![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Om man skal unngå hull, så strikk den fra baksida, sånn at den vrir seg, da blir det helt tett, som Lava skriver. Det er forsåvidt et kast, men det heter også økning. |
Noen som vet sånn ca hva det koster å rense en bunad, og kanskje også har et tips om et billig renseri i Oslo?
|
Sitat:
Sitat:
Og jeg var sikker på at jeg hadde skrevet noe helt annet, noe som var feil og det kom jeg på etter at jeg hadde lagt meg, og iriterte meg over :lol: Har ikke strikket patentstrikk så det uttaler jeg meg ikke om. Men jo det er jo å ta en sving med tråden for å få en ny maske neste omgang. Strikker man den på den ene måten, rett, så får man hullmønster, strikker man den vridd så øker man uten å få hull i arbediet |
Sitat:
For det var det jeg tenkte på med sånn kast og løst av og sammen og ......:p |
De som har grønare fingrar enn meg... Kan orkidear og generelle stueplantar overleve utan vatn og i ei mørk flytteboks i 3 veker? Levering av flyttelasset er utsett nemlig... Har lyst å ha med plantane mine, men vil dei overleve?
|
Er det vanlig å få problemer med halsen etter en narkose? Jeg fikk narkose for snart ett år siden og da jeg våknet da hadde jeg en stor klump i halsen. Det har kommet og gått i perioder etterpå. I dag har det vært veldig plagsomt... Kan det være slim eller noe:confused:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Orkidéene burde ikke være noe problem. De skal jo bare ha et eggeglass vann i uka, så gi den to eller tre så er sikkert det bra nok for den ene gangen. Haha, jeg fant forresten en fin liste da jeg googlet nå. Disse plantene skal visstnok overleve det meste: 1. Paraplytre 2. Dragetre 3. Hengefiken 4. Eføy 5. Ildtopp 6. Elefantfot 7. Kristi tornekrone 8. Blandblad 9. Aloe Vera 10. Svigermors tunge |
Sitat:
|
Du kan dekke bunnen i ei balje med et tykt lag avispapir og fylle på med vann. Sett plantene oppi uten potteskjuler. Da er de _litt_ bedre rustet mot den lange turen.
Jeg tror deverre det største problemet for plantene blir mangel på lys og ikke vann. (For flyttelasset går i en tett container, ikke sant?) |
På ganske mange plantebutikker selges noen filtlignende rundinger som man lar suge til seg vann og som deretter vil kunne holde liv i planten i to uker.
Får du ikke tak i slike, så ville jeg lagt avispapir i vann, eller brukt oasis, slik at plantene får litt vann underveis. Mørket bør iallefall orkideene tåle; vet ikke hvilke andre planter du har. Jeg anbefaler ikke å vanne ekstra mye hvis de deretter skal måtte tørke ut; da må planten først forholde seg til for mye, deretter for lite, og da kan planten lettere få problemer. |
Ja, det er lys eg tenker på eigentleg. Tørt kan dei vel tole ei stund.
Takk Supera, den eine planten er fatisk ein elefantfot, då veit eg det! Eg har også 2 orkidear, samt ei vandrande lilje (apostellilje), og ein eller annan "voksaktig" sak som eg fekk av ei venninne, som eg ikkje heilt veit kva er... Den heiter berre Georg! Veit ikkje heilt om det blir i container eller kva, om dei har det ståande i container i mellomtida... Det blir i alle fall transportert med lastebil/trailer. Får kanskje høyre med dei. Takk for hjelpa så langt, folkens! :blomster: |
Finnes det ett statistikkforum der ute? Ett sånn hvor man kan diskutere sånn typisk høyskolestatistikk på?
|
Hva slags lavkarbo-småkake/kjeks egner seg best til å trykke ut former (sånn klassiske pepperkake-figurformer) av, som holder formen ved steking? Ideer og tips mottas med takk - fant ikke noe umiddelbart brukbart i "Bakeglede uten sukker"-boka. :cool:
|
Hvordan kan det ha seg at vekten, som har bråbremset den siste uken, plutselig tar seg ett hopp nedover etter en helg med både karameller og frukt?
|
Skal jeg virkelig gå med samme plaster i en uke? Har fått utført arrkorreksjon på Aleris, sydd åtte sting i ansiktet, og skal til fastlegen for å fjerne dem på torsdag. Synes det er litt småekkelt å skulle gå med det samme plasteret så lenge. For ikke å snakke om et arr jeg har fjerna på brystet, innvendige sting forsåvidt, men dét skal jeg gå med i fjorten dager ...! Kan dette stemme, eller husker jeg feil?
|
Sitat:
|
Hvorfor skulle ikke det stemme?
Faren for infeksjon er mye større ved å ta av plasteret og rive i huden enn ved å la det sitte! Spiller jo ingen rolle om plasteret er skittent på utsiden!;) Løsner det veldig bør det seff skiftes. Blør det gjennom, setter du bare et nytt oppå! Når det skal skiftes, dusjer du med plasteret på, tar det av rett etter og lar så såret lufttørke en god stund før du setter på nytt! Derosm du vil ha penest mulig arr, bør det stripses så lenge som mulig etter at stingene er borte. Gjerne mange uker! |
Sitat:
|
Jeg har begynt å rydde opp i mine klesskap og finner fine klær som kanskje kan være til glede for andre. Jeg lurer på om det er greit å legge de ut for salg her inne for en rimelig penge? På hvilket underforum skal jeg i såfall legge ut bilder og informasjon?
|
Går det an å legge ved bilder man har lagret på pcen på samme måte som man legger ved bilder fra en url side?:) Vil at bildene skal komme underveis i innlegget, og ikke som vedlegg nederst ;)
|
Sitat:
|
ok, takk :) Fant i en annen tråd her at det går an å legge inn bildene i album her på lavkarbo.no, og kopiere url'en derifra:) Så prøver ut det nå ;)
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |