![]() |
Sv: Kroppsform? (eple, pære ... druer?)
Jau, kroppsfasongen min er det ikke mye tvil rundt, men det med medfølgende klestips - stort sett er det ting jeg har "funnet ut" helt på egenhånd, som at det (for pæreform) lønner seg å ikke gjemme overkroppen, og gjerne ha rette bukser eller jeans med litt bootcut (som er enda en utfordring, for en som aldri finner bukser som ikke er over 10 cm for lange...) - og så er det noen råd jeg glatt ignorerer, siden de ikke passer meg: Det at pærer bør ha sko med litt hæl, for eksempel. Jeg er slabbedask på min hals, og dessuten uvøren og tilbøyelig til å få betennelser i føttene, så... flate, sunne såler, takk. Om det er mindre kledelig får bare være. :p
Men farger synes jeg er vilt vanskelig. Jeg har "alltid" antatt ut fra det jeg leste at jeg var en sånn typisk nordisk type som skal ha lyse farger og i alle fall ikke kle seg i svart, uten at jeg brydde meg noe særlig om det, hehe. Men så begynte jeg å tenke over det, for jeg ser faktisk (sammenligningsvis) ganske bra ut med svart mot ansiktet, så nå har jeg lest meg til at jeg sannsynligvis er "kald og dus". (Jfr denne hjelpsomme bloggen :)) |
Sitat:
|
Sv: Kroppsform? (eple,pære..druer??)
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forstår at du gjerne vil kategorisere kroppsformen din for å enklere finne klær som kler deg, men det er vanskelig for vi er allikevel så individuelle innenfor den gitte formen. Jeg kan si om meg selv at jeg er et typisk timeglass (spesielt når jeg får vekk enda noen kilo), men jeg er i tillegg fryktelig brei over rygg/skuldre men har små pupper, dette gjør at jeg ikke kan bruke alle de typiske klestipsene til et timeglass. Som noen andre ovenfor foreslo er det kanskje en ide og spandere på seg en stilanalyse hos noen som virkelig kan det for å få alle de tipsene man trenger om hvordan fremheve/skjule diverse ting. Lykke til :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg fikk faktisk sånn fargeanalyse gratis ved en tilfeldighet da jeg gikk på ungdomskolen. Skulle bare sitte stille og rolig og vente på at mora mi ble ferdig på møte med demonstrasjon av det, men så trengte de en som var sommer. Så da ble jeg dratt opp på scenen, dandert full av tøystykker i riktige farger og sminka. Sånn bortsett fra at det var åttitallsminke har det fakitsk hjulpet mye både fargeguiden jeg fikk og tipsene generellt. :ja: Bortsett fra det med svart da, det gir jeg flass i......
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04. |