![]() |
Sv: Ang. slankeoperasjoner
Sitat:
Snakk om å drite på leggen altså.. Og å komme med sånn guffe i en alder av 41 da... Og bare det å si at en slankeoperasjon er en snarvei.. Da snakker vi alvorlig uvitenhet.. Sett deg ned og les LITT om emnet, skal love deg du blir overrasket! Det er en beslutning mange bruker årevis på å klare å ta, og mange får store problemer i ettertid. Æsj, nå ble jeg forbanna altså.. Makan.. Sitat:
Sitat:
Og "Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt)" At du føler deg overvektig spiller da ingen rolle overhodet vel! Altså.. Nei jeg er målløs.. Hva har DET med saken å gjøre? Trenger ikke slankeop. når man TROR man er overvektig vet du.. Og vet du.. Her snakker vi om alvorlig fedme, og så kommer du med dine "overvektig i hodet" og "på grensa til diabetes" og snakker om å spise seg frisk.. Thats rich! Hvem er du som setter deg på din høye hest og ser ned på de som tar et valg for å muligens redde sitt liv? Sitat:
|
At noen tror at slankeoperasjon er en lett utvei, betyr ikke at det er det. Det vitner jo bare om uvitenhet.
Og hvor kommer dette med lykke fra? Lykke er utrolig relativt, og hva jeg vet, så handler GBP om liv og helse, framfor noe. Om det er lykke, vel so be it! Jeg hadde ingen meninger om GBP før jeg i det hele tatt visste noe om det, og nå som jeg via bl.a medlemmer her inne vet litt mer om det, så er "glorifisering" noe av det siste som kommer meg i hu ... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, på grensa til diabetes, og med spesialoppfølgig hele svangerskapet blandt annet. Og jeg kjenner både slankeopererte og kosmetisk opererte, så jeg veit mye om tanker før, rundt og etter også. Blandt skjer de som ville valgt å ikke operere om de fikk velge på nytt. |
Sitat:
Beskytte seg selv er jeg med på , ja. |
Sitat:
|
Sitat:
Tror ikke det kommer som noen bombe på noen! Og i motsetning til mange andre, kommer jeg aldri til å nekte for å ha tatt en GBP! At noen ser seg nødt til å skjule for sine nærmeste at de har gått til et sånt skritt for å sikre liv og helse, gjør vondt langt inn i sjelen min. Men etter div utsagn her inne, skjønner jeg det bedre. Ingen, ingen som ikke selv er vektoperert , kommer til å få meg til å endre på den mest veloverveide avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv! |
Av og til, så koker dette forumet ned til et (spiseforstyrrelseforum) i aller høyeste grad! Missforstå meg rett!
|
Sitat:
Vet du, dette gjorde det bare verre.. At du kan si sånt når du til og med kjenner folk som har fått GBP er for meg helt utrolig! Enten er du misunnelig for de tørr å gjøre det, eller så må du mangle empati.. Eller så har du bare ikke innsikt nok til å forstå hva de må igjennom... |
Sitat:
For det er jo ofte det som skjer, at vi blir så opphaldet i hvor mye bedre alt skal bli når vi får begynt på lavkarbo, når vi går ned, når vi får operasjon, når vi vinner i lotto... Hva som helst... At livet gikk uten at vi merket det. Og så ble det kanskje ikke så fantastisk som vi trodde. Så leter vi etter neste gullkiste i enden av en annen regnbue... :o mens livet og dagene går. (dette gjelder ikke spesifikt Kitt, men generellt!) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Livet er her og nå, slik har det alltid vært for min del. Jeg gidder ikke å kaste bort tid på å fantasere om at alt skal bli så mye bedre dersomatte/ hvisomatte. Jeg har det bra, og har alltid hatt det bra. Negative ting får synke inn, men aldri påvirke meg i lang tid. Negative ting legger jeg bak meg, og jeg ser alltid fremover.
|
Sitat:
|
Når ble det å ønske seg en bedre helse ensbetydende med manglende evne til å sette pris på livet og leve i nuet? Du lider under et par vrangforestillinger, Carisma.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg for min del skjønner at jeg trekker store veksler på å være både styrt praktisk og følelsesmessig. |
Sitat:
Og det er faktisk ikke sånn at noen får en vektoperasjon innvilget på flekken, det er en lang prosess å få vektoperasjon gjennom det offentlige. Bakgrunn, slankehistorie, helsetilstand, diverse utredninger (iallfall i det offentlige; psykologisk, gastroskopi, hjerte osv.) må passeres, i tillegg til fullført startkurs/forkurs (ikke ved alle sykehus, men ved mange) før man gjennom en kirurgsamtale blir godkjent. Det er ikke bare å slenge inn en søknad så får man automatisk en operasjon bare man har en bmi på over 40 (evt. over 35 med følgesykdommer). |
Sitat:
Jeg lå langt under grensene hele svangerskapet, og i følgde diapol var det litt overilt å ta meg inn så tidlig som de gjorde. men grunnet forhistorisk fra før jeg oppdaget lavkarbo pluss BMI så kvalifiserte jeg. Ikke at jeg ser hva det har med slankeoperasjonssaken å gjøre, men siden vi er nede på personanalyse her så... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21. |