Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kitt 12-03-10 11:58

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da veilederen min ringte etter en uke, hadde ikke riktig vedkommende fått papirene mine enda!
Da hun sendte en mail, hadde ikke vedkommende hatt tid til å åpne den 10 dager etter......
Vet ikke jeg!:p

Arnhild 12-03-10 16:30

Vettel: Kanskje lurt å vente en uke. Viktig å være engasjert, men kanskje ikke for ivrig? :)

Hva kan det skyldes at jeg har begynt å skrive mange feil (stavefeil)? Litt sånn dyslektiske feil. I dag skrev jeg blant annet interessant som interesang... Jeg syns det er veeeldig rart - jeg har i grunn aldri hatt problem med rettskriving, men den siste måneden har jeg begynt å blande sammen bokstaver og blitt veldig usikker på stavemåter :confused:

Carisma 13-03-10 02:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 846519)
Jeg sendte en åpen mail om jobb i et sykehus på onsdag formiddag, er det for tidlig å ringe de idag, tror dere...?

SIkkert for sent nå, men jeg syns ikke det. Sånne ting blir ofte bare liggende, så man må mase litt selv for å få det gjennom.

Photobscura 13-03-10 09:19

Jeg opplevde følgende nå i stad; på vei til kjøkkenet så bredde det seg en nesten uutholdelig ømhet i hele mellomgulvet, og så føltes det som om blodet forlot kroppen og så mista jeg nesten synet, eller rettere sagt så ble det erstatta av blinkende/flimrende lysglimt, som om jeg skulle ha sett rett inn i en lampe, eller som et ekstremt sånn optisk migreneanfall.
Først måtte jeg holde meg fast i benken, for jeg trodde jeg skulle falle i gulvet, men skjønte fort at jeg bare måtte sette meg rett ned, for det føltes som om det var rett før jeg mista bevisstheten, og jeg lurer på om jeg også gjorde det noen sekunder da jeg satt der. Det gikk over etter noen minutter, og jeg er helt fin nå, men fy fader så ekkelt!
Noen som har noen formening om hva dette kan ha vært?

StegforSteg 13-03-10 09:26

Jeg aner ikke photobscura - men du kan få en klem :klem:

Photobscura 13-03-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 846975)
Jeg aner ikke photobscura - men du kan få en klem :klem:

Nåååå! Takk for det :D. :klem: tilbake!
Jeg er som sagt helt fin nå, altså! Det eneste jeg kan komme på at det minner meg om er skikkelig matforgiftning (jeg har hatt et par sånne ...), men da ville det nok ikke gått over på så kort tid.

ninagronn 13-03-10 10:39

Sånn opplever jeg det når jeg får blodtrykksfall, har hatt det noen ganger, og det er ordentlig ekkelt.

Photobscura 13-03-10 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninagronn (Innlegg 847011)
Sånn opplever jeg det når jeg får blodtrykksfall, har hatt det noen ganger, og det er ordentlig ekkelt.

Ja, så klart! Det tenkte jeg ikke på, men dette må jo ha vært hypoglykemi, jeg syntes det var noe kjent med det ... :o. Oi, dette var vel en advarsel jeg må ta på alvor :rolleyes:.

StegforSteg 13-03-10 10:49

Jeg lurer litt på om jeg kan kalle Photobscurba for bare photo jeg....eller et annet kortere nick :p *lat*

Photobscura 13-03-10 11:11

De fleste her inne ender opp med å bare kalle meg Photo, så det er helt i orden! Ikke akkurat verdens mest skrive-, eller uttale-vennlige nick jeg har akkurat :p.

frifuggel 13-03-10 11:13

Begynner vel å nærme seg en time jeg har spart på å korte inn navnet ditt i innleggene mine.. Hehe

Vettel 13-03-10 11:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 847012)
Ja, så klart! Det tenkte jeg ikke på, men dette må jo ha vært hypoglykemi, jeg syntes det var noe kjent med det ... :o. Oi, dette var vel en advarsel jeg må ta på alvor :rolleyes:.

Blodtrykksfall. Gubben har det bestandig når han er litt/mye fyllesjuk. Jeg trodde han lenge bare feika og det var normal fyllesjuke. Men han får det ved sykdom, stress, etc også. Tror du da må bare ta det med ro, spise litt, drikke litt.

Photobscura 13-03-10 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 847057)
Blodtrykksfall. Gubben har det bestandig når han er litt/mye fyllesjuk. Jeg trodde han lenge bare feika og det var normal fyllesjuke. Men han får det ved sykdom, stress, etc også. Tror du da må bare ta det med ro, spise litt, drikke litt.

Det var det også noen som foreslo, ja. Jeg er helt fin nå, da. Heldigvis!
Svimmel når jeg reiser meg, men det har jeg vært en stund, og mistenker lavt b12-nivå. Tok blodprøver på tirsdag, og forventer svar på mandag :).

Photobscura 13-03-10 12:16

Nå har jeg googla litt, og symptomene på blodtrykksfall er temmelig eksakte.
Fra lommelegen:
Sitat:

Sykdomstegn
Svimmelhet, prikker eller blinkende stjerner foran øynene. Besvimelse eller nesten besvimelse.

Og det kommer gjerne etter inntak av alkohol. Jeg drakk jo i går, så det er jo også relevant.
Og, dette er interessant, det er et ganske vanlig symptom på b12-mangel. Nå er jeg spent på prøvesvar, altså. Om det ikke er noe utslag på en vanlig blodprøve, så tar jeg det opp med spesialisten jeg går til. Har time kommende torsdag.

Kanutten 13-03-10 12:43

Jeg har det også slik når jeg får blodtrykksfall. Det er megaekkelt! Men jeg får også akkurat den samme følelsen hvis jeg spiser for lite karber... :confused:

Karissima 13-03-10 13:01

Dette er noe som har skjedd flere ganger med meg. Blir plutselig svett og så føles det som jeg skal besvime, noen ganger har jeg også det. Var og tok noen blodprøver men aner ikke om de sjekket B12. Hadde vært fint å høre hvilke svar du får

Photobscura 13-03-10 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 847084)
Jeg har det også slik når jeg får blodtrykksfall. Det er megaekkelt! Men jeg får også akkurat den samme følelsen hvis jeg spiser for lite karber... :confused:

Ok, greit å vite :). Jeg har knapt spist karber på en evighet, og har aldri noen problemer med det. Tror jeg er den skapte urkvinne :D. Satser på at det er blodtrykksfall, så får vi også se på mandag om det er noe utslag på blodprøver.

Photobscura 13-03-10 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 847095)
Dette er noe som har skjedd flere ganger med meg. Blir plutselig svett og så føles det som jeg skal besvime, noen ganger har jeg også det. Var og tok noen blodprøver men aner ikke om de sjekket B12. Hadde vært fint å høre hvilke svar du får

Jeg skal gi beskjed! :)
Men jeg har fått vite senere at det er flere måter å måle det på, så jeg hører med spesialisten min i tilfelle negativt utslag.

Karissima 13-03-10 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 847100)
Jeg skal gi beskjed! :)
Men jeg har fått vite senere at det er flere måter å måle det på, så jeg hører med spesialisten min i tilfelle negativt utslag.

Flott.Har nemlig følelsen av at fastlegen min ikke tar det så seriøst :(

Photobscura 13-03-10 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 847103)
Flott.Har nemlig følelsen av at fastlegen min ikke tar det så seriøst :(

Det er veldig dumt. Jeg er velsigna med en utrolig grundig og oppriktig interessert lege, så dersom det ikke finnes noe tegn på mangel er jeg ganske sikker på at han vil forske videre. Men jeg skal jo som sagt til spesialist i slutten av uka som kommer, så da kan det hende jeg kan få noen svar der i stedet :).

Karissima 13-03-10 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 847111)
Det er veldig dumt. Jeg er velsigna med en utrolig grundig og oppriktig interessert lege, så dersom det ikke finnes noe tegn på mangel er jeg ganske sikker på at han vil forske videre. Men jeg skal jo som sagt til spesialist i slutten av uka som kommer, så da kan det hende jeg kan få noen svar der i stedet :).

Jeg venter i spenning :heia:

grotingeling 13-03-10 18:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 847095)

Du kan forlange en kopi av journalen din, og den skal inkludere alle prøver du har tatt med resultater - jeg fikk en del aha opplevelser første gang jeg ba om min.

Carisma 14-03-10 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 846972)
en nesten uutholdelig ømhet i hele mellomgulvet, og så føltes det som om blodet forlot kroppen og så mista jeg nesten synet, eller rettere sagt så ble det erstatta av blinkende/flimrende lysglimt,

Sånn har jeg stadig vekk, som regel har jeg fått i meg noe jeg ikke har tålt. Som ketolysetablettene, de blir jeg sånn av. Tror det er en slags sjokkreaksjon fra kroppen. Har forøvrig merket at det er mindre hyppig når jeg husker magnesiumen.

Photobscura 14-03-10 16:00

Jeg tar magnesium hver dag, dobbel dose, så tror ikke det kan være det. Men uansett, jeg hadde et bittelite sånn anfall i morgest også, men kasta meg over vannglasset, og det gikk over :).

Kanutten 14-03-10 18:21

Hva heter disse små kjærlighetsfigurene med pil og bue... Tenker ikke på Cupidoer, ikke Amor, men disse andre som begynner på s eller i allefall har en s i navnet??

Kitt 14-03-10 18:23

Amor eller kjerub.......

Navn med s.................???

Kanutten 14-03-10 18:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 847628)
Amor eller kjerub.......

Navn med s.................???

Ikke s! Kjerub er rett!! Jeg ante bare at det måtte være langt bak i alfabetet.. :o

Carisma 14-03-10 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 847632)
Kjerub er rett!!

Kjerun er vel et fellesnavn på alle de tjukke englefigurene? De med pil og bue heter cupido...

Vettel 14-03-10 18:32

Eros? Kjærlighetsgud i gresk mytologi. Med pil og bue.
Amor/cupido i romersk mytologi. Afrodite er også kjærlighetsgud, men ingen s' der.

Må bli eros.

StegforSteg 14-03-10 20:33

Hvor lenge står egentlig en åpnet CC boks seg i kjøleskapet? *fysen fordi jeg spise litt for tidlig middag i dag*

Furine 14-03-10 23:00

Åh, cc held seg lenge etter at den er opna, etter mi erfaring i alle fall. Opne boksa og lukt på det, du merkar fort om den ikkje er bra lenger.

Karissima 15-03-10 10:36

Kan sykdom gi negativt utslag på sticksen ? Ikke så veldig viktig egentlig men kjekt å vite :)

EmilyB 15-03-10 13:22

Jeg kan ikke så mye som sticks, da jeg ikke bruker det. Men helt generelt så vil blodsukkeret i kroppen øke dersom man har en infeksjon, som f.eks en sykdom. Kroppen arbeider på spreng med å kvitte seg med uhumskhetene.

Karissima 15-03-10 14:27

Ok. Har en lett bihulebetennelse så da er det kanskje grunnen til at jeg har hatt negativt utslag i 2 dager :)

Kitt 15-03-10 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 848136)
Ok. Har en lett bihulebetennelse så da er det kanskje grunnen til at jeg har hatt negativt utslag i 2 dager :)

Gamle stiks, graviditet eller mensen er mer sannsynlige grunner!
Jeg har vært syk med bihuler i 4 uker og har hatt flotte utslag!

Eller har du spist noen form for medisiner, halspastiller etc som kan ha inneholdt sukker uten at du vet det?

Karissima 15-03-10 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 848150)
Gamle stiks, graviditet eller mensen er mer sannsynlige grunner!
Jeg har vært syk med bihuler i 4 uker og har hatt flotte utslag!

Eller har du spist noen form for medisiner, halspastiller etc som kan ha inneholdt sukker uten at du vet det?

:eek: fishermans friend

Max 15-03-10 17:21

Jeg lurer på om noen har et godt forslag til en som for n'te gang er matlei til tusen og ikke orker spise det hun bør. Ja, meg.

Er så lei både egg, salat og kokte grønnsaker, at jeg blir småkvalm med tanken. I dag har jeg momset babybel med skinke halve dagen, for jeg orker ikke lage meg noe. Og dette blir det dårlige vaner av. Har bare vært slik noen dager, men må snu det før det ender i noe katastrofalt (også er jeg visst i slik pms-modus også...).

Kitt 15-03-10 17:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 848163)
:eek: fishermans friend

Som er søtet med?
Xylitol, sorbitol?
Som oppfører seg som sukker i kroppen, selv om det er bra for tennene?

Sjekk posen, du, det kan nok være grunnen, ja!

Karissima 15-03-10 18:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 848219)
Som er søtet med?
Xylitol, sorbitol?
Som oppfører seg som sukker i kroppen, selv om det er bra for tennene?

Sjekk posen, du, det kan nok være grunnen, ja!

Ja den er nok synderen. Trodde den var snill jeg da det stod ikke tilsatt sukker på forsiden. Nå ser jeg derimot bak på posen :
Sorbitol (91g/100g) karb98g hvorav 1.9g sukker

blåbær 15-03-10 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 848218)
Jeg lurer på om noen har et godt forslag til en som for n'te gang er matlei til tusen og ikke orker spise det hun bør. Ja, meg.

Er så lei både egg, salat og kokte grønnsaker, at jeg blir småkvalm med tanken. I dag har jeg momset babybel med skinke halve dagen, for jeg orker ikke lage meg noe. Og dette blir det dårlige vaner av. Har bare vært slik noen dager, men må snu det før det ender i noe katastrofalt (også er jeg visst i slik pms-modus også...).

Huff, ikke lett! Kanskje prøve å skrive en liste over mat du ikke er lei? Og se om det er noe som faktisk frister.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.