![]() |
Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)
Jammen, det er jo helt normalt å oppleve litt igjenhold i uke tre da!
Bare se Albertine sin klistrete inne på Atkins underforumet. Stå på! |
Har hoppet over veiing i dag jeg, har jo gått opp over en kg, og har nå begynt å være flink igjen, men er redd det ødelegger motivasjonen dersom vekta ikke viser nedgang enda. Så jeg venter til neste torsdag jeg tror jeg ;) Må også øke på karbene ;)
:klem: til dere |
Har gått ned 0,9 kilo denne uka. Det var veldig overraskende:) Ble kjempeglad da jeg gikk på vekta i dag tidlig! Da er det bare å prøve å være like flink framover!
|
:heia: så bra, majama!
Kristin: jeg har jo også gått opp ;) her er jeg på 91,4 i dag, altså 1,4 mer enn jeg var. Håper motivasjonen tar seg opp... og vekta går ned snart:D |
Tusen takk, Distera:)Håper motivasjonen kommer tilbake til deg raskt,
og at du begynner å gå ned neste uke:D Stå på! |
Nuhdah!!!
Omsider - en halv kilo ned.... Siden i går - eller siden sist mandag alt ettersom hvordan man regner siden vekta nå har stått stille i tolv dager før denne ene lille halve kiloen pent måtte krype til korset og komme seg ut av kroppen :D Har nå gått på ed fase 1 de siste dagene - dag tre i dag. Håper det fortsetter noen kilo til nå.........:o |
God morgen alle glade torsdagsveiere:D
Her har det ikke gått ned, men faktisk litt opp. 600 gram for å være mer spesifikk.:o Men det er ikke så aller verst likevel, med tanke på at jeg har hatt mange dager med "vanlig" mat (ufrivillig), pluss at jeg går over på generell lavkarbo nå. Så må si meg fornøyd likevel idag jeg :) Så går det nok rette veien etter hvert ;) Ha en strålende dag dere :klem: |
Det går opp og ned her i verden!:eek:
24.04.08 90.9 kg 01.05.08 90.6kg 08.05.08 89.4kg 15.05.08 88.9kg 22.05.08 89.8kg Ikke så veldig glad for denne oppgangen, men har en tro på at det skyldes mye vann.:confused: Da jeg for mange år siden gikk på GR, satt vi tallene inn i en graf. Min så ut som en trapp. Mye ned en uke, mensen ikke ned, mye ned neste uke før det var stopp igjen uka med eggløsning. Ser ut som om jeg er litt der igjen. En annen ting er at denne vekten er vel den jeg har stått lengst stille på i hele mitt voksne liv. Det positivet er at blodsukkeret mitt var på under 6 for første gang på lenge og målebåndet viser minus på et par steder! Går på med krum hals og håper på penere tall neste uke!!!:) Lykke til videre, alle sammen!:heia: |
Så var det torsdag igjen.
Jeg var såå nervøs og negativ til å veie meg idag, men så hadde jeg gått ned 200 gram! Ned er ned og jeg er glad for det, nedgang hadde jeg ærlig talt ikke forventa, siden jeg mistenkte forrige veiing for unaturlig lav. Målet er 64,0 kg. 17.04. 66,90 kg. 24.04. 66,30 kg. (-0,60) 01.05. 66,80 kg. (-0,10) 08.05. ------ ingen veiing, var på ferie 15.05. 65,90 kg. (-1,00) 22.05. 65,70 kg. (-1,20) |
JIPPI JIPPI JIPPI JIPPI!!!!:heia:
Ned 4 kg på 14 dager!!!!!! HURRA HURRA!!!! :heia: |
Gratulerer Kristin!!
:heia: :heia: :heia: :heia: |
Kjempebra, Kristin!
Grattis!!!:blomster: |
Heia Kristin! Kjempeflott!!!:D:w00t:
|
:w00t::w00t::w00t: wow kristin!
og :w00t: til dere andre også... jeg har kommet litt ut av det, hva veide jeg lissom.. men tror jeg først skal rapportere når jeg er nede igjen på 90. For jeg SKAL jo det! (1,8 kilo til) men det kan nok ta litt tid... Har ikke tenkt å være streng med meg selv til helgen!... SPA med gerd :heia: da blir det ikke noe Eurodiett på meg gitt... og kanskje :full: :p |
Heia Kristin :heia: Så bra!
Og Distrea, heldige du som skal på spa med Gerd...hørtes nydelig ut. Ha en herlig spa-helg :) |
Gratulerer Kristin:D:D:D Du er kjempeflink!!!
Selv har jeg gått ned 0,9 kilo denne uken også, er kjempe glad for det:) |
:heia:stå på Distrea. har egentlig veiedag i dag jeg også men venter til neste torsdag og joiner dere. 17 mai var litt .....:oså jeg vil ikke bli dårlig humør ved å veie meg i dag:eek:
|
Regner med dette var et engangs-tilfelle. De forrige 14 dagene så gikk jeg opp altså ;)
Men det er glemt nå, nå er jeg bare happy!! :D:D |
Jeg har vært på weekendtur til karbohydratenes hjemland, Italia, og kunne selvsagt ikke la noen dum diett ødelegge ferien. Så jeg har proppet meg på trerettere med risotto, pasta, lasagne og potater, selvsagt skylt ned med anseelige mengder vin og øl. For ikke å snakke om is, mmm de har god is i Italia!
Jeg fryktet dermed det verste da det var dags for å krype opp på vekten igjen i dag morges. Men, vekten viste "kun" 89,7, noe som utgjør en differanse på kun +0,3 siden sist! Så jeg var naturligvis glad at jeg stod på stedet hvil, men på den annen side ligger jeg nå to uker etter skjema og må virkelig ta meg sammen fremover mot St. Hans nå om jeg skal klare å komme ned under 85! Blir bare laksepølser og kyllingfilét heretter. :D |
Wao, det må jeg si! Du har sikkert forbrenningen i orden da :ja:
|
And here are the results of the ......
01.05.08 90.6kg 08.05.08 89.4kg 15.05.08 88.9kg 22.05.08 89.8kg 29.05.08 89.2kg På vei nedover igjen i hvert fall! 350g i uke siste 4 uker er jo ikke så verst! Sånn egentlig! Veide meg på Tanita- vekt forrige torsdag kveld. Hadde gått ned 7.1kg siden første gang i september, og av de var 5.2kg fett og 1.4kg vann. Fornøyd med det!:D |
Netto vekttap siden forrige torsdag er halvannen kilo.
Men - veide meg på tanitavekt i går - jeg har fått litt mer vann i kroppen, så tapt fett de siste fem ukene er 10,5 kg!!!! Åtte kilo de siste fire ukene siden sist tanita-veiing gir jo snitt på to kilo i uka. Nå skal jeg skjerpe meg på saltet (er altfor glad i salt), og kvitte meg med det ekstra vannet. Er helt "høy" på tallet 10,5 kg fett. Skriver det en gang til jeg... 10,5:D:D:D |
Så utrolig bra, Smilefjes!:D
Skjønner godt at du "svever"!:) |
oioi... var det torsdag allerede.... men jeg vil ikke veie meg på en stund jeg :nei:
:heia: dere andre |
Hallo Distrea - hvordan går det? begynner sulten å slippe taket?
|
Jeg rakk ikke innom her igår, men veide meg idag og later som det er torsdag :rolleyes:
Ned ned ned...hurra :D Ikke mye da, men 400 gr er ikke til å kimse av ;) Ha en super helg :) Og så flinke alle dere andre har vært også. :heia: |
Jeg later også som det er torsdag, og ny veiing ble opp 300 gram.
Jeg har spist altfor mye etter klokka 1800 de siste dagene og tror det er derfor. Målet er 64,0 kg. 17.04. 66,90 kg. 24.04. 66,30 kg. (-0,60) 01.05. 66,80 kg. (-0,10) 08.05. ------ ingen veiing, var på ferie 15.05. 65,90 kg. (-1,00) 22.05. 65,70 kg. (-1,20) 29.05. 66,00 kg. (-0,90) |
Slenger meg inn her, jeg. Er redd jeg knekker hele helga ved å ta dette på fredager. Men tror jeg venter til etter første besøk på Lindbergklinikken!
God helg, mennesker, sees en torsdag i framtiden ;) |
-1,5 kg denne uka gett, og veldig fornøyd med det :D
Og idag har jeg fri fra jobb og skal bare kose meg :) Ha en strålende solskinnsdag dag folkens |
Hyyyyl!!!
1,5 kilo opp... Siden TIRSDAG! Jeg ligger i stabil ketose og spiser under 1000 kalorier per dag - samt trener, så fett er det _ikke_. Men jeg kan jo ikke fortsette å ese ut vann lenger snart... Fingrene er numne og hovne og føttene det samme. Føler meg helt sprengt av alt dette vannet snart... Vurderer seriøst en tur til legen snart - blir helt stressa av dette jeg.:eek: Har nå lagt på meg seks kilo med vann siden jeg gikk i ketose... Går på allergimedisiner i tilfelle det kunne være allergi - ingen bedring. Drikker et par kopper te ila dagen - ingen bedring. Blodtrykket er supert, så det er ikke derfor... Gode ideer mottas med takk... |
Hvorfor i alle ligger du så lavt på kaloriene?
Du skal ikke det, for da brenner du også muskler. Ellers, ja, en tur til legen for et sånt ødem hadde ikke vært så dumt! |
Det er ikke mer kalorier i eurodietten :-)
Men det er stort sett proteiner man får i seg da - spiser rundt 80-100 g proteiner i døgnet, og muskelmassen er stabil ut fra tanitavekten hos legen. Det kan jo være varmen noe av det - det er _varmt_ for tiden. Men på den annen side så har jeg lagt på meg i vann helt siden starten i april og det har jo ikke vært varmt hele tiden. Blir helt forvirra jeg... |
Har du tatt en gravvi-test?
|
Nei, men jeg avsluttet mensen i går og har spiral, så det er det nok ikke :-)
|
Jeg ringte fastlegen jeg - fikk time i dag. Så får jeg sjekket om det er skjedd noe med ett eller annet.
Håper bare ikke han vil ha meg ut av dietten.... Jeg vil ikke ut av ketose - det går så fint med fettet og jeg føler meg så frisk bortsett fra dette vannet da... |
Ny torsdag, og ny måling viser ned 400 gram de siste 7 dager:)
Målet er 64,0 kg. 17.04. 66,90 kg. 24.04. 66,30 kg. (-0,60) 01.05. 66,80 kg. (-0,10) 08.05. ------ ingen veiing, var på ferie 15.05. 65,90 kg. (-1,00) 22.05. 65,70 kg. (-1,20) 29.05. 66,00 kg. (-0,90) 05.06. 65,60 kg. (-1,30) |
smilefjes; det er nok greit å sjekke dette ja! Hva med salt mat?
|
Gratulerer Sirimor!
Her er mine resultater: Startvekt: 96,4 30.04 - 88,4 08.05 - 87,2 15.05 - 87,0 Etter en lang stillestående periode... 05.06 - 85.8 (justerte litt opp på karbohydratene og kuttet ut søtningsmiddel og koffein) Må i grunnen si meg fornøyd! :) |
:flau:
Sterkere tilbake neste uke. :stikker: |
Hei luringen.
Herregud, så glad jeg er for dette forumet! Jeg blir utroooolig stressa av bare tanken på at helsa ikke er 100%... Fikk beskjed fra Fedon om å få sjekket stoffskifte - eurodietten skal ikke medføre ødemer. Jeg trodde det var saltet jeg også - har brukt en del salt etter at jeg gikk i ketose, men etter å ha sett at jeg økte i vann på siste tanita-veiing har jeg kuttet ut salt den siste uka, så det er ikke der heller. Skal til fastlegen etterpå i dag og ta blodprøver så får vi se hva som er gæli med meg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |