![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
:DHei
Jeg går på medisiner for depresjon og angst, som viser seg å være vektøkende! Noen andre som har erfaring med dette? Sliter voldsomt med å gå ned i vekt, selvom prøver så godt jeg kan. Har imidlertid gått ned i cm.:D |
Sitat:
Kanskje du skal skrive hva slags medisiner du går på, så er det kanskje noen her som har erfaring med det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor ingen har dratt igang noe treff nå på nyåret? ;)
|
Sitat:
Tusen takk :) |
Sitat:
|
Sitat:
Hør med NAV. Jeg sendte inn kvitteringer for å få frikort og så fikk jeg brev tilbake om hvilke medisiner på kvitteringene som gikk inn under den andre reglen. Tilhører unntakene at NAV opplyser om sånt helt av seg selv, så du må nok finne ut av det selv. Evnt bestille time hos NAV og gå igjennom saken ordentlig. Kanskje du har krav på mer også! Ellers må du jo ha krav på særfradrag på skatten for ekstra store sykdomsutgifter!!! |
Her om dagen postet noen en ostekake-oppskrift med soyaflokker i bunnen. Jeg leter febrilsk etter denne, men finner den ikke... Noen som kan hjelpe?
|
Sitat:
Trekker fra alt på skatten - og masse annet også, så her er jeg godt dekket |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30289 |
Sitat:
Helse- Norge, ja! Ikke få meg til å begynne, lissom! Helse- Norge med NAV i spissen er er stooooort kapittel for seg selv! Jeg får dekket alle medisiner etc i forbindelse med min DIA2, men ikke maten/kostholdet som holder meg unna medisiner, senskader etc!:p |
Jeg har et enkeltmannsforetak, og kommer til å trenge ny pc ganske snart, så fort jeg får råd til det i alle fall. Kjenner til at det er mulig å, korriger meg om jeg tar feil, kjøpe igjen pc-en fra seg selv via firmaet sitt, og på den måten kunne skrive av det på skatten. Er det noen som har litt detaljkunnskap om hvordan dette fungerer i praksis, og hva man eventuelt kan tjene/spare på det?
|
Sitat:
|
HVORFOR kan man ikke farge øyenbryna med hårfarge?? Har farga håret mitt i dag, drastig endret fra øyenbrynsfargen. Det står på pakken at man ikke kan farge øyenbryna med hårfarge, men jeg har gjort det likavel. :p
|
Sitat:
Litt usikker på hva du egentlig mener. Vil du kjøpe en ny pc selv (fra privet konto) og så selge den igjen til foretaket ? Hvis du er mva registert krever du fradrag for mva i regnskapet. Hvis innkjøpssummen er mindre enn 10.000,- bør kjøpet bokføres direkte på en utgiftskonto. Hvis beløpet er større enn 10.000,- må innkjøpet bokføres på eiendelskonto. (Kr. 10.000,- ekskl mva hvis du er mva registert). Regner med at du har separat bankkonto for foretaket, og da kjøper du pc'n der. Fører den i regnskapet som over, og resultatet i foretaket ditt (pluss eller mins) vil skal føres i din selvangivelse når den tid kommer. Himmel - jeg har ikke sovet i natt, så hjernen er sirup !!! Mulig jeg ikke har fortstått spørsmålet i det hele tatt :( |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har 2 satser på grunnstønaden for ekstra fordyret kosthold, for ketogendietten. Mulig de har blitt strengere med årene enn da vi fikk det innvilget :mad: Men, jeg trekker kostholdet fra på skatten (øker beløpet hvert år tilsvarende prisstigningen), men jeg trekker fra utbetalt grunnstønad på det beløpet jeg krever fradrag for. |
Sitat:
Øyenbryna fikk samme farge som håret!! Det hele skolten ser liksom myyyye mer samstemt ut nå!! :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Tidligere fikk alle med diabetes 1 og 2 automatisk halvt særfradrag på skatten. Man bare leverte legeattest en gang og fikk fradrag resten av livet! Blir jo ikke frisk av diabetes! Så fant en smarting ut at dette var for dyrt! Nå må alle sende inn kvitteringer etc og så må en masse mennesker få lønn for å sitte å regne ut hvem som muligens skal få disse drøyt 9000,- . Noe som faktisk er dyrere enn å ha det sånn det var!:eek: Og det er stor forskjell på hvem som får, selv fra år til år! Jeg fikk et år uten å sende inn kvitteringer (flaks!), året etterpå, blankt avslag!:( Er nok lettere å få innvilget denne typen grunnstønad for barn med alvorlig diagnose enn for en med en livsstilssykdom. At de i tillegg har blitt mye strengere, hjelper heller ikke sånne som meg! :p Enda godt det er noe hjelp/støtte å få for dere som sliter med syke barn!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Legen jeg har nå, er ikke mye tess på mange måter, men han har stoooor tro på lavkarbo/ketolyse! Kanskje han for en gangs skyld kunne gjøre noe fornuftig og skaffe meg grunnstønad?!?!? Takk for tips!:hearts::klem: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |