![]() |
Sv: Fedme kan ikke kureres
Nei dette er jo kjempegøy.. :D Så får folk bare gumle snop og junk til de blir blå.. Jeg har ikke noe sug etter det, så det klarer jeg fint å la være :D
|
Sitat:
|
Jo veldig.. Får nesten et lite kick av det.. hihi :D Lykkerus? :P
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig tar du feil. Spiser jeg sjokolade to-tre dager på rad skal det MYE til å unngå å spise dag 4 og 5. Drikker jeg masse brus i helgene er mandagene harde. Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men dette er gjengs for de fleste mennesker. Tror du virkelig at slanke mennesker aldri må ta seg sammen for å ikke putte i seg for mye? |
Sitat:
|
Så hvis vi som vet vi har lav toleranse for karbohydrater og de såkalt normale alle overspiser når det kommer til nettopp karbohydratrik mat, er ikke det et tegn på at vi mennesker generelt bør spise nettopp lavkarbo???
|
Sitat:
Du kan ikke konstantere noe som er feil! Hvordan vet du at det ikke er genene som styrer mye av dette? Jeg er adoptert inn i en supersporty og sunn familie med fysisk fostring høyt på timeplanen! Hvorfor hater jeg da trening, elsker mat og veier akkurat like mye som min biologiske mor gjorde? Du vet ikke hva hardt er i forhold til mat, tro meg! Da ville du så absolutt ikke uttalt deg sånn!!! |
Altfor logisk, grotingeling!!! ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Gerd Moderator. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjenner flere som trener og trener og spiser "sunt" etter hva som liksom skal være sunt.. Dem går IKKE ned i vekt.. Hvorfor ikke det? En skulle nå tro at dem faktisk burde gå ned i vekt når dem spiser lite,kalorifattig og faktisk trener MASSE??
Hvis det er så enkelt som å spise mindre enn man forbrenner så hadde nok det vært færre feite.. Dessuten er det vel ikke lett å vite hva en selv forbrenner? Alle forbrenner jo ikke likt.. Tar man to jenter på 25 år på 75 og og 170 cm over bakken så forbrenner da ikke de her to akkurat like mye og trenger sikkert forskjellig kaloriinntak også.. Ingen mennesker er like.. |
Sitat:
|
Jeg tror heller det er FEIL mat og ikke for mye mat, med mange..
|
Sitat:
Igjen anektodisk, men av full betydning for meg. Ikke minst har faren min en så godt som identisk historie som jeg har, det sier meg også en del. Ingen av oss har overspist eller trøstespist. Når man kommer med sånne påstander, så må man også vise til noe som understøtter det. Jeg har aldri hørt at det er bevist at fedme ikke har noe med genetikk å gjøre, og jeg har lest en god del forskning på den typer temaer opp igjennom. Men kom gjerne med en link til seriøs uavhengig forskning som beviser dette :). Jeg vil forøvrig rose Nerthus for å belyse et utrolig viktig tema, og stille en del veldig tankevekkende og viktige spørsmål! |
Sitat:
Så lenge jeg er et glimrende eksempel på det motsatte, skal det litt til å overbevise meg om annet, skjønner du! Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg er feit fordi jeg spiser for mye! Over hodet ikke! Det jeg setter spørsmålstegn ved, er hvorfor mennesker, og dyr, har så forkjellig tilnærming til mat helt fra de er små! Første gangen jeg ble slanket, var jeg spebarn! Min adoptivmor fikk beskjed av helsesøster om å vanne ut morsmelkerstatningen fordi jeg var for feit!!! Var ikke akkurat noe bevisst valg om "spis mindre, tren mer" der, altså! |
OG så har vi vel alle venner som hiver innpå med all mulig slags junkfood og snop og brus og som ikke veier mer enn 50 kg... Hvorfor blir ikke dem feite da? Om dem spiser sååå usunt og dytter på med 3000 kalorier om dagen?
|
hvordan kan man drive med lavkarbo om man mener det er mengden og ikke innholdet man spiser som gjør at man går opp i vekt? En burde kanskje heller spise mindre og trene mer da, om man mener at det er det som er tingen.. en spiser jo faktisk mer kalorier på lavkarbo, enn feks dem som spiser lite og trener mye..?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23. |