![]() |
Sv: Aprilstartere
Var på vekta i dag tidlig :D Og tallene viste 94 kg :D Neste delmål er å gå ned enda 1 kg :D
Hvordan har det gått med dere andre som har veid dere i dag? |
Utrolig bra, Jammo!
|
Sitat:
|
Heihei, jeg er "ny" her.
Har vært registrert på forumet i flere år, og frem og tilbake med slanking, men har aldri gått ned mer enn 8 kg før jeg har sprukket. Målet er denne dagen, som tidligere ned 30 kg (helst 35), og har ikke noen tidsfrist for det. Startet på ketolyse igjen 18.4, og ved snikveiing i dag så jeg at det var forsvunnet 2 kg :) Min utfordring er ketolyse ifbm nattevaktsjobbing, skole og familieliv. Noen i samme situasjon? Ønsker ikke å "kunngjøre" at jeg er på "slankern" på jobb siden jeg har prøvd så mange ganger og aldri klarer det. Regner med de fleste her inne på et eller annet tidspunkt har opplevd de "jaja,lykke til denne gangen da"-blikkene og kanskje skjønner hva jeg mener.. Lykke til til meg selv og alle andre aprilstartere! Denne gangen skal jeg prøve å være mer aktiv her inne, slik at det kanskje blir vanskeligere å sprekke ;) |
Sitat:
|
Jeg ville sagt det, for kommentarer kommer uansett. Snart kommer de og sier "gu, har ikke du slanket deg nok nå!?", "Du skal vel ikke bli tynnere nå!?" ;)
|
Jo nisse, det kan vi :D
Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide ;) |
Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert :)
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå ;) Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg? |
Sitat:
For min del gikk det ganske raskt i starten. 1-2 kilo i vannvekt som ofte forsvinner :smile: Men det er jo såklart veldig individuelt. Lykke til! |
Sitat:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10945533 |
Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på... :confused::confused::confused:
men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke. ;) |
Sitat:
|
Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag nei. Og i allefall ikke smør med skje, huff æsj!
Men jeg er veldig glad i nannahs knekkebrød, salat, omelett og ketolysebrød. |
I forrige uke var jeg så varm at jeg svettet uten grunn, nå i det siste fryser jeg når det egentlig er varmt inne. Er ikke vant med å fryse :P Har dere andre opplevd noe slik etter dere startet på lavkarbo?
|
Sitat:
Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!! |
Sitat:
|
Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!
Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok. |
Sitat:
|
Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse. :)
|
Tallene på vekta var ikke så oppmuntrende i dag :( På en uke har jeg ikke gått ned noen ting! Jeg har faktisk gått opp 0,1 kg. Ikke at det er så mye, men det er veldig demotiverende likevel.
Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor! Men har kan det sikkert være mange grunner... Jeg har vært streng med kostholdet, å vært veldig flink med trening denne uken, så det kan det ikke være. Meeen så skal jeg ha mens over helga, så jeg velger å skylde på det :p Kroppen min blir i hvert fall veldig rar når tante Rød er på besøk, og kroppen samler mye vann. Prøver å holde et positivt sinn, legge dagens vekt til side og se framover! :) Hvordan går det med dere? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er motiverende å være her inne å lese hva dere skriver altså! Og jeg begynner så smått i dag, glemte å veie meg, men får ta det i morgen.
En motivasjonsfaktor for denne kuren er at jeg leser at oppblåst mage, luft i magen forsvinner. Og jeg har slitt med det lenge nå, og gleder meg til å få bort det. Prøver å lage en ukesplan for uka, for å ha litt mer å gå etter. Dere som har holdt på litt, hva syns dere om denne dagen: Frokost: Morgenomlett (4 porsjoner) (6 skiver bacon, olje til steking, 6 egg, 1 dl kremfløte, pepper, 100 g revet hvit ost) (karbo 6 g) Lunsj: Avokado med fyll (reker, majones) (karbo: 1,5 g + 2,5 g) Middag: Taco- salat (kjøttdeig, salsa, ost, rømme, salat) |
Folk er så flinke inne her.
Ferdig med min uke 2, og hatt veiedag, mistet litt motivasjon når den bare viste ned 200g :(. Start 81,5 uke 1: 77.9 Uke 2: 77. 7 Tilsammen -3,8 kg |
Sitat:
"litt er ikke så farlig.." - men det utgjør jo mye i lengden. |
Jeg opprettet en bruker på ett sted, hvor jeg kan legg inn hva jeg spiser om dagen, men nå husker jeg ikke nettstedet. Vet noen her inne hva jeg tenker på? Var innom slank.no, men kan ikke se ut til at det var det heller.. hmmm..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
MissK: for det første så veier du ikke såååå himla mye. Så nesten 4 kilo på to uker er nesten mer enn du burde forvente. Dette er ikke liten nedgang. Du må gi det MINST to uker til før du kan begynne å engang kalle det for manglende nedgang.
Husk at kropper fungerer forskjellig. Min f.eks gir i fra seg masse vann den første uka også skjer det ikke en dritt de neste 3-4. Men man må bare holde ut. |
Sitat:
|
Begynte 8 april med startvekt på 82,9kg. Har gått ned til 78,4kg på 14 dager. Har veiedag hver mandag. Skal ned til 65kg. Heldigvis går min mann også på ketolyse, greit å gjennomføre når man er 2. :)
|
Sitat:
|
Jeg begynte ketolyse- kuren i går, tok en stix og den viste allerede i ketose i går kveld. Jeg drikker nok vann, den var lys- rosa. :)
Nå står omletten og godgjør seg på platen, skal ha på bacon og ost snart. Men merker jeg må ha spist litt for lite i går, litt svimmel og rar. Fikser seg i dag, menyen er allerede klar! :) |
Hei, det ser ut at vi er flere som ikke går ned denne uka... jeg tror at jeg kommer til å gå opp bitte litt. kjente at jeg hadde masse vann i kroppen i dag for jeg klarte nesten ikke å holde telefon etter jeg våknet. gikk på vekta og 0,3 opp. men har veiedag i morgen. men heldivis målte jeg meg forrige uke. og vet dere hva? jeg har gått ned en god del :D
bryst 113 / 112 u.bryst 90 / 88 midje 99 / 95 mage 112 / 112 hofter 109 / 108 lår 65 / 64,5 legg 42,5 / 42 arm 32 / 31 så frem med målebond for å ikke miste motivasjon god helg alle sammen :D |
Så flinke alle er :D Veldig motiverende å se at det går så bra med dere :)
Har selv mistet 1,2 kg på 4 dager :D Men lurte på noe, fant et lavkarbobrød på butikken (Ingers lavkarbobrød tror jeg) åsså så jeg at det hadde 7,6 karbo per brødskive, mens det står "hvorav sukkerarter 0,2", skal man gå ut i fra at det er 7,6 per brødskive når man regner sammen for hele dagen? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07. |