![]() |
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
[quote=nonta;909637]
Sitat:
En mer normal fordeling vil i dette tilfellet kunne være 51% til hovedstifter, og 49% til de andre som vil være med på stiftingen. Sålangt jeg skjønner Lovdata er det ingen begrensing på antall stiftere i et aksjeselskap: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...70613-044.html Mvh BiggieS |
[quote=Biggie Small;909793]
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
En mer normal fordeling vil i dette tilfellet kunne være 51% til hovedstifter, og 49% til de andre som vil være med på stiftingen.
Det er jo ok, og noe annet enn full finansiering.... Jeg er enig i at det er langt fram til matlaging, for ikke å snakke om produktene i hylla. Jeg stiller meg ett par spørsmål som f. eks:Hva med lønn til daglig leder (deg?)og styret, og hvem har du tenkt å ha med i styret, og aktuell styreformann?Hvem skal ta seg av regnskapet?(du?) Du må jo også ha en godkjent revisor. Og du må jo bygge opp tillit blant aksjonærene både til deg og hva du kan,har du drevet firma før, og innen hva? og legge fram økonomiske rapporter og planer som viser realismen i prosjektet. Hvor mye arbeid legger du ned i det før selskapet dannes? Alt må jo begynne en plass da .... ;-) |
Sitat:
|
Sitat:
Mvh BiggieS |
Sitat:
Takk for tilbakespill og tror du kunne vært en som er bra å ha med seg på noe slikt, alt ettersom hva som kan komme ut av dette. Mvh BiggieS |
Jeg er iallefall fremdeles interessert i å være med på å stifte et slikt aksjeselskap. Jeg synes det er et spennende konsept som jeg har lyst til å være med på å støtte. Jeg ønsker virkelig at det skal komme mange lavkarbokonsepter fremover. All ære til deg Biggie Small. Håper du kommer deg gjennom alle formallitetene med grunderlysten i behold. Det er ikke egentlig så fryktelig vanskelig. Men det er en god del arbeid.
Hilsen Styreformann og daglig leder i eget nystartet aksjeselskap. |
Gratulerer Pearl!
Det hadde vært interessant å sett på omsetningstall til f.eks ketolysepølsene og Fedonburgeren hos BurgerKing. Har du vært på www.proff.no ? Hvis ikke kan du ta en tur der og snuse litt, ev bestille regnskap til as som du er nyskjerrig på. (men de må jo være i drift da ;-)Du kan jo også prøve å kontakte de som hadde lavkarbopikene f. eks, men jeg går ut fra at det hovedsakelig var import, og sånn sett ikke helt det samme som du tenker på.) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09. |