Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23198)

Kanskje 19-01-11 01:31

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Det var en god ide, kom ikke på at jeg kan skrive en setning. Jeg har brukt SØK oppe på forumet jeg .

Brimstone 19-01-11 01:57

1 Vedlegg
Jeg bruker alltid Googlesøket på forsiden av lavkarbo.no jeg. Funker bedre enn søk oppe på menylinja.
Screengrab:
Vedlegg 7869

Carisma 20-01-11 00:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1005642)
men ikke hvilken type smør jeg skal kjøpe . Hva gjør man da?

Men det er jo bare smør som er smør. Det står 1000 steder på dette forumet at man skal kjøpe det som det står smør på, så at nettopp det er så vanskelig å finne ut av tror jeg ikke på,. Dessuten er det jo bare å lese på pakken i butikken. Er det plantemargarin er det ikke ok¨.

Kanskje 20-01-11 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1006511)
Men det er jo bare smør som er smør. Det står 1000 steder på dette forumet at man skal kjøpe det som det står smør på, så at nettopp det er så vanskelig å finne ut av tror jeg ikke på,. Dessuten er det jo bare å lese på pakken i butikken. Er det plantemargarin er det ikke ok¨.

Men hjemme så kaller vi alt man smører av margarin på skiven for SMØR . Enten det er soft flora, brelet eller bremykt. Og melange kaller vi for steikesmør .... så da er det ikke så rar jeg blir forvirret, for den typen smør jeg her skal kjøpe blir noe helt annen enn det jeg er vant med hjemmefra. Og når vi hjemme sier smør, til det som ikke er smør så ja ......:rolleyes:

Men nå er tine meierismør kjøpt inn, og det smakte kjempegodt :-)

Photobscura 20-01-11 00:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1006516)
Men hjemme så kaller vi alt man smører av margarin på skiven for SMØR . Enten det er soft flora, brelet eller bremykt. Og melange kaller vi for steikesmør .... så da er det ikke så rar jeg blir forvirret, for den typen smør jeg her skal kjøpe blir noe helt annen enn det jeg er vant med hjemmefra. Og når vi hjemme sier smør, til det som ikke er smør så ja ......:rolleyes:

Men nå er tine meierismør kjøpt inn, og det smakte kjempegodt :-)

Ikke sant det gjør! Jeg har nok fått litt gratis hjemmefra, for våget vi oss på å kalle margarin for smør, kom det et "app app app!" fra min far :D.

Saphire 26-04-11 22:51

Haha. Vet ikke om jeg tørr å spørre en gang her nå. *ironisk*. Kunne nok lest meg opp på det, men fant ikke svar egentlig..
Er det vanlig å være i ketolyse om man følger generell lavkarbo? Jeg følger ikke slavisk med å telle antall g karbo om dagen, men er nok oppe i 15, mulig 20g. Og ketolyse stixen viste 2+ (ja jeg vet fargen ikke har noe å si)..Men jeg har ikke lest meg frem til noe ketolyse greier ettersom dette ikke var planlagt..er det noe jeg burde vite i forhold til spsielle næringstoffer/vitaminer jeg burde få i meg??

Kitt 26-04-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Saphire (Innlegg 1090775)
Haha. Vet ikke om jeg tørr å spørre en gang her nå. *ironisk*. Kunne nok lest meg opp på det, men fant ikke svar egentlig..
Er det vanlig å være i ketolyse om man følger generell lavkarbo? Jeg følger ikke slavisk med å telle antall g karbo om dagen, men er nok oppe i 15, mulig 20g. Og ketolyse stixen viste 2+ (ja jeg vet fargen ikke har noe å si)..Men jeg har ikke lest meg frem til noe ketolyse greier ettersom dette ikke var planlagt..er det noe jeg burde vite i forhold til spsielle næringstoffer/vitaminer jeg burde få i meg??

Aller først litt opplæring; kuren heter ketolyse, tilstanden kalles ketose!

15 - 20karber vil nok få deg i ketose, ja. Generell lavkarbo pleier å ligge litt høyere enn det, men grensen for når man komme ri ketose er ganske individuell også! Du kan lese deg opp på ketolyse.no og i tråden Alt du har ønsket å vite om ketose!

marithab 30-04-11 20:56

jeg er helt ny med dette og alt som har med det her å gjøre :D kjempenyttig

Lillefjær 05-05-11 11:31

Tusen takk LilleMOr :):):)

Majamor001 19-03-12 18:00

Flott innlegg :)

smulen 27-08-12 15:33

takk for flott innlegg! Det jeg savner i boka og ellers er hvor mange karbohydrater man kan spise hver dag i begynnelsen av kuren, kan hende jeg har lest forbi det, jeg ser det bare ikke. Hilsen smulen. :-)

Kitt 27-08-12 15:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smulen (Innlegg 1376566)
takk for flott innlegg! Det jeg savner i boka og ellers er hvor mange karbohydrater man kan spise hver dag i begynnelsen av kuren, kan hende jeg har lest forbi det, jeg ser det bare ikke. Hilsen smulen. :-)

Snakker du om ketolyse, er det ca 15 karber om dagen til å begynne med!
Når det bare står egenkomponert som kostholdsfilosofi, er det vanskelig å svare deg konkret!:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.