Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Noen som starter i disse dager? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28914)

anette76 18-01-10 13:31

Sv: Noen som starter i disse dager?

Wow Grattis Victory:heia:
Deilig å merke at kg forsvinner fra magen. Det er der jeg føler jeg har mistet mest også og det er jo blant annet der jeg vil ha vekk mest ;).
Også har jeg ikke så mye bollekinn lenger :lol:...

Jeg kjører en litt "slappere" fase 1 denne uken så ser jeg hvordan det går.
Fortsetter med egg i forskjellige variasjoner til frokost , salat til lunsj, kjøtt med grønnsaker til middag , pluss 2 mellommåltider. Spiser nok litt yoghurt denne uken men ikke mye.

Utfordringen denne uka blir helt klart hytte tur med ett vennepar til helgen..Frokost og lunsj er jo ok men hvordan vi skal gjøre det med middag er noe helt annet.:hjelp:.Får koke litt ris eller pasta utenom til dem kanskje ;). Det blir iallefall litt trim med en del skigåing.

I dag blir det en spinningtime , i morgen intervaller(kanskje byttes de om) og onsdag nok en x-fit time:visemuskl.

Jeg bytter også veiedag fra lørdag til fredag.

Victory 18-01-10 21:38

Ja det er kjempe gøy når man både ser resultater på vekten og føler de på seg selv. Nais asså! :D Magen jeg også vil ha vekk mest på, og GJERNE få litt tynnere legger...støveletter kan jo være et helvete noen ganger og finne. Og ansiktet ja...her er det bare og stå på.
Fikk så koselig kommentar på jobben i dag også: "Du har blitt tynnere! Snerten dame!" Da ble jeg så glad!!

Lykke til med hytteturen, det går nok bra. Og hytteturer er så utrolig koselig også da! Dere kan jo ha taco? Det er jo så lettvint, og da er det bare og droppe lefsene. Lett som en plett og perfekt hyttemat. Jeg skal lage middag sammen med en veninne i morgen, og da går det etter mine prinsipper. :cool: Fikk en fantastisk melding fra de istad, datteren hennes lurte på om jeg ikke kunne ta med meg noen nøtter og bli med henne og se film.. så søt da! Hehe..

I stad var jeg ute på ski - fantastisk trening altså! Pulsklokken viste 635 kalorier på under en time. Genialt, da ble jo middagen i dag gratis!! :D

anette76 18-01-10 21:48

Herlig med komplimenter da :D
Det er viktig å føle seg vel underveis også synes jeg.. Jeg har merket at jeg kanskje "pynter" meg litt ekstra , litt penere tøy og litt mer sminke kanskje..Det er super deilig å føle seg litt finere :p

Ja taco er en super ide faktisk. Og hvis jeg vil ha noe tilbehør kan jeg jo bare lage noen av ostechipsene det er oppskrift på her inne..God ide Victory , takk for det...

Skal unne meg litt rødvin også:full::full:

Victory 18-01-10 22:02

Hehe..jeg gjør akkurat det samme! Er så gøy når man føler klærne sitter bedre! Jeg har tro på at denne dietten er bra altså! :) Bra i den forstand at jeg klarer og holde den over tid.

En av dagene kan dere jo ha gryte også, da er hvertfall ikke "styggesakene" blandet inn i hele maten.

Rødvin har jeg også super lyst på! Får se til helga, men siden det ikke er "noe spesielt" som skjer er det mulig jeg drøyer den..skal til London på jobb om to uker, så jeg tenker at det kanskje er smart og kjøre en ganske streng linje frem til da. Fare for at man MÅ sprekke der pga hva som serveres...Står på messe hele dagen, så det er ikke like greit og ta med seg passende ting. Får gjøre det beste ut av mulighetene man har bare.

Ser på tv norge nå, om dette kjøpesenteret i sverige. Herregud jeg ler! Så mange harry folk. Fantastisk!! :D

Smakfull 18-01-10 23:10

Kjenner jeg er spent på første veiedag på torsdag. Dere raser jo ned i vekt :O Er redd ting går litt tregere med meg. :P Men det gjør ikke noe i grunn, jeg koser meg jo med maten :)

Har planlagt ost og kjeks og vinkveld her om to uker, da skal jeg "skeie" ut. Har funnet oppskrifter på lavkarbokjeks og skal spise frukt og drikke vin. Å, hva jeg gleder meg :D

anette76 19-01-10 09:45

Åhhh Heldige deg Victory , Jeg ELSKER London! Nyte storbypulsen , se på folk og bare oppleve noe annet er fantastisk. Selvom du skal på messe håper jeg du får oppleve litt av London. Var der i Januar i fjor med mannen min , vi har vært der sammen en del ganger før men blir liksom ikke lei ;)
Vi var å så Mamma Mia , spiste god mat , shoppet litt etc..Herlig.
Men jeg skjønner tankegangen din med at da er det vel naturlig at det blir en liten "sprekk". Jeg tror ikke det er så krise så lenge man henter seg inn igjen ganske raskt. Og det gjør jo du :D

Jeg tror vi har funnet ut at det blir en type kyllinggryte på fredag , og taco på lørdag. Da kan jeg kontrollere hva som blir inntaket , men de andre kan også kose seg med god mat;). Tror det blir ett glass rødvin hver kveld men ikke mye mer altså..Barna er med og jeg er ganske strikt på at de ikke skal se sine foreldre beruset , men de skal også kunne se at vi kan kose oss med ett glass vin til maten. Håper å gi dem sunne verdier... he he
Dattern min på 5 elsker vårt nye kosthold da. Hun er super glad i egg og grønnsaker så hun spiser omelett til frokost og vil gjerne ha med det i barnehagen også ;-) Paprika og avocado kan hun sikkert spise til alle måltider.. he he..

Får prøve å få noen deilige skiturer også i helgen så blir det nok bra. Er iallefall helt sikker på at det blir badstue og isbading:lol:.

I dag blir det spinning. Gleder meg til det. Må få inn sykkelformen snart..Nærmer seg Birken..he he

Ha en flott tirsdag.:cool:

Victory 19-01-10 11:26

Jeg også elsker London! Man kan reise dit hver helg hele året og likevel se nye ting tror jeg. :) Jeg kommer nok til og reise i helgen så jeg får litt shoppetid etter joggesko og på fantastiske fantastiske Boots! Der kan jeg nok også finne noen barer og sånn som kan redde meg gjennom dager hvor det ikke serveres annet enn kaker og wienerbrød. Helt rått altså, det settes ut brett på brett og det er BARE de verste sukkerbombene. Kan bli en utfordring, men de tar man da på strak arm.

I dag har jeg hatt min første "sprekk". Jeg var så kvam på morgenen i dag, ingen verdens ting fristet, og omeletten jeg hadde med til frokost var helt uaktuelt og få i seg...så hva ble det da, joda en BANAN! Ikke bare frukt, men også en litt ulovlig frukt. Jaja, jeg måtte jo spise et eller annet, og den var liten, så full panikk trenger man vel ikke ha. Er bare irriterende!

Det høres ut som en superkoselig hyttetur dere skal på!

Smakfull - lykke til med veiing. Går nok bra! Og det er uansett bra at man spiser riktig selv om det gå sakte med vekten, kroppen blir jo glad inni seg likevel. :)

Victory 19-01-10 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anette76 (Innlegg 818177)
I dag blir det spinning. Gleder meg til det. Må få inn sykkelformen snart..Nærmer seg Birken..he he

Ha en flott tirsdag.:cool:

Seriøst?? Birken????
RESPEKT!!!!!

anette76 19-01-10 14:15

He he det er ikke så vanvittig altså..Men ja det er langt, 95 km.
Syklet i fjor også og det var en opplevelse..Ett sølemareritt men utrolig gøy.For en folkefest ;)
Veldig greit å ha ett mål med treningen. Da MÅ man bare holde formen ved like.

Enig med deg..Boots er fantastisk. I Kragerø har de faktisk åpnet ett helt apotek med bare Boots produkter. Jeg ble bare super glad!!! De har alle de gode produktene og til ganske gode priser:p.

En sprekk med en liten banan er vel ikke det aller verste vel... Det drar du fint inn igjen ;)
Når reiser til til Thailand?

Lykke til med veiing på torsdag Smakfull. Du skal nok se at det har rent av noen kg på deg også ;)

Smakfull 19-01-10 21:51

Nei, banan må være lov å sprekke med! Sååå mye sukker er det nå ikke i en banan, vi trenger da vel ikke bli helt fanatisk :P

Thailand og England høres herlig ut! Skal til Italia i sommer og jeg vil ha "drømmekroppen". :D

Ja, jeg er fornøyd med alt over 700 gram jeg :) Men har jo veldig gode erfaringer fra tidligere :)

Victory 20-01-10 09:27

Hehe..neida, en banan er vel ingen krise! God var den også. ;)
I går var jeg hos en veninne og laget middag, torskefilet på en seng av tomater, kapers, hitløk og oliven..."På en seng av" Fantastisk utrykk! Men det var godt, skal se om jeg finner oppskriften og putte under middagstråden.

Vi har også fått Boots apotek! Jeg DIGGER det!!! Jeg elsker og gå i sånne butikker, utrolig mye man plutselig "trenger" når man er der.

Reiser til Thailand enten i midten av mars eller begynnelsen av april, ser ann litt priser fortsatt. Det skal bli så dig! Når er south beach turen din? Italia høres dig ut, der har jeg aldri vært...

I dag var planen ny skitur, men det snør så mye, så mulig den blir gjort om til Bodypump. Har vel ikke vondt av litt styrke heller, på den fronten har jeg vært dårlig i det siste.

Ny veiedag i morgen! Lykke til til oss! :D

anette76 20-01-10 09:43

Lykke til med veiedag i morgen , jeg venter til fredag:D.
Håper på fortsatt nedgang iallefall .

Den middagen din hørtes god ut . Helt enig i at "på en seng av" er ett fantastisk matuttrykk..Det får liksom maten til å smake ende litt bedre
He he..

Florida turen vår er om nøyaktig 2 mnd i dag!! :heia:Gleder meg sinnsykt!!
20 mars setter vi oss på flyet og 2,5 uke senere kommer vi hjem igjen...
Reiser med 2 kofferter og kommer hjem med 2 hver alle 4 vil jeg tro.. he he
Skal iallefall bli veldig gøy å kunne oppleve masse men også slappe av og nyte livet. Det blir jo en del parker de dagene vi er i Orlando men det er nok gøy for de store barna også , ikke bare de små.

Heldigvis så har mange restauranter i usa blitt flinkere til å ha magre varianter på menyen og mange har faktisk kalori innholdet på menyen..Ikke like kult kanskje men bra for fristelsene he he..Når du ser at sjokolade desserten du har lyst på inneholder 1200kcal så er den liksom ikke like fristende lenger:p.

Thailand blir knall ja ..Vi var på Phi Phi island noen dager da vi var der og det var som å komme til paradis. Nå var vi der føre Tsunamien men det er vel bygd opp det meste igjen nå.. Utrolig plass iallefall:love:.

Italia er sikkert flott. Aldri vært men har veldig lyst! Har ei venninne som er ekte Italia elsker og kan ikke få fullrost det..

Ha en flott onsdag. I dag står x-fit for tur igjen!! JUHUUUU Her blir det :visemuskl:visemuskl:visemuskl:visemuskl..

Smakfull 21-01-10 09:22

Veiedag:
I går veide jeg meg og da hadde jeg gått ned 800 g, i dag kun 300? Kunne tatt en "kontrollsjekk" i morgen, men tror heller jeg skal overraske meg selv neste torsdag. Orker ikke gjøre ting mer komplisert enn det de allerede er! :)

Er jo koselig at den går nedover da ;) Jeg må ærlig innrømme å si at jeg er nok fornøyd hvis jeg klarer gå ned 6-7 kg, men 10 er et mye finere tall og jeg trenger nok noen kilo som kan komme krypende tilbake.

Men nå er det Sverigetur!

Victory 21-01-10 12:22

Gratulerer med nedgang! :) Kanskje du hadde trent etter du veide deg i går? Leste i en journal her at noen ganger gikk man litt opp etter trening.
Jeg veide meg i dag også, og det var det samme som på mandag.

Hehe..du må nok regne med ENDEL mer bagasje hjem fra USA ja! Vet ikke hvordan forhold du har til hårting, shampoo og sånn, men jeg har helt dilla. Det er jo SÅ mye biligere enn her hjemme, så jeg kommer altid hjem med tonnevis av frisør shampooer og annet stæsj til håret. Jeg har et ganske stort og utemmelig hår, så vanlig shampoo fra butikken kan jeg bare glemme..Favorittbutikken: http://www.tradesecret.com/

På Fridays vet jeg de har en egen "avdeling" i menyene sine som er merket low carb. Sikkert flere andre som har det også. :)

I dag snør det mindre, kanskje jeg kan driste meg på ski..

anette76 21-01-10 13:48

Gratulere med nedgang Smakfull..Ned er jo ned :-)
Enig med Victory at kroppen blir mer "stinn" rett etter trening så alle Personlig trenere anbefaler å veie seg før trening..

Hårprodukter står helt klart på lista mi , sammen med en del mineral make-up..Det er under halv pris faktisk:D.. Ellers har jeg sko og veske dilla!!! og det har jeg overført til datteren min også ser det ut til.. he he. Sønnen min har også skodilla så jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg sier vi kommer hjem med 4 par sko hver alle 4:rolleyes:.

De siste dagene har jeg merket at gifteringen min sitter mye løsere på fingeren og det må jo være ett godt tegn .. Spent på veiing i morgen.

Ha en fin torsdag.

anette76 22-01-10 09:09

Fredag og veiedag :-)
300 gram ned.. ja ja alt er ned så jeg er fornøyd jeg :D.
Totalt 6 kg siden jeg begynte og det føles veldig godt...

Gleder oss til hyttetur i helga med god mat , litt vin og skiturer.

Ha en flott helg alle sammen.

Anette

Victory 22-01-10 09:49

Grattis!!! 6 kg er jo bare så utrolig bra da!!! Noen ganger forestiller jeg meg det i ting, og tenk på seks sånne mel eller sukker poser da! Dæven!

Hvordan har du begynt på fase 2? Hva har du innført og sånn? Neste uke får vel jeg starte også, hvis jeg ikke skal holde meg nazi frem til London.. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bake noen av de knekkebrødene som ser så gode ut og ta med meg. Får se..frokost bør ikke bli noen problem da, da er det vel endel egg og pålegg etc.

I går hadde jeg kokt torst og brokkoli til middag. Torsk er godt syns jeg!
Og jeg var på ski - TO runder i lysløypa. Sliten på slutten ja..og støl i dag... i dag får det bli en rolig spinning, så armene får hvilt seg og jeg får strekt ut litt etterpå. :)

God fredag, og god hyttetur!!!! :D

anette76 22-01-10 11:50

Jeg har begynt veldig forsiktig i fase 2. Har spist litt yoghurt med nøtter som mellommåltid, spiste litt eple en dag , ett knekkebrød osv.
Kommer vel til å fortsette som dette en stund til.:p
Litt fullkornsris kan jeg vel begynne med til uka.
Også spiste jeg all-bran med blåbær til frokost en dag!

Neste uke skal jeg være litt flinkere med fisk igjen. Torsk er knallgodt synes jeg :) Ikke hatt fisk denne uken og det er ikke bra!! Skjerpings!

God helg ja..

Smakfull 22-01-10 13:22

6 kilo er jo veldig bra da! :)
En ny helg, og maten går strålende. Endelig litt pepsi max :D

Kos deg på hyttetur.

misslinda 23-01-10 21:15

Hei hei ;)

Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..

Men til noen spørsmål ;)

Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)

Kos fra Misslinda ;)

Smakfull 24-01-10 11:39

Søtningstoff mener jeg er lov, men det skal være maks 100 kcal om dagen.
Mandelmel er vel "lov" i små mengder, jeg pleier å ha maks 10-15 nøtter om dagen, så må spise med moderasjon.

hi maize vet jeg ikke hva er for noe, men jeg pleier å spise små mengder av det som er "alternative" matvarer. Har spist soyamel og lignende men ikke mer enn 10-15 g om dagen.

Så lenge det ikke er sukker i matvaren og ikke for mye usunt fett og generell lite karbohydrater pleier jeg å godta det. Men der er alle forskjellig.

Men velkommen :)

Helgen min har vært flott. Prøvde å lage "pizza" på fredag, men bunnen var ikke særlig god. I dag skal jeg teste ut squashlasagne :D

Victory 24-01-10 11:52

[quote=misslinda;820505]Hei hei ;)

Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..

Men til noen spørsmål ;)

Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)

Hallo på deg! :)

Velkommen til south beach sidene!
Jeg har også prøvd meg på Atkins/Ketolyse, men det funker ikke for meg heller. For det første gikk jeg med denne ekstreme "usunne" følelsen hele tiden av alt fettet, som jeg heller ikke er så veldig glad i. OG dessuten syns jeg den er vanskelig og følge i hverdagen.

Når det gjelder de forskjellige søtningene er det vel ikke så stor forskjell på de? Jeg har splenda her, men har aldri prøvd sukrin. Den er vel litt mer lik sukker i konsistens. Tror da det er greit.. Noen andre som har bedre svar?? :)

Mandelmel har jeg lurt på selv, man kan jo spise mandler men i begrensede mengder pga fettet, så man skal vel ikke bruke for mye av det. Googlet litt og fant denne:
http://kalynskitchen.blogspot.com/20...th-almond.html

og denne:
One of my personal favorites for breakfast are the low carb pancakes. If you have a problem letting the carbs go, these pancakes will fill you up and keep your diet on the right path.
Here’s how you make the Low Carb South Beach pancakes:
· 2 eggs
· 1 cup almond flour (Here’s the secret)
· ¼ cup of water
· 2 tablespoons of oil
· ¼ teaspoon of salt
· 1 T sweetener
Mix them together just like normal pancakes. The one difference you will notice is that they don’t bubble up like most pancakes do. Don’t forget the nonstick pan with light oil.

Jeg ville vel ikke brukt det daglig, men innimellom er det greit og ha når man fyser på noe..

Hi maize aner jeg ikke hva er. :)

Victory 24-01-10 11:58

:cool:Så var det søndag igjen...Håper aller har hatt en fin helg! Bra hyttetur Anette?? :)

Denne helgen er jeg ikke så fornøyd med på matfronten egentlig. :( Jeg var på besøk og der hadde de laget ketolyse mat, den var jo full av rømme og fløte, som jeg spiste litt av. Takk for deet..Og litt baconsvor. Men karber var det hvertfall ikke da.
Og i går laget jeg lavkarbovafler...brukte Philadelphia light da, så noen enrom krise er det vel ikke. Bare irriterer meg at jeg ikke kunne vært litt flinkere.. Og JA tror dere ikke jeg spiste en pepperkake og en sjokoladekule også??? Oh maj gååd altså. FYY på lanken!! Jeg måtte bare ha en liten julesmak før jeg kastet de. :o
Jaja, jeg var en lang slitsom tur på ski også da, og klokken viste 830 kalorier eller noe, så den har vel redda meg litt hvertfall. ;)

Ny uke og nye muligheter nå! IKKE noe mer tull!!!! :cool:

anette76 24-01-10 18:05

Velkommen så mye til misslinda :-)
Her er det koselig med flere aktive medlemmer..

Jeg har hatt en flott helg :D. Fått noen km på ski og maten har gått overraskende greit. Fredag ble det taco , spiset en fullkornstortilla og noen ostechips (som jeg laget selv, lite karber) Det ble supert!!!
Lørdag kveld laget vi en stor salat med masse godt og med tzatziki som dressing. I dag da vi kom hjem gikk jeg på en smell og spiste en potetlompe av speltmel!!! fysjameg!! men jeg hadde funnet pølser uten så mye karber , også var jeg så sulten så jeg rakk ikke å lage de lavkarbo rullene som kan brukes som pølsebrød:(...

Ja ja det er vel bare å legge det bak seg og starte mandag med blanke ark:D.

Godt å høre at alle er godt motivert ennå:D , vi må vel regne med at vi kommer i situasjoner som gjør at vi "sprekker" innimellom men så lenge vi strammer inn ganske fort igjen tror jeg vi skal nå våre mål :p.

Ha en fortsatt fin søndag.

Victory 25-01-10 10:00

God mandag alle! :)

Høres ut som en fin hyttetur..Syns vi er flinke jeg! Som du sier, man må regne med noen smeller, men det er bare og klatre opp på hesten igjen. Jeg spiste sjokolade i går når jeg var hos søster'n...det medførte at jeg fikk en strafferunde og måtte ut og jogge når jeg kom hjem i går kveld. Var stolt da jeg ikke fant noen unnskyldning men kom meg ut selv om klokka var åtte, og jeg mest hadde lyst og sette meg i sofaen og se Lærkevej. :) Tyder på at vi har kommet inn i et godt spor når vi er så motiverte. Gøy!

Og når man får koselige komplimenter underveis blir man hverfall pusha til og fortsette. Jeg ble stoppa av en på vei inn til jobb istad, og han sa: Du ser så bra ut om dagen!! Slike kommentarer tar jeg til meg for alt det er verdt! Fin start på uken. :D

Frokost i dag: Omelett med lioo ost, løk og tomat
Lunch: Laksefilet med philadelphia og brokkoli
Trening: Funwalk, Core og Spinning

Hvor fant du fullkorntortilla?

anette76 25-01-10 11:28

God solfylt mandag alle sammen :D.

Merkelig det med å reise bort , men man føler liksom at man har mer å gi etter en sånn tur. Vi var ganske tidlig i seng og hadde snille barn som sov til over 9 begge dager ...Me like!!!!! :D.

I dag tenkte jeg å løpe litt intervaller på mølla igjen. Deilig trening synes jeg. Tar ikke så lang tid men gir godt utbytte. Spiste en 35gr mørk sjokolade i går kveld så denne uka må det strammes litt inn.. he he..

Frokost i dag ble eggerøre med kokt skinke og paprika.
Lunsj blir salat med reker :)
Middag blir lavkarbo kyllinggryte (etter oppskrift fra ei venninne)

Fullkorntorillaene ble kjøpt på meny tror jeg. fikk ikke lest på innholdesfortegnelsen men siden jeg bare tok 1 regner jeg med det var ok. Står iallefall at det er ok på Southbeach diettens amerikanske sider..

Hadde en med som niste på skitur også. Puttet 1 skive lett Norvegia og noen skiver kyllingpålegg, masse salat og litt tzatziki inni. var veldig godt. Pakket inn i alluminiumsfolie holdt den seg veldig godt ;-)
En grei variasjon til lunsj synes jeg.

Deilig å se at solen skinner og at Florida turen nærmer deg mer og mer:p.

Smakfull 25-01-10 12:49

En ny helg endelig over ;) Nå er jeg kommet i fase 2 og til kvelds blir det nok en appelsin :) Det er jo såå godt.

Har også sneket meg litt på vekten i helgen og virker som kroppen skjønner at fettforbrenningen skal i gang :) Så nå er motivasjonen hvertfall på topp ;)

Ny uke i gang og denne uken blir det fisk spesial for oss :)

Victory 25-01-10 19:59

Deilig med litt avslappende helger vekk fra hjemme innimellom. Miniferier har man alltid godt av. Gleder meg MYE til skikkelig ordentlig ferie til Thailand også kan jeg si!

Nå står min middag i ovnen, jeg tømmer fryser for rester så det ble jo såklart tacogryte jeg fant der...:confused: Gratinerer den med brokkolimos og ost oppå. Nå må noe nytt til, så jeg gleder meg til og teste kyllinggryta di. Den ser kjempe god ut.

Funwalk og Core ble det i dag, de hadde flytta spinningen. :( Og nå kjenner jeg at sofa og opptak på Getboks skal bli veldig riktig.. :)

Victory 25-01-10 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smakfull (Innlegg 821180)
Har også sneket meg litt på vekten i helgen og virker som kroppen skjønner at fettforbrenningen skal i gang :) Så nå er motivasjonen hvertfall på topp ;)

:)

Høres bra ut!!!! Flinke kroppen som forstår! :D

anette76 26-01-10 17:01

Komplimenter er alltid hyggelig å få ja..Man kan leve lenge på de ;-)

I dag skal jeg løpe intervaller igjen, så 30 min afrodans. he he.. trenger litt variasjon kjenner jeg.:rolleyes:
Skinkegrateng til middag, menjeg putter oppi litt ekstra grønnsaker jeg..

I kveld blir det jo superspennende håndballkamp også. I går var det så spennende at jeg ikke kom meg på trening en gang. Var helt utladet etterpå...:D

Ha en fin tirsdagskveld.:p

Victory 27-01-10 09:43

Oioi..afrodans du! :D Det har de begynt med hos oss også, men jeg må holde meg langt unna alle type dansetimer eller timer med masse trinnkombinasjon. Jeg har en elendig koordinasjon, så her må det være enkelt ja. I dag får det bli bodypump og spinning. Har lyst på ski, men jeg må bli flinkere til og ikke glemme bort litt styrketrening også.

Håper ikke sorgen ble for stor i går..Jeg ser ALDRI på sport, det er kansje det kjedeligste jeg vet, men jeg var hos en veninne og der sto håndballkampen på. Må jo si meg enig at det var en tragisk avslutning da.. :confused:

Har funnet ut at jeg må drikke mer vann. Føler jeg har blitt litt dårligere til det, så må komme meg inn i gamle vaner igjen.
I går spiste jeg en Atkins bar siden jeg var på møte og direkte til venninna mi etterpå. Hvordan er det for oss egentlig? Hvis "krisen" er ute er de ok, eller er Fedon sine bedre for oss?

anette76 27-01-10 09:58

Afrodans var veldig gøy :D. Gøy å trene og le samtidig...
Ikke så altfor mange trinnkombinasjoner , iallefall ikke vanskelige. Er heller ikke veldig god på trinnkombinasjoner.. he he. Er nok litt mer "guttete" i valg av trening. Synes styrke med tunge vekter er gøy også selvfølgelig spinning da..

Du får en fin økt i dag da med Body pump og spinning. Flott kombinasjon synes jeg ;). I dag skal jeg på x-fit igjen. Gleder meg:p...

Tror vel både Atkins og fedon barer er ok som ett mellommåltid. Jeg spiste en fedon bar på vei til fjellet om fredagen og den var innmari god:D.
karamell og nøtter!! mmmmm:sikle:

Håndballkampen var så spennende at jeg nesten ikke har negler igjen på den ene hånda .. he he. Ufattelig trist at de tapte!!! Men det er jo ett ørlite håp ennå! Må bare slå Island med 5 mål.. he he.

I går prøvde jeg en sommerkjole som jeg kjøpte på salget tidlig i høst, den kostet 100,- så jeg kjøpte den uten å prøve men da jeg kom hjem var den litt trang..Men ikke nå lenger ;). Hurra!!!! Gjør ikke noe at den sitter enda litt løsere men den passer fint allerede..

Ha en flott onsdag.

Hva skal dere ha til middag?? Tom for forslag i dag... he he

Victory 27-01-10 11:41

Åh ja den fedonbaren er fantastisk!!! Mye bedre enn Atkins sine, men de hadde den såklart ikke der jeg var innom.

Woohooo!! Gøy med kjole som passer.. :D det er en helt fantastisk følelse når ting går lett på og man slipper og tvinge igjen knapper og glidlåser og skjule alt som henger over med vide topper/tunika etc. Jeg HATER det!
Veiedag i morgen igjen, lurer på hvordan det går...noen ganger har jeg skikkelig god følelse, mens andre ganger syns jeg ikke jeg er flink i det heletatt. Tror det er "faste tanker" som man må gradvis venne seg av med. For når jeg tenker meg skikkelig om har jeg jo vært flink! Spiser ikke godteri, og følger matlistene..:) Får bare se hva tallene viser, og være tålmodig og ta tiden til hjelp. Ferien vår er en flott motivasjon!

Når det gjelder middag kan jeg ikke hjelpe med så gode tips desverre..her blir det laks igjen med philadlephia med blomkålmos. Jeg driver med prosjekt tømme fryser før jeg handler nytt nå som jeg snart skal ut på tur nesten en uke..Heldigvis at jeg ikke har blitt lei laks. Men skal bli flinkere til og eksperimentere på fiskefronten, det er jo så mange gode typer bare man lærer seg og tilberede på en god måte. :)

anette76 27-01-10 14:08

Enig med deg at ferien vår er en enorm motivasjon:D.
Må bare få kjøpt meg en bikini før jeg reiser... ikke lett men det skal nok gå ;).
Har kjøpt meg ett par sånne helt lette sommerkjoler i tskjorte stoff til å slenge over bikinien. Kjekt å ha , og når de koster 69,- på HM er det veldig bra!!! Men nå er det slutt på shopping .. Må jo shoppes i Florida nå snart!!

Den lakseoppskriften din skal jeg ha til middag i morgen. Gleder meg til det:sikle:.

Tror det blir gresk salat med tzatziki og kylling filet i dag. Har ett par kylling fileter jeg må bruke opp..:p.

Alltid spennende med veiedag! Jeg har troen på at du har gått ned! Vi er jo superflinke om dagen ;)
Jeg skal veies på fredag og er også spent! Håper på en halv kilo ihvertfall!!

Victory 27-01-10 16:07

Å så deilig tenke på sommerklær når man vet man snart skal putte på seg lue og boblejakke og tusle hjemover med skuldrene langt oppi øra! :) Nå er vi på rette sida av vinteren - i den delen det smelter! Hurra!

Tatziki er kjempe godt. Lager du selv? Drev med det endel før, men det er lenge siden..

Jeg får komme meg avgårde, ha en fin onsdagskveld. Vi er over halveis og det er snart helg.. Herlig! :D

Smakfull 27-01-10 17:13

Har du en god oppskrift på tzatziki? Mine pleier bare å bli veldig sterke, eller så smaker de som naturell yoghurt.

Har også veiedag i morgen og tror resultatet er bra :) Skal prøve laks med philadelphia på (med hvitløk og urter). Gleder meg! :)

Hadde stekt sei i går med blomkålsris og karrisaus, men det ble rett og slett for lite mat. I seien er det jo kun 14 g proteiner, ingen fett eller karbo. I karrisausen syndet jeg med kokosmelk (med 11 prosent fett, men var jo under 1 dl på hver) og blomkålsrisen inneholder jo omtrent ingenting. Så da tok jeg med en proteinbar på kvelden + yoghurter og oopsierolls.. Regnet ut at middagen var på drøyt 300 kcal, det ble rett og slett for lite!

Men i dag er det laks og den inneholder en god del fett, så da satser jeg på at jeg blir mett! :)

Hadde tenkt meg på trening i kveld, men været her er helt forferdelig og jeg må gå til treningssenteret. Tror heller jeg kjører ei økt på to timer i morgen..

anette76 27-01-10 21:48

Ble ikke trening på meg i kveld :(
Mannen var forsinket fra møte så da måtte jeg ta med sønnen på langrennstrening!! ja ja noen ganger må man ofre seg litt for disse søte små da :p Han er nemlig hellig overbevist om at han er den neste Petter Northug og det får han få lov til å tro en stund til ;)
Når sant skal sies så er han faktisk god!! he he

Tzatziki ja.. jeg lager det veldig enkelt ved å rive 1 agurk , 1-2 fedd hvitløk , 1 beger matyoghurt eller tyrkisk yoghurt , litt salt og litt pepper.
Den blir god synes jeg :p

I morgen får jeg satse friskt med dobbeltime jeg også.

Ha en fin kveld.

Victory 28-01-10 09:54

God dag!

Da har jeg hatt veiedag..hmmm....litt usikker hva jeg skal si.. det var -300 g, men jeg er litt irritert for jeg jukseveiet tidligere i uken og da var det -700 g!!!!!! :mad: Men men, da har jeg lært at man jukser IKKE! Får vel være glad det går nedover rette veien selv om man kunne ønske det gikk fortere. Gikk og funderte litt på vei til jobben i dag, kanskje jeg spiser for mye laks? Den har jo som du sier endel fett. Jeg skal ta en periode og bytte ut med kanskje torsk. Det blir ikke uken som kommer, da blir det London med bare restaurantmat. Håper det går bra, er jo mye man kan velge mellom..man må ikke ta pasta lissom selv om det frister. ;)

Planen er altså:
  • Bytte ut, nei bytte på, laksen
  • Mindre nøtter
  • Mindre pastiller
  • Mer vann
  • Fortsette treningen som jeg gjør
  • Fortsette og gå til jobb
Trim i går ble bodypump og spinning, middag det vanlige, gleder meg til jeg "får lov" til og handle litt igjen, da blir det kyllinggryte.

Takk for Tzatsiki og Karrysaus oppskrifter!

anette76 28-01-10 10:22

Grattis Victory :)
Ned er ned ja , litt frustrerende når det ikke går så fort som vi kanskje kunne ønske men det går iallefall riktig vei.
Jeg er spent for i morgen jeg også. Må innrømme at jeg har jukset litt jeg også ;).

Tror ikke det skal gjøre noe at du spiser masse laks , det er jo veldig gunstig fett for kroppen da. Men selvfølgelig er det best med variasjon :)
Jeg skal spise laks til middag i dag. Gleder meg til å prøve oppskriften din:p.

Smakfull 28-01-10 11:37

Jeg gikk ned 1 kilo fra forrige uke :D Er ganske fornøyd med det resultatet :)

Jeg har begynt å få litt dilla på mandler, knasker fint 3-5 stykker om dagen, men det er jo ikke så veldig mange :)

På lørdag skal jeg ha vorspiel med ost og kjeks, så i kveld skal jeg teste ut litt kjeksbaking, har funnet en god del oppskrifter :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.