![]() |
Sv: Oktoberskravletråden til 30+
På jobb.. :p Egentlig fint med sløve formiddager noen ganger ;) Begynte på penicillin igår (bihulebetennelse), og føler meg allerede 50% bedre. Dvs at jeg nå er rimelig 100%, siden jeg fungerte på halv fart i ukene før... Hehe
Kaldt idag, var minus 4 da jeg startet på jobb, men nå er det rundt null. Får bruke resten av denne sløve formiddagen til å lete etter en dekkforhandler som har de vinterdekkene jeg ønsker meg.. Med pigg! Annet funker ikke i bakkene heromkring. De er glatte som bobsleigh-baner til tider.. :p |
Morn!
Lang dag dette for meg allereie, har ikkje sove sidan 2 i natt, vakna då med null stemme, gugg og glye og knallvondt i halsen og hoste og hoste og null sjans å sove noko meir. Merka litt når eg åt middag i går, men det var berre litt ekkelt i halsen. Har heldigvis ikkje feber! Men har vore hos lege (må det i Belgia..) og er sjukmeldt ut veka med luftveginfeksjon (ingen gris i sikte). Så då blir det å ta det rolig til over helga. Har heldigvis mykje god, bra mat i hus, så skal vere prøve å vere flink og ikkje sprekke! Fint ver her, og har nett sett til livs sein frukost med egg og bacon. Nam! Ha ein fin dag! |
Sitat:
Har nettopp kommet hjem fra bytur nå. Var oppe to timer tidligere enn vanlig, så jeg var rimelig trøtt og gåen i morges. Traff en av mine hyggelige svogere på bussen, så da ble dagen så meget bedre! Labdama traff blodåra mi på første forsøk, etter å ha skrevet seg huskelapp siden sist... Hehehe:D Var en tur innom senteret på vei hjem igjen. Både mamma og en av svigerinnene mine har bursdag i morra, så da måtte jeg jo ha gaver til dem. To julegaver fikk jeg med meg i samme slengen, så jeg nærmer meg stadig mer ferdig... Handla med meg litt grønt, kylling og nøtter før jeg slengte meg på båten hjem igjen. Gikk forresten på vekta i morges, og nå var den gått ned til 100,8 etter å ha sosa et par uker oppe i 101tallet igjen. Ble jo med på minus 5 kilo til jul, og nå har jeg i det minste MINUS! Hehe:p Riktignok bare 100 gram minus foreløpig, men minus er minus...;) Nå skal jeg bare slappe av litt før jeg tar dagens sykkelrunde. Blir vel godt å bli varm i kroppen etter å ha vært ute i kulden, tenker jeg... |
Sitat:
|
Ja, Mariah Carey har vore spymat LENGE.:eek: Så heilt enig!
Døll dag her, og eg klør mellom hals og øyrer!:( Ikkje så godt å nå til og klø midt inn i hovudet. |
I morgen er det veiedag igjen. veeeldig spent på resultatet.... Tenk om jeg får se 5 tallet.... Tviler på det meeen... Litt dumt i kveld. Besøk hos svigermor, og spiste to kornmokjeks med brunost på, og to biter pære... jaja, spiste i det minste ikke halve pakken da... Jeg kommer meg på begrensingene. Det er en innvendig kamp. Men håper jeg en gang vinner..
|
Flink du var Mokki! De indre kampene er harde, og at du kun spiste det lille der er jo kjempe bra!
Jeg har vært hjemme med ungene i dag, planleggings dag. Så vi ruslet bort til en annen mamma som var hjemme, 40minutter en vei:) Så det har blitt litt mosjon på meg:) |
Sitat:
|
jaaaaa. 1,4kg ned denne uken.. Det var deilig det.. 10kg merket nærmer seg veldig..
|
Sitat:
|
God bedring til Furine og gratulerer med vekttap til de som har gått ned:blomster:
Håper dere alle får en flott dag! Jeg har allerede vært ute i 3 kvarter og gått tur på nysnø og strålende sol:D |
God morgon!
Takk for det, Imse! Så friskt og godt det må vere med tur i nysnø! Her nede er det også byrja å bli kaldare om natta, men på ingen måte nær snøtemperatur. Kanskje like greit, for Belgia stoppar opp når/om det kjem snø! ;) No kosar eg med på sofaen under teppe med laptop og ein god kopp te. Gratulerer Mokki med fin vektnedgang! :) |
grattis Lurer:D
jeg er så lite kravlesyk i dag... sliten tror jeg er grunnen. vært oppe siden 5, på stram opp time, og har ei svært sutrete datter i fanget i hele dag:rolleyes: god helg! |
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg er enig med deg Imse, det blir så mye lysere når snøen legger seg på bakken. Åh, jeg syns høsten er en koslig tid. Har tent i ovene og på bordet lyser det i levende lys. (må ha det i en stor glass bolle sik at snuppa ikke får tak i det) |
Snøen pleier jo å forsvinne noen ganger før den blir borte, men nå har den ligget i en uke.. Spent på om vi får sørpevær neste uke.Det blir nedtur..
|
Uff, da er det bedre med snø. Håper på ca 1/2meter med snø og 5minus grader i hele vinter...da slipper jeg sørpa:)
|
Hva skjer her i kveld da? :) Jeg småpjusker litt her hjemme, fyrer i ovnen og har tent lys :D Lurer på å ta med meg lysa inn på badet og tappe vann i badekaret og en dæsj med badesalt :D
|
Åh, jeg kjenner jeg savner badekar!
Sitter og koser meg foran tvn, med litt kred med kaffe:sikle: |
Jeg skal ha det til lørdagskos jeg :D akkurat nå er jeg fremdeles så mett at jeg hadde ikke hatt sjans om jeg hadde fått den slengt etter meg engang.. eller.. jeg hadde nok fått ned litt :p
|
flere som har fått meg seg den nye VG reklamen forresten?
let me tell you 'bout the birds and the bees, the flowers and the trees.. hehehehe.. Den er GENIAL!! :lol: Må trekke på smilebåndet hver gang jeg ser den jeg. :lol: |
Sitter og tenker på alt jeg skulle ha gjordt, det er deilig å være hjemme aleine, men jeg kjenner at jeg snart finner senga i stede. Så får jeg heller stå opp med ungene kl 6 og jobbe litt i huset da.
Jeg husker den gangen det å stå opp før kl 9 i helgene var utenklig, nå er jeg glag bare jeg får sove til 8! |
Opp klokka 6 på en lørdagsmorgen kan jeg ikke si at jeg misunner deg :p
Gleder meg til å sove til jeg våkner av meg selv i morra :D:D |
Jeg har vært oppe kl 6 omtrent 6dager i uka (mannen pleier å ta en dag i helgen) i 1 1/2år nå. Snuppa har ikke sovet noe særlig lengere om morran. Og når jeg var i permosjon så stod jeg opp kl 6 sammen med mannen, for å kunne ta en kopp kaffe før unga våknet. Det er utrolig hva man venner seg til. Men jeg er ikke den om er opp halve natta heller da:) Livet har snudd litt.
Og du kan jo banne på at dersom ikke unga vpkner kl 6 bså vpkner jeg kl 0630 av at det er stille i huset, og begynner å tenke ekletanker og må opp å se om ungene puster *gal*. |
Hehehe.. ;) Godt at du får en dag å sove utpå da :D
Pleier å være flink å legge meg i 10-11 tida, men er likevel i skikkelig sovemodus når klokka ringer på morran. Så får nyte å sove lenge i helga så lenge vi har mulighet til det :D En gang så kan det hende det blir slutt på å ligge å dra seg. :) |
Jeg har forresten fått kokos og mandel melet mitt :D Så må finne en oppskrift å prøve de ut på i løpet av helga :D
|
Mandel mel...det har jeg kke fått med meg. Hva morsomt kan vi lage med det?
Ja, bare nyt å kunne sove lenge. Dete r fordeler og noen ulemper med barn;) Er det bare oss her inn på kvelden Celest? Har de andre et liv ved siden av forum skravling *tihi* |
Jeg har ferie nå - har hele 9 dager med fri før jeg skal tilbake på jobb! Hva i alle dager skal jeg finne på??? Jeg kommer til gå på veggen......*ler*
Må ha noe å gjøre hele tiden liksom - blir fryktelig rastløs! Også er jeg litt redd for at hvis jeg kun blir sittende å "daffe" så kommer jeg til å sprekke big time når det komme til søtningstoffer (som jeg nå på 9 dagen holder meg 100% unna) Har jo masse bøker jeg kan kose meg med da....og så burde jeg vasket ned kjøkkenet....men vi får se hva det blir til..... |
Sitat:
|
Jeg har KUN drikki grønn te og vann i dag :D:D 2 store imsdalflasker etter jeg satte meg ned med middagen :D Og jeg pleier å drikke mest vann på jobb egentlig. Ganske sløv med vannet hjemme...
|
Hei, så flinke dere er allesammen. Jeg er forholdsvis nystartet på Atkins... lavkarbo...
jeg har holdt på i 6 uker nå... men jeg synes ikke jeg går så mye ned.. jeg har gått ned ca 5 kilo... og jeg har veiedag i morra. Vet ikke om jeg spiser feil jeg rett og slett. Her er et eksempel på hva jeg kan spise en dag. Frokost: Enten litt rester fra middagen dagen før (med minimalt grønnsaker da) Eller en frokostpannekake med bacon, litt ruccola, bittelitt småhakket tomat. Lunsj: Rester etter middag, eller en salat med mye proteiner og litt ost i, med dressing uten sukker (passer på innholdet av karbo) Middag: En stor stekt kjøttbit m/ salat eller blomkål/broccoli. Eller mat laget i ildfast form... feks kjøttdeig, litt løk, babymais.. blandet med creme fresh og fløte.. og ost på toppen... Så koser jeg meg med en halv sånn Atkins Karbo Bar til kvelden... Dette er sånn ca hva jeg spiser hver dag... Er det noen som kan gi meg noen tips?? Hva gjør jeg feil.. Jeg mener jeg burde gått ned mye mer enn jeg har gjort. Jeg veide 122,9 kilo når jeg startet og har som sagt tatt av litt under 5 kilo. Setter pris på alle tips og råd.... NB: Ketose stixen min viser lilla hver dag... ikke den sterkeste lilla.. men den nest sterkeste... Klem Birgit |
Sitat:
|
Du Birgit, du har gått ned masse du! Det er ikke slik at alle kraftig overvektige raser ned i vekt på lavkarbo. Jeg har gått ned 15kg siden mars, men jeg har kost meg og føler at jeg har kontroll på ting og jeg går ikke løs på en hel isboks noe mere, jeg kikker ikke engang på boksen om den står på bordet og mannen og ungene spiser.
Følger du opplegget til Atkins slik det er beskrevet? Spiser så mange grønnsaker du SKAL spise? For meg ser det ut til at du kanskje ikke gjør det. Legger du til en og en matvaregruppe og så og så mange karber i uka som du SKAL? Sånn ellers synes jeg du bare skal slappe av og glede deg over 5kg mindre. Om det virker mindre, så sleng 5kg mjøl i en sekk og gå tur også prøver du en tur uten sekk, da kan jeg hilse og si du gleder deg over de kiloene! |
Er heilt enig med Carisma og Isme, ingen dårleg vektnedgang du har hatt!
Eg har sjølv gått ned ca 7kg sidan midten av mai på generell lavkarbo, og det er IKKJE raskt, men eg synes det er heilt ok, eg kjenner meg lettare og klea mine er meir romslege, utan at eg har stressa med vekta. Akkurat no står det litt stille med meg, men eg har ikkje tenkt å stresse med det, eg har all verda med tid. Det har tatt nokre år å få kiloane på, så då skal det få ta litt tid å få dei av også. Lettare å halde seg til det når ein har det fint på vegen. Har starta dagen med ein steikt nakkekotelett med svartrot (scorsonerrot), etter å ha sove 12 timar! Fin start på dagen! |
Sitat:
I følge en tråd her på forumet er gjennomsnittlig vekttap pr uke 600 gr.... |
Sitat:
Jabba, ferie i 9 dager høres helt nyedig. da hadde jeg kasnkje hatt muligheten til å få orden på dette huset. Men jeg forstår tanken om at sprekken er nærmere når man går rundt å surrer i huset hele dagen. Men dette klarer du! Og om ikke annet så får du henge litt her inne:) Det er nydelig vær her hos oss i dag, men jeg har ikke kommet meg ut enda. Fikk sove litt lenge i dag,og måtte lage meg omelett....rydde litt i huset. Drømme meg bort om nytt garderobeskap til gangen, regnet på det 5000,-. Må nok sjekke konton litt i kveld....men jeg vet at dersom vi begynner med skapet i gangen så har jeg lyst å renovere hele rommet....og da blir det fort dyrt:) |
Sitat:
|
hei hei! litt halveis uten nett om dagen, så tenkte og stikke innom og ønske dere en god lørdag=)
stå på alle sammen!!!! :D |
5 kg, på 6 uker er bra altså!
I går formiddag var vi på skogtur og fisketur, fikk litt trim da:) i går kveld var jeg og sambo på date, og d bli kyllingsalat,med hvitløkssaus, og unna meg litt mais:p tvilerpå at jeg gikk ut av ketose. gidder ikke sjekke en gang, for toleransen min har gått opp tror jeg.. har jo vært ut av ketose 1 gang og d var kl 23 etter mye alkoholkonsumering:rolleyes: var jo i ketose neste morgen igjen, så kanskje den jeg hadde drukket så mye veske at d ikke vistes og synes var tåkete:eek: haha gleder meg til veiedag jeg nå:D denne uka er bra! sambo skeia ut med en bolle i går og kebabtallerken! han ville jo ikke for min skyld da.. men jeg unner ham d når han først er ute av ketosen.. Må skryte litt av han da; 20 kilo!! siden mars:D og veier 84 kg nå.. pondus har han enda, og mer å ta av, men han føler at alle musklene hans har forsvunnet etter ketolysestart.. og er ikke motivert til å trene:rolleyes: jaja,mine tanker etter ei fin helg.. håper alleandre hadde ei god helg også! i dag skal d ryddes og vaskes her i gårn:p |
Høres koselig ut med date! Vi burde også blitt flinkere til å komme oss ut av huset og gjøre noe sammen - selv om det er kun blir på kino eller en liten tur på pub-en.....
Vi har to gutter på 15 og 9 år og eldstemann burde jo virkelig være i stand til å passe minstemann. Men så har det seg slik at eldstemann har Aspergers syndrom og elsker å bestemme og styre - slik at minstemann blir hans personlige slave med en gang vi er borte..... så det er ikke så ofte vi gjør det..... Han trenger dessuten masse forberedelse (helst dager i forveien) slik at det er vanskelig å ta ting på sparket.... Men, men - kanskje neste helg??? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50. |