Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svar? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35926)

Zincite 27-08-10 16:48

Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Luselise (Innlegg 923356)
...

Jeg vil ha denne Marius-genseren: http://cvkrogh.blogspot.com/2010/01/...vaders-pa.html

Føler ikke for å kommentere alt i tråden, men denne likte jeg også :cool:

Nå blir det visst ikke fritidsproblemer i høst, og det blir en julegave mindre å tenke på om jeg bare får opp dampen :)
Må bare å finne ut garnbehov for å ha nok til en litt større versjon. Takk for link til oppskrift :)

Luselise 27-08-10 17:27

Sv: 3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg sv

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 923489)
Om du ser på ermene, så er de strikke inn i genseren, og ikke ermer etterpå som er sydd på. Blir penere.

For en mariusgenser ville jeg nok minst tatt et par tusen. Er mye jobb :o. Men jeg vet ikke om jeg tør å ta bestilling på en mariusgenser før jeg har strikka ferdig min egen først :).

Aha, jeg forstår. Jeg prøvde forøvrig å lære meg å strikke en gang, da sa moren min at jeg strikket så jævlig hardt, så det kom jeg aldri til å få til. Så slo hun meg med en kjepp. Neida, hun slo meg ikke.

Milde Moses, quinde - 2000 kroner. Det har jeg ikke råd til, så jeg får nøye meg med å se på bilder av folk med Marius-genser på.

Luselise 27-08-10 17:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 923524)
Føler ikke for å kommentere alt i tråden, men denne likte jeg også :cool:

Nå blir det visst ikke fritidsproblemer i høst, og det blir en julegave mindre å tenke på om jeg bare får opp dampen :)
Må bare å finne ut garnbehov for å ha nok til en litt større versjon. Takk for link til oppskrift :)

Kan jeg ønske meg den genseren i julegave av deg?

Zincite 27-08-10 17:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Luselise (Innlegg 923559)
Kan jeg ønske meg den genseren i julegave av deg?

:p beklager, den er allerede "etlet til en annen". Jeg er dessverre ikke effektiv nok til å klare å strikke 2 før jul :cool:
Men jeg skal ut og kjøpe garn i morgen den dag :ja:

Photobscura 27-08-10 19:00

Ja, jeg skjønner det er dyrt, altså, det hadde vært for dyrt for meg også, men jeg vet om de som tar langt mer som ikke nødvendigvis er noe flinkere til å strikke enn meg. Men jevnt sett er det fortsatt utrolig dårlig timesbetaling for meg :p. Jeg livnærer meg nesten med strikking ved siden av en ganske beskjeden inntekt, så jeg kan faktisk ikke ta mindre. Det blir mye penger bare for garnet til en sånn genser :o.
Men jeg kan slå deg med en kjepp helt gratis.

chili 29-08-10 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no (Innlegg 920061)
1. NÅR man får utslag på ketolysestixen - er man da i ketose? Visst ikke, hvordan vet man da om man er i ketose?

2. OM man overskrider 15 karbs om dagen, detter man da ut av ketose? Eller er det kun feil mat som gjør at man detter av?

3. OM man detter ut av ketose, tar det da like lang tid å komme i ketose igjen da, som det gjorde første gangen? Sånn ca 2 dager?

TUSEN takk til de som kan svare meg på dette! :)

.. Drar opp igjen temaet til denne tråden her, jeg.

Kanutten 29-08-10 20:43

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.
1. NÅR man får utslag på ketolysestixen - er man da i ketose? Man har utslag på ketoner... Det kan jeg også få etter å ha spist et fett måltid og det uten at man trenger være i ketose i snitt i løpet av dagen... Visst ikke, hvordan vet man da om man er i ketose? Tja si det?? Det er sikkert best å holde seg etter ketolyseboka..

2. OM man overskrider 15 karbs om dagen, detter man da ut av ketose? Der må du teste deg frem. Jeg er i ketose til rundt om 40 karber.. Og da spiser jeg etter ketolyseprinsippet ganger to i løpet av en dag. Eller er det kun feil mat som gjør at man detter av? Neida, spiser du tom lovlige karber kan du få negativt utslag ...

3. OM man detter ut av ketose, tar det da like lang tid å komme i ketose igjen da, som det gjorde første gangen? Sånn ca 2 dager? Jeg kan gå ut og inn i ketose flere ganger i døgnet hvis jeg skulle sjekke med sticks hver gang.. Det kommer an på hvor mye fett/karbohydrater hvert måltid har.

TUSEN takk til de som kan svare meg på dette! :)

Luselise 30-08-10 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 923602)
Ja, jeg skjønner det er dyrt, altså, det hadde vært for dyrt for meg også, men jeg vet om de som tar langt mer som ikke nødvendigvis er noe flinkere til å strikke enn meg. Men jevnt sett er det fortsatt utrolig dårlig timesbetaling for meg :p. Jeg livnærer meg nesten med strikking ved siden av en ganske beskjeden inntekt, så jeg kan faktisk ikke ta mindre. Det blir mye penger bare for garnet til en sånn genser :o.
Men jeg kan slå deg med en kjepp helt gratis.

Jeg får se om jeg klarer å spare 2000 kroner til en strikket genser, ellers får jeg bare gå rundt i de tynne flanellskjortene mine.
Du kan heller piske meg på ryggen med en nykokt ål - kjepp er så 2004.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.