Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

Kitt 12-02-11 11:01

Sv: Jukseloff

Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

e84 12-02-11 12:17

OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

otika 12-02-11 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av e84 (Innlegg 1028210)
OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

Bare hyggelig ,en god helg ønskes deg også,og alle dere andre,med eller uten jukseloff ;)

Victory 12-02-11 12:47

Hehe... så gøy at alle blir så fantastisk positivt overrasket når de lager denne! :D Og må bare si meg enig i lagringsproblematikken.. den er ikke eksisterende! ;)

Karissima 12-02-11 13:01

Tror jeg er nødt til å prøve meg på denne jeg også selv om jeg aldri har vært store tilhengeren av loff :D

otika 12-02-11 13:36

Jeg var så heldig å ha 2 skiver igjen i dag,så da klaska jeg på smør og ost og inn i toastjernet ,nammi :D

Ja veldig gøy at så mange liker disse :love: da har jeg klart noe bra ;)

Karissima 12-02-11 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1028282)

Ja det er jo rene halleluja stemningen her så jeg kan nesten ikke vente med å prøve :D

marjusen 12-02-11 13:40

Sitat:

Jeg var så heldig å ha 2 skiver igjen i dag,så da klaska jeg på smør og ost og inn i toastjernet ,nammi :D

Hvordan ble disse når du toastet dem. Ble dem sprøe eller fortsatt veldig myke? Savner veldig å lage toast med ost og skinke på. Og litt grillkrydder.

Nam nam:)

otika 12-02-11 14:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1028288)
Hvordan ble disse når du toastet dem. Ble dem sprøe eller fortsatt veldig myke? Savner veldig å lage toast med ost og skinke på. Og litt grillkrydder.

Nam nam:)

Min var litt tynn så traff ikke så godt i jernet,men den ble faktisk litt sprø :)

marjusen 12-02-11 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1028315)
Min var litt tynn så traff ikke så godt i jernet,men den ble faktisk litt sprø :)

Stemmer. Når jeg lagde disse sist gang så heva dem ganske mye. Ble veldig luftige og fluffye.

Jeg brukte kjøkkenmaskin når jeg vispa da. Så lot den vispe ganke så lenge. Ble VEEELDIG fluffy og egentlig. Men digg da:D

Hadde vært digg å prøvd å lage toast av disse. Det tror jeg kan være en vinner:D hehe

Supah 12-02-11 17:19

Sitat:

Nam nam nam! Jeg klarte ikke å vente lenger. Jeg laget jukseloff til lunjs, og OMG! Fantastisk.

Du har klart noe VELDIG bra! Tusen takk for at du deler sånne supre oppsrkifter!

Karissima 12-02-11 18:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 1028286)
Ja det er jo rene halleluja stemningen her så jeg kan nesten ikke vente med å prøve :D

Nå er jeg faktisk i hallelujastemning jeg også :D Sitter og nyter min jukseloff som jeg tok i brødristeren . Tror jeg må hente litt mer :sikle: Neste gang blir røren doblet :ja: ( i morgen ???)

marjusen 12-02-11 18:29

Åneeeeiii, jeg som sku lage meg slik til i morra tidelig og toaste. Også er jeg tom for JBK. Og det var vel ingen sukksess å bruke noe anna? Fiberhusk? hehe

Victory 12-02-11 18:30

Folk har brukt fiberhusk! :) :)

Kanutten 12-02-11 18:57

Lagde røre og stekte dem i vaffeljernet jeg. Det ble knallbra!! De ble skikkelig sprø! :sikle: Konsistensen ble ala tørre vafler, bare at disse er salte og ikke søte.

otika 12-02-11 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1028480)
Folk har brukt fiberhusk! :) :)

Jeg lagde med fiberhusk i går og tok 4 ts,de ble ikke så fluffy,men like gode :D

Julie 12-02-11 19:13

Noen som har prøvd å lage dette i en brødform, eller lager de fleste bare som TS, dvs på en stekeplate med bakepapir?

marjusen 12-02-11 19:14

Bare lagd i en rund kakeform jeg:) hehe

Skal prøve med fiberhusk i morra og toaste. tror det kan blir bra. nam nam

otika 12-02-11 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1028504)
Noen som har prøvd å lage dette i en brødform, eller lager de fleste bare som TS, dvs på en stekeplate med bakepapir?

TS som er meg bruker mest springforma pga høyden på røra :) da veit jeg at det blir passe skiver,doblet røra i går og brukte langpanne og det funka,og siste gangen brukte jeg liten avlang form,funka også :D Må bare huske på at røra er beregnet til 24 cm form og bruker man noe annet så kan det bli veldig tynne skiver ;)

otika 12-02-11 20:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1028504)

Holdt på å glemme de jeg lagde i muffins former (også i går :eek:) de ble kompakte og fine,men da hadde jeg litt kakao i røra

otika 12-02-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1028509)

Skal prøve med fiberhusk i morra og toaste. tror det kan blir bra. nam nam

Som sagt så brukte jeg 4 ts,men mulig du kan bruke litt mere,prøv deg fram :)

Timona 12-02-11 20:53

Har ikke prøvd å lage denne enda. Men lurte på å dobble oppskriften, kan det være passe til liten langpanne kanskje?

Kitt 12-02-11 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Timona (Innlegg 1028560)
Har ikke prøvd å lage denne enda. Men lurte på å dobble oppskriften, kan det være passe til liten langpanne kanskje?

Jeg la bare til 1 egg og en halv teskje JBKM, så passet det fint med en liten langpanne!:)

Pøsh 12-02-11 20:56

Spiste to stk i dag med litt syltetøy og ost på :love:

I morgen skal jeg lage bløtekake med denne som bunn.

Timona 12-02-11 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1028561)
Jeg la bare til 1 egg og en halv teskje JBKM, så passet det fint med en liten langpanne!:)

Supert! Da blir det jukseloff i morgen :D

Timona 12-02-11 21:02

Lurer på en ting til :o
Har ikke varmluftsovn, hvordan blir steketiden?

otika 12-02-11 21:07

20 grader mere og like lang tid blir nok passe :)

Timona 12-02-11 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1028573)
20 grader mere og like lang tid blir nok passe :)

Tusen takk :)

Cassiopeia 12-02-11 21:36

/me slikker eggesalaten av fingrene.
Har akkurat satt til livs to store biter jukseloff med eggesalatmed vårløk og hjemmelaga mayo, og det var DIGG!

Kanutten 13-02-11 15:30

Lagde denne på nytt igjen i dag med små endringer. Jeg hadde ca 2 dl raspet ost oppi røra og strødde salt oppå røra når den var kommet i formen.

Etter at loffkaka var ferdig stekt tok jeg den ut av formen og rett inn i ovnen igjen, opp ned. Der stod den i noen minutt ekstra. "Kakesmaken" forsvant med både osten og saltet. :sikle: Dette kommer jeg til å lage ofte. :ja:

Tusen takk for super oppskrift!!

Karissima 13-02-11 15:50

Spiste mine siste stykker i dag . Smaker utrolig godt når de er ristet og med masse ost på . Ny porsjon lages i dag :)

TrineG 13-02-11 16:44

Her er så Utrolig mange gode forslag. Tror jeg skal lage disse i morgen. Problemet blir Hvilken variant :D Kreative folk her. Det liker Vi :stortsmil

Karissima 13-02-11 20:44

Har laget dobbel porsjon i dag og tenkte jeg skulle fryse ned litt . Oppbevarer dere dem i kjøleskapet ?

Kanutten 13-02-11 21:00

Guttungen foretrakk dem med ost og salt på toppen... Han spiste alt før jeg fikk gjemt unna. Han sa det smakte ostesuffle light av dem! :sikle:

Jeg hadde noen biter såtende i ovnen med varmluft for å tørke dem ytterligere.. Det ble godt! Skal lage en tynnere versjon som jeg skal tørke for å ha til ostekjeks.

knh 14-02-11 11:07

4 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1028126)
knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1028143)
Ser dem ikke jeg heller :(

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1028155)
Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

hmm, så rart at ingen ser dem. Legger bildene som vedlegg her da :) det burde funke! :)

Oppvarte de i en isboks i kjøleskapet.. de blei litt blautere på en måte, men smakte fortsatt like godt :)
Skal prøve å få bakt en ny runde idag;) Vurderer å prøve med fiberhusk, siden det er mer økonomisk... men er litt rett for at det ikke skal bli like bra ?

TrineG 14-02-11 11:29

Nå ser jeg bildene dine :D Nam, nam :)

Pøsh 14-02-11 11:40

Jeg legger dem i en pose og har i brødskuffen.
Når dere dobler, hvor lenge steker dere den da?

otika 14-02-11 12:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1029657)
;) Vurderer å prøve med fiberhusk, siden det er mer økonomisk... men er litt rett for at det ikke skal bli like bra ?

Jeg har prøvd og det gikk bra det,de ble bare litt våtere,men jeg prøvde bare 1 gang og hadde i 4 ts fiberhusk,mulig man kan bruke litt mere,prøvd deg fram ,men sikkert lurt å la den svelle litt før du steker dem :)

otika 14-02-11 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pøsh (Innlegg 1029727)
Jeg legger dem i en pose og har i brødskuffen.
Når dere dobler, hvor lenge steker dere den da?

Jeg steker dem uansett i 10 minutter :) blir kanskje forskjell hvis du dobler og bruker smal form,så de blir høyere :confused:

christinal 14-02-11 13:10

Denne skal jeg nok prøve

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.