Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Yndlingsskoa (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3875)

Aline 24-11-05 08:53

Sv: Yndlingsskoa

hvor har du kjøpt, hvor har du kjøpt? :) (aline har også fotball legger enda hun ikke kan fordra fotball :o)

guro 24-11-05 09:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Nå har jeg kjøpt meg sånne - og de er så fantastisk gode å gå i at jeg tror aldri jeg kan bruke andre sko :nei: Tro om de finnes som støvletter, selskapssko og bunadsko..... :p :D :cool:

Se/les mer på www.swissmasai.no

Kjøpte du de røde?

Jeg har ikke klart å bestemme meg for farge jeg ... :o

Fedonisten 24-11-05 09:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Stiiili! :ja: Tror du de er gode å STÅ på også? Kanskje urlurt spørsmål - men jeg lurer.. :o

Mye kosta de?

De er EKSTREMT go'e å STÅ på også - skjønner veldig godt at du lurer, for det er et poeng nemlig! :ja:

Siden sålene er runde under, så står du aldri helt flatt på foten, men har føttene i bevegelse hele tiden. Små bevegelser, men fin trening i tillegg til at det fører til sirkulasjon i føttene og leggene hele tiden. Jeg har IKKE NOE vondt i ryggen/bena når jeg bruker disse på jobb - og da står/går jeg av og til fra ni om morgenen til ni om kvelden.

De er SKIT-dyre!! Nesten totusenkroner..... Men verdt hvert eneste lille øre, spør du meg!

:klem:

Fedonisten 24-11-05 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Kjøpte du de røde?

Jeg har ikke klart å bestemme meg for farge jeg ... :o

Jeg har de røde ja! Veldig fine!

Valgte de røde fordi skoene ser såpass spesielle ut at de kan like gjerne synes - syns de som er helt svarte f.eks. så mer 'gubbete' ut på mine føtter.

Løp og kjøp!

:lol:

guro 24-11-05 09:43

Kanskje jeg skulle prøve disse ... skulle gjerne hatt noe med brun eller beigetoner ... Får du dem i butikk der du bor eller, Fedonisten? Her er det bare en slik forhandlerdame med telefon ...

http://www.swissmasai.no/bilder/utvalg/flame.jpg

Fedonisten 24-11-05 09:52

Sitat:

Kanskje jeg skulle prøve disse ... skulle gjerne hatt noe med brun eller beigetoner ... Får du dem i butikk der du bor eller, Fedonisten? Her er det bare en slik forhandlerdame med telefon ...

http://www.swissmasai.no/bilder/utvalg/flame.jpg

Disse syns jeg er veldig tøffe også! Har lyst på dem også jeg :o De finnes i butikk her på Hamar - og så finnes de i butikk på Flisa.

Hamartur? :spent:

guro 24-11-05 09:58

Sitat:

Hamartur? :spent:

Kan hende jeg blir med Gine etter jul ...

Fedonisten 24-11-05 10:00

Sitat:

Kan hende jeg blir med Gine etter jul ...

*danser rundt i hula-hula-fart og gleder seg*

Anne 24-11-05 10:38

Sitat:

Disse syns jeg er veldig tøffe også! Har lyst på dem også jeg :o De finnes i butikk her på Hamar - og så finnes de i butikk på Flisa.

Og på Jessheim....:cool:
Jessheimtur?:spent:

:D Ertaberta....:D

.....kanskje Anne må til Hamar etter jul også.....:o

Fedonisten 24-11-05 10:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne
Og på Jessheim....:cool:
Jessheimtur?:spent:

:D Ertaberta....:D

.....kanskje Anne må til Hamar etter jul også.....:o

Stemmer for mega-giga-Hamar tur jeg! :ja:

:spent:

*....kiler i magan......* (inspirert av "Knekkebrød" med Vazelina)

Anne 24-11-05 11:38

Sitat:

Stemmer for mega-giga-Hamar tur jeg! :ja:

*....kiler i magan......* (inspirert av "Knekkebrød" med Vazelina)

:D

:ja:

Summer 24-11-05 12:18

Aline 24-11-05 12:33

:spent: ? :spent: ! ;)

anniejahren 25-11-05 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
hvor har du kjøpt, hvor har du kjøpt? :) (aline har også fotball legger enda hun ikke kan fordra fotball :o)

Samme her(ang fotball:D:) )de er kjøpt på Din sko....koster 560 kroner....

Aline 25-11-05 00:31

ok, (vedder en flaske vin på at jeg ikke få de på ;) :D )
:D

Helene 25-11-05 22:51

Sko er dyrt.. jeg liker sko.. men tør ikke kjøpe flere par i år.. har lyst på brune støveletter.. men får holde meg til de svarte

mofe 15-12-05 12:31

Minn meg på at jeg skal legge inn bilde av skoa mine nå som jeg har fått kamera!

guro 15-12-05 12:54

Du, Mofe, du skulle huske på å legge ut bilde av skoa dine, nå som du har fått kamera. :dulte: :D

Anne 15-12-05 13:24

Moooofe...hør på Guro da.....:D

mofe 30-01-06 16:15

6 uker tok det, før jeg gadd å ta bilder :P

Men her kommer de, ALLE skoene jeg har! (bortsett fra et par utslitte ecco som ikke egner seg på kamera.. Ja, også rulleskøytenene mine da :p )

---

Dette er et par sko jeg er veldig glade i, kjøpte de for 1100 på Bianco for 3 år siden ellernoe (en SÅ bra skobutikk)! Men det dumme er at de har veldig smal såle, så man blir veldig fort våt på bena.

Man ser det ikke så godt, men bak på leggen er det to snorer som går i kryss helt nedenfra og opp.

mofe 30-01-06 16:17

Disse kjøpte jeg da vi hadde halv pris av rød pris for noen dager siden, tror jeg betalte rundt 120 for dem. 5-6 av jentene på jobben har dem :p Don donna, finnes også i brunt. (Vi har flere igjen, forresten! Men ikke str. 39 :p )

Passe varme, men man kjenner at den ikke har noen spesielt ergonomisk såle etter å ha stått 7 timer på den... :cool: Semsket, forøvrig. Og såklart fake pels.

mofe 30-01-06 16:19

Disse to parene fikk jeg av søster da hun reiste tilbake til USA for noen uker siden. Brukte. Tror de er kjøpt i California.

Helt okei sneakers, som alltid er kjekt å ha.

mofe 30-01-06 16:21

Et par Viking goretex, fjellsko om man vil.

Kjøpte de på salg for noen dager siden i butikken vår, betalte 170 for dem ellernoe sånt (ordinær pris 1000, med andre ord et rasende godt kjøp.)

Brukte de første gang på lørdag, veldig gode og varme! For av 50% ull. (og nei - vi har ikke flere igjen, disse var de siste, gitt :p )

mofe 30-01-06 16:24

Disse to.. Hm.

Den til venstre, kjøpte jeg før jul. Svært delte meninger på jobben om de er fine, eller ikke. Jeg syntes de var fine, men synes ikke det lengre. Har ingen klær som passer til dem, liksom.. Jaja.

Den til høyre.. Kjøpt på supersalg da jeg startet i butikken vår i fjor. Tror jeg betalte 50 kroner for dem, jeg. Syntet, og et helvete å gå på. Kanskje brukt de 2-3 ganger. Føler meg litt "lakk og lær"-aktig når jeg har de på. bruker de KUN til bukser.

mofe 30-01-06 16:29

De til venstre - Merrell-sko, kjøpt da jeg jobbet på Grensen Sko for 3,5 år siden. Veldig gode! Selv om jeg må bruke halvsåle bak for ikke å få gnagsår. Kan bli litt varme, siden de er foret med tekstil. (Merrell har forøvrig sko som holder LENGE. Mine er neste ikke slitte.)

De blå er et par Timberland-sko, også kjøpt på Grensen. En sko som er like fin som da jeg kjøpte den for over 3 år siden. Sålen ser ut som den aldri er brukt. Digger fargen, får Donald Duck-følelse! :ja: Morsomme sko, synes jeg.

De siste, til høyre, er et par Diesel-sko. Kjøpt for over 3 år siden, på den butikken jeg jobbet i før. Skinnet og sømmen holder seg veldig bra, men sålen på innsiden har blitt veldig slitt, særlig på hælen.

mofe 30-01-06 16:32

Den svarte er veldig lik den jeg omtalte over her - og meningene mine om den er lik den jeg hadde. Billig plaststøvlett som er vondt å gå på.

Det brune paret er jeg veldig glad i, selv om de er sinnsykt glatte. Den eneste bootsen jeg har som jeg faktisk får glidelåsen helt opp på. Bruker de mye, når det ikke er glatt ute. Wedins sitt merke, ordinær pris 700 ellernoe sånt.

mofe 30-01-06 16:36

Okai - siste bildet.

Først en ecco-sandal. Herlig å gå på, men får bittelitt gnagsår av "festet" mellom tærne.

Den svarte, er en ecco goretex fjellsko - men er litt for liten til meg. Betalte 50 kroner for dem, brukt 1 gang. Størrelse 36 (jeg bruker 37-38). Selges, om noen vil ha!

Rosa penskoen... Hm. Betalte 50 kroner i vår butikk. Tenkte at jeg kom sikkert til å få bruk for rosa plastikk-pensko en gang? Uhyre vonde å ha på seg, aldri brukt dem.

De to lave støvlettene.. Også kjøpt på salg i vår butikk. Syntet. Ok å gå på, men... Ikke så altfor glad i dem. Brukt de rosa en gang, aldri de hvite.

Og dett var dett!

nøtta 30-01-06 16:40

stiiiiiiliiig mofe !

mofe 30-01-06 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
stiiiiiiliiig mofe !

Hvem likte du best, da?

nøtta 30-01-06 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Hvem likte du best, da?

den forste :cool: ogsaa var de sote de "donald" skoa :D

Aline 27-06-06 14:04

3 Vedlegg
Jeg har kjøpt skoooo :love:

Det var sånn 3 for 2 hos Eurosko (hihi, det rimte) forrige uke, og jeg klarte ikke holde meg unna...

Så da ble det disse :)

Helene 27-06-06 16:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
Jeg har kjøpt skoooo :love:

Det var sånn 3 for 2 hos Eurosko (hihi, det rimte) forrige uke, og jeg klarte ikke holde meg unna...

Så da ble det disse :)

De skoene var veldig deg alle sammen, gratulerer med nye sko!

har du eget rom til alle skoene eller?

Mint 01-07-06 18:21

Og denne tråden har jeg ikke sett før?! :besvimer:

Jeg jobber også i skobutikk som Mofe. Personalrabatt er fine greier! :p Dere som evt har problemer med å finne større størrelser enn 40/41, eller støvletter med vidt skaft - send meg pm om dere vil; vi har masse til dere! (vil ikke reklamere mer her på forum) ;)

Jeg skal få tatt skobilder i morgen. Jeg har ~noen~ par kan man si. :rolleyes:

Aline 01-07-06 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene
De skoene var veldig deg alle sammen, gratulerer med nye sko!

har du eget rom til alle skoene eller?

Takketakk :)

Jeg har jo pitteliten leilighet, og skoene er utenfor ytterdøren. I gangen jeg deler med naboen. Jeg har en sånn trippel skoskap ting fra ikea i plast og noen (mange) par på gulvet :o

Plass, hva er det???
:p

jeef-micro 01-07-06 21:04

kjempekupp Aline :D mojjo! De røde så jo såååååååååååååååååååååååååååååååååå kule ut... :misunnelig:

jeef-micro 01-07-06 23:26

3 Vedlegg
legger inn bilde av mine favoritter her også da...

de to første er joggesko. Jeg digger litt kule joggesko, begge er kjøpt i "barneavdelingen" da. de to andre er bare kule. Jeg har greier ikke gå med spisse sko, og heldigvis er balerinasko toppers i år. De hvite er kjøpt på eurosko (eller hva det heter) og de sorte er fra London

jeef-micro 01-07-06 23:31

http://www.aldoshoes.com/_static/web..._Juturna_2.jpgog så klart mine super-kule sko, som faktisk er tegnet av Jimmy Choo eller hva han heter... Men de passer best til vinterbruk

Siljevanilje 01-07-06 23:41

har nå tatt bilder av alle mine sko. men må vente litt til den stasjonære pcen har jobbet litt ifra seg. den er veldig treig. men jeg skal legge ut snart altså.

Siljevanilje 02-07-06 00:25

her er mine ynglingsko.

masse flate flip flopper. og damete relativt liten hæl. ( har ikke knær til noe stilætt hæler nei) og tøffe sorte joggiser med glitter stjerner på.
og sånne romerske knyte sko op langs leggen.

Mint 02-07-06 15:53

8 Vedlegg
Ok, here goes! I all letingen fant jeg flere par jeg hadde glemt at jeg hadde. :flau: De svarte i fløyel skal kastes, jeg prøvde dem nemlig på meg og husket plutselig hvorfor jeg aldri har brukt dem (for små, og nå for trange i leggen også :sur: ). Ikke liker jeg den type sko lenger heller.

De første, svarte støvlettene er halvhøye i skaftet og fra Roberto Rosso. Knallgode!
Nr 2 er disse fløyelsstøvlettene; grisetjukk såle og egentlig skikkelig nittitalls.
De spisse turkise er også fra Rosso, og faktisk svært behagelige til tross for stiletthælene.
De lysebrune har blitt skikkelig klemt på tærne ser jeg. :fnis: I mitt skoskap er det nemlig trangt om plassen! 10 cm hæl og kjøpt på DinSko.
De hvite er mine elskede Bronx, som dessverre fikk hard medfart i møtet med en trikkeskinne bare noen dager etter at jeg kjøpte dem. Dermed er den ene tuppen skikkelig herpet og det lar seg ikke fikses på. De må flikkes forresten. 1200 kr på Bello for 3 år siden.
De neste sorte er Gabor, med den moderne, runde tåen og skrådde skaft. Fikk dem for 1350,- minus personalrabatt og elsker dem!!

Så er det de lave skoene. Hvite/rosa Adidas GoodYear, 450 kr på salg i vår. Bruker dem hver dag.
Brune/lysebrune Dr Martens, kjøpt på salg for rundt 400 i Sandnessjøen av alle steder. Jævlige å få på pga min høye vrist, men det går. Vanvittig gode sko, og overraskende varme; kan godt brukes om vinteren.
Røde Puma. Har ikke blitt brukt på en stund og bærer preg av skoskuff og lite pussing. :flau:
Turkise Roberto Rosso´s, 105 kr på personalrabatt. :p

Deretter mine høyt elskede vintersko, som virkelig ikke ser ut i måneskinn..! Roots, kjøpt på DinSko for i hvert fall 3 år siden, og flittig brukt hver vintersesong siden. De er utrolig varme og det vises omtrent ikke på sålene at de er så gamle. Har sølt maling på dem men kan ikke kvitte meg med dem; kommer aldri til å finne like gode vintersko tror jeg.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.