![]() |
Sv: Januarstartere
Jeg slenger meg også på! Har faktisk aldri slanket meg før, men nå må jeg ned 15 kg, og håper at det å kutte karbohydrater vil hjelpe!
|
Sitat:
Når det kommer til trening, jeg gikk ned en god del uten å trene, går fortsatt ned uten å trene. Men jeg har en forhåldsvis aktiv livsstil. Mye turer og jeg har en aktiv jobb, eller hadde, student nå. MEN! Du får MYE ut av trening! Gå til innkjøp av noe til å ha hjemme! Jeg står opp hver morgen og tar en økt med Jillian's 30 days shred! Du finner den på youtube. Alt du trenger er en matte, helst, og ett par lette vekter. Du kan bruke flasker fylt med vann også, men jeg gikk til innkjøp av manualsett, å bruker kun vektstengene til øktene. av og til tar jeg å en intervall økt, med hoppetau uten tau. Begynne med 20-30sek hopping. Lat som du hopper tau, så 40-30 sek pause. Du må gi maks når du hopper, dette brenner fett som rakkeren, å det er ingen unnskyldninger for ikke å gjøre det :-P:-P jeg har gjort det på bad og styrhus, så det kan gjøres over alt. Du trenger ikke mere en femten min heller. Du kan gå ned uten å trene, men du får mye igjen for treningen, du strammer opp. Jeg så begynnende six pack før jeg ble lat og hoppet av 30 days shred. Velkommen skal du være! Her får du hjelp, støtte og motivasjon! |
Da er jeg også i ketose. Jeg har ligget i en pøl av svette i natt og har ganske så solid hodepine nå. Vekten viser også 2 kg mindre enn mandag:D 500 gram igjen til delmål 1 :heia:Det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på denne uken jeg har kost meg med ungene for de har hatt juleferie. I morgen begynner de på skolen og da skal jeg begynne å trene.
Lullapie: Jeg har ikke mulighet til å trene på treningsenter så jeg trener hjemme. Det finnes mange dvd er å velge i jeg liker Jillian Micheals- 30 day shred er veldig bra! Jeg skal gjøre det programmet hun har som heter body revolution. |
Dere er jo superflinke alle sammen!
Lullapie, anbefaler deg en kjøkkenvekt. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til vekt før jeg får et forhold til det på forskjellige matvarer. Med vekt tar det ikke lange tiden før du vet ca. hvor mye en tomat veier, hvor mange skjeer 100gr. rømme er, hvilken finger som måler 100gr. agurk osv. Jeg har en bok hvor jeg skriver ned alt jeg spiser, og der har jeg også skriver ned kh-innhold i de matvarene jeg liker og bruker. Skriver eks. at jeg spiste 100 gr. rømme, hvor mange ss det var og hvor mange kh det var. De tomatene jeg kjøper er alltid litt under 200 gr. da vet jeg at en halv tomat alltid er under 100. Tanken er at hvis jeg gjør dette i to uker f.eks. kan jeg bruke dette videre for enklere å forholde meg til å lage mat, jeg ønsker ikke å gå å veie hele tiden jeg er på ketose. Planen i starten er for meg å trene to ganger i uka, siden jeg trener organisert og er nødt til å være med på et visst antall treninger. Skal sjekke ut 30 days shred når kroppen har stabilisert seg! Ellers har jeg et lite må om ikke ha bruk for treningsstudio. Jeg har dyre ski, dyr sykkel og dyre løpesko som jeg planlegger å bruke. Jeg har vært støttemedlem på et treningsstudio en stund og og tenker å legge de pengene i en krukke som skal gå til klær når jeg er ferdig og har holdt meg nede en liten stund.. Er jo godt vant med at de 500kr. trekkes fra konto allikevel, så det skal ikke bli så vanskelig.. I dag skal jeg lade opp til uken som kommer, også skal jeg ta 'før'-bilder! Ha en fantastisk fin søndag alle sammen! |
Egg og bacon til frokost, å første dagen med 30 days shred etter laaang pause, pluss yoga. Føltes UTROLIG bra. Vekten har stabilisert seg på 63kg!
|
Huff, håper ketoseforma bedrer seg for i dag har jeg det ikke bra. Eneste positive er at jeg ikke er sulten ;) og er ikke snophungeri ;) Drakk 1 glass Pepsi Max og det var sinnsykt søtt, så det frister ikke :) Hovedutfordringen min er flygingen på do, men jeg vet at kroppen min kvitter seg med søppel, så jeg prøver å holde motet oppe :)
|
så moro å se at vi er blitt så mange her! :) Gratulerer til alle som er kommet i ketose. Måtte sjekke i sta jeg også når jeg leste om alle dere som hadde kommet dit allerede, og jaggu ble stripsen lilla! :) Jeg har ikke merket at jeg er kommet i ketose faktisk, så var veldig overasket! :) Var i bursdag i går og det var heldigvis middag først med masse kjøtt! Dette hjalp litt på at jeg ikke kunne spise noe snop/kake eller de deilige kokosbollene som pleier være det!! Men, gikk faktisk bedre enn forventet! Har snikveid meg og ser ut som om det er ca 1 kg ned allerede! Så gleder meg til å sjekke til torsdag for å se om det stemmer! :)
Ser det er nevnt flere steder at man skal bruke kokosolje om man får i seg litt lite fett. Skal man ha dette i maten? Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt :( Gleder meg til å følge dere alle og selv komme ned noen kg :) |
Tusen takk for alle svarene! :smile:
Jeg skal kjøpe en kjøkkenvekt i morgen og kanskje finne en helsekost-butikk og se om de har diverse ingredienser jeg kan få bruk for. Skal også sjekke ut Jillian's 30 days shred og kanskje spørre min mor om jeg kan overta hennes treningsutstyr som hun ikke bruker. :geip: Jeg er sjenert av meg, så jeg får prøve å "kaste ut" samboeren min iblant så jeg får prøve meg på treningen. Er forresten litt usikker på denne dietten i forhold til hjertet. Jeg fortalte legen min om at jeg skulle begynne på denne dietten, men hun ante ikke hva det var for noe og sa at det gikk sikkert fint. (Jeg tenker å bytte lege). - Men vet dere om det kan være farlig å spise slike mengder med fett når man går på blodtrykksmedisin? - Er det noe jeg børe spise mindre av/mer av? Min mor hevdet at blodårene ikke har godt av at jeg spiser masse fett, noe som gjør meg litt usikker... |
Veide meg i dag og ble meget overrasket. Like før jul var vekten litt i overkant av 123kg. Jeg var i den tro at jeg hadde lagt på meg med all julematen og sjokoladen etter det, så jeg hadde ikke store forventninger da jeg stilte meg på vekta i dag. Til min forbauselse sto det 119kg. Er det mulig at jeg kan ha gått ned 4kg eller mer på kun 4 dager på lav-karbo?
|
Sitat:
Forresten, godt jobbet med både lilla strips og avhold fra fristelser i besøk! :blomster: |
Sitat:
|
Sitat:
|
For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no Det er gratis å registrere seg.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg og gubben var ute og gikk en lang tur i dag - var jo så deilig vær:) I morgen begynner spinningstimene igjen - gleder meg masse :) Er litt spent på hvordan det vil gå for jeg har aldri trent når jeg når jeg har gått på lavkarbo før. Ble ganske tom for energi på turen i dag (var kun oppover bakker):)
|
Sitat:
|
Ser det er 7 dager gratis og så koster det 39 kr mnd etter det, men det er uansett et bra verktøy og billigere enn Lavkarboklubben. Du kan også bruke My fitness pal Det ligger endel norske matvarer registrert der.
|
3/1 : 88kg
7/1: 85,6 kg Jeg skjønner det ikke, jeg veide 84,9 på fredag og har gått opp i løpet av helgen. Why :confused: Jeg følger kuren til punkt og prikke, trener og går turer ved siden av - og så går jeg opp?? Buhuuu..... Forrige gang raste jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke denne gangen. Dagens klageinnlegg fra meg :snurt: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Du må registrere alt det du spiser og så kommer det opp et kake diagram på siden av hvor mye du har fått i deg av hva.
|
Ah, der fant jeg det! Tusen takk! Tror jeg har kikket meg litt blind der inne på karb at det andre glapp litt unna :p
|
Sitat:
Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså? |
Hei slenger meg med her, trenger all motivasjon jeg kan få :)
Skal ned 15-20 kg, håper jeg er like flink til å holde dietten som dere andre her inne :). Håper å være i mål til 1 juli :rolleyes: |
Sitat:
Min mor var bekymret for blodtrykket mitt da hun nevnte det. (Spesielt siden hun visste at legen min ikke hadde peiling på dietten og kunne ikke svare på om det ville være farlig for meg). Joda, hun har tidligere kommentert de gangene jeg spiste is eller sjokolade, men generelt har jeg ikke vært noen stor-eter. Spiste lite, men feil mat. (Pasta, brød og ris). Takk for svar forresten! :smile: Skal be mamma om å la være å bekymre seg/komme med kommentarer. :geip: |
Jeg har fikset problemet med trening hjemme, gjør det før samboer står opp :P Er ett selvdisiplinert A-menneske, haha.
I dag har vært en ok dag, fikk i meg litt dårlig frokost, prot pulveret mitt har en del karber, venter fortsatt på nytt. Men i dag har jeg fått kjøpt Chia frø, så skal lage meg grøt i morgen. Med duste prot pulver da men.. Fint å høre att det går bra med dere andre! Håper alle får inn litt trening å! Haha, jeg er støl, men glad! Trening gir deg mye tilbake! |
Sitat:
|
Du kan søke på tråden om MBC her inne. Magic bullet coffee. Kaffe (eller the, sjokolade) med kokosfett i. Husk å piske den ordentlig ;) Ikke godt med sånt fettlag oppå :p
Lykke til alle sammen, dette fikser dere. Og hvis det står stille/motivasjonen svikter anbefaler jeg å lese litt rundt her inne og få opp motivasjonen igjen. Masse flinke folk som er rååå på motivasjon :klem: |
Wow! Sjekket MBC nå! Hvorfor har jeg ikke sett dette før!? Fantastisk! Perfekt for meg som ikke liker tung frokost, å som allerede har ett tettpakket program på morgenen!
Hvordan blander du det? Jeg kunne jo helt alt i blenderen, men den er så stor, har da to stavmiksere, ene med vanlig visp, funker det eller må jeg bruke den mikser delen med skjæreblad? |
Velkommen skal dere være, dere som er nye her inne!
I dag er fjerde dagen min i ketose.. Synes det var litt vanskelig å planlegge mat på jobb, var konstant sulten selvom jeg spiste like mye som i helgen. Hadde heldigvis med krisemat. Kjenner jeg må lese litt mer i boka om mat for å få litt variasjon, men en grei idé jeg følger er å lage så mye middag at det blir lunch dagen etterpå og å lage ferdig lunch dagen før. Da gjenstår det bare å huske matboksen i kjøleskapet! Skal forøvrig inn på tupperware sine sider å se etter fiffige matboksløsninger med romdelere f.eks. Har vært å kjøpt dosetter til alle pillene som snart kommer i posten, munnskyllevann og deo i dag. Haha! Føler på 'ketoselukta' både fra munn og kropp, selvom det sikkert bare er meg som merker det. Akkurat nå gleder jeg meg mest til sulten forsvinner. Er det forresten noen som vet om det holder å ligge under 15kh eller om man må ha så nærme 15kh som mulig? Jeg sliter med å komme opp i såpass i løpet av dagen og lurer allerede nå på hva jeg skal gjøre den dagen jeg skal begynne å trappe opp! Hvordan går det med dere andre i dag? :) |
Sitat:
Du bør ligge så nærme 15 gr kh pr dag og det bør i hovedsak være grønnsaker/salat som er kilden. Jeg tar ikke alle pillene, bare magnesium, men i tillegg tar jeg tran, metaformin (forebygger diabetes, som jeg ikke har men ligger i grenseland), D-vitamintilskudd og p-piller (PCOS). Jeg har hatt en super matdag; spiste egg og bacon til frokost (2 egg og 150 gr bacon) kl. 08:30 og var ikke sulten igjen før kl. 14 og da spiste jeg en nydelig salat :) Nå kl. 17:30 spiste jeg laks og grønnsaker og er stappmett :) Blir ikke mere mat i dag, for www.diett.no sier at jeg har fått i meg 78% fett, 19% protein og 3% karbohydrater. 51% av fettet er baconet, så det var kanskje litt i meste laget :p Kjenner til ketoseånde og kroppslukt. Denne gangen svetter jeg som en gris og jeg lukter STOR MANN, så dusjer og skifter t-skjorte flere ganger for dag. Ånden er heldigvis ikke et problem, ennå! |
Sitat:
Hvor lenge har du vært i ketose Sunroad78? |
Forresten, et annet tips på farten; mattilsynet og helsedirektoratet har en gratisapp (i hvertfall på android/google play) som heter 'matvaretabellen', hvor du får oversikt over mange norske matvarer.
Hvis noen har en tips om en app som gir deg oversikt over hvor mye proteiner, kh, fett man spiser er det bare å rope ut :) |
for å få nok karber kan du jo fylle på med litt nøtter og svor....for å ikke snakke om babybell eller ost og skinke som du ruller sammen. Eller morr pølse...det har blitt yndlingssnacks. :)
|
Ville bare dele med dere noe jeg leste på noen engelske sider. Der anbefalte folk å drikke en kopp med "chicken broth" (kylling buljong) som en løsning på mangel av magnesium og på "keto-influensa". Jeg vet ikke om det er bedre enn å ta tabletter, men kanskje noen her inne liker å drikke buljong? :smile:
:heia: Moro å lese hvor flinke alle sammen er på forumet! :heia: Ligger alle på maks 15 karbo pr.dag, eller går det greit om man ligger mellom 15 og 20 i begynnelsen? Er 15 det beste tallet å ligge på under hele vektnedgangen? - Da går man fortere ned? Beklager alle disse spørsmålene. Jeg sitter og leser og leser, men har fremdeles så mange spørsmål. Jeg tok min første test i dag og den var nesten mørk lilla, dvs den lå mellom den mørkeste og nest mørkeste i fargen. Jeg er ikke sikker på om det kan godkjennes som ketose, men jeg er fornøyd med at den ikke var lysere hvertfall! :stortsmil |
Sitat:
Lullapie: Mørk lilla farge på sticksa betyr at du drikker ALT for lite vann, jo lysere rosa jo bedre ;) Jeg ligger på mellom 15-20 gr kh og det passer meg bedre. Egentlig er det 15 gr kh for damer og 20 gr kh pr menn, men jeg går like godt ned med 20 som med 15, men kroppen fungerer bedre nærere 20. Dette må du nok bare følge med på og justere. |
Sitat:
Kanskje Ketolog appen er noe for deg? Sitat:
|
Herregud, har ikke peiling på hvor mye Kh jeg får i meg, skriver ikke ned maten i annet en en dagbok, men tenker så lenge jeg holder minimalt med kh og er i ketose, så er jeg fornøyd. Spiser grønnsaker til middag, men thats it! Vet att dette ikke er optimalt, men jobber med grønnsake saken (hoho)
I morgen blir det lett lunsj da, skal bare ha med noe små snacks som ost, skinke, etc. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |