Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanskje 14-09-12 22:18

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For noen år siden så såg jeg en dokumentar som handlet om en gutt som ville dø. Han var så besatt av å ta selvmord, at familien måtte passe på ham hele tiden. De var jo ganske så fortvilet over dette, siden det var en manisk tanke i ham at han skulle dø. Mener også han prøvde. og husker ikke om han klarte det til slutt. Er det noen som vet hvilken dokumentar dette er?

vaskeklut 14-09-12 22:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1382350)
Heia, nav!

:heia:

:_prikk:

(jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg ønsker å jobbe som veileder i nav :eek: :rolleyes: )

Kanutten 14-09-12 22:38

Jeg var så irritert i dag da EN person maste og maste på hva jeg ville ta utdanning i at jeg svarte at jeg ville blir sminkør i et begravelsesbyrå... :o

vaskeklut 14-09-12 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1382395)
Jeg var så irritert i dag da EN person maste og maste på hva jeg ville ta utdanning i at jeg svarte at jeg ville blir sminkør i et begravelsesbyrå... :o

:w00t::w00t::lol:

Fantastiske Kanutten :hearts::heia:

Kitt 14-09-12 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1382388)

(jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg ønsker å jobbe som veileder i nav :eek: :rolleyes: )

Enda godt noen vettuge mennesker havner der også!:)
Ofte er dt ikke enkeltmenneskene der heller, vet du. Det er systemet de er satt til å forvalte som til syvende og siste er helt tullete!:(

Dietta 15-09-12 02:09

Jeg lurer på hvorfor i all verden jeg ikke gikk og la meg for 2 timer siden :o

Furine 15-09-12 02:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1382432)

Då er vi to! :lol:

Annala 15-09-12 04:15

Jeg sitter på jobb og ler så jeg griner over maange av vitsene i vitse-tråden her inne :D Derfor sover ikke jeg. Men kjenner at det blir godt å dra hjem ved 6tida og få noen timers søvn ja :)

smgj 15-09-12 08:32

Sitat:

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke la med to timer tidligere i går... :mad:

Dietta 15-09-12 08:55

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1382435)
Då er vi to! :lol:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annala (Innlegg 1382436)
Jeg sitter på jobb og ler så jeg griner over maange av vitsene i vitse-tråden her inne :D Derfor sover ikke jeg. Men kjenner at det blir godt å dra hjem ved 6tida og få noen timers søvn ja :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1382450)
Jeg lurer på hvorfor jeg ikke la med to timer tidligere i går... :mad:

- Og da er det på tide å rope: GOOD MORNING JENTER :D:D

Furine 15-09-12 10:16

Morn morn! Verste er at eg var oppe allereie før klokka sju! :blinke:

Ikkje bra. Det er laurdag, jente, du kan sove lenger! :wacko: men neida...

Er Iduns karbolette brownies så gode at dei er verdt over 60 kr per pakke? Eg har i alle fall kjøpt ein pakke i dag...

Photobscura 15-09-12 10:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1382471)
Er Iduns karbolette brownies så gode at dei er verdt over 60 kr per pakke? Eg har i alle fall kjøpt ein pakke i dag...

Ja, dessverre ... :cool:

j88 15-09-12 10:24

Sitat:

Nei jeg syns ikke det, da syns jeg sjokoladekaka til funksjonellmat var veldig mye bedre.

Dietta 15-09-12 10:25

Sitat:

Morn morn! Verste er at eg var oppe allereie før klokka sju! :blinke:

Ikkje bra. Det er laurdag, jente, du kan sove lenger! :wacko: men neida...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1382472)
Ja, dessverre ... :cool:

Jeg synes ikke det da :o
Har 2 pakker liggende - men har ikke blitt fristet til å lage de engang. Synes de var veldig gode første gangen, men etter det har det liksom ikke falt helt i smak. Når jeg eventuelt skal lage en igjen, skal jeg ha i sjokoladebiter og mere søtt.

Rin 15-09-12 10:33

Sitat:

Jeg har smakt dem en gang, og sier ja - det er de verd... bortsett fra at de ikke er helt glutenfri, så jeg og magen min tør ikke å gjøre det igjen. Blæ!

Carisma 15-09-12 10:37

Hvordan få bedre selvfølelse? Helst fort....

Photobscura 15-09-12 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1382479)
Jeg har smakt dem en gang, og sier ja - det er de verd... bortsett fra at de ikke er helt glutenfri, så jeg og magen min tør ikke å gjøre det igjen. Blæ!

Haha, tiltredes! Og særlig ikke før kino og cocktails. :rolleyes:

Kitt 15-09-12 10:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1382480)
Hvordan få bedre selvfølelse? Helst fort....

Skaffe seg en coach, kanskje! Som kan jobbe litt med flere ting og stå bak og støtte deg mens du gjør endringer!
Men det igjen krever at man tør åpne seg for noen og det er ikke alltid like lett. Mulig det er letter med noen som faktisk er betalt for å høre på deg!:)

Photobscura 15-09-12 11:41

Mulig dumt spørsmål, men sprayflasker (i dette tilfellet tørrshampoo),det er ikke særlig lurt å ha med seg i bagasjen når man skal fly, eller?

Sanney 15-09-12 11:43

jeg har hatt det i kofferten, uten problem. i håndbagasje er vel mindre lurt.. mulig det går under ting som ikke er lov å ha med seg

Furine 15-09-12 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1382501)
Mulig dumt spørsmål, men sprayflasker (i dette tilfellet tørrshampoo),det er ikke særlig lurt å ha med seg i bagasjen når man skal fly, eller?

Eksplosive stoffer

Gjenstand Håndbagasje Innsjekket bagasje
Ammunisjon Nei Ja
Imitasjoner av granater, miner, sprenglegemer, sprengstoff Nei Nei
Patroner til røykmaskiner Nei Ja
Gass og gassbeholdere (butan, propan, acetylen, oksygen i større volum osv.) Nei Nei
Fyrverkeri, bluss, pyrotekniske midler ("party poppers", kruttlapper) Nei Nei
Detonatorer, fenghetter og lunter Nei Nei
Sprenglegemer, herunder detonatorer, lunter, granater, miner og sprengstoff Nei Nei

I følge osl.no sine sider. Men sjekk på heimesiden til flyselskapet de skal bruke, der står det heilt sikkert ganske klart.

Kanutten 15-09-12 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1382502)
jeg har hatt det i kofferten, uten problem. i håndbagasje er vel mindre lurt.. mulig det går under ting som ikke er lov å ha med seg

Det er ikke lov å ha med i hverken håndbagasje eller innsjekket så lenge det er drivgasser som er brennbare og/eller eksplosive.

Photobscura 15-09-12 15:14

Ok, som jeg trodde, altså. :)

Annala 15-09-12 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1382453)
- Og da er det på tide å rope: GOOD MORNING JENTER :D:D

Jeg hadde akkurat lagt meg da du skrev dette :) Skulle opp igjen og på jobb til kl 14, så var jo greit å sove litt også;)

Dietta 15-09-12 21:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annala (Innlegg 1382617)
Jeg hadde akkurat lagt meg da du skrev dette :) Skulle opp igjen og på jobb til kl 14, så var jo greit å sove litt også;)

Da regner jeg med at du ikke har nattevakt i natt - så da burde vi ikke møtes her sånn midt på natten igjen :p
I hvert fall ikke hvis jeg greier å rote meg i seng i kveld - men jeg tviler :D

Kanskje 16-09-12 14:55

Jeg er sååååååå irritert og oppgitt over windows mediaplayer !!! Før i den gamle (les, en god del år tilbake), så kunne man liste opp sangene nedover, og velge at den skulle hoppe mellom sangene og ikke spille i rekke.

Nå får jeg bare valgene, Artist, Album,Sjanger, År.

Jeg vil ha SANGENE jeg. I en liste. Forstår ikke hvorfor de endrer på noe som fungerte fint. Ikke uten grunn at jeg ikke har brukt Windows mediaplayer de siste årene.

man kunne også LETT legge til nye sanger ved å søke på datamaskinen. Den funksjonen er heller ikke der lenger.

Dietta 16-09-12 23:32

Er det noen som har erfaringer med ullgarnet Rubin fra Sparkjøp ?
Har en niese som lurer på å bruke dette til en puff, men vi vet ikke om det nupper seg eller holder seg pent.

Supera 17-09-12 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1382090)
Jeg leste det også, men jeg har ikke hatt leggkramper og jeg har spist 3-4 brokkolihoder siste uka i tillegg til masse nøtter og frø (lillebror ville prøve LCHF igjen så jeg laget müsli og knekkebrød til ham og til meg)... Burde vel få i meg en del magnesium da? Men takk, får huske å ta litt magnesiumtilskudd før jeg legger meg da for å få litt ekstra magnesium.

Og i går natt kom leggkrampene... Dere hadde rett! :geip: Tok meg en heftig dose med magnesium og så la jeg meg igjen. Glemte det hver gang jeg skulle legge meg før det. Gah, hvorfor er jeg så dårlig på å ta kosttilskudd? :rulleøyne

vaskeklut 17-09-12 14:20

Åkei. Jeg og sambo har visst bestilt reise til alanya, tyrkia! Er det noen her som har vært der og gjort andre ting enn soling/bading/snørrfyll som har tips?

Det var billig, det er sol og varmt og ingen av oss har vært i Tyrkia før, derfor drar vi dit. Vi er ikke fremmede for dagsturer til andre byer om det skulle være blant tipsene! Vi er interesserte i mat, kultur, historie etc.

Carisma 17-09-12 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1383200)
Åkei. Jeg og sambo har visst bestilt reise til alanya, tyrkia! Er det noen her som har vært der og gjort andre ting enn soling/bading/snørrfyll som har tips?

Det var billig, det er sol og varmt og ingen av oss har vært i Tyrkia før, derfor drar vi dit. Vi er ikke fremmede for dagsturer til andre byer om det skulle være blant tipsene! Vi er interesserte i mat, kultur, historie etc.

SJekk ut Pamukkale!

vaskeklut 17-09-12 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1383201)
SJekk ut Pamukkale!

notert!

Kanskje 17-09-12 15:09

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Åh det er herlig i Alanya ! Kom hjem derfra for et par uker siden, og lengter tilbake.

Det er et museum i sentrum, men det var desverre stengt da vi var der. Og så finnes det båtturer, og jeep turer. Kleopatraborgen er gammel og vakker og bør besøkes. Den ble gitt til kleopatra , og er i forbausende god stand. Det finnes et sted i fjellene som heter Dim cave, om jeg ikke husker feil. Der kan man sitte med føttene i rent fjellvann og få serfert fersk fisk. har ikke vært der selv men hørt om det. Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke. Kjerreturer i hovedgatene er heller ikke et sjeldent syn, men jeg har nektet å være med, for det sies av de lokale at etter en sommer så er hestene så utslitt og vonde, at de slaktes. De traver jo frem og tilbake på astfalten hver eneste kveld.
Og så er det jo mange moskeer der, som man kan besøke og se. Har hatt lyst lenge men ikke passet sånn.

Alanya er et herlig sted. Misunner dere :-)

vaskeklut 17-09-12 15:27

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1383217)
Åh det er herlig i Alanya ! Kom hjem derfra for et par uker siden, og lengter tilbake.

Det er et museum i sentrum, men det var desverre stengt da vi var der. Og så finnes det båtturer, og jeep turer. Kleopatraborgen er gammel og vakker og bør besøkes. Den ble gitt til kleopatra , og er i forbausende god stand. Det finnes et sted i fjellene som heter Dim cave, om jeg ikke husker feil. Der kan man sitte med føttene i rent fjellvann og få serfert fersk fisk. har ikke vært der selv men hørt om det. Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke. Kjerreturer i hovedgatene er heller ikke et sjeldent syn, men jeg har nektet å være med, for det sies av de lokale at etter en sommer så er hestene så utslitt og vonde, at de slaktes. De traver jo frem og tilbake på astfalten hver eneste kveld.
Og så er det jo mange moskeer der, som man kan besøke og se. Har hatt lyst lenge men ikke passet sånn.

Alanya er et herlig sted. Misunner dere :-)

Mange fine tips! Kleopatraborgen, er det greiene med det røde tårnet?

Supera 17-09-12 21:25

Sitat:

Ta bussen til borgen slik at du er der til solnedgang (sju-ish tror jeg det var). Selve borgen er stengt da, men i svingen rett nedenfor kan du ta nydelige bilder med litt av den gamle muren og en nydelig rød himmel i bakgrunnen. Gå så noen hundre meter nedover veien til du kommer til Panorama restaurant. Den har en helt fantastisk utsikt uansett om du spiser om dagen eller kvelden. Du ser utover hele byen derfra. De har gratis pick-up service og henter deg på hotellet og kjører deg tilbake hvis du spør om det.

I fjor var jeg i to store og billige butikker som het ATM og Kompedan. Verdt et besøk hvis de fortsatt finnes! Her slipper du pruting. Jeg gikk amokk i barneavdelingen på Kompedan faktisk. Babysokker for 3 NOK for eksempel. Kom hjem med to bæreposer med babyklær... Og jeg er singel og barnløs! Men har mange venninner som produserer, så det har blitt babygaver. Har fortsatt litt igjen ett år etter.

Og i tilfelle du ikke vet det angående innpåslitne selgere: Er du ikke interessert, ikke få blikkontakt og fortsett heller å gå. Er du så "dum" at du lar dem snakke med deg, så blir du stående der i fem minutter fordi de skal vise deg altmulig.

Kanskje 17-09-12 21:43

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1383222)
Mange fine tips! Kleopatraborgen, er det greiene med det røde tårnet?

Det røde tårnet ligger langt nede. Og så strekker borgen seg oppover med lange murer. Virkelig et syn.

Solnedgangen i tyrkia er vakker. Men det går fort ! På bare et øyeblikk går det fra skumring, til helt mørkt. Er vel mørkt i 7 halv åttetiden.

Se frem og ned og gå er en grei taktikk. Men klart noen hilser jeg på. De er veldig interessert i hvor man kommer fra. De liker oss norske fordi vi ofte har god råd, og god oppførsel. Klart de vil selge, det er det de lever av resten av året. Men de har strenge regler og får en butikk klager på seg kan den bli stengt for en periode og taper masse penger.

Synes man møtes med smil og og sier see you later med et smil. Blir glad av å være der. Noe helt annet enn å gå i butikker i norge.

En ting jeg har lært er å vise interesse på avstand, de er kjapt borte om man går inn og ser på ting. Og spør man om pris så tror noen man vil kjøpe. Så jeg har sagt fra at Nei, jeg skal bare kikke, vil ikke handle i dag .... Å handle i lire er veldig greit, og prute grør man om det ikke står priser på ting. Men man kan jo prøve seg.

For å komme fra A til B bruker man ofte dolmusen - busser. Der står man som sild i tønner hehe og slenger fra side til side for de kjører fort. Om å gjøre å få flest mulig inn på en som samme buss. Man dyttes etterhvert bakover. Når man skal av må man komme seg av fort ! og da albuer man seg bakover. Er man for treg så kjører kanskje bussen.
taxi er enkelt og billig. Dolmusen kostet nå 1,25 lire om jeg ikke husker feil , ca 4 - 5 kroner. Ikke ille :-)

Kanskje 17-09-12 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1382898)
Jeg er sååååååå irritert og oppgitt over windows mediaplayer !!! Før i den gamle (les, en god del år tilbake), så kunne man liste opp sangene nedover, og velge at den skulle hoppe mellom sangene og ikke spille i rekke.

Nå får jeg bare valgene, Artist, Album,Sjanger, År.

Jeg vil ha SANGENE jeg. I en liste. Forstår ikke hvorfor de endrer på noe som fungerte fint. Ikke uten grunn at jeg ikke har brukt Windows mediaplayer de siste årene.

man kunne også LETT legge til nye sanger ved å søke på datamaskinen. Den funksjonen er heller ikke der lenger.

noen som vet hva jeg kan gjøre?

langaard 17-09-12 22:00

Noen her som har erfaringer med Freys syndrom:confused:

vaskeklut 17-09-12 22:01

Kanskje og Supera: takk! jeg skal ta med meg dette i den hjemmesnekra reiseguiden min! (jeg nekter å betale masse penger for en akkurat nå :p)

BenteR 18-09-12 01:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1383363)

Måtte google hva dette var, for dette syndromet hadde jeg ikke hørt om før.
http://tidsskriftet.no/article/1264795
Har du fått dette etter operasjonen?

hernon 18-09-12 02:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1383363)

Det virker helt utrolig, men jeg kurerte meg selv faktisk:D

Som du kanskje husker fra tidligere svar til deg har jeg hatt samme operasjon...og var ille - og pinlig - plaget etterpå. Det var så ille at det dryppet ganske intenst

Men noen mndr etter operasjonen ( ca 3 ?) reiste jeg med fly fra England til Norge, altså ikke lange turen. Og etter det har jeg ikke hatt antydning til det.
Legene trodde meg først ikke, men da jeg fortsatt etter et år ikke hadde symptomer vedgikk de at trykkforandringen i flyet kunne ha vært en utløsende årsak.

Ikke vet jeg, men kanskje en flytur vil gjøre susen?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.