Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

Meatscience 10-08-09 13:29

Sv: Start august

Jupp jupp! 74,8 i dag. Dvs. at status for første uke er minus 3,5 kg. Og det er jeg jo fornøyd med! Jeg har spist litt sukkerfri sjokolade (Rema 1000 sin) og drukket sukkerfri brus de siste dagene, men det ser ikke ut til å ha hatt noen innvirkning. Jeg har også drukket en kopp kaffe hver dag. Men jeg satser på å kutte ut det sjokoladegreiene, for som noen sa, man opprettholder søtsuget ved å holde på sånn.

Rin 10-08-09 14:11

Jeg har også ordentlig dag 1 i dag. :) Nå skal jeg ut og handle inn mat for uka!

Anom 10-08-09 14:11

Slenger meg på her.
Startet sånn bittelitt 30 juli, men skikkelig 1 aug.

amiga 10-08-09 14:15

Velkommen til alle nye på forumet! :)

sykavsukker 10-08-09 15:31

Sammen er vi sterke :)

Nutta 10-08-09 15:58

Jaa-a! helt klart :D

ireile79 10-08-09 17:58

Hei folkens! Begynte 3. august og hadde min første veiedag idag... -3,2 selv med en danskebåt utskeielse :p.
Jeg har stort sett holdt meg unna alt av kunstige søtningsmidler og koffein. Gikk rett i ketolyse første dagen. Min anbetaling er: Drikk MASSE vann, gjerne et sted mellom 2,5-3 liter pr dag. Det setter fart på sakene :)
Ønsker alle nye velkomne og masse lykke til med både søthuger og matinnkjøp!!

andrea123 10-08-09 18:08

Jeg startet torsdag 6 august, og målet er å gå ned minst 10 kilo. Jeg gleder meg til å følge dere alle sammen, og så kan vi hjelpe og motivere hverandre når det røyner på:confused:....vi vet jo at det vil skje nå og da, men dette blir nok mest en glad-blogg tror jeg. Snakkes:D

andrea123 10-08-09 18:34

Noen som vet hvoran man lager sånn vekt-kurve som de fleste av dere har? :confused:

Rin 10-08-09 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andrea123 (Innlegg 752129)
Noen som vet hvoran man lager sånn vekt-kurve som de fleste av dere har? :confused:

Det står fint forklart i denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879 :)

Zelena 10-08-09 20:46

Melder meg på her jeg hvis det er greit....

Har begynt i dag - på ketolyse. Har ikke boka, ikke stiks, ikke vitaminer og kan ikke så mye om dette.... Men titter litt rundt her og har fått mange tips :)
Må bestille boka på biblioteket og lese mere! Har lest litt om dette på et annet forum (hobbyboden.com) så det er der jeg har lært det lille jeg kan.

Har spist eggepletter til frokost og lunsj i dag (2 egg, 2ss majones og 2dl fint revet ost, stekt på plate i ovnen) og laks i oste-og fløtesaus og blomkålris til middag.
Foreløpig går det greit, men har en dundrende hodepine.... Men det er vanlig vet jeg, så jeg får bare holde ut!

Jeg har veiedag på mandag, og i dag viste vekta 78,6....:(
Er 160cm høy, så kunne tenke meg å gå ned til 60kg.....

Lykke til folkens, dette skal vi klare sammen :)

andrea123 10-08-09 21:42

157cm: TAKK:)
Zelena: Om det er noen trøst, jeg har også hodepine:(

amiga 10-08-09 22:16

Hva er galt med koffein? Har det innvirkning på vekta?

Meatscience 10-08-09 22:28

Jeg begynner å bli lei av egg, er det flere som har det sånn?

I dag spiste jeg forresten en nydelig, enkel lunsj: en halv boks Finsbråten pepperpaté (mindre enn 1 karb pr. 100g), en god dæsj majones, 100g agurk og en kladd med smør. Dette var godsaker, jeg storkoste meg! Finsbråten leverpostei har forresten også mindre enn 1 karb, de andre merkene har en god del mer.

Hva spiser dere andre til lunsj? Jeg trenger flere "kjappe" løsninger! :D

majanne8 10-08-09 22:38

Jeg er også kjempelei av egg etter omelett til frokost hver dag i en uke! Men klarer faktisk å spise kokt egg da, utrulig nok.
Til lunsj i dag spiste jeg: isbergsalat, kylling, agurk, vårløk, med en dressing jeg laget av seterrømme, karri, finhakket vårløk og finhakket hvitløk. Kjempegodt som lunsj altså :)

Supramundane 10-08-09 22:56

Jeg har også begynt i august,.. slet de første dagene med hodepine og slapphet (er på dag 3 i dag). Fikk utslag på stix i går, men ikke i dag, og skjønner ingenting. :confused::p

majanne8 10-08-09 23:03

drikker du nok vann?

Supramundane 10-08-09 23:22

Nja.. jeg drakk nesten 3L i går, i dag bare litt over 1. Spiller det veldig stor rolle? :confused: (Jeg er helt ny i dette altså)

majanne8 10-08-09 23:23

Et spørsmål:
Har sånn rar lukt/smak i munnen. Men jeg har ikke stix, så jeg får ikke sjekket om jeg er i ketose, men er denne smaken/lukta en indikator for at jeg er i ketose?

gamlasnyeliv 10-08-09 23:31

Det lurer jeg også på ??? Jeg synes all mat smaker rart- nesten litt metallaktig.....

Hvor kjøper dere slike stix ??

Elinengelen 10-08-09 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 752304)
Det lurer jeg også på ??? Jeg synes all mat smaker rart- nesten litt metallaktig.....

Hvor kjøper dere slike stix ??

Jeg kjøpte på en Meny butikk, men de kan og bestilles på nett http://www.ketolyse.no/index.php?side=produkter

gamlasnyeliv 10-08-09 23:46

tusen takk Elinengelen :klem: Da skal jeg sjekke Meny :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen (Innlegg 752305)
Jeg kjøpte på en Meny butikk, men de kan og bestilles på nett http://www.ketolyse.no/index.php?side=produkter

Anom 11-08-09 01:24

Jeg har en tråd ang. vond smak i munnen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27317

Rin 11-08-09 02:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amiga (Innlegg 752246)
Hva er galt med koffein? Har det innvirkning på vekta?

Såvidt jeg har forstått fra ketolyseboka og forumet her så kan koffein vise seg å være en 'partystopper' for noen, mens andre ikke har noen problemer med kaffe etc. Der må man vel gjerne bare finne ut hva som stemmer for ens egen kropp...:cool:

Meatscience 11-08-09 07:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av majanne8 (Innlegg 752267)
Jeg er også kjempelei av egg etter omelett til frokost hver dag i en uke! Men klarer faktisk å spise kokt egg da, utrulig nok.
Til lunsj i dag spiste jeg: isbergsalat, kylling, agurk, vårløk, med en dressing jeg laget av seterrømme, karri, finhakket vårløk og finhakket hvitløk. Kjempegodt som lunsj altså :)

Det hørtes jo ut som en god salat! Takk for tips. :)

Enig i at kokt egg ikke er så "ille" som stekt egg, omelett etc.

jinny 11-08-09 08:20

Hei! Jeg er helt ferskt i gamet og startet i går! Laget meg en fantastisk god "Pannekakeomelett" til frokost i dag, og sendte med halvparten i matpakke til sønnen min som elsker den :D
Drømmemålet mitt er å gå ned 7 kg, men er storfornøyd med 5!

sykavsukker 11-08-09 09:35

Masse lykke til med dagen i dag :) Dette skal vi klare!

Tusta85 11-08-09 10:13

Jeg er også litt smålei egg. Klarer ikke spise kokt egg lenger. BLir rett og slett kvalm av det. Urk!

JEg var på vekta i dag, -1,3 etter første uka! :D

sykavsukker 11-08-09 10:34

Jeg synes omeletter er kjempegodt, men ikke kokt egg.

amiga 11-08-09 10:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 752358)
Såvidt jeg har forstått fra ketolyseboka og forumet her så kan koffein vise seg å være en 'partystopper' for noen, mens andre ikke har noen problemer med kaffe etc. Der må man vel gjerne bare finne ut hva som stemmer for ens egen kropp...:cool:

Tusen takk. Har lest hele boka, men ikke lagt merke til det. :)

sykavsukker 11-08-09 10:40

Sukkerfritt er også en stopper for vektnedgang (mine tidligere erfaringer)

Viktor4u 11-08-09 11:07

Er forundret hvor flinke alle sammen er , STÅ PÅ

Det er til stor inspirasjon, jeg startet i går og er klar for å gå inn i ketolyse :)

Jeg sliter med å lage all denne maten, er ikke noe kjøkken mann, men skal prøve

SAVNER BRØD.... Ost og skinke med majo, er ikke det samme når det ikke ligger på en skive brød..

Skal ikke veie meg før om en uke dvs 17 aug 09

Viktor4u 11-08-09 11:22

Sykavsukker..

"Merk deg at maksimal størrelse for bilder er 80 ganger 80 pixler eller 19,5 KB (Den som er lavest har rang). "

og

Profilbilde kan maks være
"Merk deg at maksimal størrelse for bilder er 210 ganger 410 pixler eller 97,7 KB (Den som er lavest har rang). "

Innlasting av bilder til avatar el profilbilde gjøres under kontroll panel

amiga 11-08-09 13:21

Heisann Viktor..
Velkommen til forumet, og lykke til! Ser du skal ned en del du og så vi "sees" vel her i tiden framover. Dette funker!

Viktor4u 11-08-09 13:50

Heisann Amiga

Dette funker ?? Har du prøvd før ??

Jeg har ikke prøvd dette før, har egentlig ikke prøvd noe seriøst tidligere, kun kjøpt bok "South Beach Dietten" eller noe sånt, men det ble så smye styr synes jeg..

Er litt styrete dette også, men det må vel til... Tror planlegging er det som må til ..

Masse , Masse lykke til til alle

jinny 11-08-09 17:09

jeg kjøpte stix i stad, og fikk utslag!!!:D er offisielt i ketose gitt!!

sykavsukker 11-08-09 17:54

Tror det at jeg har cølliaki kan være en fordel..hehe...slipper å savne brødet.

viktoria 11-08-09 18:16

Hei alle sammen:)

Jeg er ny på forumet. Jeg en dame på 24 år. Jeg er 170 og veier 75 kg.
Målet er 60, men vist jeg kommer meg til 58 er jeg kjempe fornøyd.

Jeg har gått på ketolyse før, og det fungerte kjempe bra på vekta, men formen ble så dårlig at etter 3 uker ga jeg opp.
Men ser nå at jeg drakk alt for lite vann og null vitaminer.

Jeg begynte på søndag, så tenkte jeg var velkommen i August-tråden.

Jeg skal prøve og være flink og bare veie meg annen hver uke. Prøve og
stresse ned med dette, med andre ord.

Nå ligger det kyllingfilet surrendes i fløte og med hvitløk, og venter.
Salat følger med, men peller ut maisen.

En tricky ting med ketolyse-stilen for meg, er at jeg ikke tåler egg.
Får så vondt i magen.

Lykke til videre alle sammen!!

ireile79 11-08-09 22:11

Velkommen Viktoria!!
Og lykke til, synd det med eggene da.....
Stress er som sagt det verste, så ro og fred er det beste.
Gleder meg til å følge deg på din vei ;)

Meatscience 11-08-09 22:31

I morra begynner jeg på ferie, skal være 2 uker i UK. Det blir jo litt av en test da. Jeg simpelthen ELSKER KFC!! Men kan ikke spise mye av det før karbogrensen er overskredet. :(

Men kanskje det finnes andre spennende ting der, de har jo store supermarkeder og der bør det finnes litt utvalg for oss lavkarbere.

Men...kyllingen er jo så goooood! *snufs*
http://www.randsgifts.com/images/pro...familymeal.gif

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.