![]() |
Sv: Mai-startere
I kveld kunne jeg konstatere at jeg er i ketose. Og da kan jeg takle migrenen som fulgte med. Nå satser jeg på at den ikke kom fra alle meieriproduktene jeg har spist i de siste dagene, men heller fra ketosen. :)
Jeg ønsker dere alle en fin helg! Jeg har en utrolig travel dag i morgen, så er spent på hvordan første helg med lavkarbo skal fungere når man har det travelt, og ikke er så mye hjemme. |
Sitat:
|
Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang? :)
|
Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.
Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd? |
dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.
er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt. |
Sitat:
Har du forsøkt med en liten dæsj funlight, sitron eller agurk oppi? Faris Bris? Jeg drikker lettere vann om det er lunkent. |
Sitat:
Kanskje du spiser for lite? |
Sitat:
Ketosticksen skal du bruke om kvelden. Det er oftere utslag på morgenen, selv om du ikke er i ketose. |
Jeg hadde en litt annerledes dag i går enn jeg pleier. Ble noen drypp karbohydrater her og der, så ketosen jeg konstaterte på fredag var i går borte. Men siden jeg vet hvorfor det ble sånn er jeg ikke stressa. Jeg har i dag vært tilbake på riktig vei. Og satser på at jeg kommer i ketose i dag, eller i morgen. Stresser ikke så mye med det. Det er ikke en uke siden jeg virkelig startet opp igjen så det er ikke noe problem.
Jeg er jo like nysgjerrig som en hver så jeg måtte liksom tråkke på vekta i dag, selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal ha veiedag på fredager. Men ville liksom se at om det skjer noe dramatisk med meg de første dagene. Og det gjør det :P Vekta var 1,7 kg ned fra fredag :D Vet dette er vann og annet avfall som tømmes fra kroppen, men morro læll. |
Jeg har gått på en smell jeg da - "har ingen fristelser før bryllup i oktober" skrev jeg tidligere - vel - det var noe jeg skulle ønske! Hele forrige uke var full av fristelser, og jeg holdt leeenge, men hadde en "dagen derpå" som viljestyrken ikke sto til å redde...... og da røyk jeg både på det ene og det andre.....
Men jeg reiser meg igjen og gir meg ikke så lett. Sommeren er rett rundt hjørnet!!! |
Sitat:
Jeg skal til syden om 3 uker og skal ikke sprekke før jeg drar, det er uaktuelt! |
Stå på, begge to!
Her går det ganske så bra om dagen. Stadig murrende hodepine, men den takler jeg ganske bra foreløpig i alle fall. Håper den gir seg etterhvert, for jeg vet ikke om jeg orker det så lenge. |
Hei alle sammen, jeg endte visst opp med ketolyse, selv om jeg i utgangspunktet bare skulle teste lavkarbo.
Jeg startet for fire dager siden, er ikke sikker på om jeg har kommet i ketose, har ikke sticks, men har begynt å få hodepine så håper på det iallefall! Det jeg kommer til å slite mest med, er å få nok fett i kosten. Jeg er ikke så glad i det, kan ikke utstå meierismør til steking/baking, men prøver å kamuflere det så godt jeg kan med annet godt. Er veldig spent på hvordan dette går, om det i det hele tatt går! |
Sitat:
Du kan prøve Cocosa til å steke i. Hvis du velger den uten smak så er det faktisk ikke noe smak. Jeg er ikke glad i kokos, men bruker gjerne den Cocosaen. En ting jeg merker når jeg er i ketose er at det lukter spesielt av urinen. |
Sitat:
Hvor kjøper en det, da, helsekost? Jeg fikk kjøpt stix i dag, og den ga moderat utslag, så da gjør jeg det riktig, hurra! Er vanvittig tørst for tiden, har drukket 3 liter i dag, og kan nok drikke endel mer! |
Hvordan går det med vekten deres? Jeg skeiet kraftig ut i helgen, ble en tur på byen med gode venninner og alt for mange karbs både på natten og dagen derpå.. Magen min så med en gang ut som en ballong, så nå er jeg sikker på at det blir veldig lenge til neste utskeielse! La på meg 2 kilo også, sikkert vannvekt for de er borte nå med to dager på ketolyse :)
|
får jeg bli med og eller? er jo ganske så midt i mai, men..
|
Sitat:
|
Sitat:
er 82 kilo.. 70 kilo hadde vært fantastisk å se på vekta snart:D motivasjonen er på plass iallefall. |
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag har det gått greit med kosten, men betaler dyrt for utskeielsene i helgen! For å klare å stå imot på 17.mai er jeg nødt til å bake noe, så i morgen er den store bakedagen!
Ellers skal jeg lage litt is også, det blir nok bra :) |
Vekten står helt stille, frustrerende. Men har mens, kan det virke inn?
Uansett så er det ikke veiedag før mandag, håper og tror at det iallefall er litt nedgang til da... |
Sitat:
Ellers er det ny dag og nye muligheter. Jeg er dårlig på å vente med å veie meg før fredag, så i dag tråkket jeg på vekta igjen. Og det formelig renner av. Har aldri opplevd maken. Alle andre ganger når jeg har begynt en kur så går det kanskje bort 1,5 - 2 kg første uka. Men jeg nærmer meg 4 :confused:! Det er ikke det at jeg klager, men trodde ikke det var mulig, selv om det nok mest er vannvekt. Moro læll! Jeg har jo i alle fall 40 kg som bør bort, så det er fremdeles nok å ta av :cool: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05. |