![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det store Internettet sa at de var gode. Og så var de av merket ecco som visstnok skal være gode. Jeg tenkte på å gå på sokkelesten, men det var en del grus oppå asfalten... Og det var rett før jeg ringte noen som kunne hentet meg. |
Ecco passar ikkje alle og alltd. Eg har hatt god erfaring med Ecco, pappa kan ikkje bruke det merket, heilt feil for føtene hans. Eg har hatt fantastiske Eccosko, og eg har hatt forferdelege Eccosko, modellar som såg ganske like ut, men var veldig ulike på fann eg ut, etterkvart.
Eg brukar å ha med ein ryggsekk med eit ekstra skopar om eg er ute og testar nye sko, det kan også vere ei løysing, å bytte om, dersom det skulle bli problem. Har alltid hatt litt problematiske føter å få gode sko på, så eg er litt sær.. ;) |
-om jeg skal skaffe meg hund. Har akkurat mistet 2 bokser med cottage cheese på gulvet på kjøkkenet. De sprakk - og ligger nå fordelt utover i all sin prakt på gulvet :o
|
Det er vel enklare, billigare og gjer det reint litt fortare, om du skaffar deg mopp heller enn mops.
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig enig i at det er lurt å medbringe compeed/reservesko, men når man er bortskjemt med at skomerket passer så tenker man ikke sånn, dessverre. ..og jeg trenger nye fjellsko, men er så sær at jeg vil ha "lite såle" og "lite støtte" (har sterke ankler og liker ikke å låse dem inne i stive sko), så det er ikke lett å finne om man fremdeles ønsker å være tørr på beina. |
Ecco har aldri passet føttene mine - et eller annet grunnleggende feil med fasongen, der. Sko må alltid vurderes individuelt og direkte på egen fot, nytter lite med "alle sier de er bra". :o
|
Eddik og lite magesyre? Ja - jeg har hatt magesyreproblemer og etter symptomene å dømme trodde jeg det var for lite magesyre. Funket ganske greit å kutte ned på søtt og spise litt mer salt, men det kom og gikk litt da.
Nå oppdaget jeg plutselig at det er lenge siden jeg har hatt smerter og begynte å tenke over hva jeg har endret i kosten. Jo - jeg drikker hver morgen en liten klunk eplecidereddik i 1/3 glass vann! Det smaker helt forjævlig, men skal visstnok være sunt! Og det ser jo ut til at det hjelper. Men dersom eddik er basisk og jeg alt har for lite syre så skulle vel ikke det hjelpe å tilføre enda mer base?! |
Sitat:
|
Som Supera sier så er eplecidereddik en eddiksyre, ja. Og... om det virker å drikke det på morgenen så tror jeg kanskje du ville ha minst like god virkning av å ta en ts i det vannet du drikker til måltidet. :) Og gjøre det til iallfall de større måltidene.
|
Sitat:
Jeg hadde antagelig blandet det med sitron som jo er surt, men som vel blir basisk når det kommer ned i magen? Er det ikke noe sånt da? |
Sitat:
Jeg har gjort det selv - tilfeldigvis var det i den perioden jeg har vært friskest og i best form i hele mitt liv... Vet dog ikke hvor mye jeg skal takke eplecidereddiken, men jeg tror den bidro. 1liten ts i kaldt vann, klype for nesa og drikke fort som fy.... Menmen - du må seff. selv avgjøre når nok er nok. :) Jeg kan forøvrig anbefale disse som et alternativ http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=19&tid=&bid= De inneholder litt magesyre (saltsyre, HCl) og fordøyelsesenzymer. Brukte dem med stort hell den perioden magen var mest "ute og syklet". :cool: Og fremdeles de dagene jeg har fått i meg for mye melk... :o Det er viktig at vi fordøyer maten godt sånn at vi danner grunnlaget for et godt opptak lenger ute i "systemet". :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
I så måte er det heller ikkje heldig å drikke for mykje til måltidene. Tynne ut magesyra minst mogleg.
|
Sitat:
|
hm, da tror jeg at jeg skal drikke mer. jeg har omvendt problem, jeg har altfor mye magesyre...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Oi, plutselig ble jeg usikker, men vil en dl olje og 100 gram smør gå for det samme? Mengdemessig, altså ...
|
Sitat:
|
Okidok!
|
Sitat:
På lekeland kan jo alle være med å da og det er stort der. Plass til alle synes nå jeg. Er liksom ikke som liten plass hjemme. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg hadde et gavekort i en hudpleiesalong som jeg brukte i forrige uke. Bl.a. fikk jeg vokset overleppa (les: barten ;)).
2-3 dager etterpå ble jeg cella med masse kviser i samme område, som er der fremdeles :eek: Er det vanlig ? Kan jeg kanskje være allergisk mot voksen ? |
Sitat:
|
Sitat:
Edit: Vokset ikke bare over leppa, men ned på sidene og haken også, Det er nedover sidene alle kvisene har kommet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det har jeg faktisk liggende. Kvisene er på vei bort nå. Synes fortsatt godt, men de "fylles" ikke opp lenger, det er ingen nye på gang og det er ikke sårt når jeg tar på de :D |
Er det noen som har gode reisetips til Sharm-el-Sheikh (?) ? Type "folka er slitsomme, drikk teen og prut", det er rimelig standard. Noen som har litt andre råd enn det første som dukker opp om man googler?
|
Sitat:
Om det er mulig nå anbefales veldig å få med seg Kairo.... Helst med overnatting, siden man da er på gizaplatået før de fleste andre. Snorkling er et must! Jeg har sett både napoleonsfisk (som er sjelden), murene og diverse skater. Rett utenfor hotellstranda. Utrolig kult! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02. |