![]() |
Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
Ja, jeg er ikke glad i den vanlige Arla marinade-greia, men den som heter Kybos med hvitløk og chili, HÅHÅHÅ den er gooood! Savner veldig en digg fetaost i chiliolje jeg kjøpte på Lidl før, de finnes jo ikke her lenger nå så jeg får ikke tak i den lenger. :( Buhu!
|
Sitat:
|
Åh, ja! Herregud, det er sykt godt! Litt trist at jeg i grunn ikke kan spise sånt lenger :o.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men nei, protenet er så vidt jeg vet ikke helt like. Men jeg gidder ikke å prøve det noe særlig nå, nå som vekta går nedover, så får jeg heller eksperimentere med det når jeg er nede i drømmevekta ;). |
Sitat:
|
Sitat:
|
Oj, jo. :lol: Jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev den der.
Jeg lager den annerledes nå, synes denne blir mye bedre: Soppen skal stekes godt, jeg liker den litt crispy men selvsagt ikke svartbrent. Pepre soppen maaaasse, og hell på en kartong kremfløte (synes det blir bedre, men rømme kan selvsagt også brukes). Ha i en dæsj soyasaus, salt og bittelitt paprikapulver. La det putre en stund. |
Sitat:
Gleder meg til å prøve den neste gang. Vi laget den andre og varmet den, men ingen av oss likte den særlig godt. Litt mye creme fraiche-smak.. :cool: |
Ja jeg synes også det, så jeg har gått over til fløte, myyye bedre.
|
Sitat:
Og parmesanost er ikke min sterkeste side. Kan man bruke vanlig revet ost? Så gjenstår det bare å håpe at jeg klarer å skille plommen fra hviten, for det har jeg aldri gjort før.. :p |
Synes denne så aldeles nydelig ut - en slags majones-saus fra Andreas Viestad:
http://www.dagbladet.no/2010/05/03/m...stad/11473389/ |
Hva med barbecuesauser dere? Alle på glass og flaske er jo spekket med karber! :(
|
Sitat:
|
Abonnerer på denne jeg, for her var det mye godt :)
|
Wasabi- majones! Bland hemmelaget majones, som forøvig er superlett å lage. Du kan lage med og uten hvitløk, samme fremgangsmåte. se link: http://harald-thingsilike.blogspot.coml -trykk på linken Den perfekte aioli. Blandt majonesen/hvitløksmajonesen sammen med wasabi på tube eller pulver og man har en herlig småsterk anerledes majones som kan brukes som dipp til grønnsaker. Skal visstnok være veldig godt til biffstrimler. Brukte det sammen med noen skikkelige pølser, smørstekt blomkål og tomat. Superdigg!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mange gode oppskrifter her , så må jo skrive ett eller annet så jeg finner den igjen.. :p
|
Sitat:
Husk også at det er kremfløte det er snakk om, ikke matfløte eller kaffefløte. Jeg nevner det siden mange ikke er helt klar over det, matfløte inneholder flere karber enn kremfløte. |
Sitat:
Både fløte (kremfløte, ja ;)), seterrømme, creme fraiche og de aller fleste oster er helt forenlige med et ketogent kosthold, med mindre man har intoleranse for laktose/kasein, men det har ikke noe med ketose å gjøre. Med det sagt kan disse produktene gi stillstand på vekta, men da er det også gjerne snakk om intoleranser, eller overforbruk. |
Trenger ikke fløte for å lage nydelige sauser heller, eggeplommer og smør holde lenge om du vill skjære ned litt mer :ja:
|
En av mine favoritter til fisk, er smør med egg og bacon i. Det er utrolig godt. Til kjøtt kan man bruke den samme men sløyfe egget, feks. Det er også godt med persille i, fortrinnsvis frisk.
|
Eg laga kremet eggesmør idag, OH LORD, det var godt! DEILICIOUS!
(veit ikkje om oppskrifta har vore her på forumet, eg har prøvd å søke) 2.5 dl fløte 250g smør 2 hardkokte egg 4 ss persille Kok opp fløta og kok ho til ho tjuknar, ta av frå plata og tilsett litt og litt smør og rør ut. Tilsett hakka egg og hakka persille. :hearts: |
Lettvint bearnaisesaus (Forenkelet versjon av isets oppskrift)
50 g meierismør o,5 dl kremfløte 1 eggeplommer sitronsaft 1/2 ts estragon, finhakket, evt tørr Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Har ikke skrevet om mengde sitronsaft, men smak til, jeg brukte ca 2 ts. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |