Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Hva har du spist i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39539)

mama67 08-02-11 20:58

Sv: Hva har du spist i dag?

Takk, jeg prøver så godt jeg kan. Og syns jeg spiser god mat, er sjelden sulten og kroppen trives, så da er det ikke så vanskelig :) Skulle gjerne sett at vekta gikk litt fortere nedover, men har bestemt meg for å tenke som så at det får ta den tida det tar. Og at jeg klarer å holde vekta nede. Det er nemlig min største utfordring. Klarer å gå ned, men går som regel opp igjen litt. Nå er dette en livsstil og ikke en diett, så kanskje jeg lykkes nå!

Syns forøvrig at du har vært flink med maten i dag, kveita :) Hva med ditt vekttap, er du fornøyd? Fortsatt god bedring, forresten :)

kveita 09-02-11 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mama67 (Innlegg 1024677)
Takk, jeg prøver så godt jeg kan. Og syns jeg spiser god mat, er sjelden sulten og kroppen trives, så da er det ikke så vanskelig :) Skulle gjerne sett at vekta gikk litt fortere nedover, men har bestemt meg for å tenke som så at det får ta den tida det tar. Og at jeg klarer å holde vekta nede. Det er nemlig min største utfordring. Klarer å gå ned, men går som regel opp igjen litt. Nå er dette en livsstil og ikke en diett, så kanskje jeg lykkes nå!

Syns forøvrig at du har vært flink med maten i dag, kveita :) Hva med ditt vekttap, er du fornøyd? Fortsatt god bedring, forresten :)

Ja jeg er så enig med deg, som jeg skulle skrevet det sjøl. :) må se det som en livstil, og holde vekta.

Nei det går sakte ned ja, jeg gikk jo ned 2 kg, og har ikke vært på vekta siden. Var skikkelig dårlig og utafor noen dager og da ble det feil mat en dag og det er nok til at vekta stopper eller går opp - ( det ble litt mye sjokoladekake, is og pizza... :( )
Skal og ha mensen nu, og da går jeg opp. Så jeg skal vente til jeg er frisk, ferdig med mensen og da veie meg. ER nok ikke gått noe ned kjenner jeg, men prøver som du sier å ikke fokusere så mye på det. Men holde fokus og spise slikt som jeg kjenner kroppen har godt av :)
Jeg er jo slik at spiser jeg for lite går jeg jo ikke ned heller!! Så det må være riktig mat, ofte nok, rett mengde.. ja, ja det skal ikke være lett ;)

Ha en fin dag, så kommer en rapport i kveld tenker jeg :)

mama67 10-02-11 16:26

Var opptatt i hele går, så rakk ikke skrive ned noe. Så da skriver jeg for gårsdagen nå, og for dagen i dag senere ;)

Frokost: 2 speilegg med tomat. Vann og vitaminer.
Mellom: en skyr
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones.
Mellom: en liten skål paranøtter.
Middag: wok med svinekjøtt og masse gode grønnsaker. Ca 50 g basmatiris.
Kvelds: bær med vaniljekesam.

Var på filmkveld med kolleger, og styrte unna alle godteskålene. Tok litt frukt i stedet :)

kveita 10-02-11 20:40

frokost: 1 hjemmelaga knekkebrød med ost, druer, 2 egg. kaffe, vann.
lunch: 1 skive rugbrød med makrell, vann og kaffe.
middag: stekt torsk med ertepure, tomater og litt bacon.
kvelds: nøtter og druer.
vann, vann og vann...
Formen er så og si bra, men ikke særlig lyst på mat, men godt når jeg lager da. Men og godt og ikke kjenne seg sugen og sulten, Og når jeg er sulten er det lett å ha kontroll!
Hurra for denne kosten :))

mama67 10-02-11 20:52

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 speilegg og en tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke og majones. Noen fruktbiter. En kopp te.
Mellom: en Skyr og litt frukt.
Middag: 2 chiozopølser frest i panne med brokkoli, løk, sopp og paprika. Revet ost på toppen.
Kvelds: 1 skål jordbær og blåbær med vaniljekesam.

Fredrikke07 10-02-11 21:20

I dag har det blitt:

Frokost: 2 skiver jukseloff med litt gulost
Mellom: Proteinshake+ salat
Middag: Tomatsuppe-lavkarbo (oppskrift fra her inne) og lavkarbo pannekaker
Mellom: Proteinshake
Kvelds: sellerirot

mama67 10-02-11 22:48

Må legge til at det ble noen ost-og skinkeruller med majones nå. Ble da så sulten!

kveita 10-02-11 22:59

hehe, mama67 jeg skulle og bare legge til at jeg spiste litt stekt svine filet, 2 små tomater og 1/4 avocado - blei sulten :)

kveita 11-02-11 16:47

i dag har jeg spist så langt: (legeger inn mens jeg husker, og så får en sjøl god oversikt)
frokost: rugbrød med svinefilet og majones. kaffe og vann.
mellom: litt svinefilet, 1 liten tomat, litt brune bønner, litt avacado. vann .
middag: stekt svinekjøtt i strimler, salat, sukkererter, tomater , rødløk og avocado, bittelitt olivenolje.
mellom: svinekjøtt, litt ertepure, nøtter og druer. kaffe.
kvelds blir bringebær, nøtter og vanilje kesam :)

mama67 11-02-11 17:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kveita (Innlegg 1026998)
hehe, mama67 jeg skulle og bare legge til at jeg spiste litt stekt svine filet, 2 små tomater og 1/4 avocado - blei sulten :)

Godt man kan ta seg litt når man blir sulten. Slik kunne jeg ikke gjøre da jeg var på lavkalori. Da måtte man pent legge seg sulten! Fyttirakker`n, aldri mer ;)

Fin matdag for deg så langt i dag også, syns jeg :)

mama67 11-02-11 20:38

I dag har jeg spist:

Frokost: omelett av 2 egg og en tomat. Vann og vitaminer, som vanlig.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones. Noen fruktbiter. Te.
Mellom: 1 fiberrik med ost og salami og majones. En skyr og noen fruktbiter. Vann.
Mellom: 2 chorizopølser dyppet i sukkerfri ketchup. Vann.
Middag/kvelds: grillet kylling med squash, løk, sopp og babymais. Litt kylling bretagnesaus. Rødvin.

Tror det blir litt sukkerfri sjokolade til rødvinen i kveld altså :)
God helg :)

sylwester 12-02-11 00:08

Frokost: Tran
Lunch: 2 NyStartloff med hamburgere, salat og speilegg på toppen.
Middag: helstekt blå Entrecôte, strimlet over en seng av Fajitakrydrede paprika/løk med ost, firstprice tacosaus, rømme og jalapeno. Syns krydderblandingen ble veldig god selv på første forsøk :D

kveita 12-02-11 15:27

frokost: omelett med grønnsaker. kaffe, vann.
mellom: 1/2 pose "småsulten nøtteblanding", holdt på å sulte ihjel på vei hjem fra butikken
:(
lunch: 1 1/2 fiberrik med makrell, kaffe.
middag: laks, broccoli/blomkål grateng, rødebønner, revet gulrot, 1 ss rømme, vann.
kvelds blir nok bær, nøtter og vanilje kesam :)

mama67 12-02-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1027988)
Frokost: Tran
Lunch: 2 NyStartloff med hamburgere, salat og speilegg på toppen.
Middag: helstekt blå Entrecôte, strimlet over en seng av Fajitakrydrede paprika/løk med ost, firstprice tacosaus, rømme og jalapeno. Syns krydderblandingen ble veldig god selv på første forsøk :D

Hva er NyStartloff?

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: Et kyllinglår, salat med rømmedressing. Vann.
Middag: Taco. Spiste 2 skjell, men mest kjøtt, salat, løk, paprika, ost og rømme. Nam :)
Nå har jeg funnet meg et glass rødvin, og har kjøpt en sjokolade fra Sjokoladeprinsen. Sjokkis og rødvin er sååååå godt! :)

kveita 13-02-11 00:22

ja så blei det ei rugbrødskiva med laks på seine kvelden, klarer ikke å legge meg sulten :)

kveita 13-02-11 16:39

frokost blei rugbrød med laks og majones. kaffe og vann-
mellom: 1/4 avocado, 1 yoghurt, noen druer og sukkererter. ikke vært noe sulten...
midddag: ribbe, hvor svor og mye fett er skjært bort, broccoli og blomkål grateng, ertepure, litt tyttebærsyltetøy.
kvelds: blir nok rester etter middag tenker jeg..
vann , kaffe og the.

mama67 13-02-11 17:43

Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter
Middag: 2 skiver røkt svinekam, brokkoli, blomkål, litt surkål og sjysaus. En liten skje tyttebærsyltetøy.
Kvelds blir nok jordbær og blåbær med vaniljekesam. Også har jeg igjen en liten Sjokoladeprinsensjokolade som frister. Kanskje til kveldskos?

mama67 14-02-11 20:28

I dag har jeg ikke vært så veldig flink. Har ikke fått i meg noe grønnsaker, og det føles rett og slett rart! Lang dag på jobb, syk samboer og lettvinn (dårlig) løsning til middag. men pytt, i morgen er atter en dag med blanke ark :)

Har spist...
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med salami og majones. Te å drikke.
Mellom: en yoplait yoghurt, noen paranøtter, litt frukt. Vann.
Middag: kjøttdeig m/tomatsaus og litt fullkornspasta.
Kvelds: jordbær med vaniljekesam.
Har drukket mye vann gjennom dagen.

sylwester 14-02-11 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mama67 (Innlegg 1028570)
Hva er NyStartloff?

Det er en lavkarboloff laget av carbzone.se. De har 3 forkjellige lavkarbobrød, men jeg har kun testet denne og "low carb" som jeg bestiller over nettet og som jeg fryser ned og tar opp 1-2 skiver innimellom. Jeg har ikke smakt annet lavkarbobrød så jeg vet egentlig ikke om dette er bedre eller ikke, men jeg syns de er greie.

sommermam 14-02-11 21:03

Henger meg på denne tråden .

Idag har det blitt

frokost: vitaminer og vann 1.frokostbrød skive med makrell og majones

Lunsj: Rester fra i går , wok med kjøttdeig og en haug med grønnsaker . Vann.

Mellom: Halv avokado. Vann

Middag: Fløtegrøt

Kvelds : Kyllingsalat med avokoado, ruccola, isberg, paprika,egg , feta og litt olje . Masse vann :)

Idag føler jeg det blir litt mye?! Men sulten idag altså. Igår var ingen god dag , dermed lite mat også.

kveita 14-02-11 22:06

i dag er det ikke den optimale fedon dagen, men, men spist er spist. ;)
Jeg var sinnsykt sulten og helt desperat etter jobb. da var det og 5 timer siden lunch, og jeg var hul!!
Jeg følte at jeg ikke klarte å tenke en tanke før jeg fikk mat - fort!!
Så middagen ble "dårlig"..

frokost: 1 tynn skive rugbrød med makrell.
lunch: salat med kylling, avocado, tomat, olje, og andre grønnsaker. Skulele hatt bønner også i, hadde holdt lengre i magen da..
mellom: 1/2 pære og 6 mandler (hjalp ingenting mot sulten faktisk...)
middag: et stykke grov bagett, 2 lunch kaker, en liten sjokolademelk.

Middagen var kl 16.30 og nu er klokka 21, og nu er jeg litt sulten. Så det satt lenge i da.. :)

mama67 14-02-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1030277)
Det er en lavkarboloff laget av carbzone.se. De har 3 forkjellige lavkarbobrød, men jeg har kun testet denne og "low carb" som jeg bestiller over nettet og som jeg fryser ned og tar opp 1-2 skiver innimellom. Jeg har ikke smakt annet lavkarbobrød så jeg vet egentlig ikke om dette er bedre eller ikke, men jeg syns de er greie.

Aha, takk for svar :)

mama67 15-02-11 21:35

I dag har jeg spist følgende:

Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann og vitaminer
Mellom: 1 yoplait yoghurt
Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, skinke, egg, paprika, agurk og majones.
Middag: ovnsbakt laks og scampi med brokkoli, blomkål, squash, babymais, reddiker, rødløk, dill og hollandaisesaus. Steike godt!
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam. Noen paranøtter.

Føler meg litt sulten, så kanskje jeg spiser litt pølse og ost etter hvert.

langaard 15-02-11 22:01

I dag har jeg spist bare middag, hjemmelaga:D karbonader med spilegg m/smelta ost, salat m/valnøtter:) Mett til i morra

mama67 16-02-11 20:51

Frokost: Fedons frokostmusli med yoplait vaniljeyoghurt og bringebær.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og majones.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, noe frukt.
Middag: 2 karbonader med smeltet ost, salat, tomat og løk. Litt grilkrydder, ketchup og dressing.
Kvelds: Bringebær og blåbær med vaniljekesam.

Har drukket masse vann og tatt vitaminene mine.

Mulig jeg tar noen paranøtter hvis jeg blir småsulten.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.