Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Sjokoladekake på 3 minutter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816)

senka 06-05-13 02:05

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1441149)
Ja, det er mikrobølgeovn. Jeg kan anslå 1 eller 2 minutter, men det er egentlig vill gjetning fra en ganske dårlig hukommelse sent på natta. :p

Tusen takk, Ziltoidia . Sov godt, natta :blomster::klem:

Lott 18-06-13 12:19

Lagde denne i går. Brukte små ildfaste former (ligger bilder i journalen min) 4 stk på dobbel oppskrift. men jeg turde ikke bruke alt av sukrin og kakao, sukrin og steviadråper med vanilje skal økes neste gang. Jeg har ødelagt mikro i hus, så jeg måtte steke dem på 200 grader mellom 15 og 20 min :) Ble gode med pisket krem søtet med stevia vanilje og sukrin, og litt bær! Skal definitivt lages igjen, te hælga :)

Takk for oppskrift!

Maxie10 21-06-13 11:45

Skal prøves i kveld, tror jeg. Nam!

Maxie10 03-07-13 19:38

Ble visst i dag i stedet. Hadde ikke fløte igjen etter middagen, så jeg tok en liten skje med gresk youghurt istedet. Ble veldig godt, helt fin konsistens :) Nammis!

Dolsi 10-08-13 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 863021)
Denne var faktisk ikke så verst. Jeg ble plutselig så godtesyk og måtte teste ut denne. Smakte som en kakete pannekake med god sjokoladesmak. Mettende er den også.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

2-åringen min fikk smake og ble helt ellevill, og her er det jo ingen skumle ingredienser (jeg er ikke skeptisk til litt Sukrin, det er ikke kunstig).

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

lagde denne til min sønn som går på lavkarbo i dag jeg. Tilsatte også 1,5 ss mandelmel og det ble jo knallgodt og med fin konsistens. Litt mørk og klissete sjokoladekake med krafig smak. Nesten som sjokoladefondant, sa min sønn, bare at den ikke var våt i midten :)

Lorien 14-08-13 00:01

Jeg lagde denne i kveld. Byttet ut sukrin med tagatesse og vaniljeessens med vaniljepulver. Hadde pisket krem til. Kjempegod!

senka 09-10-13 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1441295)
Tusen takk, Ziltoidia . Sov godt, natta :blomster::klem:

Ååååå dette var kjempegodt, tusen takk <3 :D:)

Ziltoidia 09-10-13 12:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1461796)
Ååååå dette var kjempegodt, tusen takk <3 :D:)

Så bra at det smakte!! :D

Den er forresten riktig så snasen med en klatt kremost-smør-søtning-blanding på toppen. :3

Imse 01-05-14 22:15

Dytter opp denne jeg.. Sikkert noen nye medlemmer som trenger en oppskrift på hurtigkake.

Skogheimen 10-05-14 20:46

Hei! Er nykommer innenfor lavkarbo.. Hvor mange karbo er det i denne kaken??:)

Supera 14-05-14 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skogheimen (Innlegg 1486036)
Hei! Er nykommer innenfor lavkarbo.. Hvor mange karbo er det i denne kaken??:)

1 ss smør = 0.14g
1 egg = 0.2g
3 ss Sukrin = 0g
2 ss kakao = 0.7g
10 dråper vaniljeessens = 0g
1 ss kremfløte = 0.35g
en klype salt = 0g

Så ca 1.4g

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.