![]() |
Sv: Skravletråd for gravide
Sitat:
Jeg hadde en lignende historie med hunden til mine svigerforeldre da jeg skulle ha førstemann(jente:p) Svigerforeldrene mine hadde ei tispe som stadig hadde innbilte svangerskap...og da var hun ikke nådig. Ingen fikk komme bort til kurven , som hun voktet som en smed. Vek ikke fra dens side.Tullet teppet rundt omkring oppi der og ville knapt gå ut for å lufte seg. Da jeg var i 6.-7. mnd hadde hun innbilt svangerskap, så jeg gikk ikke bort til kurven hennes engang, men den som kom og la seg på føttene mine det var henne...og sukket tilfreds:p |
Å, den ene hunden vi hadde fikk inbilte svangerskap hele tida! Hun hadde en pipesau som hun var helt hysterisk opptatt av da, prøvde å amme den og sånn (hun fikk melk). Den neste hunden vi hadde fikk også inbilt svangerskap i følge dyrlegen. 3 uker etterpå fødte hun 7 valper! :eek:
|
Sitat:
Dagen etter fødselen måtte jeg derimot ha utskrapning av resten av morkaka og for å si det sånn, det var kjekkere å føde enn å få tatt denne utskrapinga. :p |
Sitat:
|
Tenkte å dele et smart tips med dere, siden probiotika skal være veldig bra i svangerskapet (hindrer eksem hos barnet).
Jeg fyser veldig på Biola, men når jeg skeier ut med syns jeg egentlig det er alt for søtt (likevel klarer jeg ikke la være å drikke opp hele :rolleyes:). Så i det siste har kjøpt biola naturell og bær og laget min egen, og den blir MYE bedre! Dagens: 4 dl biola 1dl vann 2 never blåbær (Tilbud på coop denne uka) noen dråper vaniljeessens og litt ønsket søtning Mikses med blender og helles i høye glass (over isbiter for de som liker det). |
Da kommer jeg for å skravle litt med dere, jeg. Og håper at jeg kan bli her til slutten av februar 2012 en gang :stortsmil
Andre dag med positive tester, førstegangsgravid og sliter i 2 1/2 år. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har gått NED 2,7 kg siden onsdag. :confused:
|
Carisma: Jeg blødde gjennom hele svangerskapet. Alt fra bare litt spotting og til et par store blødninger som kom på slutten. De fant aldri ut hva det var hos meg, men antok at jeg nok bare hadde svært sensitive og hovne slimhinner (når det gjaldt de små blødningene i hvert fall).
|
update fra meg. Vannet gikk I går kveld, så jeg ligger strekk I ei seng på riksen og får ikke lov å røre meg...
|
Ojsann! Det var jo litt tidlig da, men heldigvis over uke 30. Hvordan står det til med hybelboeren? BLir det fødsel på deg nå da, eller hvordan gjør de det når vannet har gått (hadde det "bare" vært rier hadde de vel gitt deg riestillende?)
Kjipt å ligge på obs-post på Riksen. Lå jo der selv, men heldigvis bare 5 dager før jeg fikk føde og syns det var lenge nok, men de aller fleste JM er jo veldig hyggelige der. Masse lykke til :klem: |
ingen rier, bare vann her. så jeg må holde meg I ro for å ikke fremprovosere de. kan bli dager eller uker! alt bra m alienen såvidt de har funnet ut. ikke stressa eller noe.
|
Oj oj! Kjedelig om du må bli der lenge, men bra at alt står bra til med dere!
Masse lykke til! |
Oi, det var kjedelig Carisma. Håper dette går fint for både deg og barnet!Lykke til og :klem:
|
Åh, jeg trodde at de ville få i gang fødsel etter 33 uker. Uansett, masse lykke til :)
|
takk :) uke 34 er visst en milepæl, så jeg prøver å knipe igjen til fredag :o lungene er ikke helt ferdig før da.
|
Lykke til... Som du sier så er uke 34 en milepel, da vil de ikke lenger gjøre noe for å stoppe en fødsel dersom det skulle skje. Vannet kan gå, og man kan bli liggende uten at de igangsetter det, de vurderer det nok opp mot babyen sin tilstand, og infeksjonsfaren. Uansett så håper jeg du holder ut å være bundet til senga, og at de tar godt vare på deg der inne!
Om litt så har du en fantastisk vakker baby i armene dine, og da betyr ikke noe av det som har vært noe... :) |
Jeg krysser fingrene for deg, Carisma, og håper du holder fint ut med å vente i ro. :) Lykke til!
|
Drømte at du fikk firlinger i natt, Carisma... på direktesendt tv... Muligens litt påvirket av Hurtigruten om dagen. :p
Krysser fingrene for at du klarer å knipe igjen så lenge som mulig.. :) |
Krysser fingrene for dere begge to :heia:
|
Sitat:
Håper det fortsatt går bra :) |
Lykke til med knipingen, Carisma!
|
*sukk* Det var det for denne gang. SA i går :(
|
Å gurimalla Carisma! Håpar alt står bra til, og at du klarer å knipa att... uansett, knip så lenge bebissn tåler det sjølvsagt :-) eg er jo berre knappe veka før deg, så no kjende eg nervene her... tenkjer på deg eg...
Uff og uff, Klara... stor klem sendast i din retning! Er vel ikkje anna å gjera enn å evt prøva att om kropp og sinn tillet det. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44. |