Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hjelp, må ta en viktig beslutning (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52096)

senka 03-09-12 17:15

Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1378302)
Jeg heier på deg også :heia: og på deg også Antoinette :) så flott at dere har funnet tilbake til ketogent kosthold igjen! Har vært spent på hvordan det har gått med deg! Godt å høre at du har det bra :)

Tusen takk Fedona at du heier på meg og Antoinette:)
Jeg har alltid spist ketogent kostkold,bare at jeg måtte kutte masse av det som andre kan nytes,men det går bra,vant til det også.
Ønsker deg lykke til videre,klem:):)

senka 03-09-12 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1378420)
Gratulerer senka - med et år på lavkarbo. Det er godt å høre at du trives med kostholdet, og at du har greid å kutte melkeproduktene uten for store problemer :)

Tusen takk Dietta for det:) Nå tenker jeg aldri på melkeprodukter lenger:confused:
Ønsker deg lykke til videre:klem:

Yrla 26-11-12 12:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1378594)
Tusen takk Dietta for det:) Nå tenker jeg aldri på melkeprodukter lenger:confused:
Ønsker deg lykke til videre:klem:

merket du noen endring i fordøyelsen(avføringen) ved kutt av melkeprodukter? Mamma fikk diare av det, men får det ikke av hvit geitost. Jeg synes ikke den smaker godt i forhold til vanlig kuost men om jeg ikke kunne spist kuost ville jeg nok spist den likevel og likt den med tida. Mamma ble intolerant av melkeprod. etter 1-2 år med masse yoghurt til lunsj hver eneste dag. Selv om det er lenge siden hun kuttet det ut kan hun fortsatt ikke tåle det. Der går det nå i soyamelk i kaffen og soyafløte og balsfjord ost. Jeg synes det hørtes ut som en ide verdt å prøve det å øke litt med karbo siden du spiste lite grønnsaker. Jeg ville dog ikke valgt korn, men begynt med mer grønnsaker og bær istedet. Avokado med salt på som dressing gir grønnsaker bedre smak. Tahini (rå sesamfrø, flytende lys) bruker jeg på grønnsakene. Kjempegodt. Pesto(pinjekjerner) er også verdt å prøve. Litt frø kan ikke skade? Fedon anbefaler ikke korn men bønner og linser.

senka 26-11-12 18:52

Nei Yrla,jeg merket ikke noe særlig,eneste som skjedde at jeg mistet 2kg;)
Nå bruker jeg havremelk i kaffe,og det går fint.
Har ikke sluttet med melkeprodukter pga. intoleranse,men bare pga. vekta.
Tusen takk for svar :):) (Fedon anbefaller litt bønner og linser)

Yrla 26-11-12 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1405980)
Nei Yrla,jeg merket ikke noe særlig,eneste som skjedde at jeg mistet 2kg;)
Nå bruker jeg havremelk i kaffe,og det går fint.
Har ikke sluttet med melkeprodukter pga. intoleranse,men bare pga. vekta.
Tusen takk for svar :):) (Fedon anbefaller litt bønner og linser)

Ok:) Melkeprodukter skal være slimdannende og det er jo avfall som er greit å slippe.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.