![]() |
Sv: Hva hører du på nå? Musikktips
Sitat:
|
Sitat:
|
Can er et godt eksempel på psykedelia, en av mine favoritter :D.
|
Jeg liker stemningsfull elektronika: Kreuder & Dorfmeister, Hint, Massive Attack,m.m. Perfekt til trening hjemme: Propellarheads!!
|
Sitat:
|
|
Og, apropos prog, mitt over alle-favorittband, King Crimson; Åpningsriffet til denne har jeg tatovert rundt håndleddet! Blodfan i ordets rette forstand!
Og den som nevner Kanye West med ETT ord, får smake knoke :realmad:. |
Sitat:
|
Sitat:
Når man er inne på Varg. :hearts: Egentlig er jeg ikke så begeistra for såkalt "world music" alltid, men åh, disse er bare fullstendig elskverdige! Jeg har sett dem live, voldsom opplevelse. Det var på Roskilde i 99, og jeg måtte gå alene. Jeg ble edru på et øyeblikk! :D. |
Og nå kom jeg på at jeg har vært på Roskile 2 -TO- ganger hvor disse har spilt og enda ikke klart å få sett de live! :_oy:
http://www.youtube.com/watch?v=mzgjiPBCsss |
Steve Harley and the Cockney Rebels Sebastian! Gleder meg til jeg skal til Trheim i oktober på konsert!
|
Og siden jeg er inne på halv-sløy latino musikk, dette er den perfekte søndagsmusikken: http://www.youtube.com/watch?v=FQ4zO...eature=related
Så de live på Rockefeller for noen år siden, de har utrolig stilig scenearrangement. |
Sitat:
Her har det gått i Pearl Jam og The Doors i det siste.. |
Jeg likte også Band of Horses. :)
Nå har jeg dratt frem Mulu. Hadde litt dilla på dem før, så det er litt mimre-musikk... :) Mulu - Desire |
Sitat:
|
Jeg er litt sentimental for tiden. Og kjenner at jeg savner mange følelser.. Så jeg liker godt Michael Jackson - Human Nature, Nothings gonna stop us now - starship veldig godt nå.
Og jeg gleder meg til å gå tur når det er skikkelig høst. Brune blader som ligger på veien og frisk luft og en lav sol... |
Hørte på nyhetene i dag at et brudepar fikk Band of Horses i presang! De spilte på Døgnvill (noen som bor i Tromsø som var der kanskje?), og så spilte de noen sanger i et bryllup med det samme. Mannen hadde fridd på en Band of Horses-konsert tidligere. Høres ut som drømmebryllupet, spør du meg!
|
Sitat:
Koselig høstlabbeturmusikk for meg er f.eks. Thom Yorke. Med f.eks. Hearing Damage. |
Sitat:
Sitat:
|
Jeg liker godt Tori Amos. Denne synes jeg er nydelig. http://www.youtube.com/watch?v=KWmETxWM0h0
|
Ah, det er min favoritt av Tori! Men jeg får bare lov å høre på den fra november til februar ...
|
Sitat:
|
Day Tripper- David Cook
|
|
Ozzy- Bark at the moon
|