![]() |
Denne pizzabunnen http://forum.lavkarbo.no/showthread....8165#post48165
også kjøttdeig oppå og ost og tomat og paprika... Hilsen mofe og studentøkonomien hennes.. :o |
pizza!!!! :D
neida.. bunnen bestod av to egg... :o og oppå hadde jeg kjøttdeig, tacokrydder, brekkbønner og broccoli :D og ost :D :D |
Jeg hadde laksefilet stekt på svak varme i ovn (med masse smør) - 150 grader i ca en halv time, og den ble PERFEKT! :D Og så hadde jeg dampet broccoli til - også helt perfekt kokt. Tror jeg hadde en smule flaks, for jeg satt på forumet mens maten lagde seg selv... :rolleyes:
|
og nå skjønte jeg hvorfor det heter brekkbønner... blæææh ...
ble nok med brokkolien :ja: |
Sitat:
|
Pasta agli Aspargi..... uten pasta !
Dvs. løk & hvitløk og en bunt med asparges skjært i små stykker, surret i smør/oliven olje et par min. 1,5 dl hønsebuljong uten salt/sukker helles over, surrer under lokk på svak varme 10 min, tilsett 1.5 dl fløte, - la koke ned. Tilsett 150-200 gram ferske reker - surr til de er varme. Krydre med nykvernet pepper, nyrevet muscatnøtt og maldone salt. Server over pasta til de som spiser det. Jeg bruker spagetti squash isteden !! :sikle: |
Sitat:
Spiste laks bakt i ovn, med sterk marianade og sitron. Til spiste jeg litt villris, masse deilig asparges og broccolli, smørdampet, og en dæsj creme fraiche...sluuurrrp. |
Finnbiff!
(reinsdyrkjøtt, løk, potet, fløte) |
Kyllingfille og salat ble det ja:D
|
Svinefilet-panne :D yummy!
(strimlet svinefilet, hodekål, squash, ferske champ og rødløk stekes i ei steikepanne. Krydre med chilli, hvitløk, pepper og aromat. Ha i pittelitt sesamolje like før servering.) Servert med salat (m/ paprika, avocado og rapsolje) Nammenam! |
Idag har jeg hatt ekstrem enkel middag:
Lavkarbo tortilla (wrap) med eggerørepannekake, røkelaks, salat, ruccola og majones + 140 gram broccoli med smelta smør ! |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....pagetti+squash |
Lavkarbotortilla?
Laget selv, eller selger noen tortillas som er lavkarbo?:sikle: |
www.atkins.com der har de det sikkert :)
|
Sitat:
|
ja, ja, ja ;)
tror jeg, da. mulig det er en annen adresse, men jeg trodde det var denne? sjekk www.toll.no |
Røkt juleskinke fra Gilde........ (har rydda i fryser'n....)
Med blomkål og brokkoli og deilig fløtesaus! :p |
Kokt torsk med Hollandaisesaus og ertestuingerstatning (most brokkoli).
|
Nachos!! mmm... atkins-nachos med kjøttdeig,selleri og løk (m tacokrydder++) og ost
+ salat og en halv avocado. Super-fredags-mat! :) |
Finnbiff! (Igjen.. har fått helt dilla på viltkjøtt jeg nå :) )
|
Idag har vi hatt krydret kylling (mix av cumin, korianderfrø og kardemomme - nykvernet) med jukseris og dampa brokkoli ! :D
|
Taco :D
|
Biffstrimler og salat :D
|
Hvalkjøtt i små biter surret sammen med løk og tilsett Crème Fraîche, salt og pepper. Kokt brokkoli
|
stekt makrell, blomkål, broccolli, salat og rømme....mmmmm
|
biffstrimler og salat:D
|
Kylling i karrysurrete grønnsaker og rømme..... Karry dere, karry...for dere som husker hjerneplakk-innleggene:p
|
Fajita-form med guacamole, rømme og salat :sikle:
|
stekte nakkekoteletter, poteter til de andre, jukseris, asparges, fløtesaus med sopp og løk, broccolli.
|
Prøve noe nytt til middag i dag. Aubergin med kabonadedeig, løk, hvitløk og ost for gratinering..
Høres det godt ut eller?? Vi må jo prøve noe nytt... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå spiser jeg finnbiff og pasta som mamma sendte med meg fra helgebesøket :)
(hun sendte med en reinsdyrsstek også, så den blir nok fortært når jeg finner bra oppskrift! ) |
Sitreongress kylling + Agurksalat med peanøtter, kokos og lime ....:)
|
Sitat:
Lag hvit saus (kan godt tilsette cottage cheese, youghurt naturell, ost, egg) Kjøttsaus (med masse godt krydder a la italiensk, løk, paprika, hvitløk, tomatpure...) auberginers i skiver (stekes i olje til de blir gylne) Legges lagvis i form, stekes i 30-40 minutter. Lindberg har et lag med linsepureoppi også.. |
*dytte litt til glede for nye lesere*
|
Kalkun- og kyllingkjøttdeig
En halv løk og en halv rødløk 1 Boks med red curry fra Asiamat-butikken 1 Wok-pakke grønnsaker Asia Hot Hot men Godt Godt :D |
Du gir deg ikke, nei?
Karen B's kylling med bacon, krem og timian (fra oppskriftsforumet her) Blandet grønn salat (crispy, minispinat og rucola) 2 cherrytomater 5-6 valnøtter Vann Dessert: Kaffe med en fløteskvett (sparte litt på kyllingsausen) |
1/2 Avocado m/skagensalat
Bacon cheeseburger Casserole m/brokkoli |
Ingrids Pesto!
Vispa sammen noe greier en gang som ble utrolig godt. Ypperlig for dem som ikke er så glad i fisk, men likevel vi få i seg litt.. Kok opp 3-4 nøster bred pasta, to av hver farge om du har, og stek en halv pakke med koketorsk. Dette skal være ferdig ca samtidig, 8 min eller noe.. Når pastaen er ferdig hiver du den oppi steikepanna og surrer den sammen med torsken i et par min før du hiver i ønskelig med pesto, jeg pleier å bruke 1 1/2 ss. Om ønskelig er det fantastisk med litt ostebiter i også om du ikke vil spare på kaloriene. Serveres med en grønn salat ved siden av, bon apetit! :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |