![]() |
Sv: Hvor bestille Atkins-produkter billigst på nett?
hehe, i dag har de hatt mange desperate telefoner fra slankedamer som vil ha sjokolade :)
|
Så fint! :heia: :heia: Da trenger jeg ikke råspare på pastaen min likevel. :D
|
Hvis jeg finner ut at jeg tør å bestille derfra igjen, lurer jeg på om jeg skal sende handlelista til tollvesenet før jeg bestiller (eller ringe), for å høre om det er greit, eller om de mener noe er ulovlig. Det må de da kunne gi svar på? Er litt pingle jeg altså, vil gjerne være helt sikker før jeg bestiller noe fra USA igjen.
|
de vil ikke kunne sjekke handlelista, med mindre du sender med en detaljert inholdsfortegnelse på varene du bestiller. Uansett; bestiller du produkter som er kjente for de, så skal det jo ikke være noe problem. Andre, mer uvanlige ting, kan det sikkert være greit å skaffe noe dokumentasjon om som du kan faxe de dersom det skulle bli behov.
|
Nå ble jeg glad på både deres og mine vegne! :heia:
Da kan jeg eventuellt bestille derfra hvisomatte jeg får somla meg til det.. :D |
Sitat:
:heia: |
:heia: :heia: SUPERT at det ordnet seg :lol: Tulletollere ..hoho.. :lol:
|
Kan man bestille stevia derfra uten at det blir noe tull?
|
Netrition er jo bare et ordspill på "internet" og "nutrition", som betyr ernæring,
så det har jo ingenting med legemidler å gjøre. Men flott at alt ordnet seg, nå ble jeg utrolig letta!!! |
Er Stevia lov å selge her i landet? Synes jeg hørte at det var forbudt...men hvis det ikke er forbudt kan man vel...trur eg... Du kan se om det står på den urtelista?
|
|
Det er så mange regler å forholde seg til. Men feks c-vitamin går under legemiddel og er da ikke tillatt å importere fra tredjelan.. Sånn jeg har forstått det da. Fra EU er det ikke noe problem.
Så står det noe om naturmidler da..urter og sånt. Da er det ei liste over hva som er handelsvare og hva som ikke er det.. et eller annet sted. |
Sitat:
Jeg har faktisk sett det på helsekost i norge, men det var så himla dyrt.. det var det jo absolutt ikke på den siden! 5,79 for 1 oz.. som er... 28 gram? det var da ikke mye... |
Jeg bare tenker/skriver høyt jeg..
PÅ urtelisten står det følgende: § 4. Urtelisten1 Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel. 1 Jf. forskrift 22. desember 1999 nr. 1559 om legemidler § 2-1. 2 Jf. § 2. stevia hadde en H, så da skulle det vel gå greit.. |
Ja, det burde gå greit.
Men det spørs om tollerne vet hva stevia er da. Det de ville returnere min pakke for sto jo ikke engang på lista, men de visste ikke hva det var, derfor tok de ikke sjansen på at det var lov. Nå er vel stevia litt mer kjent enn inulin da, så ja, det burde absolutt gå greit når det står på tillattlista. Blir det noe tull da, så har du jo den lista å slå i bordet med. |
Ja jo ja, jeg tror jeg tar sjansen.. har aldri prøvd stevia før, så her var det jo en fin mulighet.
Skulle nesten tro det har begynt noen ny hos tollen, som har lest reglene litt for nøye :p |
Så flott at det ordnet seg! Dere får ta det som videreutdanning av tollere ;)
|
Må bare skryte litt til av dette her; bestilte tortilla & pitabrød fra Toufayan og Mama Lupe's,
de var typ helt ferske og myke! Da jeg kjøpte fra en norsk nettbutikk var de tørre.. Ikke så rart kanskje, siden de da har vært bestilt, fortollet og ligget på hylla en stund for så å bli sendt til meg.. Kommer neppe til å bestille på den måten igjen.. |
Sitat:
Sitat:
|
Hadde en åpen pakke med mama lupes jeg måtte spise opp. Jeg brukte dem som lefse og hadde smør, salami og gulost på!! NYYDELG... Går an å prøve med smør, kanel og juxesukker.. :D
|
1 Vedlegg
|
Hei på deg! :klem:
Endelig kom pakken i hus. :D |
Sitat:
Jeg har sjekket sporinga av pakken min, og den er ikke registrert mottatt på postkontoret her, så da ligger det nok ingen pakkelapp i postkassa mi. Men i morgen kanskje? *krysser fingrene* |
Det er jo livsfarlig å ha sånt i hus! Jeg tør nesten ikke bestille noe for har jeg det liggende spiser jeg meg dårlig. Æsj, den som hadde litt mer selvkontroll! :mumle:
|
Jeg la inn ny bestilling i dag. spaghetti, lasagneplater, marshmallows, ketchup (jeg elsker ketchup, så det er et stort savn), 4 pakker (!!) tortilla lefser, 12 pakning med waffle sjokolade. Herregud, skulle tro jeg skulle spise meg ihjel. Men nå er det lenge til jeg skal bestille igjen. Greit å ha i hus :)
Smurte meg ei tortillalefse med smør, skinke, ost og agurk. det var veldig godt :) så dette blir brødskivene mine fremover. Derfor må jeg bestille masse! så kan jeg fryse det. Ja, jeg har bare spist en bar enda :) men, jeg må nok ha en til i kveld. Håper jeg har nok selvkontroll til å ha alt i hus. Det blir ihvertfall mye enklere å ikke sprekke med så masse lovlig godis :) |
Jeg kjøper Idun sin ketchup uten tilsatt sukker. :)
|
Pakken min kom også i dag. :D
|
Moro moro moro:D
Julaften i alle bauger og kanter her:D |
Sitat:
De tortillasene er sikkert dødsgode som pizzabunn også (og pitabrødene), og så kan du lage sånne ovnsbakte fajita-greier med dem (fylle dem, dekke med salsa og ost og steke dem i ovnen). :sikle: |
Sitat:
Nå som lavkarbo virkelig er i vinden, så hadde de vel tjent sinnsykt.. |
Jeg fikk også pakken min i dag :D
|
Det er aspartam i ketsjupen til Idun :( Sånt skit holder jeg meg unna, altså!
|
Måtte gå å sjekke ketchupen. Det står den er søtet med sukralose. Dvs. Splenda. Trodde de bare hadde droppet sukker jeg. :confused:
|
eeeer litt skeptisk til om sucralose er så mye bedre enn aspartam jeg altså.
Noen som har noe forskningsmateriale å vise til? |
Husker ikke referansen, men har lest at sukralose er mere stabilt kjemisk enn hva fx aspartam er. Aspartam reagerer lett med andre stoffer i maten.
|
yeah. men måten sucralose er fremstilt på er avskrekkende for meg:eek:
Menmen. Dytter i meg litt diverse søtstoffer og prøver å være sunn ellers:p |
Noen sa til meg at det var aspartam? Kanskje de har slutta med det og gått over til sucralose. Aspartam er helkjemisk og var egentlig ment å være en medisin... Sucralose er enkelt sagt klorbleket sukker, det stemmer at det oppfører seg annerledes i kroppen, men klor er ikke akkurat noe jeg har lyst til å ha i kroppen når jeg tenker meg om ;)
|
Sitat:
Spiser så lite ketjsup at jeg tar vanlig de få gangene jeg spiser det. Er på vannvogna resten av dagen. Ble en cola light til lunsj. Det er da FA** så vanskelig det er å holde seg vekke fra det... :confused: |
Litt på siden av ketchupdiskusjonen da...
Jeg har lagt inn ny bestilling i dag. Er veldig spent på hvordan det går denne gangen. |
heinz light ketchup er 50% sukker, og 50% aspartam som søtning.
Ingen søtstoffer er sunne, eller veldig bra for kroppen. Jeg er ikke så veldig bekymra så jeg trykker nedpå det meste :p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36. |