![]() |
Sv: Babymatdietten
Sitat:
Takk:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
For det ser jo ikke ut som en babymatdiett, ser ut som en "vanlig" GR variant, supplert med babymat. Så, hva mente du med den kommentaren? :confused: |
Sitat:
Hadde vært interessant å se hva ikke- lavkarbere sier om saken? |
Sitat:
Alt med måte må da være det beste for friske mennesker. Frukt, grønt, kornprodukter, egg, fisk, og en bolle med sjokolade hver lørdag. Det hadde vært noe, det. Men jeg får ikke til. Jeg får heller ikke til å skjønne at noen oppriktig mener at knekkebrød er farlig. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Hva er definisjonen på ordet sunt?
Jeg ser ordet dukker opp mange ganger, men jeg tviler på mange er klar over hva det betyr. Eller så har ordet blitt en klisje. Når jeg ser en reklame på tv om en matvare som sier den er sunt, så tenker jeg straks: "Hold deg unna den maten!" :p Uansett... Må bare nevne det igjen til trådstarteren at vektoppgang har ingenting med kcal inn - kcal ut desverre. |
Sitat:
Har aldri endret på hva jeg skal spise, så vet ikke hvor du har det fra. Endret bare "antall kg" i hovedinnlegget, ble feil fokus da flere misforstod og trodde det vektapet skulle nåes innenfor kort tid. |
Sitat:
|
Sitat:
Alder har ingenting med visdom å gjøre. Det at du er eldre enn meg betyr ikke at du er smartere :). Må igjen si at du burde lese mer før du konstaterer at du har rett om visse ting.(igjen viser jeg til det tidligere innlegget ditt). |
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg skal trekke meg unna, dette er et lavkarboforum så vi trenger ikke ha diskutere videre her :) Takk for innspill, fikk en fin oppskrift blant annet:) |
Sitat:
Her finner du god informasjon om hvorfor man ikke kan få noe nyttig ut av å regne kalorier: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html |
Sitat:
De kalkulatorene stemmer ikke alltid..er mye info på nett om det blant annet. |
Sitat:
Du trenger mer kunnskap! |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg sier jo at det har sammenheng, men ikke så enkel sammenheng som den kalori-teorien de fleste støtter seg til. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Interessant tråd...
Nuvel, jeg liker lavkarbokostholdet, men tror også at det finnes flere veier til Rom. Det går sikkert ann å leve sunt uten lavkarbokosthold også. Det finnes jo mennesker som spiser "normalt" og som ikke er syke og overvektige også. Jeg kjenner noen som IKKE vil begynne på lavkarbo da "lavkarbofolk er så fanatiske", og i denne tråden ser jeg hva de mente. |
Sitat:
|
Jeg vil ikke si lavkarbofolk er mer fanatisk enn andre. Men dette er et lavkarboforum... Ikke naturlig at vi skal sitte her og være interessert i å hjelpe folk med andre måter å spise på vel...?
Hva gjør man igrunn her inne når man ikke er interessert i lavkarbo lurer nå jeg på... Overbevise oss om noe? |
Sitat:
Jeg blir litt skremt over måten visse mennesker svarer TS...Skikkelig respektløst. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om man ikke ønsker å hjelpe, lar man være å svare. Det går uansett å behandle folk med respekt. Dette ble helt pinlig på forumets vegne. |
Dummeste jeg ser er voksne mennesker som tyr til hersketeknikker i diskusjoner. Blir for dumt. Sorry Carisma :)
|
om du nå velger å teste ut det babymatprosjektet, så kan du jo evt. gå over på lavkarbo hvis det ikke funker noe særlig.
jeg spiste babymat til frokost og kvelds en periode fordi jeg likte smaken og syntes det var lettvint, i tillegg til vanlig mat resten av dagen. jeg ble ganske smålubben på kort tid. men det var før jeg begyntepå lavkarbo og kan jo ha noe med hele sammensetningen å gjøre. |
Sitat:
|
Takk for forståelsen til alle dere som har tatt seg tid til å svare og delta i diskusjonen. Jeg vet at jeg har bommet på forum som jeg har beklaget for. Og vi kan godt stenge denne tråden her.
Jeg er derimot veldig interessert i lavkarbolivsstilen, (må bare si at jeg ikke vet om jeg vil følge den, men gjerne lære mer så jeg vet hva den går ut på). |
Denne "debatten" har tatt av i flere retninger. Kanskje jeg ikke burde blande meg inn mot på slutten (forhåpentlig) av den ?:confused:
Slik babymatdietten er presentert av bloggere - et glass om dagen, og kun dét - kan vi vel være enige om at den ikke er sunn i det hele tatt. Ikke for babyer en gang. Å spise babymat som kosttilskudd, slik jeg oppfatter at TS ønsker, virker på meg litt uforståelig. De antatt sunne ingrediensene i et slikt ferdigmat-glass er tilpasset en babys behov, ikke en voksen. Så skal en voksen person få nok gode næringsstoffer og vitaminer på en naturlig måte, må en spise en voksen porsjon. Sm kosttilskudd ville jeg derfor anbefalt en vitamintablett. Tror jeg. Natta ! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Masse fin info samlet på ett og samme sted:) |
Som noen her inne nevnte, tenker jeg at det ikke er noen grunn til å bli ufine i oppførselen mot hverandre her inne. Jeg skjønner tankegangen bak at enkelte mener at dette er et lavkarboforum og her inne må en da forvente at folk mener at lavkarbo er "det riktige" kostholdet. Men nå har det jo også vist seg at det er enkelte som finner dette temaet interessant, selv om de ikke har tenkt til å prøve det selv.
Men hva da med å flytte denne tråden til kategorien Utenfor Tema (Generell Diskusjon)? Tråden faller jo definitivt utenfor lavkarbokostholds-kategorien den nå er plassert i, og kanskje den virker mindre provoserende for de hissigste av oss om den ligger plassert et annet sted? Jeg skjønner som sagt tankegangen bak at dette faktisk er et lavkarboforum, men skal virkelig andre kostholdsfilosofier være det eneste som ikke kan diskuteres? Da mener jeg bestemt at flytting av tråden er et bedre alternativ. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |