![]() |
Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?
Har fått blod på tann, så i dag har eg testa med Babybel. Delte den i to sidan osten er ganske tjukk, og nuka den i 2 minutt i mikroen. Goudaen eg prøvde i går trengde 3, men denne byrja å vise litt brent på ein plass etter 2, så neste gong skal eg prøve i underkant av 2 minutt. Men resultatet vart elles bra! Laga dei utan noko krydder, og det smakte NAM! :)
|
Sitat:
|
Dette hadde jeg egneltig gitt opp, men jeg måtte bare prøve og det gikk bra:D Nam:D
|
Med fare for å gjenta meg selv,
DETTE ER BARE HELT GENIALT!:D |
Dette var en bra oppskrift..nam!
|
Herlighet, noe av det beste jeg har smakt! Brukte Jarlsberg og dyppet i rømme... Mmm!:) Det skal jeg lage mere av, ja.
|
Åh, noe så utrolig godt og sprøtt! Jeg har grudd meg til å gi opp min elskede synd - potetgull - men nå har jeg fått en ny favoritt :) og den er LOV å spise! Nam og NAM :) Tuuusen takk!
|
Denne oste-snacksen va helt utrolig god. Jeg leste første innlegg og laget en porsjon, me ,som va den eneste osten vi hadde i huset. Spiste alle, og lagde en porsjon til. Nydelig, etterpå gikk jeg tilbake og leste resten av innleggene og nå skal jeg på butikken og kjøpe mere ost. Tusen , tusen takk til den som fant på dette og for alle de gode tipsene om ost man kan bruke. Dette blir en ny favoritt:-)
|
Nammenam!! Dette var kjempe godt:) Min lunsj i dag:D:D Lagde av kavli sin nye ost, med sprøsteikt bacon :sikle:
Gleder meg til å prøve ut flere varianter:spent: Må lage noen så gubben får smake også;) |
Har ikke micro, varmluftsovn er alt jeg har, sukk......
|
Går an å lage dem i stekeovn også. Det tar bare mye lengre tid og krever at du sitter og passer nøye på dem, for de blir brent på et blunk om du ikke er forsiktig!:eek:
|
MMM dette var jo fantastisk! Hovedproblemet er at jeg får i mek nok protein som det er, må finne en ost med mindre protein!
|
wow, kjempe godt :-)
|
Har osteskiver i mikroen nuh! :D
|
Vi har kost oss med dette i dag. Nam. Jeg brukte ferdig skivet hvitost og skar dem i trekanter så det ble "tortillachips". Krydret med grillkrydder, det er alles favoritt her.
|
Åå så flott å finne disse på lørdagskvelden. Reddet meg fra å hoppe oppi potetgullposen sammen med resten av familien :eek:Da blir det disse ostechipsene som jeg har krydret med grillkrydder og pepper. Så blir det rømme som dip. Har laget meg en stor posjon for dette var jo så enkelt og greit, nam.:spisesnak
|
Kjøpte en stor Taffel tomatost, den røde pakken fra Tine på 400 gram :o.
Jeg skar hele osten i staver ca 0.5 cm tykke hver vei og hele ostens lengde. Rulla disse stavene i litt krydder før jeg poppa dem i mikroen. Har ikke før hatt ost som har poppa så mye som det denne gjorde! Kan hende fordi det ble tykkere biter?? I allefall, den ble veldig luftig og god! Trenger egentlig ikke ha krydder på, den er knallgod slik den er. :sikle: |
Ja, de Kavli-ostene blir ganske tykke og luftige. Jeg liker det ikke så godt, men det er jo en smakssak. :)
|
Sitat:
|
Kavli ferdigskivet ost har også en sånn tomat- variant. Den blåser seg opp og blir ikke så god!
Tine har Taffel- tomat- ost i stor pakke! Full forvirring!:p |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.matvareguiden.no/bilder/2686.jpg |
Taffel-osten er den beste av de alternativene som blåser seg opp, men jeg liker best konsistensen på vanlig mikret ost. :)
|
Kavli ferdigskivet med pepper blir super snacks til dip!:spisesnak
Som potetgull med salt og pepper, liksom!:sikle: Det skal jeg lage i kveld!:D Vanlig ost med hviløkspulver er også godt, men blir ikke helt det samme!:p |
Den med rosépepper? Jeg har smakt rosépepper i sauser, på pepperbiff og sånt og det smaker jo såpe? Så jeg har ikke turt å kjøpe den osten. Smaker den skikkelig pepper og ikke såpe?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmm kanskje jeg må prøve. Hekkan altså, de hadde supertilbud på den (halv pris tror jeg) sist jeg så den, men gadd ikke kjøpe såpe-ost. :p
|
Har lest noe om disse ostekjeksene før, men har ikke prøvd de før i kveld! OMG, kan jeg bare si!!!!!!!!!!!!! Dødsgodt. Men micron steker nok litt skjevt, for de ble litt brune på ene kanten og myke i midten, så jeg måtte bytte litt plass på de for å få det mere jevnt. Men OMG igjen, altså! Deilig med greddost og litt grønn paprika på! og japapenjo'en varmet litt i munnen, altså! Jippi, er så glad! :rolleyes::eek::)
|
Hei.
Jeg er ny på lavkarboforumet, og tenkte at dette ikke er stedet for meg - selv om gubben min er ivrig bruker. Men jeg skulle gi stedet en sjanse, og søkte på min store last: potetgull. Da havnet jeg her i denne tråden, og har bare en ting å si: Jippiiiii!!!:spisesnak Her er jo alt jeg trenger for en vellykket lørdagskveld, jo! Så langt tror jeg gräddost med paprika er favoritten, men gleder meg til å prøve den som ble beskrevet som potetgull med salt og pepper - min største fiende! Takktakktakk!! Lurer bare på en ting: krydrer dere før eller etter steking? |
Tuuusen takk :) Er satt i produksjon av min bedre halvdel .
|
Nydelig med et vidt utvalg av krydder, og ikke minst med dip av rømme og tacosaus.
Virkelig snadder!!:love: |
jeg har tenkt på det når jeg har gomla den stekte osten som ligger utenfor hjemmelaget pizza at det er jo kjempegodt.. Men, jeg har aldri tenkt så langt at man kan jo lage sånn selv :D
Så, jeg har stekt 6 knekkebrød nå.. to av de er borte allerede, og de siste skal spares til snaks i morra.. De stakkars gutta på jobben må begynne å lure med de matvanene mine ;) |
Hvor mange grader er det lurt å sette stekovnen på for å få ca samme resultat som i mikroen?
|
Sitat:
Denne linken sto der et sted! |
Gjorde det, men la ikke merke til den linken. Takk.
|
Jeg kan spise dem hver eneste dag...bruker de som "knekkebrød" med masse godt pålegg på..til og med mer ost på!!:)
La inn på mylog en dag jeg hadde spist 4 sånne i løpet av en dag...ikke lite kalorier jeg fikk i meg den dagen...hahah...jaggu godt vi ikke driver med lavkalori her inne:D |
OMG, dette er jo helt genialt!! har laget nå, og det er kjempe godt :) etterpå skal jeg prøve det ene tipset som stod over her et sted - ta osten i muffinsform :) genialt da, så kan man fylle med alt mulig, jippiii :)
|
Prøvde for første gang i kveld - som litt snacks fordi jeg var litt sulten.
Micret vanlig Norvegia - ekstra vellagret og hadde rømme og salsa på - skikkelig godt!!! Og mannen likte det også! |
Genialt, og utrolig godt :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05. |