![]() |
Sv: Desemberskravletråden
Sitat:
Dette vet dere jo sikkert dere drevne lavkarbo-damer, men: Ketonlegemer er nedbrytningsprodukter i fettsyrer hvor produksjonen er hovedsaklig styrt av insulin og glucagon, og når kroppen forbrenner ketonlegemer blir disse skilt ut i urinen. CNS forbrenner vanligvis bare glukose, men forbrenner ketonlegemer ved lav insulinaktivitet (lavt inntak av glucose). Ketoner skilles ut i urinen, mens aceton som ikke blir forbrent fører til acidose i blodet og skilles ut via urinen og lungene (--> acetonånde). Så ketose blir liksom ketose uansett om den er lyserosa eller lilla tenker jeg ut i fra det da.... Men det er jo godt mulig at jeg tar feil og. :rolleyes: Tenkte at kanskje noen som har erfaring at den må gi "skikkelig utslag" på stix'en for at effekten skal være god ifht vekttap....? :) |
Her er en veldig bra tråd om ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
|
Ahhhh.... Håpte det var litt mer rett frem enn som så, Carisma ;)
Fettforbrenning kan gi utslag på ketostixen, enten fordi man forbrenner kroppsfett -eller fordi man forbrenner fettet i maten..... Søren.:p MEN: Var på vekta i dag og den viser 3,6kg mindre enn ved start for 2 uker siden! :D Det går ikke fort, men rett vei! |
Sitat:
Foressten nesten 4 kg på 2 uker er ikke ille:) |
Idag kjøpte jeg meg årets juleantrekk. Er så utrolig fornøyd! Er leeenge siden jeg hr følt meg så fin :D Å når stemor så kjolen på meg, da kom tårene, så jeg tror jeg har gjort ett godt kjøp! :D
|
Nå har jeg tatt av meg 20 kg, WEEEE! :D
|
Gratulerer så masse!! du kan trygt skeie ut to dager i jula!!
|
Sitat:
|
Gratulerer Nupsida! Jeg drømte at jeg hadde lagt på meg over 20 kg i natt. Det var litt skummelt det :P
|
Takk søte dere :)
Ja, det har jeg å drømt! våkna av at jeg lå å grein :P |
Gratulerer Nupsida!
|
Gratulerer Nupsida! Er ikke det en fantastisk følelse? Du har mestra å legge om kostholdet, og fått belønning for det nå. Vær stolt av deg sjøl.
|
I dag tok jeg meg i å løpe opp trappa på jobben. Det må være 15 år siden sist.:) Og jeg gjorde det bare fordi jeg klarte / kunne det. Det er gøy å blitt så "mye mindre feit" enn tidligere.
|
Nå har jeg begynt med oppkarbing til søndag den 19. får da skal jeg feire jul, og skal såise hva jeg vil den dagen. Men jeg skal si dere det er hardt! idag så lang har jeg spist en fedonskive med ost, en og en halv mandarin og en godmorgen yoghurt. Hodepinen er ENORM! Auue.. :(
|
Oppkarbing? Jeg spiser lavkarbo som jeg pleier, men julaften er det pinnekjøtt med kålrabistappe og surkål. Jeg oppkarber meg ikke av den grunn :D
|
Sitat:
|
Nupsida: Jeg er spent på om du kommer til å synes det er verd det. Fint om du holder oss oppdatert.
Jeg har forøvrig smakt en bit med eple i dag, og det var farlig godt. Men allikevel ikke sånn at jeg ser på det som noe problem å fortsette å holde meg unna sånt. Det er utfordringer innimellom, men jeg føler at det går mer og mer mot at dette blir en livsstil jeg kan leve med uten å måtte tenke noe særlig på det. |
christine: I will ;)
|
Var hos legen i dag for å ta bl.pr ifbm oppstart av ketolysekuren. Ble egentlig positivt overraska over fastlegen min :) Han hadde erfaring med ketolysekuren og synes det var den som gav best resultat. Ikke hadde han registrert noen bieffekter når han hadde fulgt opp pasienter heller. Så fra hans side var det go-go! Han var mer positiv til ketolyse enn mye annet, fordi ketolyse kunne man "gjøre om til en livsstil" og sannsynligheten for å lykkes var større -nettopp fordi det ikke innebærer sult.
Xenical og Reductil hadde han egentlig sluttet med å skrive ut, for han så at det var for liten effekt av dem. Dessuten, som han sa, måtte man egentlig endre kosthold for at de skulle ha nevneverdig effekt -og da var det egentlig tull med disse tablettene som OGSÅ er dyre for pasienten.... :rolleyes: Så i dag tok jeg alle de blodprøvene som er anbefalt i kelolysekur-boka, -uten at jeg måtte nevne det selv. Det han var klar på var at gluconeognesen var hard for levra, og derfor må den følges med. Selvfølgelig nyrene også når man lever på mye proteiner. Så langt er jeg fornøyd! Det var godt å ikke måtte "kjempe" for å overbevise legen min. :o |
Gratulerer Nupsida med minus 20kg!
Cristine76: Hvordan gikk operasjonen? -Synes å huske på en av de andre trådene at det var brystreduksjon, eller husker jeg feil? |
HeleneV, høres ut som et kjempepositivt legebesøk. Har mye å si at man har en lege som er støttende altså. Det føler jeg at jeg også har heldigvis. Lykke til med å komme skikkelig i gang.
Jeg tok brystreduksjon forrige onsdag ja. Og det har gått kjempefint. Er veldig fornøyd med resultatet så langt og har overraskede lite vondt. Eneste minuset er at det er vanskelig å sove på rygg, og jeg får ikke lov til å sove på annen måte. Skal til kontroll hos legen i morgen kveld, så da er jeg veldig spent på hva han sier. |
Jeg begynner å se kragebeina mine! Wee!
http://i938.photobucket.com/albums/a.../kravebein.jpg |
Sitat:
|
Nice kragebein Nupsida :D
Man er begynt å kunne se mine også :) Bare ikke fullt så godt enda. Men bare vent! |
:_oy: Wow! Nice woman, Nupsida! Bra jobba! :klem:
10kg til altså...? |
Sitat:
Ja, er ennå mye igjen! |
Sitat:
|
http://i938.photobucket.com/albums/a...a/fremgang.jpg
Vet det er ett dårlig fremgangsbilde med bukser å ulikt undertøy,men dere ser vell litt forskjell hvertfall? :D |
Wow! Enorm forskjell! :D
Synes det er så flott at du tar tak i dette nå som du er så ung, i stedet for å gjøre som de fleste andre av oss har gjort og bare latt kiloene gro bedre og bedre fast gjennom tyveårene. Skikkelig respekt til deg! |
Sitat:
|
Ja det er fole med rynker ein får rundt omkring etter kvart, og det heng og sleng. =sukk= Men det er det vel verdt trass alt.
Fin bh du har på etter-bildet, forresten, Nupsida. Skulle ønske eg hadde ein så fin ein. (Og puppar som passa inni den...) |
Sitat:
|
Sitat:
Sukk, tror jeg konkluderer med at Gud må være en mann.... Han vet ikke hva vi må lide for disse frem(bak)delene. Favorittsovestillingen min er på magen, men.... Får så innmari vondt i ryggen av å ligge lenge sånn...:o Enda da har jeg ikke de største puppene. Er vel en D, men det er pina meg stort nok! Ønsker meg en liten B.... :p |
1 Vedlegg
Jippiii!!
Jeg har uoffisielt gått ned 25 kg nå! :D Superduper glad! For de som har fulgt med i journalen min har kanskje lest at jeg siklet på en topp jeg fant når jeg var på julegavehandling... Og HER er bildet av denne fantastiske toppen! :D |
Næh, den var artig! Skikkelig annerledes enn det eg har sett rundt omkring i butikkane no. Meir sånn... vår og sommer-topp. Ein slik trur eg at eg kunne tenke meg å ha om eg hadde sett fin ut i det, men er ikkje sikker på om det ville passa til meg :kadetgaar Trur fargane blir litt feil til meg, men passa godt til deg :)
|
Sitat:
Men det er som du sier at det er en sommertopp.. så kommer sikkert ikke til å bruke den noe særlig før til sommeren igjen, og da er det jo dumt å kjøpe den nå, og så går alt etter planen, og jeg går ned 30 kg til før sommeren, og så ser det bare ut som en ubrukt sekk på meg.. Vanskeeliiig!! GLEDER meg dog til å gå på fest i dag med den nye Armani parfymen miiin.. :D |
Gratulerer med 20 kg nedgang! Det er kjempebra! Gratulerer også med ny topp, og ikke minst Armani-parfyme! Jeg elsker parfymer, og jeg mistenker svært sterkt at jeg får parfyme av kjæresten min til jul :D (Ed Hardy - Love Kills Slowly)
|
Da er min første totale utskeielses dagen over! :D
|
"Hva føler du nå?"
|
Jeg er nokså fornøyd jeg! :P
Idag har jeg spist lyse rundstykker med brun ost, og nugatti (ikke på samme da:P) Så har jeg spist julemiddag med ribbe, kålrabi, surkål, saus og tyttebær. Etter det hadde vi sjokolade og karamellpudding med saus. Har også kost meg med ostepop (min store kjærlighet), julekaker, sjokolade og brus :) Formen er det ikke noe å si på! litt vond i hodet, men det kan komme av ei hard fyll igår. Så blir det spennende å si hva vekter sier på tirsdag :P |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34. |