![]() |
Sv: November-13-starterne
Jeg er helt enig, jenter! Vi skal være stolte av oss selv, prøve å glemme alt vi "forsaker" og bare nyte å se lavere og lavere tall på vekta! Og for all el: TA TIL OSS SKRYTET! Janteloven står alt for sterkt, og jenter har en alt for stor tendens til å bagatellisere skryt! Jeg gjør det selv bestandig, så det vet jeg mye om ;)
Og da passer det vel bra med dagens skryt fra meg: 40 min rask gange med bikkjepelsen! Det gjør godt å vite at jeg faktisk klarte det uten å snike bort noen snarveier ;) |
Bra jobba Fullfres!
I dag har jeg hatt en fin dag, sånn matmessig i det minste, ikke så verst ellers heller altså :D Magen tålte det jeg spiste og nå gjenstår det å se om morgendagen blir like fin. Ser at alle har faste dager å veie seg på, men så lurer jeg på: Hvor ofte veier dere dere, sånn helt ærlig? :meditere: |
Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten :p
|
Sitat:
Så lenge den viser nedgang er det jo greit, eller? Til og med den første vannmistinga er en ren glede her i mitt hode, det går nedover :D God klem til de Kiro! |
Jeg har veiedag på mandager :)
Startvekt: 81,0 kg 1 uke : 77,8 kg 2 uke : 76,9 kg 3 uke : 75,8 kg 4 uke : 74,8 kg Totalt - 6,2 :D Gratulerer så mye med nedgang til dere andre også - herlig å se at pilen går nedover :D :D :D |
Sitat:
|
Sitat:
I går klarte jeg å bomme totalt! Jeg har jo ikke kunnet spise gluten fra før, så jeg har spist riskaker når jeg har vært sulten, men ikke har mitt hjemmebakte brød i hus. Jeg kikket på pakka, og misforsto tabellen. Jeg syntes det så ut som det sto >0.1 gr karber pr skive, så jeg spiste gladelig 3 stykker. Hurra! Senere så jeg at jeg hadde blingsa. Det var 5 (!) gr pr skive! 3 sånne skiver var jo hele dagsrasjonen min!! Så i går ble ingen god dag karbemessig :( Håper bare ikke jeg har ødelagt alt bare med den ene dagen altså! Det står jo i boka at man ødelegger dietten for 2-4 dger hvis man bommer en dag. |
Så dumt, Fullfres! Men i dag er en ny dag :)
Riktig god tirsdag folkens! |
Sitat:
|
Tirsdag og veiedag (ja, den offisielle:D)
08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!) 16.10: 97,5 21.10: 96,5 (-1.0 kg) 03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg) 08.11: 94,9 (-1,0 kg) 12.11: 94,1 (-0,8 kg) 19.11: 92,6 (-1,5 kg) 26.11: 92,4 (-0,2 kg) 03.12: 90,8 (-1,6 kg) Totalt - 7,7 kg Veldig happy happy med dagens veiing! Men kjenner jeg er skikkelig slapp på å få gått no særlig turer for tiden, har litt med at vi en nybyggere der min mann kommer ifra, og det tar litt tid å fine nye favorittstier når man har hatt det så innarbeidet der vi bodde før... har ikke satt ned noe spesiellt mål for det heller, har fokusert på mat i første omgang, så ikke alt skulle føles uoverkommelig. Men begynner jo å komme inn i det nå, så sikkert lurt å legge til litt faste turer!?!? Ellers går det i styrketrening, da... det funker fint:D |
Hvis du driver mye med styrketrening, så er det kanskje lurt å måle seg også? Muskler veier jo som kjent mer enn fett, så selv om du ikke ser det så godt på vekta, så syntes det sikkert godt på metermålet :)
Og gratulerer så mye med flott nedgang :) |
Så bra Wirow! Håper jeg matcher den nedgangen, da blir jeg glad :D
|
Hadde veiedag på mandag jeg også, men har ikke fått somla meg inn her før nå.
02.12.13: 98,2 kg, ned 600 gram på en uke. 25.11.13; 98,8 kg 18.11.13: 100,2 kg. Start: 105 kg. Totalt 6.8 kg. Ikke allverden på en uke, men det går nå hvertfall nedover. :) Julie: deilig å se et tosifra tall! :D :D Hadde den forrige mandag, så den vet jeg alt om. ;) BTW, masse innlegg her som jeg ikke visste om. Får plutselig ikke mail fra forumet når det kommer nye innlegg. Pussig... |
Veiedag, den offisielle :D
28.11: 93,4 05.12: 90,4 Jippi!!! Selv om det er vannet, så er jeg overfornøyd :ja: Bonusen er at mannen har bestemt seg for å følge mye av min kost. |
Hurra for deg, Mimou!! :heia:
Jeg har hatt siste undervisningsdag før eksamen i dag. Repetisjon av generator og høyspenningskretser og detektor og digitale bilder og og og.... Jeg blir smårar! Gud bedre som jeg gleder meg til eksamen er over, og jeg har JULEFERIE!!! |
Heldig du! Eg har nylig bestemt meg for å begynne å studere igjen, og starter opp igjen i slutten av januar. Men, senest i går, så fant jeg ut at den ene eksamenen, som etter planen egentlig skulle være i juni, den blir eg nødt til å ta 3. januar. Dette blir en gøy jul! :p
|
Sitat:
Sitat:
|
Førskolelærer. Har allerede gått to år, så har i teorien bare et år igjen. Men på grunn av denne endringen i utdanningen (barnehagelærer), så ble det hele veldig vanskelig. Så hopper på deltidsstudiet nå, og så får vi se hvordan resten løser seg til høsten. Har blitt lovet en individuell plan for fullføring :)
Skal prøve å få lest så mye som mulig! det bare kom litt uforberedt :p |
Masse lykke til!!
Send meg gjerne en melding om du vil diskutere noe av det, har lest en del ped, så kaaaaanskje jeg kan hjelpe. |
Takk for det, Mimou :) Det trenger jeg!
Det er faktisk ped jeg skal ha muntlig eksamen i. |
God fredag!!!!!
|
Heeeelg!! Joda. Det skal bli godt det altså! Lillegutt fyller 2 år i morgen, men festen utsettes til neste søndag :)
|
Sitat:
Hipp hurra for lillegutt!! Her er det snøøøøøøø, så det blir nok endel utetid i helga. Deilig! :D |
Veiedag i dag og ned hele 100 gram... Woohooo....? Nåja. Jeg har ikke vært FOR aktiv denne uka som har gått. Man blir tross alt ikke slank og lekker av å lese til eksamen.
Dessuten tror jeg at jeg får i meg alt for lite karber til daglig. Jeg må bli flinkere til å spise grønt til småmåltidene også, ikke bare til middag. Man går kanskje ikke så effektivt ned i vekt når man får i seg for lite karbohydrater heller? Jeg vet ikke hvordan det egentlig er, for det finnes lite info om akkurat det. Neste tirsdag er eksamen, og etter det er jeg FRI!!!! Ihvertfall til 6. januar. Da starter nytt semester ;) |
Veiedag idag:
09.12.13: 98,0 kg 02.12.13: 98,2 kg Såeh..... 200 gram denne uka. Enda mindre enn forrige uke. Får håpe det ikke fortsetter sånn. :eek: Mimou; grattis med pangstart! :D Og Fullfres, lykke til med siste innspurt! :heia: |
Veien går nedover, ett gram av gangen! :heia:
|
Sitat:
Og tusen takk. Jeg føler at jeg har god kontroll, men skal inn å diskutere med medstudenter i gruppe i morgen. Håper ikke jeg får meg noen stygge opplevelser da! Sitat:
|
Tirsdag og veiedag! Ned enda ett kilo og lander på under 90! Såå super happy, for det betyr så mye å ha kommet hit. 90 var den desidert, absolutte øvre grensa for noen år tilbake, så å komme hit er en stor seier!
08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!) 16.10: 97,5 21.10: 96,5 (-1.0 kg) 03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg) 08.11: 94,9 (-1,0 kg) 12.11: 94,1 (-0,8 kg) 19.11: 92,6 (-1,5 kg) 26.11: 92,4 (-0,2 kg) 03.12: 90,8 (-1,6 kg) 10.12: 89,8 (-1,0 kg) (Totalt - 8,7 kg) Så da er det bare å gå i gang med frokosten her, har noen skiver laks liggende, så det får bli en ekstra deilig omelett med skivet laks og ruccola on the side:D |
Heia deg Wirow:heia:
Fant nettopp ut at disse smileyene trenger en :indianerdans: smiley, for det kjenner jeg for i dag!! Jeg snikveide meg, fordi jeg hadde "tråkket i salaten" med noe mat....., og jammen så jeg 80-tallet :D Så dere får se det for dere: :Indanerdans : |
Ja, det mangler en Imen, det var litt av en jobb p skrive altså, så jeg sier det igjen: de mangler en smiley!!
|
Jeg får ta meg en PIRUETT, jeg da:D
gratulerer med snikveiingen!! :rolleyes: |
Hahaha!!
|
Hipp hurra for damer med både offisiell og uoffisiell nedgang! :D
Jeg så også veldig hyggelige tall på vekta i dag morges, men jeg stoler IKKE på de tallene jeg ser utenom veiedag altså! Selv om det er riktig å koselig å innbille seg at man har gått med 800 gr på et døgn hihihi |
Ja, av og til er den snikveiinga litt dum. Snikveide meg på lørdag og da stoppa nåla på 97,6. Men jammen meg var den offisielle vekta på mandag 98 blank.
Men jeg drikker altfor lite vann! :eek: Glemmer det bort. Var lite flink de to første ukene, men så skjerpa jeg meg i et par uker. Men i det siste har jeg vært skikkelig dårlig på det igjen. Ikke bra... :( Lurer på om det er derfor det har vært lite vektnedgang de siste to ukene, og da spesielt den siste uka. Også er jeg egentlig altfor dårlig til å lage meg mat. Er IKKE glad i å lage mat, så jeg går heller lenge sulten før jeg får somla meg til det. Laga omsider Lena Beatrice sine frokostbrød, etter å ha gått i 3-4 uker og manna meg opp. Men.... :_prikk: De faller liksom ikke helt i smak. Det er FOR mye smak i de, sånn at de kveler smaken av pålegget. Er det noen av dere som har prøvd noen andre brødalternativer? |
Jeg anbefaler Nanna's knekkebrød! De er superenkle å lage, smaker godt og dreper ikke smaken av pålegget! Jeg langer innpå med dem altså! Og en fin sidevirkning av dem er at de er stappfulle av fiber sånn at magen får litt å jobbe med :)
Her er oppskriften: 200 g solsikkekjerner 1dl linfrø(50g) 1dl sesamfrø(50g 2,25 dl kli (50g 2ss fiberhusk 1/2 ts salt litt søtt (jeg har droppa det uten problemer. Smaker kjempegodt uten også!) 5dl vann Bland alt det tørre sammen først, tilsett vannet og la det svelle i 10 min. Ikke la det stå lenger, for da trekker alt vannet seg inn og det blir dritvanskelig å fordele røra utover stekeplaten (jeg dumma meg ut med det nå sist, serru, og måtte tilsette ganske mye mer vann for å få det brukbart). Fordeles tynt utover 2 stekeplater med bakepapir på, og stekes i varmluft på 160 grader i 2x 20 min. Etter de første 20 min, tar du ut platene og ruter opp med pizzahjul. Så lar du platene bytte plass og steker dem i 20 min til. De er bare SÅÅÅÅÅÅÅ gode!! :D Her er linken. Nannah skriver at de skal stekes i 1 time og 10 minutter. Det hørtes helt villt ut syntes jeg. Jeg prøvde det første gangen, og de svei seg som bare det etter litt over 30 min! Smør røra utover i et tynt lag, og stek i 20 min før du tar dem ut og ruter dem opp. Da får du en liten følelse med hvor mye mer de må steke før de er ferdige :) Jeg er heller ikke noe flink til å lage mat, og er heller ikke noe glad i det! Takk og lov for den elskede mannen i mitt liv som er en ekte amatørkokk og dritflink til å lage alt mulig fra bunn :D |
Sitat:
Ja, kanskje jeg må prøve disse. Har prøvd de før, men er usikker på om jeg også har prøvd et annet slag knekkebrød - som jeg seff ikke likte. Jeg elsker kneipp, det mest smaksløse brødet man kan finne. Så brødalternativet må nesten ikke ha smak. Men jeg lurer litt på om det muligens er sesamfrøene som ødelegger smaken for meg. Tror du det er krise om jeg dropper de? Sånn med tanke på konsistens og at de henger sammen og sånn...? Droppe litt av vannet, kanskje? |
Det går helt sikkert an å droppe de altså. De har jo veldig sterk smak. Jeg tenkte å prøve det neste gang jeg lager dem for å se forskjellen. De suger jo ikke til seg noe særlig vann i løpet av 10 min uansett. Den svelletiden er jo for fiberhusken sin del. Det kan kanskje hende de trenger noen få min til i ovnen kanskje?
|
Hva med lavkarbobrødet fra Norgesbakeren? Nærmeste man kommer vanlig brød tror jeg. Kanskje ikke helt ketolyse men. Er 2.4 g karbo pr skive.
|
Sitat:
Fullfres: ja, skal prøve uten sesamfrø. Mulig det er det som ødelegger disse frokostbrødene fra Lena B. også. |
Jeg lager Nannahs, eller egentlig den originale oppskriften, men bytter ut mel og kli med fiberhusk og frø, bruker det jeg har i huset og altså det jeg liker og passer på at vekta på frø tilsammen stemmer. Funker alltid og glir litt variasjon :) Forøvrig passer det fint med 1t10 min fint i min ovn med to brett i.
Kan si at akupunktøren min bytter ut kli og fiberhusk med egg, ulike frø og to egg :) Godt du nevnte vann forresten :D måtte hente meg ei mugge.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21. |