Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

Lava 01-01-12 16:54

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Starter i dag jeg og, men venter til i morgen med å veie meg.
Har gått tur en time, og i morgen starter jeg med litt trening til dvd.

teleslynga 01-01-12 16:55

Da er vi i gang, da, hurra! Baker knekkebrød til den store gullmedalje i dag, her skal vi ikke snuble på startstreken. Dagens middag blir reinsdyrsteik og sellerirotstappe, hjemmelaget yoghurtis til dessert (skal beregne nøye hvor mye jeg kan bevilge meg...).

Skal få meg en tur ut i dag også, håper jeg.

ostebit 01-01-12 17:09

I'm in! :D

Orkide 01-01-12 17:34

Blir med jeg.

Veie dagen min er fredager, så første offesiele måling er først kommende fredag.

aslaug 01-01-12 18:21

Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!:D:D
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

Kanutten 01-01-12 19:07

Da har jeg spist helstekt kalkunfileet med saus laget av sjyen og rømme. Brokkoli kokt opp i sausen. :sikle: Salat.

Poteter og annen saus til husets øvrige medlemmer.

supersol 01-01-12 19:29

Jeg er også med. Tenkte å ha veiedag på fredag, men tror jeg presser meg mer med mandag. FRYKTER ET SJOKK I MORGEN.

jojomesteren 01-01-12 20:26

Blir med jeg og!
Har vært gjennom masse jojoslanking og har tullet til blodsukkeret, hvilestoffskiftet og insulinbalansen. Håper og tror jeg kan rydde opp i dette med lavkarbo!

Målet mitt er todelt:
1. Bli i stand til å være i fysisk aktivitet over lang tid, uten å måtte fylle på med sjokolade og rosiner. Jeg har aldri holdt så lenge som jeg vil, fordi energien bare stopper opp, når glykogenlageret er tomt er det ikke mer. Tanken om at lavkarbo skal gjøre det mulig å bruke fettlageret som energikilde er hovedmotivasjonen for å gå på lavkarbo.;)

2. Gå ned i vekt - gjerne 10-15 kg. Men det henger sammen med det første - klarer jeg å bruke fettlageret som energikilde går jeg vel ned i vekt?:rolleyes:

Har vært i ketose siden midten av november, og har slitt veldig med trøtthet og energitomhet. Men nå kommer det seg - har hatt noen skiturer i jula som gikk rimelig greit (men ikke mer enn det.) Er på riktig vei nå - skal klare å trene bedre i 2012 - og da blir det et flott år!!:visemuskl

Kanutten 01-01-12 21:16

:heia: Så godt at vi er så mange som skal få til en endring i 2012, eller for de det gjelder, vedlikeholde det de har oppnådd. Vi fikser det og sammen skal vi jaggu vise at lavkarbomotstandernde tar feil! :heia:

Jeg skal til legen i neste uke (ikke førstkommende) og da skal jeg be om alskens tester for å ha startverdier. Blir bra dette!

Megvel 01-01-12 21:39

Har spist min siste chipspose og pepperkake for denne jula og trenger å komme meg ned til matchvekta. Jeg er med!

Lena73 01-01-12 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TomleTone (Innlegg 1271970)
Jeg er med.
Vil komme meg ned min 10 kg, som sitter godt igjen etter to fødsler.
Er ny i lavkarboverden, men stortrives på kostholdet.

Som om det skulle vært meg som hadde skrevet dette; to fødsler og ny i lavkarboverden. Begynte i dag, og hiver meg på denne tråden! Planer om å veie meg hver søndag. Startvekt i dag; 94,5 kg. Vil hvertfall ned 10 kg. Helst 15 kg:)

Dilly 02-01-12 00:34

Vi hadde besøk på nyttårsaften og spiste helstekt roastbiff med fløtegratinert sellerirot, bernaise og bakte poteter til de som ville ha. Desserten var napoleonskake, og jeg spiste 1/4 sånn. Og så ble det litt vin og vin og litt vin til.

Jeg er utfestet for lange tider og denne dagen har vært temmelig slaff.......:o
Frokosten var grei med laks og eggerøre + en bit leverpostei.
Etterpå har det kun blitt noen paranøtter som lå og slang i en skål.

Tenker at jeg tar en tur på vekta i morgen.

Smelia 02-01-12 01:05

Eg e meeed! Lagt på meg 4 kg siden i oktober :( men har heller ikkje vært flink! No e det rett på lavkarbo igjen :D og masse fysisk aktivitet :D skal bli FIT! Vekt i dag 1 januar 83,5. Mitt første delmål er 75 kg til 23 februar ! ;)

pappaegøyen 02-01-12 08:41

Jeg startet opp igjen i dag , å mitt ønske er ned først ti kilo . opp 3 kilo i jula . Jeg er i hvertfall med .

Megvel 02-01-12 10:38

Klokker inn på 72kg i morges. Grem...

Lava 02-01-12 10:50

Har vært på vekta, og jeg er litt glad. Den viste mindre enn fryktet!
Nå gjenstår om jeg kan si det samme neste mandag! :lol:

aktivjente 02-01-12 11:14

Dette er akkurat det jeg trenger, så jeg er med!! Har skeia ut i jula med to biter sjokolade pr. dag og et rundstykke til frokost; resultat opp 4 kilo, tross trening hele jula!!!

Nå baker jeg Nannahs supre knekkebrød ;) og gruer meg til kroppens reaksjon når jeg skal tilbake til ketosen... gruer meg særlig til å bli så glemsk igjen :(

Carisma 02-01-12 11:29

Så er vi vel i gang da... Jammen hadde det ikke sneket seg på en ekstra juksekilo som ødelegger opplegget mitt litt, men jeg holder meg uansett til 15kg til 1. mai. Så får det heller være bonus om den siste går også.

Dilly 02-01-12 12:19

Godt nyttår :):)

68,5 kg og en grei start på dagen

Fedona 02-01-12 12:32

Godt Nyttår alle sammen!

Ja, nå er hverdagen tilbake... heldigvis... Har blitt mye god mat og mye godt drikke i jula. Men jeg har spist lavkarbo hele tiden :), er fortsatt i ketose :), men det var vinen da... Den har det blitt en del av, så har ikke godt noe ned i vekt, men heller ikke opp, så det er jeg fornøyd med.

Utfordringen i 2012 blir nok rødvin i helgene. Er så glad i å kose oss med dette vi ;) Både fredag og lørdag... Men da vil vel vektnedgangen stoppe helt opp?...eller?

Brokkoli 02-01-12 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1274325)
Da har jeg spist helstekt kalkunfileet med saus laget av sjyen og rømme. Brokkoli kokt opp i sausen. :sikle: Salat.

Poteter og annen saus til husets øvrige medlemmer.

Luringen, som bruker sjyen til egen saus :D

Jeg er med på ny giv 2012! Jeg har tenkt å gi en lang f:rolleyes::rolleyes:n i vekta i år. Jeg lurer på å veie meg i februar bare for å se hvilken retning det går i, men vurderer å droppe dette også. Jeg har en tendens til å henge meg veldig opp i tallet på vekta, og om den står fremme veier jeg meg gjerne mange ganger om dagen - og det kan umulig være så sunt.

Jeg har bytta treningssenter, og booket meg inn på timer for de neste to ukene - og skal passe på å alltid booke meg inn minst ei uke i forveien. På den måten må andre planer vike for treninga, og ikke motsatt. Det er slutt på "Jeg kan ikke trene, for jeg skal ***". Nå begynner "Jeg må kanskje *** en time senere, for jeg skal trene først."

Charlott 02-01-12 14:18

Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet :D

Fedona 02-01-12 15:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1274773)
Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet :D

Lykke til!

LaLa77 02-01-12 15:29

Godt nytt år alle sammen! :)

Da er også jeg kommet greit igang, etter å ha blitt supersur over at det er 2(!!!) kg opp etter julen :(
Eller, jeg har tenkt til å lure meg selv noen dager til, da det er fast veiedag på fredager, og satse på at dette bare er vann, og blir borte i en svisj.

Jeg har faktisk et håp om dette, da den eneste utskeielsen igjennom julen har vært alkohol mer eller mindre hver dag. Sånn kan det gå når man har en uke fri, og er på hytta :)

Så frem til fredag, så velger jeg det totale sselvbedrag, og satser på at de 2 ekle kg er borte til da :)

pappaegøyen 02-01-12 15:41

dette blir jammen tøft kl er bare ti åver halv 3 å kroppen skriker etter sukker , sulten hele tiden . spiser litt hver gang sånn at jeg ikke skal luske til meg noe snop . snakker til meg selv hele tiden . sier nei du får ikke låv . bare en sier kroppen ,nei du får ikke . ååå at det skulle bli så vanskelig . dette skal jeg klare . må vist ut å kjøpe krem fløte å piske litt med bær i til kvelden . ønsker alle sammen lykke til :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.