et annet apotek i en annen kjede. Skjønner at dette er frustrerende for deg altså - ting burde ikke være så vanskelig i 2012 !!! |
Sitat:
Jeg gikk over til og kjøpe D3 helt lovlig fra Danmark (lov og handle innen EØS-land), og fikk d-vitaminene mine opp fra ynkelige 33 til et mye mer akseptabelt nivå. Spiser dem enda. |
Sitat:
Når det gjelder a-vitamin bør du se etter vitaminer som inneholder retinol da dette er MYE mer biologisk aktivt enn betakaroten (som er den vanligste formen for a-vitamin i handelen og som tas dårligere opp og som må omdannes før den er a-vitamin i kroppen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |