![]() |
Sv: Sommerutfordringen 30+
Jeg sliter med å komme igang. Våren og sommeren er definitvt den vanskeligste tider, fordi det er mye som skjer og mye sosialt samvær med mat tilstede. Jeg synes det er vanskelig å fortelle andre at jeg går på lavkarbo, og forsyner meg da av div. for at det ikke skal bli lagt merke til. Og jeg vet veldig godt at for meg så funker det ALDRI med litt. Litt blir til litt mer, litt mer blir til mye og til slutt ender jeg opp med å fråtse! Og når jeg først har skeiet ut føler jeg at alt er så ødelagt at jeg bare kan fortsette med utskeielser..
Akkurat dette skjedde da jeg nettopp hadde en langhelg borte. Gruer meg til veiedag i morgen. Begynner å se mørkt på om jeg klarer å nå målet mitt :/ |
Vekta mi står stille, men det er nok pga mye stress den siste uka( jobbet hardt i hagen, maling av hus mm) og det at jeg åt 3 grillpølser og en cake pop i bursdagen til min eldste på søndag.
Men selv om jeg bare har gått ned 2kg på en drøy måned( og de 2 første uka), så minker det med cm. Så noe skjer. Vekta er ikke alltid helt eksakt mål, bare lettvint. |
Bra, Imse
Stå på. Tålmodighet hjelper |
Det er faktisk så riktig som Imse sier. Vekten er egentlig en dårlig indikasjon på om det skjer noen forandringer med kroppen eller ikke...
Jeg hadde jo gått OPP to kg, men alikevel minsket i cm.. Kroppen er et rart dyr.. |
Gikk på vekta idag tidlig for å bråsjekke, jeg, og jaggu hadde jeg gått opp halvannen kg!?!
Nuvel. En tur til sverige og litt sukkerfritt smågodt for 16kr,og problemet er snart løst *hirr* |
Sitat:
|
Sitat:
|
Veiedag i dag og jaggu har jeg ikke gått ned 1 kilo! Ble så glad :) Det til tross for en helg borte med total utskeielse! Men mye trening hjalp meg tydeligvis.
Nå er jeg supermotivert for å fortsette og komme i min livs form! Bare noen timer igjen på jobb nå, også er det heeelg :D |
Ned 0,5 kilo denne uken... Totalt 1,4 kilo på 2 uker. Fornøyd med det, ettersom jeg har mensen nå og kjenner på ringer og alt at jeg har mer vann i kroppen :rolleyes:. Og så lenge det går nedover er jeg kjempe fornøyd :D
|
Sitat:
Sitat:
I mitt tilfelle hadde det samlet seg opp mye vann i kroppen, kombinert med lett forstoppelse. Maltitol= ut med vann og drit. Hadde jeg derimot spist smågodis hver dag ville saken stilt seg annerledes. Håndleddene mine i går morges var rett og slett som albuer - igår kveld var de normale igjen ;) Så ja - jeg misbruker gjerne svensk SF smågodt en gang i blant når ting blir som de blir. Sammenlignet med i går morges var vekta -2,5 kg idag, og håndleddene er håndledd istedet, og fingrene kan faktisk bøyes uten å stoppe i seg selv :p |
Jeg er med!! Sist måling var på 100,5 :)
|
Jeg er med :) ehm, kansje det blir litt hardt, men jeg skal iallefall gjøre mitt ytterste for å klare 5 kilo til 17 juni :) Lykke til alle sammen :) nå er jeg på -24.7 så da blir det -29,7 som er målet til 17 juni... (bare notat til meg selv eller så er det glemt)
|
21.04 - 98,1
28.04 - 97,1 - -1kg 05.05 - 96,3 - - 0,8kg - - 1,8kg 800 g ned denne uken. Hadde håpet på en kg eller mer, men er fornøyd med resultatet alikevel :) |
Kjempebra Elewyn :)
|
Så flinke alle sammen er. Jeg har veiedag mandag og er veldig spent:p
|
Jeg har ikke veiedag før på onsdag. Det er jo sååå lenge til, og etter det nedslående resultatet forrige onsdag er jeg SÅÅÅÅÅÅ gira på et bedre resultat nå denne onsdagen..
Alle dere andre er jo så flinke her, at jeg har jo litt å leve opp til! ^^, |
Hadde veiedag på fredag, men glemte å skrive det inn her...
27.04.12 - 130,1 kg 04.05.12 - 128,2 kg (-1,9kg) |
Tok veiedag i dag opp 200 g etter konfirmasjon og en sprekk med kake spising ;)
I morgen blir det ketolysekuren igjen :) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sniker meg inn her for å si :heia: alle sammen. Jeg gikk på vekta i dag og jeg har lagt på meg 5 kilo på to mnd. Men jeg gikk ned fire når jeg var på sykehuset og mensen er rett rundt hjørnet.. Så egentlig har jeg kanskje ikke akkurat lagt på meg mye.. Men det føltes plutselig fælt (kanskje fordi jeg skal ha mensen). Så jeg tror jeg skal være med her med et mål om 3 kilo til en gang i sommer :p
Har egentlig lagt på meg pittelitt i masterskrivingstida.. |
Hei. Jeg hører vel ikke til her,men samt føler jeg at jeg gjør det. Med at jeg snart er i mål med vekta mi. Men når jeg begynt så vist vekt 160 kilo. Men det var rett etter jeg fikk minste gutten min. Er i dag på 84 kilo. Så skal bare ned 4 kilo til. Jeg synes dere er kjempe flink. Når jeg begynt fant jeg ikke slik side så gjore alt alene å det var ikke alltid like lett. Men er glad jeg har klart det. Alt var et ork før men nå går ting så mye letter. Ønsker dere en kjempe fin dag. Da er det ut å trene litt.
|
Wow sier nå bare jeg, har du gått ned nesten 80kg!!! :blomster:
Har du gått ned alt med lavkarbo? |
Nei ikke alt med det. Med når jeg begynt å gå ned vist jeg ikke om det. Jeg brydde meg ikke om hvordan jeg så ut helt til jeg fant ut at barna i barnehagen der gutten min på 8 år snakket om hvor stor mamma han hadde. Så da bestemt jeg meg at jeg skulle gjøre noe med det. Men så begynt jeg å trene å med jeg trener 6 ganger i uka så vist vekta fort at det virket. Men kan vel si som jeg ser at andre også har det vekta står ikke alltid stille eller går rett vei. Men jeg har det slik at på lørdagen koser jeg meg å samt når vi er på ferie.
|
Imponert over deg Stine33!
Virkelig.. Selvfølgelig er du mer enn hjertelig velkommen her i sommerutfordringen vår, du vet jo like godt som alle oss andre hvordan det er å være så mange kg overvektig. Jeg skal ned nesten like mange kg som du har gått ned, hvor lenge har du holdt på for å komme dit du er i dag? Må bare si det igjen, SUPER imponert over deg altså. |
Jeg har brukt nesten 5 år fra jeg begynt til nå. Så har følt mange ganger at ting tar tid,men ser nå at det har gått fort. Magen min trakk seg ikke tilbake av seg selv så har vært på sykehuset å tatt bort det løse hunden på magen å da var dem snille mott meg å tokk bort litt av det fette som satt godt fast. Var inne får litt under et år siden å strammet opp brystene å samt gjore dem mindre. Så der det jeg skal ned nå sitter på siden bare. Men det sitter fy så godt fast. Det har vært en lang vei å gå men angrer ikke en dag på det nå. Sitter nå å er helt kjørt i kroppen haha ble med på en gruppe med bare 60 + å dem er spreke ja.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27. |