![]() |
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Middagstips! :D
I dag lagde jeg blomkål-ris og kjøttdeig! Stekte kjøttdeig og løk,kokte risen litt og blanda alt sammen med litt løk. Krydra med Hindu sitt taco-krydder og hadde litt isberg og MYE creme fraiche til! Man kan jo ikke klage på den livsstilen her?! Jeg merker at jeg syns det er morro å teste ut nye retter og liker det å prøve å være kreativ i matveien:D Håper alle sammen har en bra dag :)) |
Sitat:
|
jeg bare raspa blomkål og kokte den som ris :)) Superdigg!
|
Så lurt, det må jeg prøve :)
|
Tok akkurat en ketostix, og den viste positiv :D Er fornøyd med å være i ketose etter andre dag! :D Gleder meg faktisk til å veie meg til mandag, og deeeet er lenge siden jeg har gjort, hehe. Er i alle fall veldig positiv! Hva med dere andre? Hvordan går det så langt?:D
|
Har veiedag torsdag :) hittil gått ned 3,5 på 3 uker, mest borte fra magen:D
er ikke særlig overvektig og skal ikke så mange kiloene ned, gjør dette for å få bedre helse :) Har diabetes som jeg har slitt med i mange år og nå har jeg endelig funnet en livsstil som jeg tror jeg skal klare å leve med:D er rett og slett veldig spennende og motiverende når man ser resultater på så kort tid:D Er usikker på om jeg er i ketose, men burde være det da jeg har vært under 20 kh/dag.. men ingen aceton-ånde og har ikke sjekka med stix.. MEN, det jeg ser er at blodsukkeret mitt ligger mye mer stabilt nå enn før! Er sånn at jeg gleder meg til neste legebesøk for å sjekke hvordan ting ser ut!!! Mindre hyggelig var at jeg var hos endokrinolog og fikk utskrevet respet på kolestrol-senkende medisiner og noen som skulle stabilisere nyrene da urinen inneholdt for mye protein.. Dette kom vel ikke akk uventa da jeg har kjørt kroppen min hardt i mange år, men jeg håper endringa i kostholdet skal gjøre utslag:) Etter å ha lest litt rundt har jeg også bestemt meg for å kutte multivitaminene jeg tar om dagen, da jeg får i meg det jeg trenger gjennom kostholdet tror eg..skal skaffe meg ketolyse-tablettene etterhvert, men skal se om det blir noe forandring av å kutte MV først! Jeg har ihvertfall troa! Har også funnet frem min nedstøva og ubrukte crosstrainer og plassert den midt i stua, OG BRUKT DEN! :p hehe.. forandringer skjer, og jeg tror de er positive!:D |
Sitat:
Så flink du er, begynte i går jeg også. Syntes ikke det er så lett å finne på noe å spise... Alt inneholder så mange karber... Vi får støtte hvarandre å se hvor langt vi kan nå. heia oss !!! :D |
Må bare anbefale dere noen KNALLGODE oppskrifter som jeg har prøvd,anbefales på det sterkeste :
Baconsurret kylling, med mozarella Ostelasagne Disse elsket ungene,mannen,samt kamerater av han, så de har vært på bordet mer enn 1 gang allerede ;) |
Jeg har 39,5 i feber, og 2 syke barn... Jeg som var så klar denne uken til å trene og alt.... Men får hvertfall ikke i meg karbohydrater, da jeg ikke klarer å spise noen ting.....
|
Jeg vil også være med:o
Startet på Ketolyse 31.01.2011. Koser meg og spiser godt har også oppdaget at jeg ikke er så gale på matlaging:) |
Sitat:
Jeg har også 2 syke barn, samt 2 som ikke er det som skal kjøres overalt på aktiviteter, en mann som er sykmeldt hele uken pga nakke og ryggsmerter, og som er temmelig lite bevegelig nå,dermed faller endel på meg, å meg selv som fikk dobbel pencilinkur igår pga bihulebetennelse, samt tannverk, å som i tillegg til det igår ble satt opp på operasjon på tannen, som tannlegen har knekt av deler av instrumentet sitt nedi. og operasjon på bihulene....så denne uken var langt fra kjekk ja :( Sitat:
|
Flott å lese tips om forskjellige matretter, det gir inspirasjon :p
Jeg har vært flink med trimming så langt denne uka og er veldig spent på neste veiing, jeg håper det vil synes på vekta etter kun en uke :rolleyes: Håper å få til trening nesten hver dag, veksler mellom spinning, styrketrening og gåturer ute i det fri, satser på godt skiføre til helga.:stortsmil Stå på folkens!! |
Kan det være riktig at jeg kan spise såååå mye???
Kan jeg spise så mye jeg vil bare jeg er under 15karbs per dag:eek:??? |
Du skal spise til du er passelig mett til hvert måltid. Hvis måltidet består av både proteiner, en god dose fett og litt karbohydrater vil det nok begrense seg hvor mye man orker å presse i seg. :D I tillegg er det vanlig at sultfølelsen begrenser seg betraktelig på ketolysekuren. Hvis du drikker 2-3 liter vann til dagen føler man heller ikke behov for å spise så mye. Jeg er strålende fornøyd med denne kuren så langt og veldig glad vi er flere i samme båt her inne:)
|
Hei dere!
Begynte på lchf for en uke siden, men har de siste dagene opplevd å være både kvalm&svimmel, svetter mer&er irritabel..har dere merket noe lignende? Spiser til jeg er mett, mye bacon, kylling, egg, fete meieriprodukter, frømüsli, bær og low carb grønnsaker, drikker nok tror jeg også. Håper dette gir seg snart, for føler meg generelt piggere i kroppen(om man ser bort i fra plagene over..) Tenkte også å tipse om en fantastisk god&mettende grateng: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=167 Masse gode oppskrifter på den siden! Lykke til alle dere:) |
Sitat:
Det går over etter en kortere periode. Hang in there. |
Rosarose: Det er nok helt normalt, har vært sånn selv de siste dagene, men idag kjenner jeg at det er noe forandring. Ble veldig fort mett til frokost, er ikke like svimmel og tenker ikke på sjokolade hele tiden. Hehe:D
|
Også har jeg snik veid meg idag. Minus 1,7 kg siden mandag :D:D
|
Sitat:
Veiedag for meg i dag og ned totalt 5 kg siden start for 4 uker siden! :D happyhappy! |
Sitat:
Det er så moro når det går bra, jeg blir så motivert :rolleyes: |
Jeg har snikveid meg i dag og jaggu har jeg kommet under 70 kg, riktignok 69,9 men ble så glad når jeg så et 6 tall først på vekten:D
|
Jeg må forresten komme med en liten "innrømmelse".. Sukk.. Fikk for lavt blodsukker i natt, så da måtte man jo ty til sterkere saker enn grønnsaker.. Prøvde å begrense meg, men ser likevel at uansett hva jeg gjør i dag så kommer eg ikke under 25 kh :/
10 g. rosiner utgjorde 6,6g karbs, 100 g naturell yougurt 5,5.. og 1 rute 70% kakao-sjokolade 2,95... og en 3g karamell-sjokolade (opprinnelig et kjekt som jeg fjerna kjeksen fra.. ) utgjorde hele 1,6.. TRE GRAM!! og så 2 små slurker med fanta var 2 g kh.. så jah.. i dag blir det å sette ned insulindosa enda mere og så blir det ny frisk start i morra.. og det er jo ikke den verste sprekken jeg kan få heller :) men, tok en shot olivenolje for en times tid siden.. og jeg er kvalm enda.. føsjåfy! |
Sitat:
|
Jeg går på Easylife kurs og der skal vi lære om kosthold/diett/årsake til fedme osv. Sier "skal", for jeg har akkurat startet og har ikke vært på kurs enda. Holder på dag 4 uten mat, bare shake, og det går veldig bra.
Skal ikke opp igjen disse kiloene jeg skal ta av, 25 kg, så jeg skal over på lavkarbomat når vi skal over til mat. Tallerkenmodulen tillater faktisk noe pasta/potet/ris, men jeg skal forsøke å holde meg unna. Blir kun rent kjøtt og grønnsaker som vokser over jorden. Holder på med dag 4 uten mat og det går veldig bra, samtidig som jeg trener 2 ganger i uka. Aner ikke hva jeg har gått ned, men merker at gifteringen sitter penere på fingeren og tøy som har ligget bortgjemt har kommet høyere frem i skapet. Da jeg studerte og bodde i England gikk jeg på Cambridge-kuren og gikk ned mange kilo, men 4 barn på 7 år har satt sine spor. Veier nå 90 kg og selv om jeg er frisk, orker jeg ikke så mye jeg har lyst til. |
Jeg har veiedag Tirsdager.
04.01.11: 82.0 kg 11.01.11: 79.6 kg (-2,4) 18.01.11: 78.6 kg (-1) 25.01.11: 78.5 kg (-0,1) (menstruasjon) 01.02.11: 77.3 kg (-1,2) Sammenlagt har jeg gått ned: 4,7 kg på 4uker. Er veldig fornøyd med det :D Jeg prøver å spise variert, men ikke alltid like lett... Har hvert litt lei av Egg til frokost, så i dag ble det smør grøt:) veldig god! Der får man i hvertfall i seg nok fett! Har pøst på med ekstra grønnsaker til middagen for å kompansere. Jeg har lagd grove tekaker, som jeg har med meg som niste når jeg skal på jobb (anbefaler dem). Begrenser de til 1-2stk. 2 dager i uken. De har jeg funnet oppskrift på her: http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...grove-tekaker/ Har også funnet masse annet godt på bloggen til lenabeatrice :D Ta en titt! Ønsker alle lykketil videre! Dette klarer vi!! :D |
Mov: Så utrolig bra!! Åh gleder meg til å veie meg imorgen..selv om det ble litt drinker igår. Er vodka/tonic et grusomt overtramp? Var ikke rødvinsklar..:confused:
|
Jeg snikveide meg på vekta tidlig i morgen timene, å da viste den 1,9 ned denne uken, å eter å ha 2 uker med nedgang og 2 med oppgang, ble jeg overlykkelig, men da jeg stod opp igjen, så viste den mer igjen, å da knappe 0,8 ned..:mad:..men ned er ned, så det er ihvertfall riktig retning evt, men lurer på om det skal svinge sånn, eller om jeg bør ha en ny vekt?
Må nok snart forstå hva demente med at snikveiing aldri lønte seg...men klarer ikke å slutte med det, er altfor spennende....:snill: Har foresten begynt på Jillian Michaels 30 day Shred, eller rettere sagt SKAL begynne ikveld, lurer på om jeg klarer med min anstrengelse astma, samt eeeeelendige konsid å komme meg gjennom det, men skal jammen meg forsøke, om det er aldri så hardt :) Video fra level 1: http://www.youtube.com/watch?v=6WSPkxYX2Xc Det er 30 dager, å de 10 første dagene skal du bruke level 1, de neste 10 dagene level 2, å de siste 10 dagene level 3, heiv meg på denne tråden for motivasjon på det: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39518&page=14 Håper det strammer opp litt :D Men først skal jeg på møte nå, så rett på jobb frem til kl 19 ikveld, å så skal jeg kjøre eldstejenta vår på leir ikveld, så må begynne når jeg kommer hjem sent ikveld, er nok temmelig sliten da, men vil hoppe i det :) Flere som blir med å starter sammen med meg? hun bruker manualer til armene, men der kan man jo også bruke flasker med vann :) Kjekt om vi er flere som starter på samme tid :snill: |
God morgen:D
En glimrende start på helgen:p Lykke til alle andre som har veiedag i dag. Startvekt- 14.01- 70,1 kg 1. uke- 21.01- 69,3 kg -0,8 kg 2. uke- 28.01- 68,9 kg -0,4 kg 3. uke- 04.02- 68,2 kg -0,7 kg |
Har veiedag på Fredager ,i fjor gikk jeg ned 10 kilo og la på meg 4 :rolleyes: skal vi se åssen dette året blir :) Tickeren er ikke oppdatert siden den har stått på 70 kg lenge og jeg er 72.4 i dag
27.12.10 startvekt : 74 kilo 07.01.11 : 72.1 14.01.11 : 71.3 21.01.11 : 72.3 28.01.11 : 71.4 04.02.11 : 72.4 Som dere ser så sloss 71 og 72 om plassen :boxing::D og noe tviholder på fettet hos meg,men jeg klager ikke for formen er på topp og alle sykdommer borte (bare litt ustabilt stoffskifte igjen som sikkert snart gir opp) Satser på at det løsner etterhvert,men jeg har gooood tid og koser meg med maten og det stabile blodsukkeret :) Ha en fin helg alle sammen |
Så deilig å se den holdninga der, Otika. Kos deg med maten og forbedret helse, så håper jeg bonusen (les: vektnedgangen) kommer flygende snart :)
|
Jeg lagde en supergod omelett igjen idag og tenkte jeg kunne dele den med dere :)
Dere trenger: Kavli bacon smøreost revet hvitost 6 egg 5-10g vårløk salt og pepper (dette blir ca. 4 porsjoner) Stekte først omeletten med pepper og litt salt, da den var nesten ferdig la jeg flere "klatter" med bacon smøreost på den. Så la jeg omeletten i en ildfastform, strødde over hakket vårløk og revet ost. Jeg tok også og strødde på bitte litt oregano. Så satte jeg den inn i ovnen på 200 grader, og ventet til all osten var helt smeltet. Det som ble så godt med denne var at all bacon osten smeltet under den vanlige osten. Veeeldig godt altså :D |
Sitat:
Men jeg har gått ned 2,5 kg siden mandag, så : tjohoooo!!!! :):):) ( håper bare ikke det kommer på igjen når jeg blir frisk...) |
Startet 10 jan. med LCHF, og har gått ned 5 kg til nå.
Endelig er jeg ferdig med "slapperioden". Jeg prøver å gå litt på ski innimellom, men i forrige skulle jeg ikke klart å stavre meg gjennom løypa på 5 km. Forleden gikk jeg 20 km og i går 15. Nå har jeg endelig energi igjen, og det er deilig. Så til dere som føler dere slappe og tunge, bare stå på, det går over. Og da blir det bare behagelig :) |
Sitat:
Siden jeg havnet i ketose den 27 Desember og startet på "nytt" da ,så oppdaterte jeg tickeren min nå,gidder ikke å ta med de 8 kiloene jeg gikk ned i fjor :) for nå er det de siste 12 kg som gjelder ;) |
I dag er det tungt. 1 uke på ketolyse kuren, var helt skjelven og kvalm i dag tidlig. Kastet opp til og med.
Har vondt i hodet også... Håper det går fort over for de førstedagene har gått veldig bra :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Heisann; kan jeg henge meg på? Startet egentlig i fjor men de trådene jeg fulgte da er inaktive. Startet i fjor ja, og har ikke gått ned særlig mye - MEN jeg har heller ikke lagt PÅ meg! Det synes jeg er viktig med tanke på at jeg spiser så mye fett.
Jeg tror jeg ikke går ned fordi jeg ikke er konsekvent nok og ikke passer på å få nok fett ift karb+proteiner. Er også kjedelig i matveien; spiser stort sett det samme. Har derfor kikka litt på noen oppskriftssider her inne i dag og gleder meg til å lese mer: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130 http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327 Og så MÅ jeg trimme; gå turer og styrke. Det må på plass:rolleyes: Jeg har ikke lest alle innleggene i tråden, bare enkelte og en ting bet jeg meg merke i som jeg stiller meg 100% bak; dette er ikke en diett men en måte å leve på. Ha en strålende søndag! |
Sitat:
Men, varianten din skal prøves på jobb Otika:D Lagde forresten karameller i går.. D gikk ikke så bra :p Jeg var "dum" nok til å ha i sukrin-SUKKER når det aldri ble tykt nok.. Og det smelta aldri, så da ble det som .. karameller med sukkerkorn i .. Smaken ble god, men heller dårlig konsistens! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21. |