![]() |
Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips
Sitat:
|
Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen, alt jeg ville var å fortelle hvordan jeg har opplevd å leve på lavkarbo den siste tiden. Det har ikke vært positivt for meg, så derfor velger jeg et "vanlig" kosthold heretter. Å ja jeg har mer tro på at d er sunnest i lengden. Men det står jo fritt for alle andre å ha sin egen oppfatning. Alle må finne sin diett som de føler fungerer best. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
"Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra." |
Sitat:
|
Sitat:
:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Du har jo selv fortalt at du klarte å bli overvektig før du begynte med et lavkarbokosthold. Du klarte også å bli overvektig etter at du begynte med et lavkarbokosthold. Det siste klarte du riktignok ved å ikke spise lavkarbo, men tvert i mot mye sukker, igjen ifølge deg selv. Jeg håper for din del at du finner den egentlige grunnen til at du ikke klarer å holde deg normalvektig. Lykke til! - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det begynner å bli mange år siden jeg var overvektig, så jeg mener bestemt at jeg har funnet ut av det. Dessuten, jeg ble overvektig allerede som et svært aktivt barn med et «sunt» kosthold. Jeg hadde aldri noe «matproblem». Problemet mitt, og problemet til de aller fleste som er eller har vært overvektige, var insulinresistens. Så når du skriver «En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt.» er nok ikke det allmenngyldig. Men, det stemmer kanskje for deg? - |
Sitat:
se gjerne alle episodene:) |
Noen av dere på dette forumet er bare noen kranglefanter, å får til noe av alt en skriver. Jeg har sagt d jeg mener, og står for det. Så får dere bare fortsette å diskutere d dere måtte ville diskutere opp i mente. Jeg har forstått opp gjennom tida at mange på et lavkarbo kosthold, har et stort behov for å forsvare seg noe voldsomt. Hvorfor det, er dere usikker etter som d er sånn. :)
|
Sitat:
Nei, jeg er tvert imot altfor sikker ifølge noen her på forumet ;) - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, men så klager jeg heller aldri da! - |
Sitat:
Hvordan kan du si at det har fungert, når du fremdeles (eller igjen) er overvektig og misfornøyd med det? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da synes jeg det blir feil av deg å fraråde andre å spise lavkarbo. Andre trenger jo overhodet ikke bli fristet av feil mat på samme vis som deg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48. |