![]() |
Sv: Fløtegrøt Lavkarbo
Hei,
Jeg har ikke lagd fløtegrøten ennå men i rømmegrøten bruker jeg alltid fiberhusk, så det burde vel funke her også. Jeg er også en av dem som synes JBK er noe ekle greier, både smak og konsistens, så det har jeg helt slutta med. Jeg har samlet sammen det jeg fant av grøtoppskrifter på forumet her: Grøt? |
Sitat:
|
Syns jeg såg en oppskrift med bare fløte og smør? Men kanskje drømt det... tenkte å lage meg sånn nå, men er ikke hjemme og har ikke med jbkm:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har ikke JBK. Kan kokosmel brukes til slikt? Evt soyamel?
|
Det tror jeg ikke at jeg ville kokt grøt med. :o
|
Åkay. Spiller egentlig ingen rolle. Er ikke så glad i grøt :rolleyes:
|
Nam, dette er fastfooden idag :ja:
|
Nettopp trykt i meg en skål :P Kjennes ut som jeg skal være mett til rundt 12:30 i morgen :love:
|
Spennende!
Passer perfekt nå som jeg har flere kartonger med fløte som må brukes opp (går ut i morgen). Har aldri smakt fløtegrøt før, så er litt spent nå! :) |
Denne skal også prøves, ser jeg. Må bare få tak i JBKM først :D
|
Herregud så godt dette var :D
|
Denne har både mannen og jeg lagt vår elsk på :D
|
Re: Sv: Fløtegrøt Lavkarbo
Sitat:
|
Den smaker akkurat som smørgrøt :sikle: Dette blir middagen min i dag :ja:
|
Hatt det til lunsj i dag :D
|
Re: Fløtegrøt Lavkarbo
Sukrin og JBK kjøpt inn, grøt laget og testet. Jeg syntes ikke den smakte helt som vanlig smørgrøt, men det var slettes ikke noen usmak på den (neste gang skal jeg kanskje huske saltet også). :)
Mens jeg stod der og rørte tenkte jeg "skal dette virkelig holde til to porsjoner? Det er jo så lite! Jeg som er så stor trenger sikkert det dobbelte" - men de ordenen måtte jeg spise i meg etter å ha tatt av halvparten og spist det. Jeg ble faktisk overraskende mett, og sitter ennå med smørsmaken i ganen. Resten blir kveldsmat om noen timer. Om nom nom. Neste gang skal jeg også huske å ha kjøpt inn kanel, slik at den vil smake enda mer som vanlig grøt. ;) Tusen takk for denne oppskriften! Det er ting som dette som vil redde meg fra å ramle tilbake på karbomaten. |
kan jeg spørre? bor ikke i Norge pt ... hvor mye fløte er en liten boks ? og en annen ting ... RØMME ! savner så rømme! kan man "lage" det på noen måter lissom? får kjøpt sour cream og youghurt og sådan men det er jo ikke rømme ... gleder meg til å servere min mann fløtegrøt etter 10 timer på jobb i dag :)
|
Sitat:
|
Sour cream er jo rømme? Ihvertfall om du kjøper fullfettsvarianten.
|
Neiiii rømme er rømme :cool: norsk rømme er unik, finnes ikke maken på smak ! Datter i London sier det samme og jeg sitter i Singapore og har prøvet diverse Sour Cream's men kom akkurat på om en dasj fløte ville gjøre den bedre :D
NB klarer meg jo uten rømme her med vanvittig gode muligheter for å finne allverdens slags mat, men når jeg leser hva dere spiser her på forum får jeg litt hjemlengsel etter norske produkter ... iblant |
Kaching: hei, ser jo nå at du bor i USA, så du har sikkert god erfaring med Sour Cream - bruker du det feks til rømmegrøt?
|
*slettet*
|
Skal man ikke riste ut Xantham Gum i vann slik som man gjør m JBKM ? Jeg prøvde og det ble bare en snål klump....
Kanskje like greit å bruke tesil og drysse i til ønsket konsistens - slik noen her i tråden anbefalte `` |
Sitat:
|
fikk så lyst på idag. er det noe annet en kan bruke istedet for det melet der? Tror ikke man får kjøpt det i butikken.
|
Du kan kanskje prøve med bittelitt FiberHusk? Men da må du være veldig forsiktig med mengden for å ikke få en geleball. Jeg har brukt fiberhusk en gang. Syns ikke konsistensen ble den beste, men funket greit nok.
|
Ååå denne blir nok middag i morgen. Har savnet grøt en stund.
|
Blei til lunsj her, etter treninga. Så god :-) :-)
|
NÅÅÅ ble jeg lykkelig nå! nesten sjokolade-lykkelig, og det sier litt!
|
Åhhh.. himmelske grøt :sikle: Den var veldig god. Kveldsmaten og fettmengden redda for i dag.
|
Tusen takk for oppskrift. Har vært på let etter smørgrøt oppskrift. Liker nemlig ikke rømmegrøt..
Så i morgen skal jeg teste ut denne :D:p |
Tuuuuuusen takk Gerd.. - nok en gang har du reddet meg med en av dine oppskrifter.. :heia::heia::klem:
|
Hva er BX fløte??
|
boks
|
Sitat:
Jeg lagde sånn grøt her en gang og for min del ble den i feteste laget selv om jeg var litt sparsom med smøret. :) Torte nesten ikke røre meg etterpå i frykt for at det skulle komme opp igjen faktisk. |
Åh, jeg har så lyst til å prøve både fløtegrøt og rømmegrøt! Er en skikkelig grøtelsker! Men....er så redd for det fryktelige jbk-greiene! Har brukt det en gang - i blomkålgrateng - og jeg gikk og brakk meg i dagesvis etterpå bare ved tanken! Slim, slim, slim!!! Er det noen måte å komme utenom, eller kan det være at jbk-en oppfører seg anderledes i grøt? Noen stalltips, anyone???
|
Må prøves :sikle:
|
Ah - denne hadde jeg glemt, men nå ligger den godt i magen min. :D Spekemat til kvelds og det passer perfekt!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |