![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Lantus sises å kunne vare så lenge at man kan sette én gang i døgnet, men sønnen min setter allikevel to. Litt lett for å bli noe høy på ettermiddagen om han bare setter én gang. Min sønn begynte å bli noe lubben etter noen måneder med Insulatard, og vi merket raskt at Lantusen hadde positiv effekt på vekten hans. Han ble mye mindre oppblåst i ansiktet etter få dager. Det er veldig få som blir tilbudt Lantus sånn uten videre. Den er så dyr at helsepersonell ikke har lov til å anbefale den!:rolleyes: Husker vår diabetessykepleier ble helt lettet da jeg spurte, for hun også mente den ville være bedre for min sønn. |
Hei, jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg i dag. Har gått 3 dager på bevissthet rundt karbohydrater, føler meg relativt fin i kroppen fortsatt, ikke slapp. Jeg ser det er mange betegnelser på karbohydrater så jeg må derfor spørre: 1 KH = 1 karb(er) = 1g Karbohydrat(er)?
|
Sitat:
Men jeg tror ikke jeg har sett noen som sier 1 karb? Eneste jeg ser er når folk nevner at det inneholder flere karber. Uansett, så er det jo riktig det du spurte om der :) 1g kh (karbohydrat) er vel det mest riktige. |
Sitat:
|
Sitat:
Bestill deg time hos dia- spl fort som bare det. Min stiller opp på bare et par dagers varsel eller tar alt over telefonen! Håper du finner fort ut av det!:klem: |
Kan noen lese denne oppskriften og fortelle meg hva dette betyr? :o
Sitat:
|
Sitat:
Den koster bare litt over 500,- pr pakke, i under kant av 200,- mer enn Insulatarden. og skal jo egentlig bare brukes en gang i døgnet og Insulatarden 2. Så den er vel egentlig billigere enn Insulatard. Det er som sagt individuelt hva som passer best for den enkelte. Og det er ikke dia- spl som bestemmer hva man skal bruke, det er det kun dia- legen som kan avgjøre! Men spl kan foreslå, selvsagt!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Strikker på rundpinne. Fortsatt forvirra! :p |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg får vel kaste alt som er i skapet og vaske godt en gang til. De larvene var jo også bare ekle:eek: |
Sitat:
Mulig den var dyrere før, men den koster ikke mye nå! Ikke i forhold til mye annet de deler ut i bøtter og spann! Og det var slettes ikke pris det var snakk om da jeg ikke fikk Lantus, men at jeg fortsatt har såpass mye egen produksjon og få følinger at den ikke passer for meg! Vi lever i Norge og ingen behøver å leve dårlig med sin dia når det finnes medisiner som kan gjøre livet deres bedre. Sa min dia- spl!:) |
Sitat:
|
Eh... Engelske strikkeoppskrifter. Kan noen fortelle hva dette betyr?
Row 1 (RS): k1, yo, k9, yo, k2, yo, k9, yo, k1 |
Sitat:
|
Er raglanfelling enkelt?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så lenge man skjønner prinsippet (som er ganske enkelt når man først får det inn) så er det etter min mening den enkleste måten å strikke genser på, og det sparer mye tid også. Den oppskrifta jeg linka til er veldig enkel. I hvert fall om man ser bort fra den dårlige formulerte delen som jeg nå endelig skjønte. |
Sitat:
yo er yarn-over ifølge wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn : altså luftmaske, og si vil neste rad fortelle om du strikker sammen eller slipper denne luftmasken |
Ok! Hva heter den garn over teknikken på norsk? Jeg har strikket sånn før tror jeg.
|
For å illustrere både min store respekt (litt misunnelig egentlig) for de som kan strikke og samtidig akkurat hvordan jeg føler det når jeg leser strikke-spørsmål og -svar i denne tråden anbefaler jeg og stikke innom denne videoen og dra markøren fram til akkurat 5.44....
Anbefaler forsåvidt og se HELE videoen (jeg ler like mye hver gang) - men 5.44 illustrerer da Nerthus forståelse og forhold til strikking... |
Sitat:
Amerikanere strikker rart, forresten! Må jo være mye mer belastende å strikke rett på den måten ...! :confused: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |