Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Europrat 2007 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12687)

jeef-micro 12-09-07 09:55

Sv: Europrat 2007

Bare et par spørsmål... dersom jeg starter ED, så rekner jeg med det blir 2-3 uker i fase 1. etter dette går jeg over på fase 2, hvor jeg skal være lengre :p

hvor lang tid tar det før man evt får den berømte hodepinen? slik at jeg kan planlegge og få den på en helg.

Jeg skal på en helgetur til et kulturarrangement, og skal da bo på hotell. hvordan skal jeg rent praktisk ordne dette? hvordan får jeg til å ordne meg mat disse dagene liksom? er det OK med et par barer pr dag i to dager? og kan jeg feks steke pannekaker for en del måltider på forhånd og ta med i en boks? jeg kommer vel til å bestille frokostblanding og spise den mens vi er der også, men supper og omeletter bler kanskje litt vanskelig på et hotellrom?

I tilegg så skal vi på en festmiddag da...

indi 12-09-07 19:21

heia
jeg har nettopp vært bortreist ei uke, og det er ikke så lett! redning for meg er en liten vannkoker, fikser supper, kakao og capuccino med den. sjokomuffins holder seg noen dager i en boks, og sjokobarer er jo enkelt da... og så spiser jeg salat... til frokost, lunsj ogsåvidere... og hvis jeg ikke får til å lage fire edmåltider, spiser jeg kokt egg, kyllingfilet, reker... og salat... og stikker innom en plass og kjøper neper, reddikker, tomater og blomkål til knasking... og salat:)
den store utfordringen er møtemat, jobbmiddager, konferansemiddager etc... men ok... fase en varer jo ikke uendelig!
lykke til:)

jeef-micro 18-09-07 08:59

I dag skal jeg tilbake til ED-legen :eek: er kjempespent på hva han har å si jeg...

Får vi regning på maten? eller må vi betale alt når vi henter pakken på posten?

jeef-micro 18-09-07 14:56

er det mye å kjøpe mat for 3000 kr første gang?

Titti 18-09-07 15:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 338767)
I dag skal jeg tilbake til ED-legen :eek: er kjempespent på hva han har å si jeg...

Får vi regning på maten? eller må vi betale alt når vi henter pakken på posten?

'Lykke til :)
Du får faktura på produktene.

Titti 18-09-07 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 338936)
er det mye å kjøpe mat for 3000 kr første gang?

Nei...i fase 1 handlet jeg gjerne for 3000-3500 tusen per mnd.

Enid 18-09-07 16:19

Spennende, Jeef! Håper du liker maten nå da!

jeef-micro 18-09-07 16:24

Da har jeg vært til legen, og han anbefaler ED...
vi gikk igjennom blodprøvene mine, og svaret der er at jeg har litt surt blod, som ikke skulle være noe kontraindikasjon på ED, jeg hadde bra langtidsblodsukker, noe som kommer av at jeg har gått på LK så lenge, jeg har lavt folat, og det vil si at jeg er avslørt i forhold til at jeg ikke er flink nok til å spise spinat og brokkoli. I tilegg viste prøvene en ubalanse i kjønnshormonene (og det kom ikke som ei bombe...) Det nye er at stoffskiftet mitt er lavt. Jeg skal begynne med en naturmedisin som skal regulere dette samtidig med ED da

Ani 19-09-07 01:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 338981)
vi gikk igjennom blodprøvene mine, og svaret der er at jeg har litt surt blod, som ikke skulle være noe kontraindikasjon på ED, jeg hadde bra langtidsblodsukker, noe som kommer av at jeg har gått på LK så lenge, jeg har lavt folat, og det vil si at jeg er avslørt i forhold til at jeg ikke er flink nok til å spise spinat og brokkoli. I tilegg viste prøvene en ubalanse i kjønnshormonene (og det kom ikke som ei bombe...) Det nye er at stoffskiftet mitt er lavt. Jeg skal begynne med en naturmedisin som skal regulere dette samtidig med ED da

Kjekt at du får anledning til å prøve ED. Ønsker deg lykke til.

Kokkosbolla 19-09-07 11:33

Jeg lurer på om jeg kan få noen tips ang grønnsakene vi skal spise. Jeg er skikkelig dårlig på det. Og hva kan man lage av grønnsaker til middag for å spise middag, om dere skjønner hva jeg mener... :)
Jeg kan jo ikke spise agurk til hvert måltid liksom :rødme:

Så flott at du fikk klarsignal fra legen, jeef!

sjokoladejenten 19-09-07 11:55

Håper at også jeg får klarsignal til å begynne på Eurodietten på fredag . Har nemlig 20 kg + som jeg ønsker å kvitte meg med . Sjokoladejenten

jeef-micro 19-09-07 21:40

Jeg lagde noe skikkelig namme til middag i dag da :D

tok ei ildfastform (med lokk) og hadde i litt vann, putta oppi oppskjært fenikkel, blomkål, brokkoli, paprika og løk. hadde på salt og pepper og hadde på lokket. stekte i ovnen til grønnsakene var møre.

Jeg hadde stekt kjøtt til da, men det er jo bare å la vær i fase 1 :)

Titti 19-09-07 21:43

Takk for tips Jeef :D Hva er fenikkel? Hvordan ser det ut? :flau:

jeef-micro 19-09-07 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 339732)
Takk for tips Jeef :D Hva er fenikkel? Hvordan ser det ut? :flau:

hehe Fenikkel er en grønnsak :p
smaker/lukter litt lakris/anisaktig, og ser sånn ut:
http://www.singellivet.no/var/corpor...ticleimage.jpg

Enid 19-09-07 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla (Innlegg 339456)
Jeg lurer på om jeg kan få noen tips ang grønnsakene vi skal spise. Jeg er skikkelig dårlig på det. Og hva kan man lage av grønnsaker til middag for å spise middag, om dere skjønner hva jeg mener... :)
Jeg kan jo ikke spise agurk til hvert måltid liksom :rødme:

Sideretter jeg liker:
-Surre, i olje og litt smør, finstrimlet paprika, tomat-terninger og finstrimlet løk på lav varme lenge, til det blir bløtt og søtlig på smak. Krydre med urtesalt og evt chili

-surre, i olje og litt smør, småbiter av sopp, squash og aubergine, så lenge at den nesten blir en mos. Nam!

-ha i ildfast form alle slags grønnsaker man liker (feks sammen med kjøtt). hell over olje og kjøttbuljong, las stå på 200 grader i 20-30 minutt

-damp brokkoli og blomkål!

Enid 19-09-07 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 338981)

Så godt at du får skikkelig utredning!! Spennende med ED da ;)

jeef-micro 20-09-07 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Enid (Innlegg 339813)
Så godt at du får skikkelig utredning!! Spennende med ED da ;)

veldig spennende... er egentlig litt bekymra for denne acidosen jeg har da. siden jeg ikke har noe lunge/respiratoriske problemer tror jeg det er enmetabolsk acidose...men legen sa ikke noe om akkurat det da... Jeg satser på at både stoffskiftemedisiner (jeg skal prøve et naturpreparat i tre mnd for å se om kroppen ordner opp selv, før jeg evt må ta tyroxin na) og ED hjelper på vekta...

Kokkosbolla 20-09-07 09:06

Jeef, hvilket naturpreparat er det?

Og kan alle produktene blandes med vann? Eller er det noen dere anbefaler å blande med melk?

I dag er jeg i gang :)

jeef-micro 20-09-07 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla (Innlegg 339858)

Og kan alle produktene blandes med vann? Eller er det noen dere anbefaler å blande med melk?

naturpreparatet bestilles fra det store utland, :p for det regnes som et legemiddel. det heter barbasco plus... Håper virkelig det fungerer :)

jeef-micro 20-09-07 16:46

MÅ jo skrive innher hva jeg har bestilt også :)
Legen min anbefalte meg å spise to av de "salte" måltidene pr dag, så jeg har tenkt litt på det... men jeg synes det er lite "saltmat" å velge i her... de fleste produktene er jo desserter og søtt...

av barer har jeg bestilt praline, sjokolade og eple/kanel
i tilegg har jeg bestilt frokostblanding, pannekaker, varm sjokolade (drikke?)
Av desserter har jeg bestilt sjokoladepudding og creme brulee, og brownien Av annen mat har jeg bestilt erterpurre, grønnsaksuppe, purre/potetsuppe, skinkeomelett og osteomelett...

Skriver ikke opp hvormye av hver her, siden det er av mindre betydning... skal spise to "salte" pr dag, og max en bar...

Titti 20-09-07 21:37

Lykke til, Jeef, håper du liker produktene. Si fra hvis du liker suppene, da har jeg litt til overs ;)

Sjokoladedrikken er best kald, synes jeg hvertfall.

Titti 20-09-07 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla (Innlegg 339858)

Omelett og suppe blandes med vann, de andre er valgfritt, men blir best med melk :ja:

Kokkosbolla 20-09-07 22:16

Ehh, er det vanlig å bli litt uggen i magen i starten?

Sorry spørsmålet altså.. Men etter at jeg spiste pannekake så har magen min ikke vært helt god.

Enid 20-09-07 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 340085)

:ja:

jeef-micro 20-09-07 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 340085)
Lykke til, Jeef, håper du liker produktene. Si fra hvis du liker suppene, da har jeg litt til overs ;)

Takk for tips :)

jeg skal si fra når jeg har fått smakt på de... Skal dere også ha minimum to av suppe/omelett/erterstuing pr dag?

jeg må vist få i meg nok salt...

og hvordan er det med betaling? kommer det regnign?

Kokkosbolla 21-09-07 11:12

Jeg fikk ikke noe begrensning på hva jeg skulle spise når av salt og søtt. Men jeg syns det smaker godt med noe salt iallefall 1 gang pr dag. Bare søtt blir liksom for mye av det gode, tror jeg.
Jeg syns kyllingsuppa er ganske god :) Eller kanskje så god som det går ann akkurat nå.

Etter å ha lest om brownie så skal jeg lage meg det i kveld til idol. Kose meg litt ja.

Kokkosbolla 21-09-07 12:42

Forresten hvor lenge hadde dere vondt i hodet i starten?

Jeg har faktisk fått gjort mer i dag jeg da enn jeg har gjort på lenge.. Deilig det da.

Enid 21-09-07 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla (Innlegg 340251)

Ca en uke. Husk å få i deg MASSE vann, minst 2.5 liter pr dag!!

Titti 21-09-07 17:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla (Innlegg 340251)

Jeg har faktisk fått gjort mer i dag jeg da enn jeg har gjort på lenge.. Deilig det da.

HAdde overaskende lite vondt i hodet, et par dager kanskje.

Titti 21-09-07 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 340128)
Takk for tips :)

jeg skal si fra når jeg har fått smakt på de... Skal dere også ha minimum to av suppe/omelett/erterstuing pr dag?

jeg må vist få i meg nok salt...

og hvordan er det med betaling? kommer det regnign?

Samme her. To salte ting til å blandes i vann og maks en bar per dag og totalt fem produkter i fase 1.

Får faktura, kommer gjerne før/samtidig med pakka. Er ikke så lang frist, toppen fjorten dager eller noe sånt, men det går fint å ringe dem og be om utsettelse ;) Men varene får du altså hentet før du har betalt faktura. ganske greit sånn.

jeef-micro 22-09-07 08:55

Takk Titti :) Så greit at det er noen "drevne" jeg kan spørre her :D

Hvor plaget er dere egentligmed "ketoselukt" (ånde, kroppslukt osv...) min store skrekk er å ha dårlig ånde...

indi 22-09-07 10:37

Heia
Jeg har ikke vært plaget av dårlig ånde, tar en lâkerol eller annet sukkerfritt om jeg tror jeg lukter. Men jeg kjenner en ganske rar lukt når jeg dusjer etter trening og har svettet mye. Plager meg ikke mye da, og så er det jo noen fordeler med ketose og da:)
i:)

jeef-micro 22-09-07 13:49

Nå har jeg hentet maten min :p spennende dette... JEg rekner med jeg starter på onsdag...

Titti 22-09-07 17:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 340485)
Nå har jeg hentet maten min :p spennende dette... JEg rekner med jeg starter på onsdag...

Lykke til, med rette innstilling går det sikkert kjempebra :heia:

Titti 22-09-07 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 340419)
Takk Titti :) Så greit at det er noen "drevne" jeg kan spørre her :D

Hvor plaget er dere egentligmed "ketoselukt" (ånde, kroppslukt osv...) min store skrekk er å ha dårlig ånde...

Har ikke merket noe særlig til det, kanskje litt i starten...men i grunn ikke på Eurodietten, det var vel mer når jeg fulgte Ketolyse....

jeef-micro 26-09-07 07:36

Nå sitter jeg og spiser frokostblandingen... helt OK på smak, men ikke akkurat noe jeg kommer til å savne når jeg er ferdig... litt guffen ettersmak på de crisp-greiene, men ikke noe aperompesmak...

lagde pannekakerøre og stekte lapper å ha med til lunsj i dag...

Titti 26-09-07 22:59

Likte du pannekakene? Jeg pleier å ha masse kanel i røra :ja:

jeef-micro 27-09-07 15:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 342220)
Likte du pannekakene? Jeg pleier å ha masse kanel i røra :ja:

Pannekakene var ganske søte, så kan tenke meg at de er bedre med kanel i...
Har til nå smakt på sjokolade frokostblandingen (som var litt vel søt) Pannekakene, som var gode, erterpureen, som ikke var så veldig god, men som jeg kommer til å spise, sjokoladepuddingen, prailinebaren og brownisene som var godeog nå spiser jeg skinkeomelett til middag som også var helt grei... Ikke noe av det jeg har spist hittil har vært i nærheten så grusomt som jeg så for meg på forhånd...

natteravn 27-09-07 17:43

Hei.
Det hørtes bra ut . Jeg liker også det meste av varene bortsett fra osteomelett. Den var så stygg at jeg ikke klarte å trøkke den i meg. Jeg lurer på om det går ann å lage seg en vanlig omelett av egg istedefor, er det noen som vet.

jeef-micro 27-09-07 17:48

aner ikke jeg, men jeg tror jeg hadde ventet til litt uti dietten for å sjekke, så jeg ikke hadde ødelagt noe nå i starten...

Kanskje noen av "veteranene" vet :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.