Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Bukplastikk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22887)

Kitt 16-02-09 16:33

Sv: Bukplastikk

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje26 (Innlegg 653892)
På den OBH Nordica maskinen, er det en spesiell av de blå massasjeelementene du bruker? Er det noen av de du syns fungerer ekstra bra?:veitikke:

Jeg liker den med mange små nupper på. Den som er helt til venstre på bildet!:)

deniz 27-03-09 20:35

hei. hadde konsultasjon på drammen private sykehus på onsdag... fikk da beskjed om at jeg får dekket magen, så da trenger jeg bare betale vanlig egenandell. dvs 280 kr..
måtte også kjøpe ted strømper og body/mage belte. da fikk jeg beskjed at jeg fikk det jeg trengte på hvilken som helst bandagisten... så da blir det bukplastikk til slutten av juli...

så har jeg noen spm.. hvordan er det med dusjing og sånn etter en sånn operasjon?

hmm tør jeg spør...? samleie?
har hørt man ikke kan dusje noe den første tiden :confused:

arkine 27-03-09 21:08

etter en uke fikk jeg lov og dusje

samleie? vel det blir vel etter som du føler ,,,bør vel ikke herje vilt så såret går opp:D

deniz 27-03-09 22:02

åå ok.. tusen takk.. begynte å lure på om jeg ikke kunne dusje på de første 3 ukene...:S

hmmm.. ja ok..heheh... det får jeg vel ta når det kommer...hehe...tenkte bare på sårene.. og ja at arrene kunne sprekke...haha

Kitt 28-03-09 00:18

Jeg fikk dusje så fort drenene var ute, etter 3 dager. Brukte hårføneren til å tørke tapen ordentlig med før jeg satt på ny bandasje.
Sex er liksom ikke det man tenker på så lenge det gjør vondt, men etter 10 dager har såret grodd, så da er det bare smerter som eventuelt står i veien. ;)
Det kan stramme i såret/arret temmelig lenge etterpå, men det er bare ubehagelig, ingen fare for at såret går opp igjen eller noe sånt!

Fullstendig klar over at jeg gjentar meg selv, men husk å ta smertestillende jevnlig de første dagene, ca hver 4 time. Da slipper du smertetopper og vil ha det myyyye bedre. Sett vannglass og piller klart på nattbordet og ta dem så fort du våkner på natten. Sov med pute under knærne og bruk bodyen til du er dritt lei!
Kjøp deg massasjeapperat og bruk det så fort du klarer for smertene i såret. Da får du et mykere, penere arr.

Lykke til!:heia:

deniz 29-03-09 00:11

oi så deilig å vite... at jeg akn dusje etter kort tid... :)
hehe ja det blir vel det jeg får si til kjæresten at det kommer ann på smerten min... haha.. han får bare akseptere det;) haha

vil bare takke alle dere som kommer med erfaringene deres, det er en betryggelse at jeg har dere å spør om råd og dele erfaringer med om det er noe jeg lurer på... stresser meg litt den forekommende operasjonen...

Kitt 29-03-09 00:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av deniz (Innlegg 690097)
oi så deilig å vite... at jeg akn dusje etter kort tid... :)
hehe ja det blir vel det jeg får si til kjæresten at det kommer ann på smerten min... haha.. han får bare akseptere det;) haha

vil bare takke alle dere som kommer med erfaringene deres, det er en betryggelse at jeg har dere å spør om råd og dele erfaringer med om det er noe jeg lurer på... stresser meg litt den forekommende operasjonen...

Bare spør i vei!
Ikke noe å stresse for. Bare husk at du ikke skal ha noe viktig på kalenderen på minsr 2 uker etterpå og ikke vær for stolt til å be om hjelp. Du blir rimlig satt ut de første dagene og så blir det fort bedre, men det tar litt tid før man er helt i slaget igjen!;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.