![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
5 minutter pause pr. time utgjør 35 minutter hver dag (7 timer, ikke tatt med for matpause og den siste halve timen). På årsbasis utgjør det ca. 7825 minutter (på en arbeidsår på 45 uker, fratrekk for helligdager, jul, påske og andre ting som du allikevel får betalt for) Det er 7825 minutter arbeidsgiver betaler deg for. Voksne arbeidstakere har derimot krav på en pause dersom arbeidstia er mer enn 5,5 time (for ungdom under 18 er det 4,5). Denne pausen skal være på minst sammenhengende 30 minutter. § 10-9. Pauser (1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves. |
Cyan, her er innholdsfortegnelsen for Solvipect mixture:
"Virkestoffer er guaifenesin 20 mg/ml. Hjelpestoffer er sorbitol, lakrispasta, polysorbat 20, natriumcyklamat, metylparahydroksybenzoat (E218), anisolje, glyserol, etanol 96%, hydroksyetylcellulose, natriumdihydrogenfosfatdihydrat, dinatriumfosfatdodekahydrat og renset vann til 1 ml" |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Gutten min har blitt et skikkelig barnehagebarn! Og med det så følger det med en nesten konstant rennende nese. Kan jeg gjøre noe for å stoppe at det renner hele tiden? Føler jeg tørker han sår.
|
Nesedråper kan hjelpe, Regret
|
Sitat:
Sykdom gir lavt jernlager-> lavt jernlager gir sykdom osv osv! Sønnen min ble kvitt alle disse forkjølelsene som førte til ørebetennelser gang på gang etter at vi fant ut at han hadde så og si 0 i jernlager og han fikk jern hver vinter! Smør han gjerne med litt natusan salve under nesen om den renner! Sånn som er vannfast!:) Og som Anne sier, nesedråper. De forhindrer ikke bare tett nese, men dermed også muligheten for øre/øyebetennelser! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Han har vært i barnehagen i bare 3 uker nå, og har ikke vært barnehagebarn før, så det er nok bare sånn som er vanlig. så 'konstant' er kanskje ikke rett ord helt enda :o
|
Sitat:
Pass på jernlager og nesespray ved antydning til tett nese, så slipper du unna en del, i hvert fall! Ved øyekatarr/betennelse, må de være hjemme så og så lenge etter behandlingsoppstart, men han kan ikke få øyebetennelse om han ikke er tett i nesen! Ikke ørebetennelse heller!:w00t: Lurt!;) |
Sitat:
Jeg er en av de mødrene som aldri har løpt etter barna med transkjeen, fordi jeg kan ikke fordra det selv. :p Men møllers omega 3 fisker har reddet mye her i huset etter at vi begynte på de. Mine er sjeldent eller aldri syke. |
takk for masse gode tips! Dere vet så utrolig mye!
Lukas er svært sjeldent syk han også, og jeg ser ikke akkurat på han som syk selv om nesen renner litt, men om noe kunne lette plagene litt mens han går igjennom denne tilvenningen så hadde det jo vært kjekt. Han sover litt dårlig om natten nå pga 'full' nese, så jeg tenkte å prøve de dråpene i første omgang nå. |
Sitat:
Og bare pøs på med nesespray. På dagtid går det ofte greit med slatvann, men bruk ordentlig nesespray om natten. Holder så mye lenger! |
Sitat:
Sitat:
Du har begynt på uggsene ser jeg, husk at det skal ikke være hull i mønsteret, kastet skal strikkes vridd på vrangsiden! |
Sitat:
Det var det du mente, ikke sant? Har ikke fått det ut av hodet mitt siden du spurte!:o |
Sitat:
|
Sitat:
En pinne løst av som man strikker i neste runde i stede for! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ahh...edit: jeg brukte 35*7*sju dager!! Ikke rart Bedrifter slår nok ikke ned på om man tar seg en 5minutter, men det er noe helt annet enn å kreve (noe man med lovverket i hånd ikke kan) å få 5minutter hver time :p. En annen sak er jo at 5 minutter ofte blir 10 og 15... |
Sitat:
Kamferen gjør det likevel lettere å puste, og man slipper sviing under såre neser (og det svir som bare søren har jeg funnet ut selv) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |