![]() |
Sv: Hva har du spist i dag?
Sitat:
Squash-tagliatelle hørtes spennende ut! :) Kan du være så snill å fortelle meg hva det er? :uskyldig: |
Sitat:
Squash-tagliatelle: 1 squash litt (!) salt Skjær squashen i to på langs bruk ostehøvel eller potetskreller for å få lange remser legg de over i et dørslag med litt salt, og la fuktigheten trekke ut kok squashen ca 1 min i fosskokende vann Carbonara saus: 1/2 finhakket løk 1 fedd finhakket hvitløk 1 pakke bacon 1/2 kyllingfilet 1 1/2 dl kremfløte 2 eggeplommer 1 ss Norvegia ca 50 g parmesan litt salt litt nykvernet pepper fersk basilikum Skjær baconet i små biter, stek det og legg det så på tørkepapir for å fjerne litt fett Skjær kyllingfileten i små biter og brun den i stekepanna Brun løk og hvitløk på svak varme Bland kremfløte, eggeplommer, hvitost, parmesan og basilikum i en bolle, og krydre lett med salt og pepper Hell fløteblandingen i en kjele sammen med løk, bacon og kylling la koke på svak varme ett par minutter. Putt squash-tagliatellen i kjelen Kok ett par minutter. Serveres med det samme, pyntet med revet parmesan, nykvernet pepper og litt fersk basilikum. BON APETIT!!! Ps, jeg fulgte den ikke helt, men ble god likevel... :) |
Kjøttkaker bør røres for hånd, da blir de mindre kompakte.
|
Sitat:
TAKK!! Denne må jeg prøve! :) |
Sitat:
|
Frokost: 2 egg og bacon, men litt baconost.
Lunsj: Eggeomelett med røkt laks, fetaost og salat. Middag: Osteknekk av 2 skiver lett-ost med majones og salami. Kvelds: Kyllingfilet med aspargis, blomkål og en nydelig saus av sopp, fløte, fetaost, manchego, creme fraiche, krydret med chili, paprika, salt og pepper. |
Frokost: Egg og bacon og stekt paprika
Middag: Taco Kvelds: Snart nystekt brød, slenger vel på ost tenker jeg. Og så har jeg spist en Oreokjeks, ikke helt lavkarbovennlig den da.. :o |
Idag har jeg bare spist litt makrell i tomat(uten tomatsausen) er syk:mad:
|
Sitat:
|
Kjøttkake og salat.
Fiskekake og salat. Sjokoladekake og ost. |
Sitat:
|
Jammen har du rett, he he. Hjemmelaget alt sammen så da må det bli bra:)
|
Rømmegraut til frokost og biffsnadder med rømmesaus til middag/kvelds :D
So har eg gnafsa i meg ett blomkål i løpet av dagen:) |
Frokost: Kyllingfilet (½), blomkål, aspargis og sopp/oste saus. (Rester fra i går.)
Lunsj: 2 osteknekk av 4 skiver lettost med dressing (rømme, hvitløk og tigersaus), agurk og hamburgrygg. Middag: Salmalaks i creme fraiche med salat. 10 stk halve valnøtter. |
Frokost: salat med Salma laks. (Gjett om jeg føler meg maks sunn da!!)
Lunsj: Biffstrimler i barnaise saus med sopp, paprika og kinakål. Middag: Kyllingfilet med ost og bacon med majones of salat. Sylteagurk og tomat. |
Lunsj: Ost og skinke-ruller med majones imellom
Middag: Kyllingfilet, grønnsaker og rømme Kveldsmat: Regner med at det blir broccoli og rømme-dipp |
Frokost: 2 strimler bacon, 2 egg.
Lunsj: .... Middag: 2 osteknekk med pesto og hamburgrygg. Litt valnøtter. Kvelds: Blomkål/brokkoli-suppe med vann, bujongterning, fløte, fetaost, gräddost, gressløk, smør og Salama-laks. Den ble kremet og god :)))) |
Salat med ghee og tahini, kyllingfilet.
Salat med ghee og tahini, kjøttkake. Fiskekake, ghee og greddost. Ops, litt mye kcal idag med alt det fettet. |
Frokost/lunch: 4 kokte egg, 3 slicer røkelaks og mayones, 2 stk nannahs knekkebrød + smør. Noen valnøtter.
Middag: wok med grønnsaker og strimlet svinekjøtt med med en fløteskvett og en god klatt cream fraiche. Mett og god :-) 4-5 gode krus med kaffi m en fløteskvett |
Frokost: Brokkoli/blomkål suppe med litt Salma-laks. 1 tallerken.
Lunsj: osteknekk av 5 ost med 2 hamburgrygg og bremykt. Litt valnøtter. Middag: Hjemmelaget tomatsuppe. Kvelds: 2 osteknekk av 4 lett-norvegia ost med bremykt og hamburgrygg. 1 kyllinglår. |
Kjøttkake, salat og ghee.
Kyllingfilet med tahini og greddost. Sjokoladekake med ghee og så-lett-ost. |
Sitat:
|
Sitat:
150-230g sukrin 60 g mrm eggehviteproteinpulver 4 g bakepulver og salt 45 g kakao og vanilje-essens 250 g cottage cheese: moses med gaffel og tilsettes til sist gir 809 kcal og 722 g 36,55 g fett 105 g protein 13,35 g karbo. pr stk= delt på 8: 101 kcal og 90,25 g 4,6 g fett 13,1 protein 1,7 g karbo |
Jeg har spist lasagne (den med squash i) to ganger i dag
litt tomater serranoskine og brieost må nok ha litt grønnsaker til kvelds, gleder meg! :D |
Sitat:
ps, hvor får du kjøpt mrm eggehviteproteinpulver? Og er det en mix som heter: "kakao og vanilje-essens"? Hvor kjøper du dette? Og hva er mrm? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |