Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 21-08-12 19:19

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1375306)
Hmm, takk for tips, men hva er takløk?

Funker ikke. Jeg holder ellers på å prøve å bli snillere med føttene mine. ;) Men akkurat liktorner ligger veldig til familien ...

Takløk er en nyyydelig plante!

http://4.bp.blogspot.com/-15mUp9gbA5...0/CSC_0029.JPG

Kanutten 21-08-12 19:22

Endelig var det noen som hadde sett noe ala disse vingene jeg får på ryggen av blodsprengte årer når jeg er sliten. Det var ei dame på et idrettsmedisinsk som visste hva det var. Det er trapes-/kappemuskelen, når den ikke får nok oksygen, som reagerer slik. Så derfor, hvordan trener jeg trapes-/kappemuskelen??? Slik at den får nok oksygen?

Gracella 24-08-12 08:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1375324)
Endelig var det noen som hadde sett noe ala disse vingene jeg får på ryggen av blodsprengte årer når jeg er sliten. Det var ei dame på et idrettsmedisinsk som visste hva det var. Det er trapes-/kappemuskelen, når den ikke får nok oksygen, som reagerer slik. Så derfor, hvordan trener jeg trapes-/kappemuskelen??? Slik at den får nok oksygen?

Her er en diskusjon på trapesmuskelen i alle fall:
http://www.iform.no/forum/index.php?topic=13225.0

Markløft, shrugs (vet ikke hva det er), pull-ups (sjekk ut han her hvis du ikke kan gjøre pull-ups, dette virker!! http://scoobysworkshop.com/pullups-for-total-beginners/ ) og stående (framoverbøyd) roing er noen øvelser man kan gjøre.

Markløft er utrolig viktig å gjøre rett, så finn noen gode videoer og start med en lett vekt for å øve inn teknikken.

vaskeklut 25-08-12 00:24

Hvor får jeg kjøpt strikkløse sokker til menn? Dressmann?

Carisma 25-08-12 01:42

Hvorfor gjør jeg så mye dumt? :rolleyes:

Zillah 25-08-12 05:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1376059)
Hvor får jeg kjøpt strikkløse sokker til menn? Dressmann?

Ja eg trur m.a. Dressmann har. Eg har ikkje vore innom der på ei stund, men eg trur det er ein del av basisutvalget deira.

langaard 25-08-12 11:54

Hvorfor tar det 3 uker for og finne ut om en svulst er ondarta eller ikke:confused:

nellie 25-08-12 12:02

Overreagerer jeg, eller er det dårlig gjort å invitere alle mulige folk i bursdagsselskap til en gutt, som blir fem år, også ikke invitere den tre år gamle kusinen hans fordi at hun "er for liten", MEN invitere fetteren hans, som er to og et halvt? Selskapet skal være på lekeland.

Kjenner det koker inni meg! Hater ekskludering!! Også av små barn.... Mulig jeg overreagerer...

hernon 25-08-12 13:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1376107)
Hvorfor tar det 3 uker for og finne ut om en svulst er ondarta eller ikke:confused:

Igjen uten å påberope meg spesialkunskap: jeg ble fortalt av kirurgene at ventetiden var avhengig av hva de skrev på henvisningen til laboratoriet.
De ser allerede ved operasjonen stort sett hva slags svulst det er, men vil selvsagt ikke uttale seg til pasienten før den er endelig undersøkt.
Men de graderer henvisningen, anser de det som alvorlig blir det en prioritert undersøkelse.

langaard 25-08-12 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hernon (Innlegg 1376125)
Igjen uten å påberope meg spesialkunskap: jeg ble fortalt av kirurgene at ventetiden var avhengig av hva de skrev på henvisningen til laboratoriet.
De ser allerede ved operasjonen stort sett hva slags svulst det er, men vil selvsagt ikke uttale seg til pasienten før den er endelig undersøkt.
Men de graderer henvisningen, anser de det som alvorlig blir det en prioritert undersøkelse.

Ok, takk:)

Bønna200 25-08-12 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1376109)
Overreagerer jeg, eller er det dårlig gjort å invitere alle mulige folk i bursdagsselskap til en gutt, som blir fem år, også ikke invitere den tre år gamle kusinen hans fordi at hun "er for liten", MEN invitere fetteren hans, som er to og et halvt? Selskapet skal være på lekeland.

Kjenner det koker inni meg! Hater ekskludering!! Også av små barn.... Mulig jeg overreagerer...

Jeg synes det var litt dårlig gjort...

gamlebyen 25-08-12 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1375324)

nedtrekk og sittende roing.

Marella77 25-08-12 14:52

Jeg brukte fløte i bakverket, og så kjente jeg etterpå at det luktet litt av fløten. Den gikk ut på dato for 5 dager siden. Obs...

Er det farlig? Kjenner ikke noen bi-smak på bakverket?

BenteR 25-08-12 14:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1376107)

Jeg har ikke fjerna svulster, bare tatt biopsi av dem, og da har de sagt rett etterpå at de antar prøven er godartet, men at de dyrker den for og vite 100 % sikkert svaret, og dette tar tid.

Bønna200 25-08-12 15:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1376142)
Jeg brukte fløte i bakverket, og så kjente jeg etterpå at det luktet litt av fløten. Den gikk ut på dato for 5 dager siden. Obs...

Det finner du ut! :p

BenteR 25-08-12 15:08

Andre som har trøbbel med at java ikke slipper en inn i nettbanken?
Java står liksom bare og spinner og spinner og slipper meg ikke inn, hverken i går eller i dag.....:mad:

Alyssa 25-08-12 15:13

Sitat:

Jeg har brukt fløte som gikk ut på dato for en måned siden ... Nå var den utrolig nok ikke sur heller, men det å bruke litt gammel fløte i bakverk kan jeg aldri tenke meg har noe å si.

Gerd 25-08-12 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1376147)
Java står liksom bare og spinner og spinner og slipper meg ikke inn, hverken i går eller i dag.....:mad:

jeg har brukt nettbank i dag, ingen problemer hos meg.

Du trenger ikke oppdatere javaen da? Syns man må det rett som det er :ja:

Gerd 25-08-12 15:45

Sitat:

Ingen problemer så lenge det blir varmebehandla.
Sur fløte er fint å bruke i vaffelrøre f.eks :ja:

BenteR 25-08-12 16:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1376158)
jeg har brukt nettbank i dag, ingen problemer hos meg.

Du trenger ikke oppdatere javaen da? Syns man må det rett som det er :ja:

Sjekket javaen min, og jeg har nyeste versjonen....
Får teste på en annen data, om det kanskje er min data som er problemet

Dietta 25-08-12 16:14

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1376165)
Sjekket javaen min, og jeg har nyeste versjonen....
Får teste på en annen data, om det kanskje er min data som er problemet

Neida, det er ikke dataproblemer. Det er bare kontoen din som ikke vil gi slipp på pengene :D

Dietta 25-08-12 16:15

Under lampa som henger ned over salongbordet, flyr det 3 små fluer rundt og rundt i ring....... Det har de gjort i 2 dager nå.

Hvorfor ???????????????????????????

langaard 25-08-12 16:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1376169)
Under lampa som henger ned over salongbordet, flyr det 3 små fluer rundt og rundt i ring....... Det har de gjort i 2 dager nå.

Hvorfor ???????????????????????????

De fryser:p

Dietta 25-08-12 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1376172)
De fryser:p

:lol: De tar jo ikke engang pause for å spise eller drikke jo.....

Marella77 25-08-12 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1376146)
Det finner du ut! :p

hehe, ja, men tenkte å høre med dere FØR jeg dør ;)

Marella77 25-08-12 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 1376149)
Jeg har brukt fløte som gikk ut på dato for en måned siden ... Nå var den utrolig nok ikke sur heller, men det å bruke litt gammel fløte i bakverk kan jeg aldri tenke meg har noe å si.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1376159)
Ingen problemer så lenge det blir varmebehandla.
Sur fløte er fint å bruke i vaffelrøre f.eks :ja:

Takk for svarene dere!! :)

Cherry 25-08-12 20:24

Sitat:

Du må oppdatere javaen

Kanutten 25-08-12 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1376133)
nedtrekk og sittende roing.

Æhhh, jeg tenkte mer på sånn hjemmettrening. Nedtrekk har jeg lite av, men jeg løfter mye!!! (vi holder på med bygging)

BenteR 26-08-12 00:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1376222)
Du må oppdatere javaen

Sjekket javaen, men jeg har nyeste versjon (oppdaterte for ei drøy uke siden). Etter og ha sjekket at javaen var up to date, fikk jeg melding fra Norton om at trojaner var oppdaget og at dataen måtte restartes.
Restartet dataen, sjekket at trojaneren ikke lå ubehandlet i systemet og sjekket nettbanken igjen, og den virket :D

Marella77 30-08-12 13:40

Noen som vet hvor det har blitt av "Kler jeg dette" -tråden til Hypah? Finner den ikke. Har søkt og lett...

Kitt 30-08-12 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1377407)
Noen som vet hvor det har blitt av "Kler jeg dette" -tråden til Hypah? Finner den ikke. Har søkt og lett...

Denne, mener du?
Jeg gikk inn på Medlemslisten, fant Hypah og de trådene hadde startet! ;)

Marella77 30-08-12 13:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1377410)
Denne, mener du?
Jeg gikk inn på Medlemslisten, fant Hypah og de trådene hadde startet! ;)

Supert Kitt! Takk!! :)

Marella77 30-08-12 21:04

Jeg har akkurat prøvd en vaffelrøre her inne, og den var ikke god. Skikkelig feit og tynn, ikke i nærheten av vanlige vafler. Det eneste som var likt, var mønsteret!

Noen som vet om en vaffelrøre som er bra?

Marella77 30-08-12 21:18

Et spørsmål til... Hvordan rengjør man egentlig et vaffeljern? Kan jo ikke holde det under vasken heller, og har ikke lyst til å bruke zalo... Jeg har alltid tørket av med vått papir, og deretter tørt papir. Men blir den egentlig ren? NOT :D

arkine 30-08-12 21:31

Rengjøring av vaffeljernet

http://www.euronics.no/var/ezwebin_s...foboximage.jpg
Den inneholder en del salt som trekker løs urenheter fra jernet.
Ta eventuelt litt vann på oppvaskbørsten og skrubb litt i vaffeljernet først.
Vaske-vaffel
1/2 dl vann
1 dl hvetemel
2 ss salt
• Det hele røres sammen
• Og stekes i vaffeljernet som en vaffel
• Vaffeljernet blir så godt som nytt
Det anbefales ikke å spise vaskevaffelen!!!

vaskeklut 30-08-12 21:49

.....VASKEVAFFEL!!!!!! :w00t::w00t: det må jeg bare lage. vaskeklut lager vaskevafler. blogge om det i bloggen min som heter vaskebøtta og. vaskeklut og vaskevaflene i vaskebøtta :lol:

:rodme:

Supera 30-08-12 22:27

Hvorfor fikk jeg saftige gnagsår av en femkilometerstur i nye tursko som liksom skulle være så gode? Jeg tenkte å gå dem inn med en liten tur på 5 km... Det gikk hull på gnagsåret på høyrefoten etter 3 km, men var 2 km hjemmefra da og måtte gå 2 km med gnagsår... Godt det var mørkt og øde så ikke så mange så meg. Jeg gikk ganske rart de siste to kilometerne...

Rin 30-08-12 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1377558)
Hvorfor fikk jeg saftige gnagsår av en femkilometerstur i nye tursko som liksom skulle være så gode? Jeg tenkte å gå dem inn med en liten tur på 5 km... Det gikk hull på gnagsåret på høyrefoten etter 3 km, men var 2 km hjemmefra da og måtte gå 2 km med gnagsår... Godt det var mørkt og øde så ikke så mange så meg. Jeg gikk ganske rart de siste to kilometerne...

Stikkordet er "nye", kanskje? Dusteføttene mine får blemmer og sår av nye sko, uansett hvor gode og bra de egentlig er. Må ha tilvenning over flere dager. :cool:

Bønna200 30-08-12 22:53

Sitat:

Sko må ma gå inn HJEMME, evt en pytteliten tur i nabolaget. Ellers så ber man om trøbbel...

Furine 30-08-12 22:56

Sitat:

Moralen er: ha ALLTID med Compeed! Eg har ein pakke i sekken, ein i veska. Få dei på FØR dei store gnagsåra er på plass.
Kven sa dei var gode? Butikken? Nokon du kjenner? Det er vel berre dine føter som veit om dei er gode til akkurat deg! ;) Og som Rin seier, skoa er nye, det tek tid å gå inn slikt! Om det ikkje hadde vore for mykje steinar, eller for trasig å gå utan sko, så hadde eg tatt dei av meg siste kilometerane, og gått i strømpelesten siste stykket. Det har eg faktisk gjort i Belgia! Fekk nokre rare blikk! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.