Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Flere som bruker spis deg slank-dietten? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6938)

frifuggel 10-01-10 18:35

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Dere som vet; finnes det noen "spisdegslank" produkter som er i tørr tilstand? Spiselige sådanne.. Og som da tåler at man tar det med seg i bagasjen når man reiser. Får tilgang på vann, oljer (vet ikke ennå hvilke, men antar det vil være kokosoljer el.l), muligens egg og stekeovn. Hadde vært kjekt med noe som jeg vet karbinnholdet i, sånn at jeg har nogenlunde kontroll når jeg er på langtur..

Rin 10-01-10 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frifuggel (Innlegg 813832)
Dere som vet; finnes det noen "spisdegslank" produkter som er i tørr tilstand? Spiselige sådanne.. Og som da tåler at man tar det med seg i bagasjen når man reiser. Får tilgang på vann, oljer (vet ikke ennå hvilke, men antar det vil være kokosoljer el.l), muligens egg og stekeovn. Hadde vært kjekt med noe som jeg vet karbinnholdet i, sånn at jeg har nogenlunde kontroll når jeg er på langtur..

Jeg tror ikke det. Eneste tingene jeg hadde som ikke var avhengige av kjøleskap/fryser var i alle fall pizzaknecks (tørre knekkebrødgreier) og esken med atkins-barer jeg bestilte i tilfelle sult utenom måltidene. :rolleyes:

frifuggel 10-01-10 18:42

Ok. Da får jeg lete mer :)

PippiLangstrømpe 10-01-10 22:20

Brødene synes jeg er veldig gode, og holdbarheten er utrolig lang etter at de er tint. Gulost eller rekesalat er godt på. :)

frifuggel 10-01-10 22:39

Takk, men det blir litt vanskelig å ha med i kofferten, tenkte mer på bakemixer o.l...

Imse 10-01-10 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frifuggel (Innlegg 814085)
Takk, men det blir litt vanskelig å ha med i kofferten, tenkte mer på bakemixer o.l...

Hv0r skal du? Du får ikke tak i mat dit du skal da? Gå i en dagligvare 0g kjøpe, evt til et 0g et måltid.

frifuggel 10-01-10 22:45

Skal til ett av verdens fattigste land, og det er garantet ikke barebare å gå i nærmeste dagligvarebutikk. Må ha med noe lavkarbo, i og med at det de spiser der er høykarbo med lite proteiner og fett. Skal ha med proteinpulver/bakemix, men det hadde vært kjekt med noe som var litt mer "ferdig", bare :p Men, finnes det ikke, så finnes det ikke.

Imse 10-01-10 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frifuggel (Innlegg 814091)
Skal til ett av verdens fattigste land, og det er garantet ikke barebare å gå i nærmeste dagligvarebutikk. Må ha med noe lavkarbo, i og med at det de spiser der er høykarbo med lite proteiner og fett. Skal ha med proteinpulver/bakemix, men det hadde vært kjekt med noe som var litt mer "ferdig", bare :p Men, finnes det ikke, så finnes det ikke.

De har bakemiks på spis deg slank, st0rf0rbrukerf0rpakning s0m gir 36 brød... Har du mulighet f0r å steke i steke0vn da?

Imse 10-01-10 22:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 814093)
De har bakemiks på spis deg slank, st0rf0rbrukerf0rpakning s0m gir 36 brød... Har du mulighet f0r å steke i steke0vn da?

Nei, ser her, de har små pakker 0g: http://www.spisdegslank.no/index.php?name=4-PO

frifuggel 10-01-10 22:53

Får sjekke ut den siden, tenker jeg. Hadde egentlig mest lyst til å unngå brød, men noe må jeg jo spise.. :o

Kristin72 11-01-10 18:42

Hei :)
Jeg begynte på denne dietten idag, og leser alt jeg kommer over av lav-karbo/ketose osv... Har kjøpt en 2 ukers meny, for å få lagt om kostholdet, jeg kommer nok ikke til å fortsette med ferdig middagene, men planen er å ihvertfall bruke brødet derfra.
Veldig ok å komme inn hit og se hvordan tingene fungerer - helt nytt for meg - så jeg har mye å lære :)

arnakristin 20-01-10 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin72 (Innlegg 814561)
Jeg begynte på denne dietten idag, og leser alt jeg kommer over av lav-karbo/ketose osv... Har kjøpt en 2 ukers meny, for å få lagt om kostholdet, jeg kommer nok ikke til å fortsette med ferdig middagene, men planen er å ihvertfall bruke brødet derfra.
Veldig ok å komme inn hit og se hvordan tingene fungerer - helt nytt for meg - så jeg har mye å lære :)

Legger inn en link til en tråd hvor jeg har samlet informasjon beregnet på nykommere til lavkarbo verdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Det er litt om de vanligste spørsmålene vi får og litt om hvordan finne fram på forumet.

Kristin72 22-01-10 01:02

Nå har jeg brukt denne maten siden 11.01.2010 - gått ned 2,4 kg - og er veldig fornøyd med det. Både mannen og jeg går på denne "kuren", så i helgen så lagde vi vår egen lavkarb middag. Og det er vel der jeg tenker jeg begynner på mandagen, når fryseren er tilnærmet tom. Leser boken og ser etter oppskrifter som passer for oss. Jeg ser for meg at jeg lever etter "filosofien", men med min egenproduserte mat. Greit å ha noen frysevarer i frysren til hektiske dager :)

Må vel innrømme at jeg blir litt "ør" av å lese om alle de forskjellige filosofiene, alle oppskriftene, hva som er JA og hva som er NEI. Men jeg forsøker ihvertfall å finne en grei livsstil jeg kan leve med i det lange løp. Syntes ikke det har vært noe problem å følge denne dietten disse 2 første ukene. Men nå tror jeg det er greit å forsøke seg litt "på egne ben" - med sunn fornuft og lesing av varedeklarasjoner :) Så når jeg ser meg litt rundt etter filosofier - så er det vel LCHF som passer oss best..

Karissima 23-01-10 10:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin72 (Innlegg 814561)

Jeg har kjøpt bok derfra og laget noen av rettene men begynte å gå llitt lei så det var en stor befrielse å se at man kan finne mange gode oppskrifter her. Kjøper ferdig brød og forskjellige bakemixer fra spis deg slank og kommer nok til å fortsette med det.:heia:

Gitte66 05-02-10 21:39

Jeg begynte med to uker ferdig mat og prøver nå selv, ved å bruke sunn fornuft, men kjøper brød fra spisdegslank da jeg ikke kan unnvære brød. gått ned 4,7 kg på tre uker, ned 700 gram på den uken jeg har spist hjemmelaget mat. Har famlie som absolutt ikke trenger å slanke seg og derfor må de jo ha "normal" mat, jeg spiser bare av det jeg kan. for eksempel ikke poteter, men salat istedet til middag. Er vi borte på middag prøver jeg å holde meg til det jeg vet er sikkert, men er jeg usikker, spiser jeg bare litt. Det har gått bra hittil, men som sagt bare gått på tre uker totalt.

sunroad 14-03-10 12:15

Da fant jeg endelig tråden på spis deg slank,jeg begynner i morgen kveld.:)
Jeg spiser veldig sjeldent brød men ser at det er spesielle brød i denne dietten som er lovlig lavkarbo brød...er litt redd for det men har bestemt meg for å prøve, nå først i 14 dager, har dere som har gått på denne dietten fortsatt eller gått over på annen lav karbo?:)

lillemorell 16-03-10 12:33

Hvordan merker dere at dere er i ketose?

tattoogl 21-03-10 14:57

Nå har jeg bestilt meg 14 dagers meny som skal hentes på onsdag... Skal bli godt å få en kickstart! Har spist noen av rettene der før og synes de er ok.

Du som lurte på om hvordan man visste at man var i ketose.. Kjøp Ketodiabur på apoteket..

Jaudaa 08-05-10 00:09

Jeg har prøvd den dietten en periode. Jeg har kjøpt det fiberbrødet de selger der, og det er kjempegodt!
Ellers har jeg prøvd sjokoladen og noe brødpålegg...

Gikk ned 20kg på 2mnd etter spis deg slank

Donkea 14-05-10 01:02

Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i noe sånt når jeg bor i Haugesund?

sunroad 14-05-10 08:56

Du må sjekke nett sidene ,de leverer rundtomkring....det går også ann bestille noe av det og få i posten
www.spisdegslank.no

Donkea 14-05-10 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sunroad (Innlegg 876637)
Du må sjekke nett sidene ,de leverer rundtomkring....det går også ann bestille noe av det og få i posten
www.spisdegslank.no

De gjorde ikke det :(

sunroad 15-05-10 07:29

Det står da en postordre meny der?
Har de sluttet med det?
Tittet der nå...postordremeny står det der, et lite utvalg av det de har som de sender.....

Donkea 15-05-10 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sunroad (Innlegg 877075)
Det står da en postordre meny der?
Har de sluttet med det?
Tittet der nå...postordremeny står det der, et lite utvalg av det de har som de sender.....

Jo, men de produktene er jeg ikke interesert i. Det var "middagen" og sånt jeg ville ha. :)

Hilja 15-05-10 12:57

Hei. Jeg handler ofte ingredienser der, men følger ikke hele dietten. Innebærer ikke det å spise en del brødskiver?
Selv om de er lavkarbo, så er jeg ikke så veldig glad i brød jeg.

kungen1975 25-05-10 20:48

Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det

Nerthus 27-05-10 19:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kungen1975 (Innlegg 881783)
Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det

du har stilt dette spørsmålet også i en annen tråd - men jeg kan svare deg her også: Det er invididuelt hvordan din kropp vil tolerere trening på lavkarbo og lavkcal. Prøv deg fram, bruk atkins-sjokolader og proteindrikk som anbefalt av spis-deg-slank for å unngå at du evt svimler. Ikke overdriv, drikk masse vann!
Jeg trener rask gange i kupert terreng hver dag - lange turer i helgene og har ingen problem i det hele tatt. :rolleyes:

gladjento 05-06-10 20:44

Jeg har gått på spisdegslank i snart 3 uker. Og jeg er veldig fornøyd med maten, men jeg har salat med akurk og paprika til middagane. og agurk, parika og tomat til brød måltidene. Atkins barene spiser jeg litt av når jeg er sulten.

Første uka gikk jeg ned 3 kg, 2. uka, 1,5 kg.

Har 38 kg som skal vekk så no 33.5 kg.

Denne 3. uka har jeg vert litt trøtt, men har lest at det er normalt. Kjempe kjekt å lese om andre sine erfaringer. For min del må jeg legge om kostholde for resten av live, men no i en start fase er det helt supert å kunne bestille maten, rimelig er den og.

Håper at flere vil legge inn hvordan det går med, jeg følger spent med.:)

Jaudaa 16-06-10 17:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kungen1975 (Innlegg 881783)

pass på å få i deg nåkk fett, slik at kroppen din bruker det som energikilde..så går det fint ;)

Endlessly 30-08-10 12:25

Topp tilbud til oss med travle hverdager og ikke tid til å lage skikkelig mat hver dag.....
Jeg har gått på denne "kuren" i snart to uker og har bestilt en runde til. Først og fremst for å ha i frysen til travle dager og heller forsøke å lage mest mulig selv. Brødet er jo knallgodt, men har også bakt gode brød etter å ha funnet oppskrifter her inne.
Det eneste jeg merker som er annerledes (ketolyse?) er at muskulaturen blir fortere sliten, merker det særlig i trapper. Melkesyren kommer mye fortere enn normalt. Men ellers har jeg mye, mye mer energi enn tidligere :) .

Pearl 30-08-10 15:19

Abbonerer

arkine 30-08-10 19:29

jeg har begynt for alvor på spisdegslank i dag .satser på at jeg er i gang nå , har gått bra i dag, ikke vondt i hodet en gang
har prøvd noe av middagene tidligere og de smaker godt
hyggelig om flere som bruke dietten vil skrive noen ord om hvordan det går,og en kan bakke hverandre opp

Nerthus 30-08-10 19:52

Bruker - men lager nå måltidene selv og fryser ned :) Det fungerer glimrende for meg ihvertfall - mitt problem er at jeg spiser for mye mat - og selv om det er lavkarbo så går jeg da ikk ned...

Anbefaler cappuchino-smoothiesen for de som elsker sjokolade med kaffesmak ;)

arkine 30-08-10 22:48

derfor jeg syns det er så greit og få rettene ferdig, da er det tilmålt og jeg spiser ikke mer enn jeg skal.
og syns ikke det er dyrt heller .500kr i mat i uka, pluss at jeg må kjøpe litt pålegg,,, skal mye til for og få til mindre matbudsjett.

men jeg er nå bare på min første dag da. så får nå se hvordan det går framover,,ettervert kommer nok jeg også til og lage maten selv.

og denne dagen har gått bra , er sulten nå ,men er jo snart leggetid så

Nerthus 31-08-10 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 925360)
derfor jeg syns det er så greit og få rettene ferdig, da er det tilmålt og jeg spiser ikke mer enn jeg skal.
og syns ikke det er dyrt heller .500kr i mat i uka, pluss at jeg må kjøpe litt pålegg,,, skal mye til for og få til mindre matbudsjett.

men jeg er nå bare på min første dag da. så får nå se hvordan det går framover,,ettervert kommer nok jeg også til og lage maten selv.

og denne dagen har gått bra , er sulten nå ,men er jo snart leggetid så

Hvor mange kcal om dagen ligger du på? Jeg må innrømme jeg spiste gourmet-dietten med 5 måltid og rundt 1200 kcal om dagen - var sulten i TRE dager -s iden har jeg egentlig ikke vært særlig sulten... :)

arkine 31-08-10 20:24

jeg bruker brøddietten tre brødmåltider, og en middag ,, fire måltider pr dag
hvor mange kalorier vet jeg ikke ,men ligger på snitt på 10--til 15 karbo om dagen

har gått like bra i dag .ikke sulten nå .men litt fysete

Nerthus 31-08-10 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 925874)
jeg bruker brøddietten tre brødmåltider, og en middag ,, fire måltider pr dag
hvor mange kalorier vet jeg ikke ,men ligger på snitt på 10--til 15 karbo om dagen

har gått like bra i dag .ikke sulten nå .men litt fysete

Det går seg til :) . Jeg spiste bare ett brødmåltid om dagen og er kjempefornøyd med det. Om du er fysete - legg til et lite måltid. På 5 måltid om dagen var det med en dessert hver dag - ingen unnskyldning for å fyse på noe annet enn det som var del av dietten ;) Anbefaler både mandelkaken, brownieskaken, smakssatt krem, belgiske vafler... :) Da hadde jeg noe å glede meg til hver dag - og klarte å holde meg unna andre ting. I tillegg kunne jeg drikke cappuchino-smoothien - som ihvertfall dekket MITT sjoko-behov (lager selv nå). En atkins-sjokolade i veska i tilfelle krise kunne også være et måltid :)
Når jeg gikk strengt på spis-deg-slank gikk jeg faktisk ned en kg i uka - og jeg SLITER med å gå ned! Nå går det saktere - men det skyldes nok at jeg spiser for mye mat - spiser fremdeles strikt lavkarbo - men er et matvrak - så jeg får vente med å spise mer til jeg er ferdig nedgått hehe.

Det er KJEMPELETT å lage måltidene selv - jeg gikk i 4 uker på bestillingsmat mens jeg leste boka og planla for å lage selv. Nå lager jeg gjerne en 10-15 måltider et par ganger i uka, "masseproduksjon" kan man si. FAvoritten er grillet kylling i karrydressing, torsk med bacon ogdressing og laks med dressing - i tillegg til smoothiesene da selvfølgelig.
Kjøper plastbokser på coop - de tåler både mikro, fryser og oppvaskmaskin - kjempehandy! Ta vare på smoothie-flaskene om du drikker de - de kan du også bruke om og om igjen senere.

arkine 01-09-10 20:19

tenkte jeg skulle bestille atkinssjokoladen ,men vet med meg selv at jeg sikkert kom til og spise fler enn jeg skulle. så prøver og vente en stund før jeg begynner med deserter også,skal heller kjøpe en sjokolade i ny og ne i butikken ,atkins
joda fysete er jeg i dag også...men har absolutt ikke noe mat her annet enn det jeg skal spise,, er i campingvogna, og tok med mat bare for i dag,og halve dagen morgen,

naboen her reiste hjem og lurte på om jeg hadde litt plass i fryseren til litt is hun hadde ,,sa heldigvis nei,, ellers så hadde det holdt hardt nå,,
så får legge meg tidlig i dag kjenner jeg ,,hehe
men er på min tredje dag ,å jeg vil ikke skjeie ut nå ,, snufs

Nerthus 01-09-10 21:28

De første 3 dagene er tyngst - ihvertfall var de det for meg - da var jeg sulten... så gikk det over. Har du bestilt boka? Der fikk jeg mye tips om hvordan håndtere det mentale :)

STÅ PÅ - dette klarer du snuppa!!

arkine 01-09-10 21:32

boka er lest fra perm til perm .og nå leser jeg den enda en gang

takk for oppmuntrtingen,,også snuppa da gitt ,,hehe:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.