![]() |
Sv: Oopsie-roll
Gode uansett, spør dere meg ! :D
|
Den siste ladningen ble bedre, men fortsatt ikke litt sprøe...
Men ja, veldig gode! De skal jeg lage masse av frammover ! :D |
Tror ikke det er meningen at de skal bli sprøe nei. Mine har iallefall ikke blitt det. De blir myke, men veldig gode. Jeg legger dem over på rist med en gang så de ikke blir bløte/soggy, men forblir luftige. Jeg synes orginalen var så god at jeg ikke har klart å begynne å eksperimentere ennå. Jeg hadde opsies til middag og kvelds i går og frokost og snacks i dag. med pålegg. Nam.
|
Hehe, ok, men da er nok mine blitt som de skal. Men de er litt myke inni, akkuratt som om de ikke er helt gjennomstekt, noen andre som har opplevd det? Jeg har de inni 30 min, om ikke mer.
Jeg tenkte å hive på remulade, løk og roastbiff!! nam nam :D Igår lagte jeg hamburger, og brukte dem som hamburger brød. Funka dødsbra!! |
Genial oppfinnelse det her, laget oopsie roll to ganger nå, og de går som varmt hvetebrød (fyyy) og jeg blir METT!! :D
Samboern syntes og det smakte godt, mens barna var litt mer tilbakeholdne. Nå skal jeg straks på butikken og handle inn mer egg, og kremost så jeg kan lage mer.. Første ladningen jeg laget brukte jeg mager baconost, siden det var det jeg hadde tilgjengelig... litt sånn så som så smak, men absolutt greie nok.. Andre ladning lagde jeg med naturell kremost, og de smakte absolutt bedre. Skal lage med krydderost idag, og kanskje en ladning med philadelphia.. får se.. Jeg lar de forresten bare stå på kjøkkenbenken, og konsistensen er upåklagelig samme når tid jeg spiser de etter steking. |
Lagde oopsie-roll i går, med krydder og urter smør. Lot de stå ute på 'rehab' natten over, og spiste til frokost. Og: DE VAR GOOOOOOOODE!!!!! Dette var virkelig snadder, og skal lage mange flere i dag, til og med gubben som er skeptisk til lavkarbo-mat, syntes dette var fantastisk! Tusen takk for oppskriften, den kommer til nytte:D
|
første omgangen jeg laget ble så høye og flotte.. de andre har bare falt sammen med en gang jeg tar de ut av ovnen. Noen som har en forklaring? Er ikke så farlig egentlig, for de er jo gode allikevel..men man spiser jo litt med øynene også:ja:
|
Sitat:
|
jammen det har jeg gjort! :ja: De detter sammen etter de er stekt. Selv om jeg tar de rett over på rist også :ja:
|
hmmm..steke litt lenger? Bruke mer kremost?
|
Får prøve litt forskjellig... ;)
|
Jeg lager i to omganger, og røra mi faller ikke sammen mens den venter... Faktisk, den andre ladningen ble best! og finest! :)
|
Har lyst å bake sånn nå..:D Men har bare creme fraiche i skapet. :( Det går vel ikke å bruke det..
|
Blir vel både tynnere røre og mer syrlig med CF?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dette så jo veldig godt ut! Har blitt litt lei av å lage lapper - men disse må absolutt testes!
|
Jeg syns ikke at de smaker egg :)
|
Smakte ikke egg i det hele tatt... beste jeg har smakt på lenge...av lavkarbo "loff/brød/pizzabunn"....og jeg er KRESEN :ja:
Men hvis man er heeeelt antiegg..går det vel an å drite i plommen? Hviten smaker jo itteno. Jeg brukte creme fraiche i stedet for ost, det var det jeg hadde..så en halv ts jbkm.... Det ble god smak :sikle: Neste gang skal jeg ha STORE muffinsformer og fylle de godt opp. Da blir det skikkelig bra! Øke til 1 ts jbkm... :D |
Så har jeg også laget oppsie rolls. Med naturell philadelphia. Så deilig å ha noe å legge ost og skinke oppå!! Syntes de var gode kalde, men varmet dem litt på tørr stekepanne i ettermiddag, ble lettvint middag og da var det godt med litt varmt tilbehør.
Fantastisk med dere som tester ut, reviderer oppskrifter og gir gode råd og tips. TUSEN TAKK alle sammen. :heia:Jeg har ikke bakt brød, kaker eller andre søte varianter, det utsetter jeg til vekten nærmer seg målet. Har lite lyst å friste skjebnen nå når jeg synes det går så bra. Men oopsier syntes jeg var bra. Egg, ost og bakepulver. Skal forsøke med noen hvitløk og urter som jeg kan ha omelett, suppe osv. Lurte bare på om noen hadde forsøkt med revet ost i røren? Vet noen har hatt på toppen, men tenkte det kanskje ga en litt annen konsistens dersom en hadde revet oss i selve oppsien. |
Har ikke prøvd med revet ost...kanskje Gerd har prøvd? Har kjøpt STORE muffinsformer i dag..så da blir det store oopsier med filadelfiaost.. :sikle:
|
2 Vedlegg
Prøvde med noen hvitløksfedd, chili, urtesalt og masse pepper og div. krydder, da ble det litt mer fart i sakene! Og så hadde jeg i en neve knuste havregryn for å få de litt mer "brødete". Rørte det bare inn med eggeplommene/osten. Ble bra det. Neste gang skal jeg ha i litt kruskakli i tillegg:) Prøvde de som hamburgerbrød jeg også:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Disse har virkelig blitt redningen hos meg mange ganger. Så enkle å lage, og så gode! Som sagt tidligere, tusen takk fro at dere legger ut slike reviderte oppskrifter, det er virkelig ubetalelig!
Forresten, finnes det noen lavkarbo oppskriftsbøker, bortsett fra K sin? |
Nå er jeg ikke helt sikker ha hvilken du mener, men ja, det finnes noen lavkarbooppskriftbøker, med varierende kvalitet. Noen har mer fedon/GI-filosofi, andre kan forslå brød og pasta som tilbehør, mens den ene jeg har er veldig fin (selv om jeg ikke har prøvd noe derfra) heltfram til dessert-delen.. Her er det en oppskrift med vanlig is, hvor det står "man skal jo kunne unne seg litt mer karbo blandt!"!!!!!
Hallo, trenger jeg en oppskrift på dessert med karbo finner jeg fint det i "vanlige" kokebøker... Jeg synes det var skikkelig frekt skrevet. |
Synes det er veldig forskjell på plaine og når man tilsetter krydder, hvitløk etc... Det var det som fjernet assosiasjonene til egg for min del :)
|
Sitat:
:sikle: Så digg ut altså... Må prøve det en dag..:ja: |
Sitat:
|
Pleier å ta ca en halv ts, jeg da! Blir helt fint, det!:)
|
Og jeg tar en dæsj- går fint det også! :ja:
|
Sitat:
osten som rant utfor.. og jeg bruker bakepapiret mer enn en gang.. kiiip jeg :lol: Kanskje dere steker dem for lite? Jeg steker dem jo lengre enn oppskriften siden jeg lager pizza av dem, og da får de jo noen minutter ekstra på sterkere varme. Sitat:
Og det smaker IKKE egg! :lol: Riktig deilig er det :p |
Disse har blitt reddningen min!
Jeg elsker desverre brød, og savner mest av alt noe å legge pålegget på. Har laget mange mange runder med disse nå. Bakepulver har jeg kuttet helt ut. Det er jo nesten bare egg, og egg hever mer enn nok. Anbefaler et produkt fra Tupperware som heter Speedy Chef (se tupperware.no) Denne pisker eggehviten KNALL stiv på 15 sekunder. Plommen og osten rører jeg bare ut i et glass med gaffel, og så vender jeg det i samme beholder som jeg har pisket eggehviten med en slikkepott. Så enkelt ,og lite oppvask (alt går rett i oppvaskmaskina) Og så steker jeg mine på 150g i 37 min på et TW silikon underlag . Dette kan brukes opp og opp igjen som bakepapir, og trenger ikke smøring. Når de er ferdig stekt, snur jeg de, og slår av ovnen og lar de bare ligge inne i ovnen en stund til med den varmen som er igjen. Da blir de PERFECT!! I dag spiste jeg de med avokade, pepper, salt, paprika og kalkunskinke. Legger en på topp og spiser de som en sandwich :D |
Teflonstekebrett? Hvor får man kjøpt det? Hørtes jo glimrende ut :D
|
Og en link til den "tingsten" som man pisker eggehvite med? Fant den ikke..
|
Tupperware!:ja:
|
Hehehe..jeg så det var tupperware..men jeg skulle hatt linken...sett åssen dingsen så ut og HVOR man skal bestille. Orker ikke ha et tupperwareparty ei heller å gå i et..er litt ferdig med tupperwarepartyer.. det har blitt noen opp igjennom årene. Solgte det selv..for 20 år siden :D nok er nok! :ja:
|
Trykk på magsinet inne på http://www.tupperware.dk/Norway/
Speedy Chef er på side 10 Silikon stekeunderlag er på side 27 Jeg får sikkert til å hjelpe deg med bestilling. |
Sitat:
Men hvordan kan jeg bestille den vispesaken? |
Sitat:
Silikon underlaget dekker hele plata. (så sant du ikke har en veeeldig gammel ovn med ekstra store plater) Jeg lager hele ooopsi oppskriften på. Og steker feks skuffekaker på. Du kan skrive mail til meg på tovelid@online.no så kan jeg hjelpe deg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16. |