![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
noen nøtter og øllpølse?
|
Hei
Samboeren min og jeg har gått på lavkarbo-diett i 2 uker. Han har gått ned ca. 4,5 kg., jeg har gått ned ca. 1,5 kg. Vi har holdt oss på ca. 15 karbohydrater hver om dagen. Vi har testet oss med Keto-Diabur-test og vet at vi har vært i ketose (ca. 50 mg/dl). Nå opplever vi plutselig at vi nesten ikke er i ketose???? Hva skjer??? Vi spiser fortsatt det samme som vi har gjort i disse to ukene. Vi spise brød fra Baker Samson som har 32 karbohydrater i et helt brød. Vi spiser mellom 4-6 tynne skiver om dagen. Alt pålegget er stort sett uten karbohydrater. Til middag får vi i oss litt karbohyrater i løk og papirka, men ikke noen annet. Nå lurer vi på hva vi gjør feil? Kan noen gi oss et godt svar? Er det noe vi burde gjøre annerledes? |
Du kan jo bake hjemmebakt brød evt knekkebrød!?
Mange gode oppskrifter her inne!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det krever litt planlegging. Å legge om livsstilen hanlder vel så mye om å endre tankemønster og vaner. Dessuten sies det at det man har vanskeligst for å gi slipp på er det man tåler minst ;) |
Hei.
Startet opp i mandags, og kom i (svak/moderat) ketose onsdag:rolleyes:. Det jeg lurer på er om det er vanlig å få dårlig mage? :confused: Håper noen kan svare meg på det "fett å være slank" |
Sitat:
Er forøvrig ikke grader av ketose, utslag er utslag! :) Lykke til! |
Sitat:
Ikke unormalt å føle ubehag ved omlegging til ketogent kosthold, for de aller fleste går dette over i løpet av et par dager mens noen føler ubehag i opptil et par uker. |
Tusen takk for hjelpen :D
|
I dag skal jeg ha kyllingwok og lurer på hvordan jeg regner ut karbohydrater pr. porsjon.
Jeg veier grønnsakene (gulrot, kålrot, hodekål og rød paprika) før jeg steker de? Problemet blir sweet chilisaus, kikkoman og fish sauce når jeg går på ketolysekuren, bør jeg kutte ut sweet chili (butikk kjøpt) og kikkoman? (Jeg finner ikke oversikt over karbohydrater i disse varene på matvareguiden) Hvordan regner jeg ut karbohydrater i en slik porsjon? Takk for svar:) |
Sitat:
For å finne ut næringsinnholdet på Kikkoman og sweet chili kan du bruke google/kvasir, skriv navnet + næringsinnhold og du vil finne svar. For å finne karbohydratene må du først finne karber pr 100 gr, veie det du skal bruke og regne ut. Dette om utregning og hvilke gr.saker som er lovlige står forøvrig i boka. |
Takk for svar:)
Skal sjekke boken litt nærmere igjen jeg..har ikke lest at jeg ikke kan spise rotgrønnsaker, bare at de har masse karb.. Det står ikke på flaska hvor mye, men det står sukker så den må jeg nok droppe.. |
Sitat:
Har du forsøkt å søke på chilisaus her på forumet? Kan jo hende noen har funnet en som er ok å bruke på ketolyse? Aldri godt å si hva de kreative menneskene har har funnet ;) |
Nei har ikke forsøkt men det skal jeg gjøre. Selvfølgelig er det stivelse i disse rotgrønnsakene, det tenkte jeg ikke på..mye å huske på ja..
Da får jeg prøve en annen variant med brokkoli, blomkål og litt paprika:) Takk:) |
Minimais er lov, det samme er sopp, squash og aubergine :) Ting jeg synes er godt i wok i allefall :)
|
Sitat:
Jeg bruker denne masse! |
Kan man drikke kaffe når man går på Ketolysediett?
|
og fins det en brødoppskrift utn karbohydrater?
|
eeeh....har funne oppskrift....litt for snar me å spøøre utn å lete :)
|
Sitat:
|
så bra :) Nå blir samboeren min glad :) hehehe
|
Hei
Jeg var i butikken for å kjøpe cocosa men fant ikke den. Kjøpte en som heter biona coconut virgin oil. Lurer på om noen av dere kjenner til den og om den kan være et bra alternativ til cocosa. Har ikke så mye greie på dette så jeg er svært takknemlig om noen kan gi meg et svar :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18. |