![]() |
Sv: Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre?
Sitat:
- |
Jeg gikk på 200 mg diural likavel tviholdt kroppen på vannet. Med den høye dosen skulle jeg vært omtrent sviske.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Neivel. Finnes det eksempler fra alternativ behandling som fungerer praktisk talt hver eneste gang? Som f.eks.: - Antibiotika fungerer nesten hver gang. (Med mindre bakteriene er blitt resistente) - Morfin virker smertedempende praktisk talt hver gang. - Marevan virker blodfortynnende hver gang. - Insulin fungerer hver gang for diabetes 1-pasienter. Listen kan gjøres så lang du gidder å gjøre den. Det finnes selvsagt eksempler på behandlinger innen vanlig medisin som ikke virker hver gang eller gjør deg frisk hver gang. Det skulle bare mangle. Dessuten er bivirkninger ofte en lei ting man må ta med. I tillegg er det etter min oppfatning mye feilmedisinering innen vanlig medisin, f.eks. statiner - men det er en annen diskusjon. - |
Sitat:
- |
Sitat:
|
Sitat:
Mange må teste ørten varianter før de finner noe kroppen responderer på. Hadde det vært slik du sier hadde vi bare trengt en sort medisin for hver sykdom, men slik er det ikke. |
Sitat:
At Marevan mister noe effekt hvis pasienten tar store mengder k-vitamin (for det er det som skjer, ikke at det slutter å virke) er velkjent. Jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom dette fenomenet og manglende dokumentert effekt på naturmedisin. Beklager! - |
Sitat:
Ja, noen reagerer allergisk på antibiotika, det er noe annet. Hvis bakteriene ikke reagerer, er det som jeg tidligere har nevnt fordi de er blitt resistente. Cellegift fungerer, det er lite å diskutere. Men den fungerer dessverre ikke alltid godt nok, og dessverre heller ikke akkurat der den skulle ha virket. - |
Sitat:
MYE av dagens legemedisin begynte en gang i verden som naturmedisin... Kan du kanskje forklare meg hvorfor jeg ikke hadde noen effekt av Diural?? Jeg tok som sagt meget store doser, men hjalp ikke det spøtt.. Det ER jo dokumentert at Diural er vanndrivende??? |
Sitat:
Nesten alt av dagens medisin har sitt opphav i naturlige stoffer hentet fra naturen. Beklager, men jeg kan dessverre ikke gi deg en god grunn til at Diural ikke fungerte på deg - jeg aner faktisk ikke hvorfor! (Men jeg antar at produsenten av Diural har en etterprøvbar dokumentasjon på at virkestoffet har en effekt i de fleste tilfeller?) - |
Sitat:
Interessant nok åpnet den med å nevne magnetarmbånd, som jeg alltid har sett på som en billig juggel-gimmick. Desverre er jeg tydeligvis ekstremt allergisk mot sånt juggel... :rolleyes: Bagge gangene jeg har fått på meg et slikt (uten å vite at det var magnet i det!) har jeg fått ekstrem allergisk reasksjon. En gang hovnet halsen min så kraftig opp at jeg ikke fikk puste (samme reasksjon jeg får av vepsestikk eller koffeintabletter/efedrintabletter). Den andre gangen "bare" hovnet ansiktet opp og jeg fikk elveblest-utslett. Begge deler forsvant så snart jeg tok det av. Jeg tror fortsatt ikke det er noe mirakeloppfinnelse, men kroppen min reagerer på et eller annet. Jeg hadde gjerne sett at det var en placebo-effekt, for da kunne man kanskje overbevist kroppen om å ikke få allergisjokk neste gang.... :o |
Sitat:
Sitat:
Jeg jobber selv på et legesenter og ser omtrent hver dag at legene skifter/endrer på medisinering fordi at forventet effekt uteble. Folk har ulik fysiologi og kan derfor reagere ulikt på samme medisin. Men FLESTEPARTEN reagerer likt. |
Sitat:
Javisst! Forskjellen er at det er mulig å dokumentere at et legemiddel har en effekt. I motsetning til f.eks. akupunkturbehandling mot kolikk. Det er ikke dokumentert å ha en effekt. Hvorfor ikke det? - |
Sitat:
Sitat:
|
Men hadde det vært så enorme individuelle forskjeller mellom folk ville man ikke hatt faget fysiologi i utgangspunktet. Vi er ikke unike som snøfnugg, og dersom et legemiddel hadde blitt forsøkt innlemmet med den samme suksessraten som alternativ medisin har (fungerer kun av og til, helt umulig å dokumentere effekten) ville den aldri blitt godkjent noe sted. "Heldigvis" har ikke alternativ medisin noe sånt krav på seg, den må bare ikke gjøre folk syke eller inneholde noe annet enn det som står på innholdsfortegnelsen, noe det ikke heller alltid gjør
http://matportalen.no/Helsekost_pa_nettet Carisma: Du har ikke tilfeldigvis nikkelallergi :) ? |
Sitat:
Nja, jeg har regaert på det noen ganger, men kun i det området den berører. Her snakker vi om plasdekket, og på høyrearm, mens utslaget var i ansiktet på venstre side. Tro meg, jeg vurderte den (og alle andre) mulige forklaringer. Jeg vet fortsatt ikke hva som skjedde. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at keg får den reaksjonen ved høyt adrenalin (ref koffein, vepsestikk, efedrin osv.) Det LOGISKE utfra det ville vært at adrenalinet mitt økte raskt og mye. Men sett i lys av at jeg kun satte en lenke av metall (eller stein er det vel) og plast på håndleddet?.... |
Sitat:
Jo, men nå diskuterer vi i sirkel, for jeg vil fremdeles påstå at Marevan fortynner blodet alltid - hver gang! :-) (Selv om virkningen er dårligere hvis pasienten inntar store mengder vitamin K) - |
Sitat:
|
Man kan helle så mye syre man bare vil i et bad, men HVIS badet blir tilført motsvarende base uten at man vet hvordan så vil væsken aldri bli sur.
Slik kan kroppen også agere. |
Sitat:
- |
Sitat:
|
Siden vi er inne på det da, røykere bør unngå gulrøtter, brokkoli, spinat etc i store mengder grunnet beta-karoten! Og det ER faktisk endel medisiner som inneholder beta-karoten...
|
Sitat:
Du har helt rett! Hvis man tar Marevan og kaster opp pillen med en gang virker den ikke! - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |