![]() |
Sv: Ang. lavkarboshaker
Sitat:
Mindre muskelmasse=lavere forbrenning. |
Sitat:
Du har gjort noe uklokt og du har forstyrret forbrenningen din pga det. Men dette er ikke varig. Det er også derfor man ikke bare skal kaste seg ut i "vanlig mat" igjen etter noe sånt, men ta det svært gradvis så ikke kroppen er på sparebluss når du begynner å innta normal mat i normale mengder:) |
Det dere diskuterer er mao Hvordan definere ødelagt forbrenning? ;)
|
Sitat:
Altså; jeg forsvarer ikke bruk av kurer her, bare sier at man ødelegger ikke forbrenningen av det:) |
Men nå snakker dere om noe annet enn proteinshake tror jeg, det er vel ingen som bytter ut all sin vanlige mat med proteinpulver, hvilket denne tråden altså handler om. Men at man klusser med forbrenningen på LAVKALORIPULVER, og ikke spiser vanlig mat, DET er noe annet :)
|
Sitat:
Synes forresten du utviser veldig nedlatende, ovenfra og ned holdninger her. Jeg tåler det, for jeg forble faktisk feit fordi at jeg spiste mer enn jeg skulle, men ikke kom her og vær noe allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er. Det vet du ingenting om. |
Sitat:
Nei, men jeg vet folk som kommer åresvis etter en kur og sier at den ødela forbrenninga mi og derfor er jeg feit.. Greit, den kan klusse til litt etter endt kur, om du ikke gjør det rett mtp mat og menge etterpå. Men forbrenninga normaliserer seg etter en stund uansett. Kroppen vil ikke alltid være i sparbluss fordi du tok en kur i 1992 liksom.. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men hvor er det jeg er "allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er." ? |
Sitat:
|
Sitat:
Og Charlott, om du hadde lest litt lenger ned så hadde du sett hvor jeg ville med den kommentaren, og at det ikke gjaldt generelt:) Carisma: Men hvorfor fortsette på kurer da? Når du ser at du får lide for det? Og det om potetgull osv, jeg satt det på spissen. Selvfølgelig er det ikke alle overvektige som sitter på ræva å gomler pizza å potetgull.. Men nå har visst jeg tråkket mange nok på tærne ser jeg.. Det var overhode ikke min mening å gjøre det. Så da er det vel på tide å trekke seg unna tror jeg.. Beklager.. |
Sitat:
Du kan kanskje ta deg tid til å høre hvorfor flere her ikke er enig med deg, høre hvilke erfaringer de har og hva de bygger sine uttalelser på, fremfor å bombastisk fortelle at det er feil ;) |
Sitat:
Selvfølgelig fordi man er desperat etter å gå ned i vekt, og fordi man ikke forstår hvorfor kroppen gjør det motsatte av det all logikk og folk som mener å greie på sånt sier den skal. Da er det jo en selv det må være noe galt med tror man. Så an prøver en gang til. Og enda en gang. Hvis du ikke forstår det så har du ikke særlig erfaring med slanking og bør derfor være forsiktig med å uttale deg som du gjør! |
Sitat:
Sitat:
|
Jeg har fått Ipaden min idag!! Hurra. Hihi
|
Sitat:
:lol: |
jeg har gått på pulver kurer flere ganger, og har alle gangene gått ned ca 5 kg i løpet av ca 3 uker, og gått opp igjen ca 7 kg de neste ukene, og det er mens jeg ahr spist sunt og trent, så at den typer kurer klusser med forbrenningen er jeg sikker på, og jeg sliter forsatt med det, selv etter flere år.
|
Sitat:
|
Man skal høre mye før øra detter av ;)
|
Sitat:
Jeg gikk på en sånn "grusom" pulverkur i februar og mars. Begynte på 129,2 kilo, gikk ned 12,6 kilo på de 3 første ukene. Så spiste jeg lavkarbo i 14 dager, og hold vekta jevnt på 117-118 kilo før jeg tok 3 nye uker på pulver. Etter de 3 ukene viste vekta 109,4 kilo, altså en nedgang på 19,8 kilo. Deretter gikk jeg over til å spise lavkarbo. Jeg følger ingen spesiell linje, det er rett og slett egendefinert, men jeg holder med stort sett rundt 40-60 karber om dagen, maks 70. Og på det inntaket holder jeg meg også i ketose. Det er nå altså 3,5 måneder siden jeg var ferdig med pulverkurene, og jeg veier i dag 106,8 kilo. Altså en rolig nedgang på 2,6 kilo etter at jeg begynte å spise igjen, men jeg er fornøyd. Jeg skal under 100, men jeg har ikke dårlig tid. Min bror gikk fra 98 til 84 kilo iløpet av 8 uker i fjor høst. Fra midten av desember 2010 har han gått på et relativt moderat lavkarbokosthold, med en grense på 125-150 karber i døgnet, normalt rundt 100. Han veier i dag 81 kilo. Kan du forklare hvordan dette er mulig med ødeøagt forbrenning? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Men forresten, hva vet vel jeg, jeg er jo bare en dum mann....
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42. |